Na mára tovább folytatódott a kálváriám. Ki akarom nyitni az ajtaját a kocsinak, meg se nyikkan. Az akksi megint leszívva. Másik kocsiból át, indul. Alapjárat megint nincs. Csúsztatott kuplungal át a fél városon hátha megjavul. Semmi. Lehet alapjárati motor dugulás vagy hiba? Lehet hogy emiatt merült le az akksi? Vagy mi a baj?
3-4 hónappal ezelőtt volt nálam az olaj-szürőcsere, akkor 6500Ft-ért talált a szerviz az
Unixban.
Tecneco szürő (francia gyártmány), nem vizérzékelős. A vizérzékelős egy kissé drágább lehet. Alvázszám alapján is kétféle szürő "kinálkozott", igy előbb ki lett szedve, és az alapján lett egy ugyanolyan véve. A vizérzékelős és kijelzős, érzékelős de nem kijelzős téma még alvázszám alapján sem egyértelmü........
Ez biztosan olcsóbb, mint a Renault gyári szürője.
Hát igen,az 1.9 dci:) Kiválló konstrukció,csak jó szerelő kell,taxiskollegám,haverom espace 1.9dci,nem pörög,füstöl mint a barom,ja és erőtlen,Elvitte szerelőhöz aki rögtön turbót cserélt rajt.Kész a kocsi gyere,de kocsi ugyanolyan mint volt,nem pörög,füstöl,erőtlen.Képzeld a kollega arcát.hát nem röhögött.Mint kiderült csak az egr szelep ragadt be fél állásba.De a turbó is már oda volt k.b 380.000 km volt a turbóba de még bírta volna, kicsit már nyalta az olajat ugyan de még ment.a lényeg,hogy itt is cserélgettek mindent,turbónyomásszabályzószelep,légtömegmérő,és nem az volt a gond,hanem a kis genyó egr szelep.de ez a hajcihő egy hét kiesést produkált a kollegának.ja és a diagnosztika semmit nem mutatott.Mellékesen megjegyzem,hogy telefonos segítségként felhívtuk kedves öreg szerelőmet aki nekem kicserélte a motort tavaly ő rögtön mondta,hogy mi a hiba az espac-al.de akkor már késő vot,ő ezzel kezdte volna és k.b 1,5 óra alatt elkészült volna a kocsi.
Ezért kérdeztem hogy van e valakinek ötlete (esetleg talalkozott már itt valaki hasonló hibával). A márkaszervíz odáig jutott, hogy cseréltek egy nagynyomású szivattyú vezérlőt jópénzért, de magát a hibát nem tudták elhárítani. Persze ötletük lenne : összes érzékelő cseréje, mágneszszelep csere, aztán ha még így sem oké, akkor nagynyomású szivattyú csere, meg egy kis turbó javítás.
Tudod inkább szomorú, hogy a nagy 1.9dci-t szépen meg kell bontogatni itt-ott, mert nem dob semmit hibára. Majd átmegyünk alkatrészcserélősdibe :-) itt egy 30000,ott egy 40000. Azt majd lehet vigyorogni.
Nekem is ilyen tippem lett volna! :) Lehet, hogy repedt valamelyik, vagy tömődött /nem tudom a Renaultnál hogy van, de Opelnél ezért már világít a motorhibajelző :) /
Köszi! így is lesz, mert megyek a 10 Ft-os átvizsgálásra! :)
Csak több szem többet lát, és nem akarom, hogy hasbaakasszanak, ha esetleg nem engedik meg, hogy ott legyek a cserénél! :) /Bár a szhelyi Baumgartnernél eddig minden ok volt (amire szükségem volt).
A szűrő még mindíg érdekel, mert ha mégsem náluk csináltatom akkor az üz.a. szűrőre tipp és ár/értékarány javaslatot szívesen veszek!
A motor burkolat alatt, hátul van egy vákumelosztó és egy csomó vákuumcső. Ezek tömítettségét vizsgáld meg első körben. Szerintem ott lesz a bibi. Hasonló a miénken is előfordult korábban. Nálunk az egyik cső fáradt meg. Egyébként innen megy a nyomásszabályozóhoz is a vákuumcső, ami az akkutálca alatt-mögött található.
Szerintem hamarabb választ kapsz, ha rácsörögsz egy hozzád legközelebbi/szimpatikus márkaszervizre és megkérdezed ezeket...
Nem kötelező ELF olajat tenni, és csak amolyan...hm. árukapcsolás a Renault-tól...jó bele más is, csak a szabványnak feleljen meg...(mellesleg az ELF olajok szerencsére igen jó árban vannak, nem is érdemes mást nézni emiatt, ezt jól csinálják).
A "gyári" szűrőket is vagy a Mann, Valeo, Bosch...stb gyártja, tehát ezeken az alkatrészeken 1-2 ezer ft-ot tudsz spórolni...
