Mindenki eszembe jutott, csak délben derült ki, hogy megyünk a nejemmel. Guzzival mentünk el, Ágika kíváncsi volt, hogy merre csámborgok a hasonszőrű barátaimmal.
Nem tudtam Zolikám, hogy ezt így árulják, azt hittem, egy tranzimó próba, Mert ugye kétkivezetéses alaplappal megoldható. No de porlasztó nélkül.......
Ha visszaemlékezek középsulis fizika tanulmányaimra a mágneses térben mozgó tekerccsel kapcsolatban...
Ha a tekercs ugyanaz, a forgórész - > és vele a mágneses fluxus ugyanaz; a tekercs körül létrejövő mágneses tér is ugyanaz lesz.
A következőn még rágódnom kell:
- Ha a tekercs kapcsait fölcserélem, akkor az indukált feszültség (maradjunk az egyszerűség kedvéért a szinuszhullámnál) nem hullámheggyel kezdődik, hanem hullámvölggyel.
Ehhez ma még kicsit olvasgatok az irányokkal kapcsolatban, megteheti éppen más is, ha van kedve. Ugyanakkor ha az indukált feszültség ellentétes irányú is - a következő kérdés az lesz, hogy a tranzimó ill. tirisztor milyen impulzusra nyit. Amennyiben a "hullámhegyre" van szüksége, a hullámvölgyet egy egyszerű diódahíddal át lehet fordítani (BLaci, Te még biztosan tudod követni az eszmefuttatást) de ebben az esetben marad a kérdés, hogy a teljes fordulat alatt hány db impulzusunk van?
A generátorunk forgórészén lévő mágnesek elhelyezkedéséből arra mernék következtetni, hogy nincsenek külön hullámhegyek és völgyek a jeledóról, hanem mindössze egy impulzust hoz össze egy fordulat alatt - amit a fent leírt híddal simán át lehet fordítani.
Srácok! "Ha nem gyúl" a gyerkőc bringája gyújtás hibája miatt, kipróbálom!
A hajtóműolaj füstje kékes-fehér/fehér. Valamennyit ront a teljesítményen, de nem igazán észrevehető mértékben. Nekem a 4T fűnyírómnál szokott előfordulni a helytelen tárolásból fakadóan hogy a porlasztóba vagy a hengerbe jut hajtóműolajból.
A leeresztő csavarnál természetesen akár sok is el tud cseppenni menet közben ha igen szar a tömítésed. Hidegen nem jön a dolog, de ha bemelegszik a motor akkor könnyen kijut az olaj. Én először ezt a tömítést raknám rendbe, akár tömítő pasztával megkenve is. Ez sokkal elérhetőbb alkatrész mint a blokktömítés. Ha továbbra is eltűnik az olaj, akkor lehet blokkot szétkapni. Vagy utántöltögetni.
Én itt lakom tölle 2 utcára de nem tudom a címet,így keresd Lőrinci piac területén van az Üllői uton!kb ennyi!Keress meg minket/ahol sok babszi lesz ott vagyunk/
Ha esetleg Ti is úgy látjátok,blokkot fogok cserélni,az adott kuplungszett átrakásával,lévén van egy felújított blokkom szimmeringezve ,csapágyazva,fúrva,hónolva,dugózva,....stb,tehát totál felújított blokk.
Ha az eredetivel nem jutok előre,jön a motorblokk csere ,azt akkor lesz új hátsókerék 8-as nélkül,új motorlánc,első+hátsó lánckerék csere,stb....
Sajnálnám ezt a blokkot,mert nagyon jó a kompressziója,meg gyönyörű a hangja,amíg nem jön egy combos emelkedő,azt jön a csettegés,meg a gyengülés........................
Nos egy fontos megállapítást tettem minap a nem tökéletes,bár használható munkába járó 207/500-as gépemmel kapcsolatban.
Tavaly augusztus 8.-án cseréltem hajtómű olajat,80W90-es Ford Escortba ajánlott löttyöt öntöttem bele,nívócsavar kicsordulásig./kb.1,5 dl mennyiség/
Azóta kb. 610 km-et futottam a motorral,és gondoltam szintet ellenőrzök.
Hát ,kb.0,7 dl olajat öntöttem bele,hogy a nívócsavarnál kicsorduljon az olaj.
Na már most:
Én laikusként arra gondolok,hogy szar a szimmering a hajtóműnél,és mivel kifele nem jön olaj,mert folt nincs a motor alatt,kuplung jól műxik,indító pofák nem csúsznak,a maximális észrevételem az,hogy bár már cseréltem tömítő alátétet a hajtómű leeresztő csavarnál,ennek ellenére mindig " könnyes a csavar".Tehát szerintem a forgattyús ház felé megy el az olaj.Ezt elégeti a motor valahogyan..../lehet ezért füstölt fehéreset a hegymenetben ???/ Nem tudom a hajtómű olaj égése milyen színű füsttel jár??
A kérdésem az lenne,hogy ha adott esetben igazam lenne a sejtelmemmel kapcsolatban,ez befolyásolhatja a motor működését????
És ha igen,milyen formában?Azt egyszerűen nem hiszem el,hogy a blokk összehúzatott részénél akkora levegőt tud beszívni,hogy egy főtengő szimmering jelenséget produkáljon a motor!!!!!
Sziasztok! Hogyan kell csinálni, hogy ki lehessen próbálni? Mit hová kell kötni? Trafós és megszakítós gyújtásnál értem, hogyha feszültséget adok a 15-ös pontra és a testre és megszakítom akkor a gyújtás vezetéken megjelenik a szikra, de itt impulzus vezetéken megy a megszakítás. Mivel tudom ezt előidézni?