Keresés

Részletes keresés

maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18963
Ezt talán vissza is szívom, mert csak most látom, hogy az objektumban benne van az ablakhoz igazítás. Viszont egy valamit elfelejtesz!

1. Az ablaktörlő objektumában még mindig a sínnél van az origó (felette 2.5-3 méterre az ablaktörlő), s nem pedig az ablatörlő tetejénél, vagyis az alatt lenne maga a textúra, például:

[MeshBuilder]
Vertex -0.8, -5.00, 6.2
Vertex -0.7, -5.00, 6.2
Vertex -0.7, 0.05, 6.2
Vertex -0.8, 0.05, 6.2
Face2 0,1,2,3

Ehhez persze a textúra koordinátáit is igazítani kell.

2. Ehhez mindenképpen meg kell változtatni a Position-t, elérni az ablaka felett azt a pontot, ahol "rögzül" a vonathoz az objektum. Ne add fel, mert nem bonyolult (a képleteket leszámítva), csak gondold át légyszíves, hogy mi hogyan működik! :)
Előzmény: maztro (18958)
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18962
SZIASZTOK!

Csak egy ötlet vagon textúrázásához.
A függöny textúrát én készítettem, szabadon felhasználható!
De csak akkor ha nektek is tetszik.

Szerintem jól nézne ki ha a készülő vagonokon lennének félig vagy teljesen lehúzott függönyök, és akkor még az ablakokról nem is beszéltem.
Gondoljatok a külső, és belső nézetre is.

Köszönöm ha felhasználjátok, nekem megtiszteltetés!
Hali és jó munkát.
Taurus1116 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18961
Örülök, hogy tudtam segíteni. (Tudom, hogy jó lett, mert kipróbáltam...:) )
Előzmény: CSUPA-CS (18956)
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18960
Szia ment e-mail privát.
Én kösz.
Előzmény: BDat5937 (18959)
BDat5937 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18959
Üdv!

Köszi javítom.
Előzmény: CSUPA-CS (18957)
maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18958
Nem kell feladni semmit! :)
Nem hiszem, hogy a Position 0,0,0 jó volna.
Mivel az animated fájlban több objektumot kell egymáshoz igazítanod, úgy, ahogy egymáshoz függenek, ezért az ablaktörlőt úgy kell eltalálnod, hogy az animated fájlban elhelyezett vonat ablakánál legyen.
Mint az illusztrált képeken is látszik ez - azthiszem.

Gondolom a vonat pont középen van, így ténylegesen csak oda kell helyezni, ahol a "szélvédő" is van, csak picit még előbbre, hogy ne keresztezzék egymást síkban.
Azthiszem túl sokat is írok erről...
Előzmény: HLJ (18955)
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18957
Szia BDat5937!

Remélem nem haragszol meg rám.
Csak egy pici észrevétel:

Itt az egyes szám jó.



Itt kettes szám van.

Én már ki is javítottam magamnak.

NAGYON tetszik és köszönöm !!!

HALI.
Előzmény: BDat5937 (18922)
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18956
Szia Taurus1116!!!

Azt nem is mondtam JÓ lett.
Köszi.
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18955
Nah átszámoltam az ablaktörlőt, de nem lett jobb ugyan ott vagyok vele!

[MeshBuilder]
Vertex -0.8, 2.5, 6.2
Vertex -0.7, 2.5, 6.2
Vertex -0.7, 3.05,6.2
Vertex -0.8, 3.05,6.2
Face2 0,1,2,3


Most így néz ki a position az 0,0,0, !

Ha valaki megmutatná hogyan kel megcsinálni jóra vagy mi a hiba ebben az jó lenne!

Már kezdem feladni vele kapcsolatban!

El kellene a segítség!
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18954
Szia Taurus1116!!!

NAGYON KÖSZÖNÖM!
Erre mire rá jöttem volna, a progi ki ment volna a divatból.

HALI.
Előzmény: Taurus1116 (18945)
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18953
Szia HLJ!

BZ képeket majd hónap vége felé fogok készíteni.
Úgy tervezem, hogy akkor kívül, belül, + a pótkocsit is belülről.
Tervezem még a fénycsövek ki be kapcsolt változatát is, kb csak két órám lesz az egészre.

Remélem a 3 link amit küldtem azok most jól szerepeltek.
Bz-ről most csak ennyit sikerült, mert gyönyörűen ki volt takarítva, és így nem akartam összepiszkolni.
Hali.
Előzmény: HLJ (18940)
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18952
Szia!

Köszönöm az illusztrációt!

Valami már dereng egy kicsit!

Engedélyem nincsen rá, de teljesen újra fogom írni ahhoz meg nem kell engedély, mert az enyém, textúrám meg van így azt se kell kérnem!

