Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79009

Ha már ülésekről megy a beszélgetés, akkor pont te írtad, hogy "nem ilyen de nagyon hasonló".

Tehát akkor 256-os, azt hiszem ezt leszögezhetjük.

 

-----------

 

Erre nálam hozzáértőbb tud neked válaszolni.

Ennyire nem tudom az ülések típusait.

 

De szerintem nem.

Az Ik-55 egyes altípusaiban NEM a későbbi Ik-255/256 ülések voltak.

 

Azok egyik elődjei.

Nem tudom segítség vagy sem, de ha igen akkor nézd meg a Velünk élő történelem könyvsorozat: az Ikarus évszázados története című könyvének 47.oldalán lévő fényképet.

Alig látszik az ülés típusa de valamennyi kivehető belőle.

 

ugyanígy az 52.oldalon lévő fotón is látható valamennyire.

Előzmény: 504LACI (78999)
BP-02-25 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79008

Mindkét busz Németországban kezdte pályafutását Schönebeck-ben.

 

A vinszámuk is egymás utáni 0091,0092 ez utóbbi a mostani Jászplasztikos.

Előzmény: maci86 (79007)
maci86 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79007

Ja vagyúgy! Köszi a felvilágosítást!

 

Amugy az előéletükről mit lehet tudni?

Előzmény: BP-02-25 (79006)
BP-02-25 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79006

Nem ennek még köze sincs hozzá más típus.

 

Jelenleg mindkét 10A eladó,több nem is készült ebből a pontszámból.

 

A másik a Szöllősi Travel busza Tatabányán csak azt átfényezték.

Előzmény: maci86 (79004)
BP-02-25 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79005

Igen az mindenképpen.

 

Mivel a 10A félautómatás ZF AVS8-S 180-AS váltóval készült.

Előzmény: ujfigura (79003)
maci86 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79004

Erre gondolsz? vagy melyik másik? Bocsi én laius vagyok:)

 

http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_256.5-5648991

 

amugy kiváncsi leszek a csuklóst mikor sikerül elpaszolni:)

Előzmény: BP-02-25 (79002)
ujfigura Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79003

Mi a külöbség? Váltó?

Előzmény: BP-02-25 (79002)
BP-02-25 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79002

Mindkettő fent van és nem 10 hanem 10A kivitel a 10-es a volánbusznál van GAT-378.

Előzmény: maci86 (79001)
maci86 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79001
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.21 0 0 79000

A  dönthető  ülés  és a  kis asztal  üti  egymást, egy  kocsiban  a  kettő együtt soha  sem  volt.

 

Előzmény: RIKA424 (78998)
504LACI Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78999

Ha már ülésekről megy a beszélgetés, akkor pont te írtad, hogy "nem ilyen de nagyon hasonló".

Tehát akkor 256-os, azt hiszem ezt leszögezhetjük.

Előzmény: RIKA424 (78998)
RIKA424 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78998

Ülésekről ment/megy a beszélgetés nem asztalkákról..............:-)))

 

Számomra természetes, hogy a közel 10 év korkülönbséggel készülő azonos típusú buszok sok-sok részletkérdésben nem azonosak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (78996)
RIKA424 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78997

És azokba a buszokba is bicskával faragták a gkv-k a hengerfejtömítést?

 

------------

 

az a világ akkorra hál Istennek, már elmúlt.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78996

És azokba  a buszokba is  bicskával  faragták a  gkv-k a hengerfejtömítést?

 

A bugyibuszok, 55.14 küklopsz  lámpásak  voltak és  igaz  hogy  dönthető  üléssel , de  nem ilyennel. Ráadásul azokban menetirányba  néztek  az  ülések,  asztal  nélkül.

 

A többi  stimmel.

 

Előzmény: RIKA424 (78995)
RIKA424 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78995

Ilyen ülésekkel,tudtommal nem készült faros.

 

------------

 

Készült.

 

Nem pont ilyen, de nagyon hasonló akkori szóhasználat szerint "repülő ülésekkel" készültek Ik-55-ös kocsik.

Sőőőt.

