Köszi, jó, hogy felraktad, mivel a szombati Negyednyolcas kerékpáros 55-t és a Kis Spartacus-kört érinti a korlátozás, mivel az Apátkúti-völgyben is haladnak ezek a túrák.
Beszéltem a Rendezővel, aki ígérte, hogy holnap délutánig felrakják a ttt honlapra az esetleges változásokat.
Most (nagyjából másfél hónapja) az egyik parti sudár fiatal fa volt félig kidöntve, áthajlítva a pata felett kapaszkodónak, és alatta egy faág keresztbe a lábnak. Többé-kevésbé ez így működött, bár az igazi megoldás valóban egy fix híd lenne, mert a nagyobb víznél ez fityfenét sem ér.
Utolsó észrevételem ezzel a szakasszal kapcsolatban az a probléma amely már régóta fennáll, és talán bele fog még férni a Verga Erdészet tevékenységébe ami a kéktúra útvonalakat illeti:
A patakátkelés a Gaján, nem messze a Római-fürdőtől.
A kéktúra átkel a patakon, de a turista ugyanezt jelenleg semmiképpen sem tudja megtenni száraz lábbal, vagy csak óriási szerencsével sikerülhet.
Rendes, normális híd itt évek óta nincsen, a gázló legtöbbször járható, de most nem az.
Pár 10 méterrel arrébb találtam egy vastagabb ágat, átdobtam a patak felett, és nagy szerencsével, egyensúlyozva, billegve, kalimpálva pici vízzel a gatyaszáron sikerült átevickélnem, de hogy ez másnak hogyan sikerült azzal kapcsolatban csak tippjeim vannak.
Jásd felé tartva pár száz méterrel arrébb egy négytagú kéktúrázó csapat kérdezett az átkelésről, jobb híján az én kis hevenyészett hidacskámat ajánlottam, nem túl nagy meggyőződéssel.
itt kel át a kék jelzés a patakon...
bármilyen hihetetlen számomra is, nekem azon a vékony fis fatörzsön sikerült a mutatvány
pár éve még volt itt egy hídnak nem nagyon nevezhető kis tákolmány, de legalább a célnak megfelelt.
Most először fordult elő ezen a hétvégi túrámon hogy picit zavartak a mászógép által csak "hétvégi autós turistáknak" becézett nézelődők az erdőben. A kéktúra mentén a szép látnivalók sajnos a legtöbb esetben jól megközelíthetők autóval, ha másképpen nem akkor egy erdészeti út igénybevételével, amit előszeretettel igénybe is vesznek a helyiek akik jól ismerik. Így van ez a Római-fürdő vízesésével is, amely felett kb 200 méterrel egy murvás erdészeti szállítóút húzódik. Legalább 10 autó parkolt itt, nem is beszélve még pluszban a Bakonynána mellett (kb 1.5km-re a Római-fürdőtől) parkoló további jó pár gépkocsiról, amelyekből összesen legalább 30-40 emberke lepte el a Római-fürdő közvetlen környékét.
Volt itt minden, sütögetés, iszogatás, hangoskodás, szaladgálás, fotózgatás... Jáááááj!! :-(( Nesze neked kéktúra, meg érintetlen természet! :-)
A vízesés egyébként látványos volt a bő vízhozamnak hála, de az is jól látszott hogy pár napja még ennél is több, valami félelmetes mennyiség zúdulhatott alá a hegyoldalakról összegyűlve.
1.-2. A Római-fürdő szurdokvölgye egészen fentről. (+ a hétvégi autós turisták...:-) )
3.-4. És egészen közelről. Szép hely nagyon, a kéktúra dunántúli szakaszának egyik gyöngyszeme
Mindezzel együtt nekem ez volt az a látnivaló amelyet eddig 3 különböző évszakban láttam (tavasz, nyár, és legelőször télen) és azt kell mondjam hogy számomra télen volt a legszebb mikor volt némi hó és a vízesés egyes részei megfagytak, nagyon szép kristályos formációk alakultak ki jégből.
"Nagy-hideg-hegy és Nagy-kő-hegy környéke Szokolya közigazgatási területéhez tartozik."
A Nagy-Hideg-hegyi turistaház (Hideghegy néven) Perőcsény külterületi lakott helye. Igaz, hogy pontosan a Perőcsény / Szokolya településhatáron áll. Szokolya közigazgatási területe valóban kiterjed a Szokolyai-medencét övező vonulatokra (Déli- és Központi-Börzsöny: Királyrét, Magastax a főbb kült. lakott helyek).
Azonban a Kő-hegynek csak az északi része tartozik ide. Az OKT / Kékkör útvonalát (nyugat-keleti irányt alapul véve) nem Szokolya a határtelepülés a két régió között, hanem Verőce, ugyanis Magyarkút ennek a településnek a része. A Keskeny-bükki-völgyben lépi át az OKT a település / megye / régióhatárt: Verőce / Szendehely; Pest / Nógrád; Közép-Mo. / Észak-Mo.