15890 Ft-tól Scenic II-re :) Főleg, hogy nem ELF olajos dobozt látok mellette :)
Ebben vajon benne van az üzemanyagszűrő is, mert akkor nem is rossz az ár /amit én egy olajcserénél gondolnék cserélni/
Egyébként /nem néztem/ 2007-es 1,5 DCI 106 LE GSII-ben milyen üzemanyagszűrőt érdemes venni /nem vagyok egy szűrő szakértő, de/, Ebben is már ez a valami vízleválasztós van?
Márkában ár/értékarányban mi a jó?
Egyik szerelő azt mondta, hogy Delphi-t érdemes venni, egyéb márka?
Olajszűrő /motorolaj/ esetében maradnék a Mann-nál és az ELF olajnál, viszonmt üz.a. szűrőt még nem cseréltem /csak az előző tulaj 2010.11. hóban /talán a 2 évenkénti csere elfogadható! :)/
Semmi gond! Egyáltalán nem vagy hibás, a hirdetésben gyári cucc is szerepelt csak nem volt kellően egyértelműen meghatározva. Az egyik garnitúrával (Sceninc I.-re való), pedig meg is viccelték a hirdetőt a kollegái. Legalább is a telefonon elég meglepődöttnek tűnt, hogy az SC II. dozoból teljesen mást húz elő.
Kicsit utána mentem én is a témának (Grand vs. sima) és ezt találtam: Scenic extrák
Az elsők cikkszáma egyezik a két változatra, viszont a hátsók eltérő cikszámon vannak, tehát tényleg különbözőek.
Adott egy 1.9dci, csúnyán teleköpte az Egr-t és 9,2 litert kér százon. A motor csiga módjára pörög fel, jóval lassabban egy szívódízelnél és leszabályoz 3000/min-nél, ja és rettentően erőtlen. Hibakód nincs, semmi sem világít a műszerfalon sem. Turbónyomás van, levegő van, cooler sértetlen, kartergáz okés, befecskendezés rendben. Hidegen-melegen pöccre indul, viszont istennek sem pörög fel és ereje sincs semmi.
Én a légtömegmérőre, vagy a turbónyomás szabályzóra gondoltam.
Olvasgatva a jelen hozzászólásokat a témában, meg a már korábbiakat is felidézve, felmerül bennem: csak idő kérdése, és mindenképpen el fog romlani a kijelző? Van, valami aminek ez egyértelmű függvénye (az eltelt használati időn kívül)?
Ha így van, azaz nem lehet megúszni, mert előbb-utóbb tutira elromik, akkor viszont nem érdemes elébe menni és cserélni a meghibásodót, a nem meghibásodó megoldásra? Ezzel megkímélve magunkat az óra hűlyéskedése miatti idegeskedéstől.
A mi Grand Scenikünk 2005.10. havi (forgalomba helyezés) 49E km-mel. Elébe menni és cserélni ("TMK" :)), vagy várni és majd javítani?
Nagyon köszönöm! Gyorsan le is csaptam/csaptunk rá, még tegnap. Aztán ma sajnos kiderült a szomorú valóság. A két garnitúrából az egyik sajnos Scenic I.-re való, csak a doboza volt Sc. II.-es, a másik pedig normál Scenic II-re való, Grand-ra nem jó. Legalább is telefonon ezt mondta az eladó (Renault szalon) odapróbálva egy Grand-ra. :(
Szóval sajnos ennyi.
A vp.-i szalonban kapott infó szerint már csak "univerzális Renault hátsó sárfogó gumi"-t lehet venni, a Scenic II. típusspecifikus már nem rendelhető. Ez az univerzális garnitúra lenne 5200 Ft.
Kissebb kihagyás után ismét itt. Ma volt egy kis gondom a sceniccel. Mentem valahova és amikor megérkeztem és le akarok parkolni, leáll a gép. Újraindítás, ismét leáll. Ez így ment jópárszor. Aztán egy kissebb kihuzatás után egyszercsak megjavult. Tudom hogy volt már ilyen hozzászólás meg ötlet is hogy mi lehet a hiba, de nem találom. Tudnátok segíteni?
Gyári navisnál nem jellemező a hiba, más tápkialakítása van.
2005.06 hóig mindegyik egyformán döglik meg nagyjából. 3 féle alaplap kialakítás van amúgy, az egyik nél pl. mindne esetben elmászik a km vagy épp az egész eprom kiürűl csont nullára.
2005.06. és 09 hó közöttieknél, pl. a cpu elkezd leválni, az meredekebb beavatkozás. Egyszóval motorfüggetlen.
Az évjáratkat az óra gyártására értem nem az autóéra:)
Itt a topicban találod meg, olyan egy, másfél hónappal ezelőtt volt szó róla.
Az a bizonyos cső a torpedólemez magasságában a kocsi középvonalában van. Ha minden rendben van vele, akkor járó motornál és bekapcsolt klímánál álló helyzetben pár perc elteltéven maga alá pisil. Ha nem, akkor dugulás van, ki kell takarítani.