DelSonar!Köszönöm.Közben kiderült órahibás volt.A ventilátor bekapcsolása után meg azért fulladt le a motor mert a kompresszor tengelye szorúlt.Szép napot mindenkinek!
Gyors kérdés lehet téma volt már bocsi érte 2004 es 1.2 es Kalos check lámpa ég. Az EGR szelep egyszer lett pucolva.... autószerelő csinálta utána két napig jó volt majd újra ég a check lámpa. Nem tudom valóban a EGR szelep hibája e nem láttam a szerelő kódolvasóját ő azt mondta EGER hiba.
Próbáltam egy olcsó ELM 327 kódolvasóval az P1403- erőátvitel hibát jelzett de ilyen kódot sehol nem találok semmilyen listában sehol sem. Törölni engedte többször is de másnapra újra ég a lámpa .
Új EGR szelep 30 ezertől van,
Felújitott vagy bontott 15-18 ezer....vagy lefalazás?
Ha lefalazom akkor jár valamilyen károsodással ez a művelet a motor szempontjából?
Az óra 4 vezetékkel kapcsolódik az elektromos rendszerhez. Kap egy fix akku feszültséget az Ef7 biztosíték - C204 csatlakozó - F23 biztosíték körön keresztül. Gondolom ez biztosítja az órának, hogy megjegyezze az időt akkor is, ha áll a rendszer. Ha levesszük az akku sarukat és visszatesszük, 1:00-ra áll az óra. (nálam pl ilyen szokott lenni teljesen rendszertelenül, ezért gyanakszom kontakt hibára) A másik "+" feszültséget a 15C vonalon kapja, amikor elfordítjuk a kulcsot de még nem adunk gyújtást. Ez a vonal lehet felelős a világításért, ilyenkor jelennek meg a számok. Majd bekapcsoljuk a világítást és az 58-as vezeték feszültség alá kerül, aminek hatására az órában meghúz egy relé és a világítással sorba kapcsol egy ellenállást. Ekkor lesz csökkentett fényű a számlap. Ez alapján szerintem, ha 1:00-ra áll be az óra időnként, az feszkimaradás eredménye lehet, csatlakozási probléma. Ha össze-vissza változik az idő a kijelzőn, akkor az vagy elektronika hiba az órában, vagy még esetleg az óra és percállító nyomógombok adnak kontaktust a rezonancia miatt ami fellép a karosszériában.
Az ajtónyitást jelző kontaktok a visszajelző izzón keresztül kapcsolódnak a pozitív ághoz, így azoknak nem sok köze van az órához.
Kontakt hiba. Néha nekem is beáll 1:00-ra, de mivel nem tudtam konkrét eseményhez kötni eddig így marad a kontakt hiba. Még nem vitt rá a jó lélek, hogy szétbombázzam a középkonzolt.
Ez igen érdekes, mert pl a Valeo kuplungszettből van a 826631-es cikkszám és a legolcsóbb és legdrágább között van 26942 Ft különbség. Ahhoz képest, hogy ugyanaz a termék, az eltérés cseppet sem minimális. Szóval nem nagyon vágom, miért jó ez nekik.
Üdv!Újra én.Még egy kérdés.Álló helyzetben alapjáraton a ventilátor bekapcsolása után lefullad a motor.Menet közben motorfordulatvisszaesést nem vettem észre.Köszönöm!Lajos.
Mit jelent a termékek cikkszáma (cikk-kód) után szereplő /LA, /SZ, /S, /P, /KO, /I stb jelölés? Ezek belső jelölések, segítenek nekünk a termékek rendszerezésében. Ha / karakter előtt a cikkszám megegyezik, akkor ugyanarról a termékről van szó. Ebben az esetben az árakban minimális eltérés lehetséges.
Az érdekes amit írsz habár én a cikkszámokat nem nézegettem inkább azt néztem,hogy mindegyik termék csillagozva van 3-5 csillag-ig de igazából a leírásba természetesen mindegyikhez az van írva,hogy milyen kiváló minőségű termék de személyes tapasztalat volna jó ,hogy például valaki beépített egy lemförder kormány gömbfejet és normál használatba mondjuk kibírt 4 évet vagy csak 1.5 évet mert nem mindegy vagy egy ruville vízpumpa kibírta a csereperiódust vagy menet közbe azt már cserélni kellet vagy a gates szíjjak is bírjak vagy hamarabb kell őket cserélni mint a csere periódus az árra meg igazán nem tudok mit mondani mert ahogy számolgattam és az előző hozzászólásba is írtam itt Vácon ha mindent megvennék az autóhoz a bárdi-nál vagy az unix-nál akkor olyan bő 100e ft-ra jönne ki a kovács autó meg olyan 70e plusz posta még ha mindegyik termék olyan volna is ami 5 csillagos és ezeknél a termékeknél a leírásba mindnél az van írva ,hogy 50-60 éve az autóiparba vannak tehát ebből ki indulva nem lehetnek rosszak én inkább attól félek ,hogy megveszem a drágább 4-5 csillagos alkatrészt és ugyan úgy 1-2 év múlva cserélhetném mint ha a 3 csillagos kicsit ismeretlen nevű alkatrészt venném meg mert megennék ezt is azt is a kiváló minőségű magyar utak.
