Hát nézd nem hazudok ha azt mondom, hogy kb 2,5-3 hónap alatt készült el a pálya. Fehérvári út Király utca közötti szakasz. De ez még fiktív lesz azért is ilyen hamar készült el, a valós 4-es villamos pályára azért még egy kis időt várni kell, mire letölthető állapotba kerül.
Sziasztok. Van még kérdésem. Van egy pálya ami nagyon tetszene, de nálam hibásan jelenik meg. Az tuti, hogy a hiba az én készülékemben van, mert ha nem így lenne akkor már más is jelezte volna eme problémát. A pálya a Észak - Balatoni vasútvonal Székesfehérvár - Balatonfüred közötti szakasza. (29-es vonal) Nagyon jó pályának tartom, csak ez zavar egy picit Ha valaki tud segítsen mit tegyek. Válaszotokat előre is köszönöm! Hali
A Pályát az OpenBVE-ben használom, és most ezt látom:
Majd a http://kisember87.atw.hu weboldalról lehet letölteni. De még ne keresd mert még nincs fönt, még a járműveket kell bele építenem és csak utána lesz letölthető. Amugy majd kiírom ide is amikor már fent van a weboldalon.
Szeretném megkérdezni tőled, hogy a belteres Ap vasúti kocsikat honnan lehet letölteni? Persze csak ha le lehet. Ez a másik projekt ami nagyon tetszik nekem a képeid alapján. Köszi, Hali!
Van vagy volt neked egy készülő HÉV szerelvényed. A kalandozásaim közben találtam rá a képeidre. Nagyon jól néz ki! Kérdezem tőled hogyan állsz vele? Kérdésem ne vedd zaklatásnak, vagy sürgetésnek egyszerűen csak érdeklődöm. Köszi, Hali!
A képen a Király utca idéglenes végállomás látható. Autók kerülnek beépítésre és már lehet is letölteni. Érdekessége a pályának az az lesz, hogy nincs menetidő, aszerint kell majd menni amit a jelzőlámpa mutatt (zöldnél indulunk, pirosnál megállunk), de persze mehetünk úgy is hogy nem vesszük figyelembe a jelzőlámpát. Az alap jármű értelemszerüen a Siemens Combino lesz, amit majd a weboldalamról is le lehet majd tölteni Csukló engedélyezte már nekem. 15 perces lesz a menetidő.
Köszönöm válaszod, és nagyon sajnálom ami a gépeddel történt.
Én a bve progit csak a milleniumi földalatti miatt kesztem el használni, sőt még emlékszem rá, édesanyámmal az állatkertbe és a vidámparkba a régi kocsikkal mentünk. 1973.-ig közlekedtek, na meg az a jó PAKURA illat amivel a talpfákat kezelték. Ezt nem lehet elfelejteni, olyan mint a repülésnél a kerozin szag. Én 1989 óta nem élek pesten, 19 évesen költöztem le Marcaliba, és nagyon hiányoznak a tömegközlekedési eszközök. Sokszor csak céltalanul bolyongtam Pesten, nem kellet utaznom sehová és még is. Amikor a BVE progit elindítom, újra egy kicsit othon érzem magam, nem gondolok másra csak kikapcsolódok, és ez egy megmagyarázhatatlan érzés!
Remélem sikeresen meg birkózol az akadályokkal. Hali.
Hello, sajnos me nem sikerult megoldanom, de ennel van egy nagyobb problemam. A kocsi jelengleg egy tonkrement PC HD-jan van csak. Ezt valahogy meg kell mentenem, vagy meg kell javitanom a gepet, ami sajnos idobe tellik.
Azt el kéne dönteni, hogy az ablaktörlő működik-e (függvény jó-e), vagy csak azért tűnik rossznak, mert rossz helyen van az objektumban, de egyébként meg rendben működik. A pluginstate-ekkel meg még nem dolgoztam eddig, így arról nem is tudtam, hogy az 0 és 1 értéket ad vissza, de így már világos a helyzet.
