>Azt ugye mindenki tudja, hogy az összes 2007 előtti Scénicre jelenleg is van érvényes visszahívás,
> ami a kéziféket érinti?
Tudnál erről némi háttérinfót adni?
Továbbá: elérhető valahol olvasható, értelmezhető formában az egyes típusok kötelező visszahívásainak listája?
A Reanult szalon it Veszprémben nagyon titkolózik - persze, lehet, hogy ez az üdvös magatartás. Legutóbb mikor náluk voltam (Xenon lámpa mozgatás, halvány gázpedál visszaütögetés 12-15km/h-nál) rákérdeztem, hogy nem lehetne, hogy mégis csak megkapjak egy az autó összes, a renszerben megtalálhaót javításáról legalább egy felsorolásszerű listát? Nem azt nem lehet, még a tulajdonosnak sem, ez központi Renault utasítás. Jó, mondom akkor legalább egy listát legyen szíves a kötelező visszahívásokról, ill. hogy azok javítása megtörtént-e! Ügyködött a számítógépen, valamit majd közölte, hogy minden rendben az összes visszahíváson részt vett az autó (mármint, amit a típusra kiírtak) és azok le is vannak javítva. További részletek (miket is érintett és mikor): sűrű Reanult titokban! Én meg sajnos elég bizalmatlan vagyok! :)
Számora ez egy kicsit érthetetlen, bár biztos vannak dolgok, amket normál user-ként nem érthetek, és nem is kell értenem.:)
A lényeg:
- ha írásban kérem a Renault Hungáriát, akkor ki fogják adni ezeket az infókat?
- az egyéb javításokat, amiket a forgalomba helyező szalon végzett (akár garancián kívül is) van értelme papíros formában kérnem, vagy gond nélkül elhajthatnak és semmit sem tehetek, mivel akkor még nem az én tulajdonomban volt az autó?
KIa és társa - nem olvasom rendszeresen, de az 5-7 év gari hol így, hol úgy van. Tartalmi, logikai hülyeséget már felfedeztem a gari leírásában náluk, viszont a csali már annyira megy, hogy a kotelezo biztosítást is fizetik helyetted, csak toluk vegyél autót. Sokan meg apró betüket nem olvasnak.
Látod te is kitalálod, hogy az 5-7 év nem annyira korrekt megoldás, vannak buktatói, akkor inkább Renault Scenic:))))))
Vannak EU elöírások és kibúvót keresők. Ott szervizelteted az autódat, ahol akarod, a gari elvesztése nélkül. Azon tul persze - mint az említett esetek - vagy van méltányosság, vagy nincs. Viszont ebbol is kerekedhet hasonlo nagy bortány, mint az USA-ban volt, asszem a Toyotával (?), Csak nagy dobra kell(ene) verni az ugyet. Amikor sorozatban, mindenfelé ugyanaz a hiba, ott nem beszélhetunk elhasznalodásrol gyártási és minosegi alkatresz hiba helyett.
Hasonló 5év 100e km volt a cseh hozzászólások némelyikében is említve, ahol 10%-ot térítettek a károsult ugyféllel - de ahogy más-más helyeken érdeklődtek az emberek, szinte minden r-szerviz hozzáállása más volt a témához.
KIa és társa - nem olvasom rendszeresen, de az 5-7 év gari hol így, hol úgy van. Viszont ha gari, akkor az esetleges alkatrész is ingyenes(nek kéne lenni). Tartalmi, logikai hülyeséget már felfedeztem a gari leírásában náluk, viszont a csali már annyira megy, hogy a kotelezo biztosítást is fizetik helyetted, csak toluk vegyél autót. Sokan meg apró betüket nem olvasnak.
Emlékeim szerint 5 év, vagy 80-100 e km, alatt téritettek valamit a klf meghibásodások alkalmával, de utánna már nem, hiába volt minden, ez valamiféle szabély alapján.
A piacon majd átveszik a helyüket a KIA meg a Hyunday. Mifelénk 7-10e. € kezdődnek, 5 - 7 évig terjedő gyári garival.
