Szerviz hozzáállás:
Sajnos erősen érződik hogy közös "anyánk" volt és ugyanazt a mellet szoptuk. (bocs az érzékletes hasonlatért) Az emberek bizonyos részének mentalitása ezek szerint nálatok sem sokkal jobb, mint idehaza.
És tartok attól, h az a 40 év elmaradás mindig is meg lesz közöttünk és a befogadni "kívánkozó" EU között. Jó lenne ha 5 év mulva visszaolvasván ezt és kiröhöghetném magam, h mennyire ostobán gondoltam akkor...
No de ez nem politikai topic így be is fogom a szám.
Viszont, ha a következő Punto-nak tényleg ezt az arcot akarják adni, akkor szvsz az tuti bukás.
Mert eddig, ha el-el is romlott vmi, szervizre szorult a kis Punto, legalább a design-nal 100%-osan nem volt gond. Akinek nem a "trendi" cicaszemű kisautók tetszenek, annak a Punto dögös formatervű autó volt.
De ez a félekmerészetrajzolniésmindenkinektessen uniformizált forma öngyilkosság egy olasz autónál. Ha a megbízhatósági statisztikák éllovasaként nem tudják meghódítani a vásárlók szívét, akkor legalább emocionálisan győzzék meg a népet (aki hagyja magát)! És pont ezt kezdik csorbítani!!??
Ennek szvsz 2 oka lehet:
1. a hír/kép kacsa
2. mesterségesen lezüllesztik porig a FIAT-ot, h utána sz@rért-hugyért megvehesse vki és majd fellendítik ismét (lásd. Budapest Bank)
Üdv,
Testa
u.i.: Sajnálnám - akármennyire is sok bosszúságot okozott nekem - ha az autós paletta egyik kis színfoltját végleg a szőnyeg alá söpörnék...
Szvsz annyival lesz szebb, amennyivel a 3ajtós Stilo eleje az 5ajtósénál. Azaz nem fut majd körbe a "rácsozás" a lökösön alul, hanem szvsz meg fogja törni pár "oszlop".
Egyetértek Cgo-val, szerintem is nagyon butára sikerült. De nem is! Az, h buta, az túl enyhe: eccerűen elbasz@tt, inkább ne nyúltak volna hozzá! Borzalom...
> Volt már ilyen valakinek? Mi a répát tegyek? Öntsem ki betonnal?
Ööö, nem egészen jött le, hogy pontosan hol van a gond, de elmondom, nekem mi volt, és mit csináltam:
Stilo, 3a, hátsó ülések, beüléskor nyikorgás. Az oka az volt, hogy ahogy a fém vázra a kárpit széle rá lett húzva, az a kemény műbőrös perem, ami a fémhez ér, "nyikorog". Nos, én szépen fogtam egy öntapadós ablakszigetelő csíkot, és minden egyes "nyekergési pontot" alábéleltem vele.
Ez nálad is működhet, ha rejtett az a hely, ahol összeérnek, mert ugye a szigetelő az szép fehér, ezért szabadon nem szép látvány.
Zörgésem van hidegben és meg is találtam. Háromajtós változatról van szó.
A
hátsó üléssor-
balhátsó oldalkárpit vége-
balhátsó ülésrögzítő kallantyútól lefelé folytatódó műanyag rész találkozása.
Szóval ez az "igényesen" kialakított hármas csomópont olyat nyöszörög-zörög fagyban hogy először azt hittem, hogy mindjárt leesik az ablak a harmadik ajtóról.
Volt már ilyen valakinek? Mi a répát tegyek? Öntsem ki betonnal?
Varshi: Ok, megnézem a kalaptartót.
Egy zörgésforrást tudok :) A sógornőm letörte a biztonságiöv hevederéről azt a pöcköt, ami a csatot tartja, hogy ne csússzon le. A csat most folyton zörgeti az ajtót...
Cgo 146: A Punto első változatán tapasztaltam hasonlót, akkor a gumibakok öregedtek el. Megjavítani már nem javíttattam meg, mert lecseréltem az uj puntóra.
testa,
ha kedved es idod van, olvasd el a szopasom az Alfaval (www.cuoresportivo.sk). Megsargulsz, mire vegigolvasod, hogyan szopatotnak a szervizek. Ez nem csak Magyarorszagra jellemzo, eszakabbra is tombol a szocializmus.
Jó, lehet, h ez most a szerviz hibája volt, de megbocsássanak kedves topiclakók, nekem a kis piros DACIA-nk jutott most eszembe. Biztosan emlékszünk még arra a korra. :-))))
De igen. Csak van itt egy bökkenő. Én nem Torino-val vagy a FAM-mal vagyok minden napi kapcsolatban, hanem a szakszervízzel. Nekem ők a FIAT, és nem valami marketing duma.
