Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
Nyilván nem vészes az a dízel zaj, ami jön az XC90-ből, de van. Mercedesben, Audiban nincs. Azokhoz képest nagyon zajos. Igazából elfogadható szintű egy középkategóriás kocsitól, mert a Volvo egy erős középkategória, a baj az, hogy felső kategóriának mondják, pedig ahhoz még smafu.
Egyébként múltkor vezettem egy vadi új, 2000 kmt futott Xc60-at kb. 250 km-t és ugyanolyan zajos volt, mint az én 160 ezret futott öreg xc90-esem.
No meg van egy benzines Accordom is, így éles a kontraszt. Az Accordban erősen fülelni kell, hogy jár-e egyáltalán a motor :-)
A zajkèrdès valòban szubjektìv de èn alapvetően a dieselek közt nem tartom fàjònak azt ami beszűrődik. Hozzàteszem èn is benzinessel vàltogatom, tudom miről beszèlsz.
Hát ez a zajkérdés szubjektiv dolog: Nekem benzines s60 van, és amikor az asszony dizel xc90 - eséből átülök, hát kábé olyan érzésem van, mint mikor lacibá a zetorról leszállva este behuppan a fotelbe... (pedig az xc is rendben van, szinte minden futóműalkatrész új, motortartóbakok stb stb.... szóval nem az autóval van a baj, csakhát kéttonnás megemelt monstrum dizelmotorral az nem lesz limuzin sosem....
Na ja! Ha már benzin, akkor V8 :-) Látom Te is ínyenc vagy. Mobile.de-n van jó pár, amiért szívesen kimennék. Én is sokat agyaltam rajta, már bánom, hogy dízel lett. Nem rossz az 5 henger hangja, de nekem nem fér össze a prémium a zajjal. Mondjuk a Volvo csak szeretne prémium kategória lenni. Nagyon jó kis autók, de szerintem az Xc90 is csak a középkategória teteje.
Nemrég mentem egy hosszabb utat egy vadi új Xc60-al, nagyon szuper benne minden, de a motorzaj az borzasztó. Bár Etyi szerint semmi baj a volvonk hangjával, csak nem benzines hondához kéne hasonlítanom :-)
Mire van idejük? komolytalanok.. Akkor legalább biztosítsanak egy csápos műhelyt ahol saját szerelővel átnézetheted, plusz próbakör.
A tulaj nálam is 1 literrel kevesebbet mondott mint amit én tanlolással mérek, pedig nálam az autó által mért átlag nullázás nélkül lejjebb ment közel 1 litert.. szóval ahogy ő használta volt 2 liter difi is ahhoz képest amit mondott. Kereskedőre meg nem hallgatnék, használta ő annyit?
Köszi az infót visszaolvasok, és figyelek majd a próbaúton. Voltam már sajna olyan kereskedésben ahol finoman leráztak hogy ők nem érnek rá szervizbe vinni velem átvizsgálásra. Ott már sántított a dolog, el is köszöntem...
Ahogy az ismerőseimmel beszélgetünk meghallják hogy 3.2 benzin mindenki megrémül hogy leeszi a gatyámat. A tulaj állítja 11-13 között megáll a fogyasztás.
Mi jelenleg így használjuk, persze ez függ a gyerekülésektől is.
Az egyik egy isofixes szerintem teljesen biztonságos nagy oldaltartással, 4 éves múlt a gyerek.
A másik még csak hordozó menetiránnyal szemben.
Asszony simán elfér köztük, inkább a középső ülés magasságával és kialakításával nincs kibékülve hosszú távon.
Azt is szoktam, hogy az egyik hátsó ülést felnyitom és abba teszem a nagyobbik gyereket ülésestől.
Így anyuka is teljes értékű ülésen ül, a középső sor középső ülését meg ledöntöm, sík kemény felült, így azon tud dolgozni pelenkázni stb. az anyósülést meg előre buktatom, így már igazán nem panaszkodhat. :)
De a cél az, hogy anyuka minél hamarabb elöl üljön.
Imádunk vele utazni.
De a legjobb a csomagtartó lenyíló részén pelenkázni vagy kaját keverni, lógatni a lábad, az akkor is ott van ha fullra pakoltad az autó.
Nekem nincs, csak nézelődöm, de azt olvastam a szöghajtást érdemes megnézni mindenképpen!
Amúgy én most tettem le az XC90 vásárlásáról, elmentem megnézni egyet és sajna hátul kisebb a hely, mint gondoltam volna. Nem fér be a két gyerekülés+a feleség :(
Pedig nagyon szerettünk volna ilyet venni a biztonság és az összkerék miatt.
Köszönöm az infót, kedden megyek kipróbálni. Be vagyok sózva rendesen.... remélem minden ok lesz vele! Mire figyeljek a próbaúton, mik lehetnek a hiba jelei 200 e km-nél?
A dízel verzióból a 185 lovas van nekünk, ez már a második. Vegyesben olyan 11-12 literrel járunk vele. Országúton kresz betartás mellett el lehet vele menno 8-8, 5 literrel. Tisztán városi üzemben 14 liter. Autópálya 130-nál 9,5.