Nem tudom, de nekem a következő is Scenic lesz:)
A kia, meg hyunday garancia, nem annyira egyszerű, ugy tudom, csak akkor él ha szakszervízben javitatod, meg ott veszel alkatrész 7 évig??? :(
Most jut eszembe: 2004-ben volt dolgom egy fogyasztásmérő hitelesítő céggel Kassán. A kütyükböl adtam nekik 3 hónapos próba mérésre, mert tudtak volna adni hivatalos papírt a bemért értékekről. Azért sült fel az egész, mert a tulaj dízel Lagúnája 80 valahány ezernél összefosta magát. (Most már értem, hogy nála miért nem müködött az egyebkent nagyon jól mukodo dolog)
szerintem oda lehetne nekik koppintani erősen, csak kéne egy példány abból a "tájékoztatóból". Elég lenne egy gyöztes per, a többinek elég lenne arra hivatkoznia a nyeréshez, bárhol az EU-ban.
Mindenesetre jól lejáratják magukat így is. Röhej, hogy az egyik károsultnak egy szlovák szerviz pofátlanul 6000€ értékben kínál motorcserét - a 4000 €-t érő autójához!
A piacon majd átveszik a helyüket a KIA meg a Hyunday. Mifelénk 7-10e. € kezdődnek, 5 - 7 évig terjedő gyári garival.
Francia, angol forumokat nézegettem, ott is ez van nagyjából. Birkóznak a szervízzel, meg a céggel, mert pl egy x ezer eurós javitásnál semmihez nem akarnak hozzájárulni. Voltak, egyfajta pertársaságok, de láttam levelezéseket és csak kuncogtam, a sok mellébeszélés miatt.
De hát ez van. Amit tudok én ránézetek a csapágyakra úgy 20 e km múlva egy olajcsere keretében.
Valamelyik nap látam 1.5 dc motort 0 km-l eladót külföldön 2000 euro körül, az még nem is gáz a bontott 3-4-500 e Ft-hoz képest. Kifizetni annál inkább.
Régebbi tipusokhoz már 700 euróért voltak vadi uj motorok.
Kivétel nélkül mind problémás, ami dci - megan, scenic, kango, laguna, stb, 2008-ig. A motor kobcentije sem mérvadó,, a 2,2-es is az. A táblázatban csak azok a megane.-ok szerepelnek, akik tulaja beírt a forumba, valaki meg osszegezte. Késobb tobb topikot osszevontak - tobb autótípust, mind ugyanazzal a hibával = fotengely-csapágy. Ugy látszik, hogy az osszegzésig kulon volt a megane forum. Egy prágai maszek-szervizes muhelyébe már nem férnek a dci-ik, annyi a lerobbant. Azt mondta, soha tobbet renault! Majd vannak a "mesék", hogy a szlovákiában eladottak nem problémásak (szervizes mese!) - erre valaki, hogy svácban vette, az ové is ugy járt! Meg a "VIN kód alapján az öné nem", meg hasonlók.
Érdeklődnék, hogy valakinek esetleg ez az alábbi hibakód mond e valamit. A hibát egy Bosch adagolós diagnosztikai rendszerrel néztük meg, mert a műszerfalamon világít a motordiagnosztika ez egy 2003 Scenic I 1,9 dci. A hibakódok P 0200-08 injektorok a feszültség túl alacsony a másik hiba P 1625-05 feszültségellátás relé lakapcsolás túl kései. Vajon mi lehet a probléma oka?
Igazad van a másik félreérthető volt.Iszom is az egészségedre kint egy Skolt,vagy Bucegit.Csak tájékoztatásul:elkészült a TransAlpina,ami már a második út a Kárpátokon át,magasabban megy( 2100 körül) mint a Transfogaras. Mi is most látjuk majd először.Üdv.
Köszi elég volt ennyi, csak ha unatkozol akkor olvasd. :)
Meglepő a "táblázat", hiszen az 1.9-s nagyjából 150 e km felett válnak veszélyessé, mig az 1.5 rapszódikus. Aztán sok a grandtour pedig össztömege csak 1.890 kg mig a scenic 2.010 kg, ugyanaz a motor mindkettőben. :(
Nyilván nem teljeskörü a lista, azt látni azonban, hogy 1.9 2005 után nem problémás, 1.5 meg csak 2006-tól. Érdekes.
A 29529-nél még mindent értettem, de aztán jött a 29559 es hsz, amit most sem értek egészen. A vízérzékelőről volt szó, ami nem jár a szűrőhöz, tehát ha az elromlik, akkor ki kell cserélni...mint nálad is... (ez így ellent mond annak, amit a 29529 ben írtál.) csak ezt nem értettem.