Kuwaiti exportra még Ik-66-os is készült ilyen, illetve ehhez nagyon hasonló felfélé csúcsosodó repülő üléssel.

 

Az is igaz, hogy a repülő üléssel készített Ik-55-sök 99%-a külföldre, elsősorban SzU-ba illetve az NDK került.

Az Ikarusban akkoriban Balti ülésnek is nevezték, mert azokba az Ikarus-55-be kerültek, melyek a Szovjetúnión belül, a balti állomokba kerültek.

 

De hogy hazai vízekre is tévedjünk, az Ikarus 200-as család tömeggyártásának megindulása után évekkel valamilyen okból itthon maradt kb. 20 db úgynevezett bugyibusz 55-ös.

A nevüket onnan kapták, hogy színük 100%-ban megegyezett az akkor még kapható nagymama bugyik (rózsaszín) színével.

 

Nos e kb. 20 db (??) bugyibuszból pár darab pont ilyen repülőűléssel redelkezett. A többi normál faros üléssel.

 

 

BPO-105 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78994

Az az 58-90 inkább a jobb oldalin mutatna nagyon jól...

Előzmény: Oleever07 (78993)
Oleever07 Creative Commons License 2012.05.21 0 0 78993

Üdv Mindenkinek!

 

A szombati nap két veteránja:

 

  

 

Míg előbbi a zugligeti/hűvösvölgyi járatot vitte, utóbbi az Etyeki Pincefesztiválra vitte a VIP-vendégeket.

bal egyb Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78992

Valamikor a Malév tulajdonában volt ezért kék.

Akkor felesleges rátenni egy GA 59...rendszámot mert köze nincs a kocsinak ahhoz az évjárathoz. GB....akármi jobban illene hozzá.

URH-s Videoton rádió  abszolút nem illik hozzá.80-as évek 200-as típusaiba inkább.

Ilyen ülésekkel,tudtommal nem készült faros.

Bolhapiacokon néhány ezer forintért még lehet kapni korhű rádiókat.Ha már ilyen szépen kilakatolták ezt a buszt,kicsit jobban odafigyelhettek volna néhány apróságra.

 

 

boz-021 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78991

Volt belőle nagyüléses gyárilag, de nagyon kevés. Azokban a Farosokban viszont nem ilyen ülés volt, ezek 256-osba való székek.

Előzmény: V42 515 (78988)
E95 Express Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78990

Találtam egy érdekes videót:

vt976 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78989

Ez a jármű a tulajdonos állítása szerint ilyen ülésekkel készült:

http://iho.hu/hir/a-faros-es-gazdaja

3:30-tól

Előzmény: V42 515 (78988)
V42 515 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78988

Eredetileg is ilyen magas "repülőüléssel" készültek az IK55-ösök? Valahogy nem erre emlékszem...

Előzmény: jazzcool1,2 (78986)
BPY-097 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78987

Ohh tényleg,ő négyajtós,köszi az infót!

Előzmény: gabesz919_II (78962)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78986

sziasztok

 

CLY-802 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78985
brk27 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78984
IKARUS 398 (GDK-107) Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78983
Most még nem dolgozik mert van papírmunka meg egyebek a gimi udvarán áll ahol nemannyira engedélyezett a fotózás :S
Előzmény: bop308 (78956)
IKARUS 398 (GDK-107) Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78982
Megbeszélem a sofõrünkel és majd írok ha rábólintott. Az az igazság hogy jövõhéten lesz csak bent aztán ugye eladó lesz nemtudom itt fog e állni vagy máshol..
Előzmény: LMB-706 (78981)
LMB-706 Creative Commons License 2012.05.20 0 0 78981

Ha járnék arra a tanév végéig (nem hinném, de elképzelhető), felvehetem veled a kapcsolatot, hogy el tudjunk intézni egy fotózást? Még a jelen állapotában szeretném kilőni. 

Előzmény: IKARUS 398 (GDK-107) (78977)
Dj Aty Creative Commons License 2012.05.19 0 0 78980

Szép fotó,szép busz :- )

Előzmény: D 20 (78979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!