Viszont kiindulási alapnak jó lesz a class 323ból származó ablaktörlő "csak" végülis az origóját kell máshová tenni neki!
Előzmény: maztro (18951)
maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18951
Egyébként akkor valószínűsíteném még azt is, hogy fejjel lefelé kell megépítened az ablaktörlőt.
Van amúgy rá engedélyed, hogy csak úgy kimásoltad, és még módosítanod is kellene? :)
Előzmény: maztro (18950)
maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18950
Szia HLJ!

Készítettem a számodra egy kis instrukciót.

ablaktörlő - hibásablaktörlő - helyesAz felső képen láthatod a jelenlegi, és az alsó képen a korrigált animated fájl megjelenését (a videód nézete alapján).

A kék jelöli az ablaktörlő origójának helyét, amely jelenleg a Position parancsnak megfelelően a sínnél helyezkedik el. A pirossal jelölt pont pedig az, ahol az objektumnak forognia kellene (itt csatlakozik a vonathoz, ebből a pontból mozog a valóságban is).
Gyorsan írd át a Position parancs értékét a piros pont koordinátáira.
Ha ezzel kész vagy, fél siker.
Viszont van még egy feladatod, miszerint az ablaktörlőt is ehhez az új pozícióhoz képest készítsd el. Tehát a b3d fájlban az origónál legyen a teteje, és attól lejjebb a többi része.

Remélem sikerül! :)
Előzmény: HLJ (18947)
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18949
Transparent hiba a kép miatt is van!

Mert bár te egységesen kéknek látod a felületet és ezt is adod be neki pölö 0,0,255, ám ha mintát veszel véletlen szerű helyekről akkor látni fogod azt hogy nem az amit beírtál kis eltérés de ez már ép elég!

A BVE nem érzékeny a kisebb hibákra, de openbve igen. Én ennek örültem a legjobban mert sokan lehagyták a vesszőt meg amiket fentebb mondtam most kénytelen kijavítani az ilyen jellegű hibát!
Előzmény: tibitrain (18943)
maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18948
[OFF]Hogy nekem mindig elkallódnak a hsz-eim. Legalábbis nekem nem a topik tetejére helyezi, hanem több hsz-el alá... Máskor is fogok az ilyenekre írni, hogy ne kallódjon el. [ON]
Előzmény: maztro (18944)
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18947
Szia!

Igen valóban az objektummal van a gond!

Tényleg nem síntől szeretném számolni hanem valóságot szeretném visszaadni.

A képlet jó már, de tényleg az objektum a hibás. A class 323ból vettem ki az ablaktörlőt most már jó irányba forgat csak még nem jó át kell számolnom a forgatás pontját, de nem tudom hogyan csináljam, mit viszonyítsak mihez.

Ebben kellene a segítség!
Előzmény: maztro (18942)
Taurus1116 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18946
Itt töltheted le. Látszanak benne a transparent hibák.
Előzmény: tibitrain (18943)
Taurus1116 Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18945
Így már jó lesz:

[Car0]
Object = Objektumok/V63/v63-041_6m.b3d
Length = 19.54

[Car1]
Object = Objektumok/B/B.animated
Length = 25.35
Axles = -8.85, 8.85

[Car2]
Object = Objektumok/B/B.animated
Length = 25.35
Axles = -8.85, 8.85

[Car3]
Object = Objektumok/A/Adnu_19-70_687.animated
Length = 25.35
Axles = -8.85, 8.85

[Car4]
Object = Objektumok/A/Adnu_19-70_687.animated
Length = 25.35
Axles = -8.85, 8.85

A többi rész maradhat úgy, ahogy eddig is volt.
Előzmény: CSUPA-CS (18924)
maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18944
Az openBVE weboldalán van egy olyan menüpont, hogy Developing, ahol az openBVE egyes részeiről lehet ismereteket szerezni. Itt bal oldalt a Tools rész alatt található az Object Viewer linkje, mely oldalon lesz a letöltés (Download) is.
Tudomásom szerint mutatja a transzparens hibákat, mivel az openBVE mappájába kell bemásolni, hiszen annak a fájljaival működik ez is.
Előzmény: tibitrain (18943)
tibitrain Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18943
Nem tudja valaki hogy honnan lehet letölteni azt az openbve-s programot ami olyan mint a bve-ben a structure wiewer?
Ha ebbe megnyitpk egy onjektumot akkor az esetleges transparent színhibák látszanak-e, vagy az csak a pályában?
maztro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18942
Remélem igazat írok, mert én ugyan még nem animáltam soha, de így lenne logikus:

Így már egyértelműbb szerintem, hogy az objektummal van a gond, pontosabban annak az origójával.
Nézd meg, hogy a vonaton melyik az a pont, amelytől számítva forogna az ablaktörlő. Ezt a pontot írd be a Position-ba, és ehhez képest építsd meg az objektumot is.
Ahogy elnézem, most a videót, nem hiszem hogy a síntől számítva szeretnéd forgatni.
Előzmény: HLJ (18939)
vasutasadam Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18941
Pedig az ütközők közti hosszot szokás megadni.
Előzmény: maztro (18926)
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18940
Csupa-cs!

