Ezért kérdeztem hogy van e valakinek ötlete (esetleg talalkozott már itt valaki hasonló hibával). A márkaszervíz odáig jutott, hogy cseréltek egy nagynyomású szivattyú vezérlőt jópénzért, de magát a hibát nem tudták elhárítani. Persze ötletük lenne : összes érzékelő cseréje, mágneszszelep csere, aztán ha még így sem oké, akkor nagynyomású szivattyú csere, meg egy kis turbó javítás.
Tudod inkább szomorú, hogy a nagy 1.9dci-t szépen meg kell bontogatni itt-ott, mert nem dob semmit hibára. Majd átmegyünk alkatrészcserélősdibe :-) itt egy 30000,ott egy 40000. Azt majd lehet vigyorogni.
Nekem is ilyen tippem lett volna! :) Lehet, hogy repedt valamelyik, vagy tömődött /nem tudom a Renaultnál hogy van, de Opelnél ezért már világít a motorhibajelző :) /
Köszi! így is lesz, mert megyek a 10 Ft-os átvizsgálásra! :)
Csak több szem többet lát, és nem akarom, hogy hasbaakasszanak, ha esetleg nem engedik meg, hogy ott legyek a cserénél! :) /Bár a szhelyi Baumgartnernél eddig minden ok volt (amire szükségem volt).
A szűrő még mindíg érdekel, mert ha mégsem náluk csináltatom akkor az üz.a. szűrőre tipp és ár/értékarány javaslatot szívesen veszek!
A motor burkolat alatt, hátul van egy vákumelosztó és egy csomó vákuumcső. Ezek tömítettségét vizsgáld meg első körben. Szerintem ott lesz a bibi. Hasonló a miénken is előfordult korábban. Nálunk az egyik cső fáradt meg. Egyébként innen megy a nyomásszabályozóhoz is a vákuumcső, ami az akkutálca alatt-mögött található.
Szerintem hamarabb választ kapsz, ha rácsörögsz egy hozzád legközelebbi/szimpatikus márkaszervizre és megkérdezed ezeket...
Nem kötelező ELF olajat tenni, és csak amolyan...hm. árukapcsolás a Renault-tól...jó bele más is, csak a szabványnak feleljen meg...(mellesleg az ELF olajok szerencsére igen jó árban vannak, nem is érdemes mást nézni emiatt, ezt jól csinálják).
A "gyári" szűrőket is vagy a Mann, Valeo, Bosch...stb gyártja, tehát ezeken az alkatrészeken 1-2 ezer ft-ot tudsz spórolni...
15890 Ft-tól Scenic II-re :) Főleg, hogy nem ELF olajos dobozt látok mellette :)
Ebben vajon benne van az üzemanyagszűrő is, mert akkor nem is rossz az ár /amit én egy olajcserénél gondolnék cserélni/
Egyébként /nem néztem/ 2007-es 1,5 DCI 106 LE GSII-ben milyen üzemanyagszűrőt érdemes venni /nem vagyok egy szűrő szakértő, de/, Ebben is már ez a valami vízleválasztós van?
Márkában ár/értékarányban mi a jó?
Egyik szerelő azt mondta, hogy Delphi-t érdemes venni, egyéb márka?
Olajszűrő /motorolaj/ esetében maradnék a Mann-nál és az ELF olajnál, viszonmt üz.a. szűrőt még nem cseréltem /csak az előző tulaj 2010.11. hóban /talán a 2 évenkénti csere elfogadható! :)/
Semmi gond! Egyáltalán nem vagy hibás, a hirdetésben gyári cucc is szerepelt csak nem volt kellően egyértelműen meghatározva. Az egyik garnitúrával (Sceninc I.-re való), pedig meg is viccelték a hirdetőt a kollegái. Legalább is a telefonon elég meglepődöttnek tűnt, hogy az SC II. dozoból teljesen mást húz elő.
Kicsit utána mentem én is a témának (Grand vs. sima) és ezt találtam: Scenic extrák
Az elsők cikkszáma egyezik a két változatra, viszont a hátsók eltérő cikszámon vannak, tehát tényleg különbözőek.
