Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tothjo2 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29393

Na mára tovább folytatódott a kálváriám. Ki akarom nyitni az ajtaját a kocsinak, meg se nyikkan. Az akksi megint leszívva. Másik kocsiból át, indul. Alapjárat megint nincs. Csúsztatott kuplungal át a fél városon hátha megjavul. Semmi. Lehet alapjárati motor dugulás vagy hiba? Lehet hogy emiatt merült le az akksi? Vagy mi a baj?

j

real_geri Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29392

SCII 1,5d kocsi, tanksapka retesz szarakodik. Javítható, vgy költséges csere?

Szimptóma: nyitáskor felrántja a tüskét, de vissza is ejti, és úgy marad, igazi lutri nyitni az ajtót :)

DAndras79 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29391

3-4 hónappal ezelőtt volt nálam az olaj-szürőcsere, akkor 6500Ft-ért talált a szerviz az

Unixban.

Tecneco szürő (francia gyártmány), nem vizérzékelős. A vizérzékelős egy kissé drágább lehet. Alvázszám alapján is kétféle szürő "kinálkozott", igy előbb ki lett szedve, és az alapján lett egy ugyanolyan véve. A vizérzékelős és kijelzős, érzékelős de nem kijelzős téma még alvázszám alapján sem egyértelmü........

Ez biztosan olcsóbb, mint a Renault gyári szürője.

Előzmény: szalaics (29379)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29390

Hát igen,az 1.9 dci:) Kiválló konstrukció,csak jó szerelő kell,taxiskollegám,haverom espace 1.9dci,nem pörög,füstöl mint a barom,ja és erőtlen,Elvitte szerelőhöz aki rögtön turbót cserélt rajt.Kész a kocsi gyere,de kocsi ugyanolyan mint volt,nem pörög,füstöl,erőtlen.Képzeld a kollega arcát.hát nem röhögött.Mint kiderült csak az egr szelep ragadt be fél állásba.De a turbó is már oda volt k.b 380.000 km volt a turbóba de még bírta volna, kicsit már nyalta az olajat ugyan de még ment.a lényeg,hogy itt is cserélgettek mindent,turbónyomásszabályzószelep,légtömegmérő,és nem az volt a gond,hanem a kis genyó egr szelep.de ez a hajcihő egy hét kiesést produkált a kollegának.ja és a diagnosztika semmit nem mutatott.Mellékesen megjegyzem,hogy telefonos segítségként felhívtuk kedves öreg szerelőmet aki nekem kicserélte a motort tavaly ő rögtön mondta,hogy mi a hiba az espac-al.de akkor már késő vot,ő ezzel kezdte volna és k.b 1,5 óra alatt elkészült volna a kocsi.

Előzmény: Zsuppim (29371)
Trotter66 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29389

Nem tudom, hogy elkerülte-e a figyelmedet a hozzászólásom, mely e tárgyban íródott....

Előzmény: Zsuppim (29385)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29388

Ahogy GSzORO irja hivd fel a szervízt tuti infókat ők megmonják a +5-ről a kocsidra egyenesen.

Én 2. olajcserénél minig cseréltetek szűrőt, 1.9-nél.

Előzmény: szalaics (29376)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29387

Gyári navisnál nem jellemező a hiba, más tápkialakítása van.

Persze önző volt a kérdésem, hiszen nekem ilyen van és eddig nem olvastam még senkitől navis meghibásodást, reménykedem:)

Te meg biztosan tudod mennyit javítottál, azok között mennyi volt.

 

2005.06 hóig mindegyik egyformán döglik meg nagyjából.

Gondolom ezután változtattak valamin, de nem lett tökéletes:(

Előzmény: develooper (29367)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29386

Próbáld meg ezt! (Reklám helye. :-)

http://www.turbodriven.com/en/turbofacts/troubleshooting.aspx

 

Előzmény: Zsuppim (29385)
Zsuppim Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29385
Ezért kérdeztem hogy van e valakinek ötlete (esetleg talalkozott már itt valaki hasonló hibával). A márkaszervíz odáig jutott, hogy cseréltek egy nagynyomású szivattyú vezérlőt jópénzért, de magát a hibát nem tudták elhárítani. Persze ötletük lenne : összes érzékelő cseréje, mágneszszelep csere, aztán ha még így sem oké, akkor nagynyomású szivattyú csere, meg egy kis turbó javítás.
Előzmény: Törölt nick (29384)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29384

a nagy 1.9dci-t szépen meg kell bontogatni itt-ott, mert nem dob semmit hibára

 

na, ezért kérdeztem...de mit akarsz mire cserélni és kivel?

Előzmény: Zsuppim (29383)
Zsuppim Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29383
Hú most marha vicceset írtál.