Bzről is csináltál képeket vagy arról még fogsz?
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18939
Hogy szemléltessem a problémát itt egy videó arról, hogy mit csinál az alaktörlőm!

http://www.youtube.com/watch?v=5G3OWNitrNw

Ezt lenne jó kikorrigálni!
HLJ Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18938
Csupa-CS!

Köszönöm már töltöm is őket!

Peti köszönöm ez valamivel előrébb vitt, hogy megértsem e függvényt!

Te erről az információt honnan vetted?

Amúgy amire mondtad, hogy 1 kellene lenni és nem 2nek azt már próbálgatásként írtam be mert nem tudtam mi a gond vele.

Akkor nem a függvénnyel hanem az objektummal lesz a gond szerintetek?

Peti köszönöm az infót!
CSUPA-CS Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18937
Szia.
Mail ment!
Hali
Peti817172M Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18936
Egy kis ablaktörlőtan:

[object]
states = ablaktorlo.b3d
position = 0,2.98,9.39
rotatexfunction = mod[value+1.57*pluginstate[104],3.14]
rotatexdirection = 0, 0, 1
rotatexdamping = 5, 0.8
refreshrate = 0.8

Ez a vízipók középső ablaktörlője.


Nézzük ezt a sort:

rotatexfunction = mod[value+1.57*pluginstate[104],3.14]

A pluginstate[104] értéke lehet 0 vagy 1. Alaphelyzetben 0.

A value alaphelyzetben 0, és mindig hozzáadódik az őt tartalmazó függvény pillanatnyi értéke.

A mod a maradékos osztás maradéka.

Kezdjük felépíteni a sort:

a lelke a pluginstate[104], mivel az jelenti a felhasználói beavatkozást. Annak az értékét gombnyomással lehet 0 és 1 között váltogatni.

Ezt meg kell szorozni 1,57-tel, hogy 90 fokban (1,57 radián) forduljon el az ablaktörlő. Ugyebár ebben az esetben a pluginstate[104] értéke 0 vagy 1,57.

Eztán jön a value paraméter. Value+1.57*pluginstate[104]. Alaphelyzetben 0 az értéke, ha viszont bekapcsoljuk, akkor 1.57 lesz, majd a következő ütemben ehhez adja hozzá az 1,57-et, és így tovább. Tehát a kifejezés értéke a következőképpen fog változni: 0; 1,57; 3,14; 4,71; 6,28 stb. Tehát 90 fokokat ugrik.

Ez így nekünk nem elég, mert most körbe-körbe forog az ablaktörlő. Ezért bele kell tenni egy maradékos osztást. 0/3,14 0 maradékot ad, 1,57/3,14 1,57 maradékot ad, 3,14/3,14 0 maradékot ad, 4,71/3,14 megint 1,57 maradékot ad, és így tovább. Ezzel elértük, hogy bekapcsolt állapotban 0 és 1,57 között ingázik a függvény értéke.

Ha kikapcsoljuk, akkor nem fog áltozni a függvény értéke, mivel az előuző eredményhez 0-t adva ugyanazt kapjuk.

Ha azt akarjuk, hogy mindig ugyanazon az oldalon álljon meg az ablaktörlő, akkor egy if parancsot is be kell iktatni, de erről majd később.

A rotatexdirectionnál az az érték 1, amelyik irányba szeretnéd forgatni.

A rotatexdamping meg a forgás sebessége, meg csillapítása a végállásoknál, de ezt csak próbálgatással lehet megfelelően beállítani.

A refreshrate meg megadja, hogy hány másodpercenként számolja újra a függvényt. Ha nagyobbra állítod, akkor szakaszos üzemmel fog működni az ablaktörlő. Igaz mindkét oldalon meg fog állni. Ha kisebbre, akkor nem tud áttörölni, mert előbb vissza kell fordulnia, mint hogy elérne a túloldalra.
Peti817172M Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18935
Valószínű ott a gond, hogy a rotatexdirectionnál 0,0,2 van. Annak 0,0,1-nek kéne lennie.
Előzmény: HLJ (18929)
bvemetro Creative Commons License 2010.04.15 0 0 18934
szinuszok nem kellenek (gondolom), ha a rotatexfunctionba beírjuk, hogy value + 0.01, akkor szépen egy pont körül körbeforog az objektum. Olyasmi mint a sorompó rúdja, ott sincs szinuszolás. Csak nem tudom, hogy kell megmondani neki, hogy ha elér egy pontot, akkor visszafelé forogjon (mínusz irányba( ameddig el nem éri a kezdőpontot.
Előzmény: _szergej_ (18933)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!