Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Amúgy mi az a DT? :) Nálam 3-ason veszi ki a szivattyú, de a gyertyán annyira nyomja, hogy még így is leálla a kazán. Tegnap levettem úgy, hogy olyan 77 körül kezdje el a szivattyúzást és 85-nél tilt le, akkor állítja le a ventillátort. 3-ason nem bír annyi meleget elszívni ami termelődik.
Ezt miből gondolod, hogy 14 fokot csal? A kéményed elég alacsonynak, és szűknek tűnik, bár ha megy a ventillátor akkor talán annyira nem lényeges. A primer szabályzó nekem 9mm-en volt gyárilag, kipróbáltam 5 mm-el is, de nekem sem változtatott semmin, bár én a füstgáz hőméréskletet nem tudom mérni, így is 6 órát ég meg úgyis.
Sziasztok,
Egy Atmos 18-as kazánt tervezek beépíteni, és most rakják a kéményt. Kérlek adjatok tanácsot, hogy milyen magasra rakassam a kémény nyílását. Előre is köszönöm.
Mindig ez az "elmegy" dolog. (puffer nélkül, meg ennyi-és annyi ideig) Persze hogy elmegy! De hová? A veszteségbe! Apasztja a pénztárcádat! Aki pufferral fűt, olcsóbban fűt, nem szennyezi a környezetet, nem kátrányozza a kazánját. ..
Az általad említett ok miatt, eddig mindig alacsony(abb) -40fok -hőmérsékletem indítottam a szivattyút, de gondoltam ma magasabbról indítom (kb60) Spucc olvtárs javaslazára.
ÉS
érdekes módon, a kazán visszatérő, a szivattyú indulásáig kb.10fokkal volt hidegebb mint az előremenő(amit a kazánhőmérő mutatott)
Végigtapogattam, és az esben-szivattyún keresztül megindult az előremenőből , a meleg vissza a kazán felé.
Lehet beragadt vagy nem nyitott ki a nyelves visszacsapó valami miatt !?
Amint elkezd melegedni a kazánban a víz, gravitációsan beindul a keringés a lengőnyelves visszacsapón keresztül. A puffer aljából tódul a hideg víz a kazánba. Ha 2o fokon (csőtermo legkisebb értéke) indítom a kazán szivattyút, lezárja a visszacsapót, és csak a kazán ESBE körben melegíti a vizet. Képet a hét végén megpróbálok feltenni.
Úgy látom nem tudsz ettől a támától szabadulni. Ez a puffer nem puffer téma minden szezonban előjön és ezeszer ki lett vesézve.
Nekem Vigas LC van és a 2 szezont kezdtem el, puffer nélkül. Teljesen jól működik szomatermosztáttal. A leghidegebb időben is volt hogy 14 órát elmet egy megrakással fenyőlécekkel rakladarabokkal. Most itt átmeneti időben úgy megy el ennyi időt, hogy max félig rakom, de volt rá plda, hogy ennél is tovább tartotta a parazsat.
A környezetemben van aki régebbi vigast használ szintén puffer nélkül, és neki is teljesen jól működik szobatermosztáttal , nem fűti túl a lakást.
Érdeklõdtem a forgalmazónál tapasztalatokról, és kértem, hogy adjon MO-i referenciákat a Stropuva kazánnal kapcsoltban, kíváncsi leszek, hogy mit válaszol majd...
Esetleges tapasztalatokat term. megosztom majd, mivel engem is érdekelne ez a kazán típus a hosszú égési ideje miatt, de eddig nem találtam tapasztalati leírásokat és a marketing nekem nem számít, mint ref. ...
A ventillátor nélküliben a kéményhuzatra van bizva az égés fenntartása. Kell az a ventillátor. Ha csak nincs égig érő kéményed. Szerintem. Az egyik forgalmazó már ki is vette az árlistájából.
Október 9.-én elkészült a rendszerem Atmos DC 22s, 1000/125 L pufferrel. Az egészet apósom kötötte be a régi radiátoros rendszerbe, az én „terveim” alapján. A 60 fokos ESBE termosztátot 65 fokosra cseréltem, a visszatérőm így 60-rol 68-72-re emelkedett. A kazánköri szivattyút 20 fokon indítom a gravitációs keringés miatt. A visszatérő így 20-25 perc alatt eléri a 66 fokot. A gyári kazánhőmérő nagyon tehetetlen, és legalább 14 fokkal kevesebbet mutat. A puffer veszteséget úgy csökkentem, hogy az esti begyújtást reggelre/délelőttre teszem, így egész nap 48-52 fokos vízzel 21-24 fokot tudok tartani a lakásban, és még az esti fürdéshez is marad melegvíz. A kéményem béleletlen, 15x15-ös, 5.5m magas. A füstcsövem nincs letömítve, és legfeljebb csak begyújtáskor szivárog egy kis füst, amíg nyitva a gyújtócsappantyú. A füstgáz hőfok eleinte 280 és 320 fok között mozgott, sőt egyszer elérte a 340-et is. Betoltam ütközésig a primer szabályozót, de nem változott semmi. Most a gyári 10mm helyett 5mm-re állítottam a begyújtás kezdetén, és így az első fél órában nem ment 245 fok fölé. Egy töltet (32 kg) fával 3 órát működött a kazán.
Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség ventillátor nélküli, és a ventillátoros kazán között, azon kívül, hogy van-e, vagy nincs huzatventillátor. Jelenleg nálunk a meleget egy 7 és egy 6 KW-os kandalló biztosítja, ezért arra gondoltam, hogy a 15 KW-os kazán is jó lenne. Csak fával szeretnénk fűteni.
Hisz elvileg maga a pillangó -nyitott állapotban - belóghat a huzatszabályzós műanyag házba .
Nem ?
Esetleg magába a kazánrészbe is ?
Nálam 95mm a teljes hossz.Természetesen az általad felsorolt okok miatt simán lehet rövidebb is.Mint írtam én szabványos 133 forrcsőből készítettem.Nem kritikus semmilyen méret csak az átmérő.(adja magát az egész mert nagyobbat nem tudsz felszerelni,a kisebbre meg nem tudod visszaszerelni a műagyag rácsot)A többi a kreativitásodra van bízva.