Ezt talán vissza is szívom, mert csak most látom, hogy az objektumban benne van az ablakhoz igazítás. Viszont egy valamit elfelejtesz!
1. Az ablaktörlő objektumában még mindig a sínnél van az origó (felette 2.5-3 méterre az ablaktörlő), s nem pedig az ablatörlő tetejénél, vagyis az alatt lenne maga a textúra, például:
Ehhez persze a textúra koordinátáit is igazítani kell.
2. Ehhez mindenképpen meg kell változtatni a Position-t, elérni az ablaka felett azt a pontot, ahol "rögzül" a vonathoz az objektum. Ne add fel, mert nem bonyolult (a képleteket leszámítva), csak gondold át légyszíves, hogy mi hogyan működik! :)
Csak egy ötlet vagon textúrázásához. A függöny textúrát én készítettem, szabadon felhasználható! De csak akkor ha nektek is tetszik.
Szerintem jól nézne ki ha a készülő vagonokon lennének félig vagy teljesen lehúzott függönyök, és akkor még az ablakokról nem is beszéltem. Gondoljatok a külső, és belső nézetre is.
Köszönöm ha felhasználjátok, nekem megtiszteltetés! Hali és jó munkát.
Nem kell feladni semmit! :) Nem hiszem, hogy a Position 0,0,0 jó volna. Mivel az animated fájlban több objektumot kell egymáshoz igazítanod, úgy, ahogy egymáshoz függenek, ezért az ablaktörlőt úgy kell eltalálnod, hogy az animated fájlban elhelyezett vonat ablakánál legyen. Mint az illusztrált képeken is látszik ez - azthiszem.
Gondolom a vonat pont középen van, így ténylegesen csak oda kell helyezni, ahol a "szélvédő" is van, csak picit még előbbre, hogy ne keresztezzék egymást síkban. Azthiszem túl sokat is írok erről...
BZ képeket majd hónap vége felé fogok készíteni. Úgy tervezem, hogy akkor kívül, belül, + a pótkocsit is belülről. Tervezem még a fénycsövek ki be kapcsolt változatát is, kb csak két órám lesz az egészre.
Remélem a 3 link amit küldtem azok most jól szerepeltek. Bz-ről most csak ennyit sikerült, mert gyönyörűen ki volt takarítva, és így nem akartam összepiszkolni. Hali.
Egyébként akkor valószínűsíteném még azt is, hogy fejjel lefelé kell megépítened az ablaktörlőt. Van amúgy rá engedélyed, hogy csak úgy kimásoltad, és még módosítanod is kellene? :)
Az felső képen láthatod a jelenlegi, és az alsó képen a korrigált animated fájl megjelenését (a videód nézete alapján).
A kék jelöli az ablaktörlő origójának helyét, amely jelenleg a Position parancsnak megfelelően a sínnél helyezkedik el. A pirossal jelölt pont pedig az, ahol az objektumnak forognia kellene (itt csatlakozik a vonathoz, ebből a pontból mozog a valóságban is). Gyorsan írd át a Position parancs értékét a piros pont koordinátáira. Ha ezzel kész vagy, fél siker. Viszont van még egy feladatod, miszerint az ablaktörlőt is ehhez az új pozícióhoz képest készítsd el. Tehát a b3d fájlban az origónál legyen a teteje, és attól lejjebb a többi része.
Mert bár te egységesen kéknek látod a felületet és ezt is adod be neki pölö 0,0,255, ám ha mintát veszel véletlen szerű helyekről akkor látni fogod azt hogy nem az amit beírtál kis eltérés de ez már ép elég!
A BVE nem érzékeny a kisebb hibákra, de openbve igen. Én ennek örültem a legjobban mert sokan lehagyták a vesszőt meg amiket fentebb mondtam most kénytelen kijavítani az ilyen jellegű hibát!