De nem akarlak én most ezzel fárasztani, pihenj a hosszú út előtt.
Jó pihenést, szerencsés utat kívánok, és szívj egy kicsit helyettem is a Fogarasi-Havasok levegőjéből, mert idén nyáron sajnos nem jutottunk el Erdélybe és bizony-bizony, fene mód' hiányzik!
A Renault kiadott egy belső használatra szánt anyagot, száma INFOTIG81 és INFOTIG82, mely dokumentum a főtengely csapágyak túlzott kopásának problémájával foglalkozik.
(Egy prágai Renault szervizben az ügyfél előtt felejtették, az idéz belőle szó szerint: "Semmilyen körülmények között ne engedjenek az ügyfél feltételezésének, hogy konstrukciós hibáról van szó, illetve a motortérben rossz minőségű alkatrészek lettek felhasználva."
Továbbá "a 30ezer km-s olajcsere intervallum maximális érték, semmilyen körülmények között ne lépje ezt túl. Már 15%-os (4500 km) olajcsere-túllépés a motor túlzott kopásához vezet, figyelmeztessék erre a tényre az ügyfeleket"
Azannyát. Már kezdem rosszul érezni magam! Pedig cigarettaszünetben csak egy újabb oldalra kattintottam a 37-ből ! (még marad 35 oldalnyi meglepetés ?!!!!)
A táblázatban névsorolvasás van, hogy a Megane 1,5 - 1,9 dci-knél (konkrét tulajdonosok, motor típusa, gyártási év) hány e.km-nél ment gallyra a főtengely-csapágy. A laguna, clio, kango-kat nem figyelte.
Valaki azt írta, hogy a "halál" előtt úgy ment a motor, mint a mosógép, + 8 liter fogyasztás. Javítás után meg majd a felére csökkent. Más meg azt, hogy váratlanul, szinte előjel nélkül krapált be a motorja. Mindez jellemző a 2008 ig gyártott dci-kre. Valaki 20-20-10-10e. kmenként cserélt olajat, 87-nél mégis meghalt a motorja és szidja az Elf Evolution 5W-40-es olajat és inkább áttér másra. Prágai motorjavító szaki véleménye szerint egyértelmű, hogy a csapágyak szar anyagminősége okozza a hibát és semmi más nem segít, csak az idejében végrehajtott csere. A Renault meg mélyen hallgat az egészről, s nem akarja elismerni a hibát.
Kedves EME! Bár már a nyaralás előtti nagy pakolásban vagyunk(éjszaka indulunk) úgy illik,hogy válaszoljak:NEM vizérzékelős,tehát sima fém az alja.Kérlek olvasd el mégegyszer a 29529 -es hozzászólásomat.Ott ugyanezt irtam.Szép hétvégét!
ezzel az átlaggal úgy vagyok, hogy.... a miniszerelnök keres havonta úgy 5000 €-t (hivatalosan. "kisebb" kutyák jóval többet), a csóró meg 327,20 €-t.
Átlagban jól élünk, hisz 2663,60 ojro/koponyánként .... Csak az a baj, hogy sok a csóró.
csoda aztán, ha sokan leírják itt is - ott is, hogy csináld magad?
Tehát úgy gondolod, hogy teljesen fair és legális, hogy a hentestől kérsz 1 kg húst, annyiért is fizetsz, az meg becsomagol neked fél kilót? Régi vicc, de megtörtént: a balcsin beáll a hapsi a hosszú sor végére. Amikor rákerül a sor, kér egy kis korsó sört! (válasz:) kis korsót nem csapolunk! (visszaválasz:) Hogyhogy ? Az előttem levő 15 ember is kis korsónyit kapott!
Eddig csak olyan képeket láttam, ahol a szűrők pont úgy néznek ki, mint az amit most én is fotóztam az autóban. Akár érzékelős, akár nem, csak ilyen képeket látni.
lackalo említette nemrég, hogy neki olyat adtak, aminek lyuk volt az alján. Na, most végre találtam egy ilyen képet!
Az a lyuk, ott alul! Az a vízérzékelő helye! Oda kell becsavarni az érzékelőt, amit az előző szűrőből kell kivenni.
Tehát, azt kell nézni, hogy ki áll-e valami a szűrő aljából, vagy sem!
Az enyém ezek szerint nem vízérzékelős. (de jó! mostmár ezt is tudom!)