Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
a honlapon irja, hogy alarm kimenet, holnap fel is hivom, hogy akkor hogyan is van ez mert nekem szuksegem van az alarm kimenetre es direkt ezert vettem ezt a tipust, ha tudom, hogy nem tud alarmot akkor mast valasztok :(
Értem alatta a tartály is a kazán is hideg. A kazánnak kellet kb. 15-20perc, hogy fel menjen 72°főlé, és még legalább ennyi a puffernak, de nálam nem megy fel a puffer belsején a cső, csak egy kis lemez van ami felfelé terelte a meleget. A Németek készitenek ojan puffert aminek a belsejében felül van egy edény körbe lyukazgatva ebbe az edénybe megy bele a kazán és a fűtésí előre menő, itt van rögtön rendelkezésre álló meleg viz. Sajnos drága de még ithoni legyártása is. Így kihagytam, de a mostani bekötéssel ugyan ott vagyok.
rex-c100 alarm kimenetet hogyan kell hasznalni? mert beallitottam egy erteket es nem kapcsolt :( a sima kimenet az szepen mukodik csak az alarmot nem tudtam mukodesre birni
Egyébként a fűtésí visszatérőt a puffer alsó negyed részére kötöttem, ennek van előnye és hátránya.
Hátrány: reggel +1C° ot emel a szoba termosztát, bekapcsol a fűtés, előre menő 55° a visszatérő csak 20° ez jó vólna ha a tartály alsó részére menne. De ez nem tart csak 20 percig útána a visszatérő már 40-45°os
ezt gondolom jóbb ha nem a tartály aljába vezetem a rétegződés miatt.
Ugy veszem észre a Laddomat-ot nehéz mással kiváltani.
Miota betettem a hydróváltonak nevezett közösítőt tökéletes minden, értem alatta amig a kazán nem éri el az üzemi hőfokott (72-80°) addig egy szikra viz nem megy abból ki, ha bekapcsol a lakás fűtés ha nem.
Ha 72°főlé megy azonal van rendelkezésre álló meleg viz, tehát innentől kezdve a kazánból megy a melegviz,
és a maradék a pufferba. Ha le áll a fűtés a puffert tölti, de akár hova megy a meleg a kazán hőfoka nem változik amig ég benne a tüz. A régi bekötésnél a kazán a puffer tetejétől kicsit lejebb volt, és meg kellet várni mig feltőltődik a puffer teteje, tehát nem ált azonnal rendelkezésre melegviz.
persze, elolvastam, csak lehet nem mindegyikre tudok válaszolni :), de holnap amikor befejezik én is próbálom megtanulni, megérteni az egészet, hisz nekem kell majd használni.
annyit látok, hogy a radiátorok és padlófűtűs csövei a puffer felső részén vannak bekötve, amúgy ez a puffer van:
na sikerült rábeszélni a mestert, hogy kicsit változtasson :)
majd ha lesz lóvé, megoldjuk szuper automatizáltra, egyelőre kézzel lehet majd szabályozni, merre menjen a meleg.
szerintem 90%-ban jó lesz, hogy a puffer melegszik először, de ha hazajövünk valahonnan télen és a puffer kihűlt, akkor ne kelljen azért fél napot várni a melegre.
Fenéket :) Olyan jól működik most a rendszer, hogy nem akarom elállítani.....engem nem zavar, had kapcsolgasson ki be......spórolok a szivattyú által felvett áramon :)
Nálad inkább a szivattyú mérete/teljesítménye ÉS a visszatérő víz hőmérséklete lehet a baj!
Mert elvileg -nálunk nem - a fa nedvességtartalma sem befolyásolja a dolgot.
Egy kis kitérő...:-))
Hétvégén tesztként raktam bele 23kg +43% nedvességtartalmú fát ( a fa tavasz végású, ölfa, volt, udvaron tárolva ÉS még mindig ennyi volt legbelül !!!!)
2x annyi gyútóssal mint simán is szenvedett, fél óra alatt nem lett 40fokos a kazánvíz.
Kiszedtem 7kg-ot, és beraktam helyette 7kg 12%-os bükköt, miután begyulladt, ugyan úgy elérte az üzemi hőmérsékletet, és a hatásfok sem volt sokkal kevesebb -5%, mint szárazzal, csak hát a kinyerhető energia volt kevesebb!