Ez érdekes, mert a Kovácsnál rendeltem támasztó gömbfejeket és pl a SWAG kínálatában volt vagy 5 fajta, az első és az utolsó között bő 3 ezer Ft-os eltéréssel. Viszont a cikkszáma mindnek ugyanaz volt csak betűjelzésekben volt eltérés. A SWAG honlapján meg azzal a cikkszámmal egyetlen termék volt a kínálatban, betűjelzések nélkül. Na akkor döntse el az ember, mi a különbség a termékek közt.
A segítségeteket szeretném kérni mert a nyár folyamán nagyobb javítást kell eszközölnöm az autómon aminek a keretében vezérműszíjat, feszítőgörgőt, hosszbordásszíjat,feszítőgörgőt vízpumpát, trapézgömbfejet,kormánygömbfejet,első,hátsó trapézlengőkar szilentet kormányösszekötőt rávaló porvédőgumit és stabilizátor szilentet kell cserélnem amit a kovács autótól akarok rendelni mert még postával is olcsóbb mint itt helybe az unix vagy a bárdi de kicsit el vesztem a kínálatba mert vezérlésből olyat szeretnék ami biztos kibírja a csere periódust meg a futómű alkatrészeit se szeretném azért 1-2 évente cserélgetni ha esetleg írnátok neveket megköszönném
"Az említett autóhoz megfelelő a Castrol Edge 5W-30 C3 termék is, de kenő-és tisztító képesség szempontjából, valamint ismerve a technikát, sokkal megfelelőbb választás lenne a Castrol Edge 5W-40 A3/B4 termék:
Ráadásul a termék az API szabványt is túlteljesíti. A SAE 5W-40 osztály végett mérséklődhet az olajfogyasztás, de nem ez a legfontosabb előny egy 5W-30-as termékhez képest, hanem az A3/B4-esség."
De mindenki azt tölt bele amit jónak lát. Félszintetikust mondjuk semmi pénzért nem tennék a motorba. Ezzel az 5W-40-es olajjal sem télen, sem nyáron semmi problémám nem volt, évente cserélek olajat, ami kb 10-12 ezer km-t jelent, olajcsere előtt a szint max-on van, 12 éves a motor de egy fél deci olajat nem kellett eddig után tölteni.
Vettem egy Chevrolet Kalos 1.4 8v 2005-ös autót. Megcsinálnám rajta a kötelező dolgokat, de tanácstalan vagyok, hogy milyen olaj kéne bele. 10w40 vagy 5w30? Olvastam, hogy gyárilag 5w30 kell, de ismerősöm javasolta, hogy közel 11 éves autónál jobb inkább a 10w40. Szerintetek? Köszönöm előre is a segítséget. :)
Nagyáruházakban és benzinkúton is kapható. Én évente többször befújom jó vastagon, elkenem az összes gumi alkatrészen - még a hosszbordás szíjon is a motortérben - és sosincs sem befagyás se tapadás probléma, az ajtó is könnyen, tökéletesen záródik, a szíj is tovább bírja.
Az utóbbi hónapban csak hétvégenként volt használva az autó, s azt tapasztaltam, hogy mikor kinyitom az ajtókat a gumi borítás nehezen engedi el azokat. Mintha tél lenne, persze nem olyan erősen tapad, de azért aggaszt a dolog. Régebben hallottam, hogy le lehet ezeket a részeket kezelni valamivel, de nem tudom, hogy mivel. Van erre ötletetek, hogy mivel kenjem be az ajtó menti gumi részeket? Köszönöm előre is!
A leírásban ott is van ABS és NON ABS verzió. De szelepvezérlés lehet az IAC (idle air control valve vagyalapjárati motor) és lehet az EGR is. E kettőre még a solenoid is illik mivel az van bennük.
Ez az ABS-es modellekre vonatkozik. ABS hibát volt hivatott jelezni. Mivel az enyémben nincs ABS, ez nem lehetséges. A hibakód olvasóm ezt írja ki: P1382 Variable Cam Timing Solenoid 1 Circuit Malfunction! Aminek a jelentése: Változó szelep vezérlés Időzítőszolenoid 1 hibás működés. De ebben nincs változó szelep vezérlés, ha jól tudom. Egy érzékelő van a vezérmű tengelyen, lehet ez romlott el?