Tudod inkább szomorú, hogy a nagy 1.9dci-t szépen meg kell bontogatni itt-ott, mert nem dob semmit hibára. Majd átmegyünk alkatrészcserélősdibe :-) itt egy 30000,ott egy 40000. Azt majd lehet vigyorogni.
Előzmény: Törölt nick (29381)
develooper Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29382

Természetesen létezik megelőző TMK:)

Régen itt felajánlottam segítség gyanánt,de kb 1 jelentkező volt,persze ő sem jött el végül:)

Előzmény: _Zsolesz_ (29370)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29381

ez kb. hány km-nél várható? Típushiba a Renault-nál? Remélem, az R9M motornál nem jön elő majd...:-DDD

Előzmény: Zsuppim (29371)
szalaics Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29380

Nekem is ilyen tippem lett volna! :) Lehet, hogy repedt valamelyik, vagy tömődött /nem tudom a Renaultnál hogy van, de Opelnél ezért már világít a motorhibajelző :) /

 

Előzmény: Trotter66 (29378)
szalaics Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29379

Köszi! így is lesz, mert megyek a 10 Ft-os átvizsgálásra! :)

Csak több szem többet lát, és nem akarom, hogy hasbaakasszanak, ha esetleg nem engedik meg, hogy ott legyek a cserénél! :) /Bár a szhelyi Baumgartnernél eddig minden ok volt (amire szükségem volt).

A szűrő még mindíg érdekel, mert ha mégsem náluk csináltatom akkor az üz.a. szűrőre tipp és ár/értékarány javaslatot szívesen veszek!

Előzmény: Törölt nick (29377)
Trotter66 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29378

Na ellenőrizd a következőt:

 

A motor burkolat alatt, hátul van egy vákumelosztó és egy csomó vákuumcső. Ezek tömítettségét vizsgáld meg első körben. Szerintem ott lesz a bibi. Hasonló a miénken is előfordult korábban. Nálunk az egyik cső fáradt meg. Egyébként innen megy a nyomásszabályozóhoz is a vákuumcső, ami az akkutálca alatt-mögött található.

Előzmény: Zsuppim (29371)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29377

Szerintem hamarabb választ kapsz, ha rácsörögsz egy hozzád legközelebbi/szimpatikus márkaszervizre és megkérdezed ezeket...

Nem kötelező ELF olajat tenni, és csak amolyan...hm. árukapcsolás a Renault-tól...jó bele más is, csak a szabványnak feleljen meg...(mellesleg az ELF olajok szerencsére igen jó árban vannak, nem is érdemes mást nézni emiatt, ezt jól csinálják).

A "gyári" szűrőket is vagy a Mann, Valeo, Bosch...stb gyártja, tehát ezeken az alkatrészeken 1-2 ezer ft-ot tudsz spórolni...

 

 

Szvsz.

Előzmény: szalaics (29376)
szalaics Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29376

Vett valaki részt a Renault 5 Plusz programban?

Érekelne az olajcsere, mert lassan aktuális lesz : Service Due! :)

Nem tudom mit takar az ajánlatban lévő: http://www.szervizotplusz.hu/ajanlat/ajanlat/karbantartasi-koltsegek/

15890 Ft-tól Scenic II-re :) Főleg, hogy nem ELF olajos dobozt látok mellette :)

Ebben vajon benne van az üzemanyagszűrő is, mert akkor nem is rossz az ár /amit én egy olajcserénél gondolnék cserélni/

Egyébként /nem néztem/ 2007-es 1,5 DCI 106 LE GSII-ben milyen üzemanyagszűrőt érdemes venni /nem vagyok egy szűrő szakértő, de/, Ebben is már ez a valami vízleválasztós van?

Márkában ár/értékarányban mi a jó?

Egyik szerelő azt mondta, hogy Delphi-t érdemes venni, egyéb márka?

Olajszűrő /motorolaj/ esetében maradnék a Mann-nál és az ELF olajnál, viszonmt üz.a. szűrőt még nem cseréltem /csak az előző tulaj 2010.11. hóban /talán a 2 évenkénti csere elfogadható! :)/

szalaics Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29375

Hát ez a Scenic extrák doksi nagyon jó, nem volt meg, már viszem is! :)

 

Előzmény: _Zsolesz_ (29374)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29374

Hali!

 

Semmi gond! Egyáltalán nem vagy hibás, a hirdetésben gyári cucc is szerepelt csak nem volt kellően egyértelműen meghatározva. Az egyik garnitúrával (Sceninc I.-re való), pedig meg is viccelték a hirdetőt a kollegái. Legalább is a telefonon elég meglepődöttnek tűnt, hogy az SC II. dozoból teljesen mást húz elő.

 

Kicsit utána mentem én is a témának (Grand vs. sima) és ezt találtam: Scenic extrák

Az elsők cikkszáma egyezik a két változatra, viszont a hátsók eltérő cikszámon vannak, tehát tényleg különbözőek.