Írtad, hogy nálad a 40. percben eléri a 80 fokot az előremenő. Így amíg nem telik meg a pufi alul, felül 80 fokos vízzel, addig keveri a pufi aljából a hideget, váltogatva, hogy éppen csak a kazánkör megy, vagy a pufiból is enged hideg vizet. . Amikor megtelt, akkor jön a venti kikapcs, legvégső esetben a vészhűtés. Talán ezt jól értem. :)
Ebből arra tudok következtetni, hogy nálam van egy állandó hideg víz keverés a puffer aljából, azért nem érem el a 80-at, lehet, hogy a Laddomat visszacsapója a hibás? Ezt támaszatná alá az is, hogy a múltkor HMV-t akartam készíteni, így bekapcsoltam a HMV töltő 25-50-et. A kazánban 20 fok, a pufiban felül 50, alul 30 fok, a HMV teteje 40 fok. A végeredmény az lett, hogy az egész rendszer kb. 40 fokos lett, kazánostul, mindenestül. Ez így gondolom nem OK. És ebben az esetben tényleg igaz, hogy csak akkor érhetem a 80 fok előremenőt, ha már teljesen felfűtöttem a pufit. Hiszen akkor lenne meg a 10 fok Dt.
Pontosabban a 80 fok előremenőm mindig megvan, ha megy a szivattyú csak folyamatosan nincs meg, ezért kapcsolgatja le a szivattyút. Amúgy 25-50-es grundfosom van asszem ami 3-ason megy.
Lehet ha levenném 2-esre és korábban indítsnám a kiszivattyúzást, például 70 foknál, akkor tudna folyamatosan keringeni lekapcsolgatások nélkül.....
"Nálatok, akiknél a kazán a 80 fokot simán eléri, a Laddomatot/Esbet a kazán vezérli vagy egy csőtermosztát?"
Szerintem tök mind1, hogy mi vezérli !
Attól függ, hogy hány fokos a visszatérő víz hőmérséklete,+ szivattyú teljesítmény, tömegáram, = ami megadja, hogy a kazán mekkora Dt-t tud. Vagyis hány fokos az előremenő.
Ha megfelelő akkor állandóan, 80fok fölötti az előre.
Pohinál azért kapcsolgat, mert 60 fokos esbe-je van.
Írta is, hogy "visszaáramlik a 60 fokos víz"
77-78fokon indítja a szivattyút , de a beáramló hideg(60fok), a kazánban lévő víz lehül és kikapcsol a csőtermo.
Én pont azért vettem 65 fokosat, hogy ne kapcsolgasson ÉS az előremenő állandóan80fok fölött legyen.
Nálam úgy van,hogy:
55-60foks kazánhőmérsékletnél indítja a termosztát a szivattyút.
Amíg a visszatérő nem éri el a 65 fokot -ami valójában 71-73- addig a szivattyú csak a kazán-esbe körben keringeti a vizet.
Utánna kezd el hozzáengedni hideg vizet a pufferból.
Mivel a visszatérő 72fok kürüli , a szivattyú (25-60-as, ami valószínűleg nagy oda !!) II-es fokozata mellett a kazán Dt10 fokot tud, tehát 72+10fok=82fokos lesz az előremenő hőmérséklet állandóan.
Legalábbis addig, amíg a pufferből 72 foknál hidegebb víz érkezik vissza!
Ha attól melegebb lesz majd miután teljes keresztmetszetében átmelegedett a puffet, mondjuk 75 fok, akkor lesz 75+10fok=85 fokos az előre..és így tovább ..
Na olyankor lesz egy idő után az, hogy a termosztát majd beavatkozik és lekapcsolja a ventillátort...
Tehát ha pohinak IS 65 fokos esbéje lenne, akkor biztos nem kapcsolgatná a csőtermója a szivattyút ki-be, mert a 72 fok + a kazánja Dt-jével, meglenne állandóan a 77-78 fokos előremenője, ÉS nem kapcsolna ki a csőtermója.
"Tehát parasztlogika szerint, nem ugyan annyi fából, hanem +1kg ÉS +0,2m2 hőcserélő, ugyan akkora tömegáram, füstgázhőfok mellett +3kw-ot jelent...."
1 kg fa ide vagy oda... :) Egyetértünk, nem néztem meg tüzetesebben a műszaki paramétereket, csak az járt a fejemben, hogy ugyanakkora tűztérbe, majdnem azonos mennyiségű fát tudnék bepakolni.
Nálatok, akiknél a kazán a 80 fokot simán eléri, a Laddomatot/Esbet a kazán vezérli vagy egy csőtermosztát? Pohikopónál tudom, hogy a csőtermosztát. Ott kicsit ingadozik a hőmérséklet, ki-be kapcsol a ventillátor, de akár 90-100 fokot is elérné a kazánja, míg nálam a ventillátor bekapcsolásával egyből indul a Laddomat és beáll 75-76 fokra, és ott is marad a fa leégéséig. Ha egyfolytában megy a keringetés akkor kisebb kazánhőmérséklet érhető el, mint a ki-bekapcsolós csőtermóval? Persze ez csak akkor igaz, ha a kazán nem bírja elérni a 80 fokot a füstgáztermós vezérléssel, mert ha igen, akkor ott is megy a ki-bekapcsolgatás. Tudom, hogy soktényezős ez a dolog, de alapjaiban jól gondolom?