Ma reggelre abbahagyta, semmi nyikorgás, semmi zörej. Ja, ha már ott tartunk, hogy mennyire jól össezrakták. Az első nagy hóban, amikor úgy 25 centi volt a vastagság a kocsin, kinyitom a bal első ajtót és valami koppan a földön. Gondoltam valami jégcsap vagy hasonló. Automatikusan lenyúlok és egy csavar. Frankón egy csavar kiesett a 4 hónapos kocsiból. Zsebretettem, mert ugye nem vagyok autószerelő, hogy egyszer csak kiderül honna esett le. " hétre rá benyúlok a zsebembe és eszembe jut, hogy ez valahonnan hiányzik. Legugoltam a kocsihoz és BAzzzzeegg a bal első ajtó egyik zsanérjából esett ki a csavar. Szóval addig csak 1 csavar tartotta. Visszacsavartam, majd "elmentek ti az anyátokba!" felkiáltással gáztadtam. Isten látja lelkemet én jó indulatúan közeledek a Fiat-hoz, de ha az egyik anyagból, amit megírok hiányzik egy névelő, akkor a főnököm ordít. és ez így van jól.
Ők meg nem csavarnak be egy csavart az ajtóban.
És gondolom Svájcban is pont ezt teszi a tulaj, bemászik hátra lokalizálni...
Ez amolyan EU konform.
Mi mindent meg lehet itthon tenni az ügyféllel?!
(Tudom, nekem sem tudtak mit kezdeni a hátsó ablak felől jövő zajforrással, pedig már mindent kipróbáltak anno. Pl.: a !!! gumit befújták WD-40-nel) :-(
Én ilyenkor legvégső esetben mindent kirakok a kocsiból, beülök hátulra (csomitartó), és megkérek valakit, hogy vezessen, míg én "lokalizálok". :)
A "minden" alatt kell érteni: kalaptartó/fejtámlák, pótkerék, kárpit leszedése... bármi!
Én 3 zörgésforrást szüntettem meg így a vadiúj Stilomon (zörgő kárpit-elemek - egész a fémig lecsupaszítottam a 3. ajtót! -, laza csavar a 3. féklámpánál, stb.), azóta az esetek 95%-ában síri csönd honol hátul, viszont így jobban hallom a hátsó futómű (szilent?) nyiszorgását.
(A FAM szerint ez így üzemszerű, tudod. :| JQA!!!) Most, hogy nem üvölt mindig a fűtő-ventillátor, megint zavarni kezd a nyiszorgás, ami főleg kanyarban, egyenetlen terhelésnél jön elő. :-\ Nem tudom, hogy egy diszkréten morgó sportkipuff segítene-e rajtam. :-/
> A hátsó nyekergés nekem is ismerős (2001.aug. hlx 5a.), de nem annyira érzékeny, most
> csinálja hidegben, szerintem a csillapítás,
Biztos vagy benne? Mert az lehet még 3ajtósnál hátsó ablak ill. a kalaptartó is. (Az elsőt úgy tesztelheted, hogy egy kicsit kinyitva mész azokon a helyeken, ahol tutira nyekereg, a kalaptartót meg ki kell kapni...) Nekem mindkettő játszott, és mindkettő gyógyítható is valamennyire.
tudnatok nekem mondani pesten autoalkatresz kereskedest(cim, telefon), ugyanis letort a hatso ablaktorlom? :(
A nagylajos kiraly utja/thokoly keresztezodesnel tudok egyet, de nem tudom a szamukat.
A hátsó nyekergés nekem is ismerős (2001.aug. hlx 5a.), de nem annyira érzékeny, most csinálja hidegben, szerintem a csillapítás, de megvárom a melegebb időt, ha akkor is csinálja megnézetem. A telet amúgy sem szeretem mert ilyenkor nem tudom öt alá vinni az átlagfogyasztást... :(
Más bajom nem volt vele, pedig egyszer megfogtam vele egy vitarát, két helyen lehozta a dögrács a koszt. :)
"Szóval az van, hogy indulásnál 1500 fordulat alatt néha rángat, ha egy kicsit kövérebb gázzal indulok, akkor meg megy, csak ciki a belvárosban bőgetni a kocsit."
Pont ezért cserélnek kuplung szettet! (barátnőmé is ilyen és erre vár).
De nekem is ezt csinálta, SPQR szó nélkül cserélte.
Sziasztok és üdv mindenkinek aki új és régi topic lakó!
Én csak akkor írok, amikor gondom van. Már megint van!!!
A punteszből hátulról nyikorgó hangok jönnek, de annyira érzékenyen, hogy egy 50 forintoson is átmegyek akkor is hallani, most képzeljétek el a Thököly úton mit művel! Aztán néha abbahagyja, de nem szűnik meg.
A másik kérdésem: honnan tudom meg, hogy kuplung problémás a kocsi, persze azon kívűl, hogy a szervízben mosolyogva közlik. Szóval az van, hogy indulásnál 1500 fordulat alatt néha rángat, ha egy kicsit kövérebb gázzal indulok, akkor meg megy, csak ciki a belvárosban bőgetni a kocsit.
Ja és aki nem ismer még virtuálisan, az puntesz 2002.szeptemberi és lassan tele az első oldal a szervízfüzetben.
Szóval tippek?