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: szalaics (29373)
szalaics Creative Commons License 2012.08.02 0 0 29373

Bocsi, nem tudtam, csak találtam, és olyan gyári dolog hirdetésnek tűnt...

Na szép, mi a külömbség a GSII és a SII kerékdob, ill. sárfogó gumi felfogatásában?! Ez érdekes...

Előzmény: _Zsolesz_ (29369)
Zsuppim Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29372

Ja és az összes jeladó kiszedve, megpuceválva, visszarakva a helyére.

Zsuppim Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29371

Sziasztok!

 

Adott egy 1.9dci, csúnyán teleköpte az Egr-t és 9,2 litert kér százon. A motor csiga módjára pörög fel, jóval lassabban egy szívódízelnél és leszabályoz 3000/min-nél, ja és rettentően erőtlen. Hibakód nincs, semmi sem világít a műszerfalon sem. Turbónyomás van, levegő van, cooler sértetlen, kartergáz okés, befecskendezés rendben. Hidegen-melegen pöccre indul, viszont istennek sem pörög fel és ereje sincs semmi.

 

Én a légtömegmérőre, vagy a turbónyomás szabályzóra gondoltam.

 

Valakinek ötelte?

 

 

_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29370

Hello!

 

Olvasgatva a jelen hozzászólásokat a témában, meg a már korábbiakat is felidézve, felmerül bennem: csak idő kérdése, és mindenképpen el fog romlani a kijelző? Van, valami aminek ez egyértelmű függvénye (az eltelt használati időn kívül)?

Ha így van, azaz nem lehet megúszni, mert előbb-utóbb tutira elromik, akkor viszont nem érdemes elébe menni és cserélni a meghibásodót, a nem meghibásodó megoldásra? Ezzel megkímélve magunkat az óra hűlyéskedése miatti idegeskedéstől.

 

A mi Grand Scenikünk 2005.10. havi (forgalomba helyezés) 49E km-mel. Elébe menni és cserélni ("TMK" :)), vagy várni és majd javítani?

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: develooper (29367)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29369

Szia!

 

Nagyon köszönöm! Gyorsan le is csaptam/csaptunk rá, még tegnap. Aztán ma sajnos kiderült a szomorú valóság. A két garnitúrából az egyik sajnos Scenic I.-re való, csak a doboza volt Sc. II.-es, a másik pedig normál Scenic II-re való, Grand-ra nem jó. Legalább is telefonon ezt mondta az eladó (Renault szalon) odapróbálva egy Grand-ra. :(

 

Szóval sajnos ennyi.

 

A vp.-i szalonban kapott infó szerint már csak "univerzális Renault hátsó sárfogó gumi"-t lehet venni, a Scenic II. típusspecifikus már nem rendelhető. Ez az univerzális garnitúra lenne 5200 Ft.

 

Azért mégegyszer kösz'!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: szalaics (29343)
tothjo2 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29368

Üdv mindenkinek!

Kissebb kihagyás után ismét itt. Ma volt egy kis gondom a sceniccel. Mentem valahova és amikor megérkeztem és le akarok parkolni, leáll a gép. Újraindítás, ismét leáll. Ez így ment jópárszor. Aztán egy kissebb kihuzatás után egyszercsak megjavult. Tudom hogy volt már ilyen hozzászólás meg ötlet is hogy mi lehet a hiba, de nem találom. Tudnátok segíteni?

Előre is köszi.

develooper Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29367

Gyári navisnál nem jellemező a hiba, más tápkialakítása van.

2005.06 hóig mindegyik egyformán döglik meg nagyjából. 3 féle alaplap kialakítás van amúgy, az egyik nél pl. mindne esetben elmászik a km vagy épp az egész eprom kiürűl csont nullára.

2005.06. és 09 hó közöttieknél, pl. a cpu elkezd leválni, az meredekebb beavatkozás. Egyszóval motorfüggetlen.

Az évjáratkat az óra gyártására értem nem az autóéra:)

Előzmény: Törölt nick (29364)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29366

Nem ez volt a kérdés

Előzmény: Törölt nick (29365)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29364

Eszembe jutott, hogy még nem beszéltünk a kijelzőknéll, van valami statisztikád melyik motorizációnál esélyesebb a meghibásodás?

Aztán a gyári navival szerelteknél is volt már ilyen?

Előzmény: develooper (29344)
Trotter66 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 29363

Itt a topicban találod meg, olyan egy, másfél hónappal ezelőtt volt szó róla.

 

Az a bizonyos cső a torpedólemez magasságában a kocsi középvonalában van. Ha minden rendben van vele, akkor járó motornál és bekapcsolt klímánál álló helyzetben pár perc elteltéven maga alá pisil.    Ha nem, akkor dugulás van, ki kell takarítani.

Előzmény: indivi550 (29362)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!