Adott egy 1.9dci, csúnyán teleköpte az Egr-t és 9,2 litert kér százon. A motor csiga módjára pörög fel, jóval lassabban egy szívódízelnél és leszabályoz 3000/min-nél, ja és rettentően erőtlen. Hibakód nincs, semmi sem világít a műszerfalon sem. Turbónyomás van, levegő van, cooler sértetlen, kartergáz okés, befecskendezés rendben. Hidegen-melegen pöccre indul, viszont istennek sem pörög fel és ereje sincs semmi.
Én a légtömegmérőre, vagy a turbónyomás szabályzóra gondoltam.
Olvasgatva a jelen hozzászólásokat a témában, meg a már korábbiakat is felidézve, felmerül bennem: csak idő kérdése, és mindenképpen el fog romlani a kijelző? Van, valami aminek ez egyértelmű függvénye (az eltelt használati időn kívül)?
Ha így van, azaz nem lehet megúszni, mert előbb-utóbb tutira elromik, akkor viszont nem érdemes elébe menni és cserélni a meghibásodót, a nem meghibásodó megoldásra? Ezzel megkímélve magunkat az óra hűlyéskedése miatti idegeskedéstől.
A mi Grand Scenikünk 2005.10. havi (forgalomba helyezés) 49E km-mel. Elébe menni és cserélni ("TMK" :)), vagy várni és majd javítani?
Nagyon köszönöm! Gyorsan le is csaptam/csaptunk rá, még tegnap. Aztán ma sajnos kiderült a szomorú valóság. A két garnitúrából az egyik sajnos Scenic I.-re való, csak a doboza volt Sc. II.-es, a másik pedig normál Scenic II-re való, Grand-ra nem jó. Legalább is telefonon ezt mondta az eladó (Renault szalon) odapróbálva egy Grand-ra. :(
Szóval sajnos ennyi.
A vp.-i szalonban kapott infó szerint már csak "univerzális Renault hátsó sárfogó gumi"-t lehet venni, a Scenic II. típusspecifikus már nem rendelhető. Ez az univerzális garnitúra lenne 5200 Ft.
Kissebb kihagyás után ismét itt. Ma volt egy kis gondom a sceniccel. Mentem valahova és amikor megérkeztem és le akarok parkolni, leáll a gép. Újraindítás, ismét leáll. Ez így ment jópárszor. Aztán egy kissebb kihuzatás után egyszercsak megjavult. Tudom hogy volt már ilyen hozzászólás meg ötlet is hogy mi lehet a hiba, de nem találom. Tudnátok segíteni?
Gyári navisnál nem jellemező a hiba, más tápkialakítása van.
2005.06 hóig mindegyik egyformán döglik meg nagyjából. 3 féle alaplap kialakítás van amúgy, az egyik nél pl. mindne esetben elmászik a km vagy épp az egész eprom kiürűl csont nullára.
2005.06. és 09 hó közöttieknél, pl. a cpu elkezd leválni, az meredekebb beavatkozás. Egyszóval motorfüggetlen.
Az évjáratkat az óra gyártására értem nem az autóéra:)
Itt a topicban találod meg, olyan egy, másfél hónappal ezelőtt volt szó róla.
Az a bizonyos cső a torpedólemez magasságában a kocsi középvonalában van. Ha minden rendben van vele, akkor járó motornál és bekapcsolt klímánál álló helyzetben pár perc elteltéven maga alá pisil. Ha nem, akkor dugulás van, ki kell takarítani.
Az előtét ellenállásom meghalt (legalábbis a tünetekből ítélve: ventillátor csak 4es fokozatban, valamint a klíma mem megy). Igen változatos áron lehet hozzájutni, ezért kérem a segítségeteket, nehogy csacsiságot vegyek.
Valamint kérdés Develooper kartárshoz, vállalod a beszerelését valamelyik délelőtt? (már jártam Nálad pár éve műszerfal ügyben!) Esetleg alkatrészed is van?
Szia.Bocs,de rossz volt a számitógépem.Természetesen izlés kérdése:én nagyon szeretem a Heineken által gyártott Bucegit,de finom a Silva is.Párom a Skolt szereti(én is).Mi azért megyünk mindig augusztusban,mert akkor van ott (Fogarasi havasok) nyár.Az október már téli hónap ott.