Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
"Fúziós atomreaktor vagy részecskegyorsító kerül bele?"
Értelemszerűn az első az utóbbi felesleges, de ez itt már nyílt titok. Meg úgy már igen drága lett volna, szerencsére így kívülről feltűnő változások nem lesznek.
De jó hogy itt vagy: mi történik az M42 001-gyel? Fúziós atomreaktor vagy részecskegyorsító kerül bele?
Tegnap panaszkodott egy fotós ismerős, hogy lefotózta a frissen festett gépet, a honlapjáról levetették, ha pedig észrevették volna, ki is zavarták volna a mozdonyszínből.
Ma pedig egy mv. ismerős szólt, ő ugyan nem teszi a honlapjára a képet, de lefotózta, miután észrevették, őt is kizavarták. Pedig neki belépési- és fotóengedélye is van.
Tudom, egy szentgotthárdit nagyon érdekel, hogy mi lesz a 21-es vonalon (engem is, pedig tőlem 60km). A helyzet az, hogy a tervezések kezdődnek el, azt követően talán 2008-tól a tényleges építések.
Ami biztos, mert ez a keret: 120km/h sebesség, villamosítás, állomásokon széles peron, új biztosítóberendezés és GSM-R rádió. Ez kb. 5év alatt.
Ez mellett a járművek is cserélődnek majd, az M41, M43 eltűnik.
Az ÖBB felé a villamosítás kérdéses. Náluk távvezetéket és új alállomást kellene kiépíteni kb. Gleisdorf környékén, ami nagy költség. Ennek elkerülése érdekében kaptak pár ajánlatot, de döntés erről még nincs, lehet, hogy ÖBB is 25kV-al villamosít.
"Ez vagy a csornai I-es, vagy a II-es tartalék...."
Ez most kivételesen nem az.
Ez a Fertőszentmikulási tartalék volt,és valszínüleg az általam Kapuvárig cibált és ott oszlott csornai vonatból vitt át egy szokásos "rendkívül fontos"kocsit Csornára.
Azért nem hinném,hogy a Gotthárdi vonal forgalma 2 típusra korlátozódna még ha a felsővezetékből értelemszerűen az adódik akkor sem.Jön még ide gázolajos gép azután is nem is egy szerintem:)És ha villamosítanak akkor hol lesz a határ a két rendszer között?
Kb 8 éve fotózok kisebb nagyobb kihagyásokkal bár akkor még gyerek voltam,de abból az időből is van sok jó vasúti fotó.Épp most dolgozom azon,hogy azok a régi képek ujra elő legyenek hívva,mert van köztük 1-2 csemege.Sajnos megsemmisültek pár éve.De a negatívok megvannak.Kiskorom óta rá vagyok kattanva a vasútra és a vasútfotózásra de most 1 éve főleg mióta megvan az első digitális fényképezőm.Remélem tudok majd érdekeset mutatni a topiklakóknak.
A helyreállítást, a műszaki mentést az éjszakai órákban is végezték, s ezt napközben is folytatják. Várhatóan csak a délutáni órákban indulhat meg a vonatközlekedés ezen a szakaszon...
Baleset történt a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon december 27-én. A Budapest felől Hegyeshalomba tartó, húsz kocsis, kukoricát szállító tehervonat négy kocsija este hét órakor Lébény-Mosonszentmiklós állomás és Kimle között kisiklott.
Személyi sérülés nem történt, az anyagi kár jelentős. A baleset körülményeit, okát a MÁV szakértői vizsgálják.
A baleset pontos oka még nem ismert - ezt a részletes vizsgálat tárja majd fel -, de valószínűleg a vonat műszaki hibája miatt siklott ki a négy tehervagon, melyek közül az egyik felborult, s megrongálta a másik pályatestet is. A vasútvonal ezen szakaszát este hét órától nem használhatják a vonatok, mindkét vágány több száz méteren belül megrongálódott.
A személyvonatok helyett vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat, az IC- és nemzetközi vonatok kerülő útvonalon: Győr-Csorna-Hegyeshalom érintésével közlekednek, a késés egy-másfél órás.
A helyreállítást, a műszaki mentést az éjszakai órákban is végezték, s ezt napközben is folytatják. Várhatóan csak a délutáni órákban indulhat meg a vonatközlekedés ezen a szakaszon, akkor is csak az egyik vágányon. A másik pályatest ideiglenes helyreállítása pár napot még igénybe vesz. Addig a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonalon késésekkel és forgalomkorlátozásokkal kell számolni.
A képen a helyre állításban segítséget nyújtó gépek egy része: m62 230 + v43 325 + 1047 503. a fotó 2006.12.28-án Győrben készült az napi szolgálatuk végén.