Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Pont ezt tettem én is, és nem kell hajolgatnom annyit.
Hamu: ha jó (nagy) a kéményhuzat, - pl. átm. 200 bélelt 6 méter magas kémény - akkor alig van hamu. Persze sokminden függ a tüzifa fajtájától, és a tüzelési stílusodtól.
Olyan kérdésem lenne,hogy a napokban szeretném a helyére tenni a kazánt,és a szerelőm arra gondolt,hogy mi lenne ha megemelnénk a földtől valamennyit(kb 20-30 cm).Azt mondja hamuzás szempontjából jobban járnék,csak aládobok egy vödröt és belehúzom.
Én most 2 naponta fűtök be a dc25s-be és az 1000 lityós pufferbe. A te dc 22-esed is alkalmas lesz erre. A gond akkor van mikor -20 fok van kint mert akkor már naponta be kell gyújtanod. Akkor a dc22 lehet telenyomja az 1000 lityit, de már jó lenne egy kis tartalék még. És mivel 1500 litered van akkor már a dc25-el jobban jársz. Vagy a dc22-re 3 óra működést követően dobsz még 5-6 hasáb fát és akkor telenyomja az 1500 litert.
Minden megoldható, csak pénz és kényelem kérdése a dolog.....melyiket választod? Én a kicsivel több pénz most és a későbbiekben nagyobb kényelem mellett szavazok.
szvsz a ház hőszükséglete más tészta, mint hogy mekkora kazánra lesz szükséged, mivel a puffert is fűtened kell.
el lehet lenni egy kis kazánkával is puffer nélkül, ha elég gyakran akarsz tenni a tűzre :)
a minél nagyobb pufferrel a kényelmedet biztosítod, de annak az ára az izmosabb kazán.
egyébként a mi házunk hőszükséglete fele akkora mint a tiéd, de nem nagy és jó a hőszigetelés. szóval én úgy számolom, nekünk elégnek kell lennie egy 22-esnek 1000l-es pufferrel.
Nos ez érdekes. A kazán 92-95 fokot mutatván van a pufferem 85 fokon alul felül. A rendszer keringet, a kazán áll, negyedében izzik a fa. Akkor most melyik óra csal és merre....vagy mindkettő?
A vészhűtő kör merülőhüvelyében 88 fokot mértem, a kazán hőmérő meg 74-et mutatott. A visszatérő meg 70 fok volt. Ha jól emlékszem valaki írta, hogy 80 fok körül nyit a vészhűtő kör. Nem véletlenül. Ha bemelegedett a rendszer, ventilátor nélkül is működik gyengén. Nyitott füstgázcsappantyúnál volt csak egy kis szivárgás. Milyen vastag fát tüzelsz?
Egyszerű...ha ki tudod zárni csapokkal a rendszerből az esbe-t, és nem kell vizet leengedni :-))
alján van egy réz hatlapfejű -asszem 16-17-es - csavar, amit ha kicsavarsz kijön a patron is, ugyan úgy újat viasszarak, még tömítés is maradhat. Óvatosan meghúz, nem köll megtépni..
Most 60-as van és így nem érem el a kimenő 80-at. Talán 65-ös is megfelelhet. A szivattyú Alpha 2-es és most II.-ön megy, de még csak próbálkozok. Gondoltam a patroncsere segíthet.
Hogyan lehet ezt kicserélni-beszerelni? A szerelőm most távol van és ha egyszerű, megcsinálnám én magam is.
Tapasztalta már valaki olyat hogy a kazán visszapofázott?