Autópálya 180-nál 16 liter.
A benzinesnél egy jó 20%-ot biztosan hozzáadhatsz. Ne felejtsd el, hogy böszme nagy bódé nagy légellenállással. De a dízelek bazi hangosak, rezegnek, kerregnek. A benzinesek csöndesebbek.
Mint leendő xc 90 tulaj kérném segítségeteket. Egy 2008 3.2 momentum geartronic csodát néztem ki, mivel benzines párti vagyok. Szívesem veszem információkat, javaslatokat mire figyeljek vásárláskor. A fogyasztásról rengeteg adat van de mind más. A kereskedő szerint azok túlszárnyalt értékek.
2006-os, diesel, XC90-hez keresek automataváltó kart, mert az oldalán a műanyag boritás szétmállott. A gyári horror árban van. Hol találok ilyet olcsóbban?
Köszönöm! Akkor tényleg régebbit érdemes nézegetnem. Egyelőre többnyire városi használtra venném, havonta 2-3 vidéki út lenne csak, heti egy agglomeráció. Bp -Veszprém vagy Bp -Füred távot szoktunk menni amúgy, szóval az sem egy nagy utazás. :)
Ami miatt ezt venném, a két gyerekülés között elfér hátul a feleségem, a BMW -ben nem, pedig normál testalkatú. A környékünkön télen jó az összkerék hajtás, a bömössel volt gondom párszor. A legfontosabb a két kisgyereknél a biztonság és ez a tank pedig ennek a kitételnek is eleget tesz.
Én nem adok ki 4 milliónál többet egy autóra, nekem nem ér többet. Ha milliárdos lennék vagy lenne felesleges 15 millióm, amit semmi másra nem költhetek el, akkor igen. :) Ősz után szeretnék venni egy régi prius -t városi ingázásra és akkor a Volvo maradna utazós autó, meg télen ha olyan az idő, akkor persze azt használnánk. Egyébként meg motorral közlekedem amikor csak lehet.
Lehet, hogy egy 2005 -öst vagy 2006 -os 163 -as motorost kell akkor néznem. Ez a szöghajtás dolog mondjuk kissé elkedvetlenít, de lehet, hogy bevállalható, ha egyébként meg jó az autó. Amúgy 3 -4 évig használnám max, aztán csere.
Üdv! E61 -ről váltanék a család miatt XC90 -re. Kell a nagyobb hely hátul és az összkerék sem árt a környékünkön.
Volvós ismerős volvo szerelője azt ajánlotta, hogy 2006 -ig nézegessem őket, mert addig volt jobb konstrukció, azokkal kevesebb a gond. Eredetileg 2008 -2009 környékit szerettem volna, de végül is mindegy.
A kérdésem az, hogy ez valóban így van, vagy nincs minőségbeli romlás a 2005- 2006 és 2008-2009 közöttieknél?
Továbbá néhány jó tanácsot szívesen veszek. :)
Köszönöm előre is és most megyek visszaolvasni a fórumot. :)
Elég sok járgány van, aminél a gyártó szerint normális, hogy megeszik 1000-enként egy liter olajat. Apum A6-osán dobtam le a láncot, ott a csomagtartóban külön helye van a literes olajnak :-))))
Van egy hayabusám. Igazából sosem hajtottam, mert állat egy gép. Mocskosul elkezdte zabàlni az olajat, pedig alig volt benne 20ekm, evett 2-3 litert 1000km alatt. Aztán egyik évben öcsémmel siettünk haza (természetesen a német autópályán :-))))) ) és az autópályán nyélgázzal jöttünk egy darabig. Én nem vettem észre semmit, de öcsém mondta, hogy egyszercsak sűrű fekete füst jött a motorból, de nem tartott tovább 10-15 másodpercnél és utána újra semmi. Azóta nem eszi az olajat sem. Másra nem tudtam gyanakodni, mint, hogy le volt kokszolva az egész rendszer amiatt, hogy sosem volt meghajtva és egy erős meghajtásra kiégett a koksz és gondolom a letapadt olajlehúzók is "rendbe jöttek". Persze közúton egy ilyen vassal ez nehéz művelet, hogy hajtsd meg néha, mikor 145-ig tart az 1-es, a kettes már kétszázig visz :-))))
Szedtem már szét sok Mz-t gyerekkoromban és mindig azok voltak a legszarabb állapotban, amiket nagyon kíméltek, sosem hajtottak.
Nekem tanulság, hogy időnként rendesen meg kell hajtani a vasat, nem szabad félni egy-egy teligázas meghajtástól. Kell neki, hogy tisztulhasson.
Sziasztok! D5 motornak (2010ig?) állítólag betegsége hogy eltörik a pillangószelep kar, ami a hengerfejnél található. Ennek a cseréje elég drága. Tudnátok ehhez szakit ajánlani és hogy mi is ez a cucc pontosan?