Abban azonban Igazad van, hogy Szokolya - külterülete! - természetjáró infrastruktúrában / természeti környezetben gazdagabb, mint Verőce.
Nagy-hideg-hegy és Nagy-kő-hegy környéke Szokolya közigazgatási területéhez tartozik. A Nyugat-Dunántúli és a Közép-Magyarországi Régió az EU szerint nem számít hátrányos térségnek, ezért bizonyos EU pályázatokon egyáltalán nem, vagy csak korlátozottan lehet pénzt költeni ezen területeken.
"Néhány kisebb OKT változásról értesültem, majd egyszer térképre is kerül, talán.
- Hévízen a tavat nem a Schulhof sétányon, hanem a mások oldalról kerüli meg. - Gyenesdiás Tourinform irodától a sárga+ jelzéssel együtt a Nagymezőig halad, majd onnan az aszfaltos úton a Lőtérig."
Az OSM-re már ma felkerült, mert rátettem :-))
A Hévízi-tó körüli kerülés módosításáról semmi hiteles forrás nincs, úgyhogy ahhoz nem nyúltam. (Az MTSZ által tervezett Kéktúra-változtatások között nem szerepel!)
A gyenesdiási terelés a tervezett anyagban is szerepel, mint jövőbeni módosítás, mely úgy látszik, mostanra megvalósult. Ezt a változást átvezettem az OSM-re. Itt Tudjátok megnézni:
A Gyöngyök Útja / Via Margaritarum (magyarországi) útvonalait is rátettem az OSM-re (A hiányzó szakaszokat megrajzoltam, turistaút-attribútum beállítva. Egyelőre Regionális utakként vannak fent).
A listában a furcsa töréspontok a régiós határokat jelölik, valószínűleg a Közép-Magyarországi régiót Szokolya közig. területének határán lépi át a Kék Észak-Magyarország felé. Ezért a furcsa szakaszolás (Zalakomár, Pilisjászfalu, Körösszakál, Cigánd stb.)
A tipp: Nagy-Hideg-hegy Szokolyához tartozik. B tipp: Szokolyán lakik a Kemenes Miklós, aki az egész Börzsöny/Visegrádi-hg erdei iskoláztatását végzi, ipari mennyiségben (és sajnos minőségben is) foglalkozik gyerekekkel, többek között Katalinpuszta is az ő érdekeltsége.
...az egész környék le Várpalotáig, másik irányba Bodajkig, keresztül a Hamuháznál, Bakonynánánál stb. egy hatalmas kerékpárút lett. Mindenfelé tettek ki ilyen bringatárolókat, bár pá helyen teljesen ötletszerűen. A Hamuháznál a háztól húsz méterre is van egy, aztán a másik irányba meg negyven méterre, a Csiklingvár bejáratánál.
"350 db + 10% oszlop beszerzése és telepítése." (Lehet, hogy 35-tel több oszlop kell, mint a tervezett? Persze a 10% általános ráhagyás, de az oszlopok helyét nem lehet előre tudni?...)
Na persze a "Szokolya - Mátraháza kerékpáros út" sem rossz, de úgy látszik, hogy az Észak-magyarországi Régiót a "Szokolya - Cigánd" útvonal képviseli a legjobban, mert ezt sokszor emlegetik :-))
Nem tudom, miféle érdekeltség lehet pont Szokolyán... (Piliscsaba - Szokolya stb.)
Ez az információs tábla nem tűnik túl informatívnak, hogy finoman fogalmazzak. Viszont nem is esztétikus, ezzel a fára szögezett műanyag lapocskával (ha jól veszem ki a képből).
Azonban van valami ami változatlan, télen-nyáron ugyanolyan finom:
A hamburger a Tési Erdei Büfében! :-)
Most is ettem kettőt a második túra után, mondhatom hogy Jásd felől felfelé kapaszkodva csak az tartotta bennem a lelket mikor erre gondoltam! :-)
akkor és most. Csak a tányér változott.
Apropó:
Pályázatok és pénz. A Bakonyban rengeteg új pihenő, útjelző tábla, és egyéb nyalánkság van amit a Verga épített a kéktúra infrastruktúrára szánt pénzekből ami durván 300 millió, lefotóztam egy tájékoztató táblát, de nem tenném be, csak a végeredményt:
Azt viszont tudja valaki hogy mik azok a hatalmas felszeletelt farönkök láncokkal kiegészítve a pihenőhelyek közelében? Nem bírtam rájönni, és sajnos le sem fotóztam őket.
"Lassan be kellene jegyeztetni az Index Kéktúra Topik Kft-t. :-)"
Nem jó, a Kéktúra szó használata miatt a végén sokat kellene fizetni, mert hiszen már védjegy. Javaslom az Index #0000FFtúra Topik Kft nevet helyette :)