Már másodszor füstöl be azt Atmosom éjjel. Az el nem égett fa benn izzik a fatérben és azt vettem észre hogy néha azon az ajtón ahol a levegőt beszívja visszapuffog néha a füst. Olyan mintha nem lenne huzat a kéménytől és a felgyülemlett füst a lezárt levegőzön puffog vissza. Megnéztem a kéményre vezető füstcsövet ami max 1/3 arányban volt finom hamuval lerakódva. Már tavaly is pucoltam akkor több volt benne valamivel akkor nem füstölt vissza.
a höcsivel csak az lessz a baj , hogy amikor már alacsonyabb lessz a hőfok a pufiba lehet hogy kevés lessz az átadott hőmérséklet, vagy bőven túl kell méretezni, és még akkor is azt mondják van veszteség a höcsin 5-10 %
Egy kérdésem lenne! A fűtésszerelő ma volt nálam, és felmérte az anyag szükségletet, elmondta , hogy a 1200L puffertartályt a házban lévő padlófűtésre( gyakorlatilag csak az van) hőcserélőn keresztül akarja összekötni. A kérdésem az volna akinél szintén padlófűtés van szintén hőcserélővel van- e megoldva, vagy direktbe egy termokeverőszeppel lett megcsinálva? Válaszotokat előre is köszönöm
Értem én ezt a DT dolgot. Viszon a kazánból például megy kifelé a 85 fokos víz és jön be alul a 60 fokos, (ez van nálam) a víz csak keveredik valamennyire nem? Legalább is a kazán hőmérőm nem megy 76 fok alá, tehát ha mondjuk közép szinten mér akkor egy osztályozódott víz van a kazánban is mondjuk 85-75-60 elosztásban lefelé csökkenve.
Végül is DT10-et el tudok érni akkor is ha 70 fokos vizet nyomok ki a kazánból, mert 60-as jön bele.
Ez miért jó, hogy ekkora a különbség? A DT20 miért nem jó 80-as kimenővel és a 60-as visszatérővel?
A lényeg, hogy a kazán minél többet 80 fok körül menjen, mert az az üzemi hőfoka nem?
A puffer 20-30 fokos a kazán is 20 fokos, ez az alap befűtési induló szint. Begyújtok a kazánba, a víz felmegy a kazánban 77 fok körülire, akkor indul a szivattyú 3-ason és nyomja a meleg vizet ki a kazánból, de a kazán megy és a hőfok felmegy 85 fokra ahol a ventillátor biztonsági okokból leáll. Az alulról bejövő 60 fokos víz miatt a kazánban lévő víz hőmérséklete csökken lassan, a meleg víz folyamatosan áramlik kifelé még mindig, majd mikor 80 fok körüli értékhez ér a hőmérő akkor újra indul a ventillátor, a víz még mindig hül, majd 78 fok körül leáll a szivattyúzás így megáll a lehülés is a kazánban kb. 76 fok körül. Ez után kezdődik minden előlről.
Jelenleg úgy állok, hogy még egy 750-es puffert lehet tele tudnék nyomni meleg vízzel, de egy 500-asat minimum az 1000-es mellett. Ez 1 megrakásból. Jó ez a gyertyán. Veszek jövőre is bőven belőle.
Nálam 1-esen nyomja a szivattyú, de a 10% nedvességű akáchasábokkal, sem tudok 76 fok fölé menni, hiába állítgatom a primer szabályzót. Ha jól tudom, Nálad is 95 m2 körül van a ház Ytongból, ahogy nálam is, de míg Te DC25-el nyomod az 1000 l-es pufit, addig nálam a 22-esre 1500 l jut. Így lehet, hogy azért nem tudom feljebb vinni a hőmérsékletet, mivel kevés a kazán teljesítménye a házhoz+pufferhez. Én mindig csak egy megrakással fűöttem, lehet, hogy egyik alkalommal meg kéne raknom 2x, és akkor felnyomnám a pufit maxra, és akkor én is elérhetném az áhított 80 fok feletti temperát. Csak úgy hangosan gondolkozom ám. :)
Az első 77 fok elérése utánni szivattyúindulás után, -korábban mintha azt írtad volna-, hogy vissza-vissza hül a kazán és a csőtermosztát többször ki-be kapcsolja a szivattyút.