A tiptronic javítása sokkal olcsóbb, mint a Multitronic váltóé... A Multitronicba csak maga a lánc kerül majdnem 300ezer-be. És akkor még a kúpos tengelyekről nem is beszéltünk.
Egyébként rém egyszerű maga a a CVT váltó, az egyik legolcsóbban előállítható típus. Viszont nem annyira elterjedt, nem akkora darabszámban eladott példány, így a fejlesztések árát a magasabb eladási költséggel kell megfizetni.
jó hír:
Nekem nem gánymunkával, az utolsó műanyagig, komplett volt az átépítés. Még a kábelkorbács is cserélve lett, nem levágva, ami nem kell már... És papírt is kaptam róla + azóta már volt műszakin az autó, valamint a forgalmiban is át van már vezetve.
Igaz, ez mind papírozás, utánajárás, stb.
De inkább megérte, mintsem majd 1 milliót kifizetek a felújításért, majd 1-2 év múlva megint megadja magát...
409:
Nem is vitatom, hogy itt drágábban beszerezhetők az alkatrészek, de akkor is az volna a korrekt, hogy megmondják kerek-perec, hogy ennyi a komplett felújítás, válassz. Ha kifizeted a full felújítást, akkor ennyi lesz, ha csak a hibát javítom, akkor meg ennyivel olcsóbb (de akkor lehet újabb gond, ami megint azzal jár, hogy váltó le, újabb alkatrész csere, stb.)...
És ez a gond, hogy ezt szinte egy automata váltó szerelő sem mondja el!!!
320eFt-ért nekem full felújították az 5 gangos tiptronic A8 váltómat szerelésel, olajokkal, garival, mindennel.
Az olcsóbb megoldás a "csak a hibát javítjuk ki (ezt nevezte autókereskedős szerviznek), de akkor nincs gari" (nem emlékszem pontosan, de 120e vagy 140eFt-ért).
Pénteken odatoltam(vihettem volna hétfőn is, de nem értem rá), szerda este elhoztam. Fix ár, fix időpontok, telefonba és személyesen is korrekt mester (időszakra nem akarok hülyeséget írni, de évtizedek óta csak automatával foglalkozik).
Váltót le, váltót fel 2 fiatal srác csinálta (nem irigylem őket, mert hétfőtől péntekig csak ezt nyomják) a szaki meg szerelte szét majd össze. Amikor vittem akkor is egy ilyen gép volt az aknán, amikor hoztam el, akkor a sorba állt egy ugyanilyen. + sorban állt még Volvo, Jaguar, stb.
Nem panaszkodott, mert kitölti az idejét, és pár napot így is várni kell, de mondta, hogy válság előtt komoly előjegyzési lista volt.
És sok más, automata váltószerelőnek kiadó ember is hordja hozzá az általuk bevállalt váltót "tovább" szervizre (de ezt írtam már korábban, meg azt is, hogy dobozból is legózik, de azt csak határidő nélkül vállalja).
Na én ezért szereztem egy ugyanolyan motort, váltót kompletten mint ami az autómban van, jó, működő állapotban egy felújítás árának töredékéért, mert a tavaly felújított és azóta, lekopogom, jól működő váltó újabb felújítás canossáját nem fogom megint végigcsinálni, ha beszarik, régi le, másik fel, friss olaj, azt hadd szóljon, meg ameddig megy....nyugotabban alszom...pénzem újabb autóra most nincs, szarból kell a várat fenntartani amíg gazdaságos.....
megoldható, de gányamunkával...ha szépen, precízen, mindenre odafigyelnek, annyiba fáj, mintha vett volna egy másik kéziváltóst...szóval ez inkább legenda(vagy nagyon barkács) azontúl a forgalmiban is szerepel, vizsgán tuti bukta...
Van ilyen is, olyan is... A meghalt váltók elég gyenge áron mennek. Ne a neten keress ilyen váltót, ott drágábbak - ha kint jársz németbe, akkor olcsóbban lehet találni (fuvarozom EU-ba, ezért tudom).
Gery06:
Én az A4-et átalakíttattam manuálisra... A felújításnál tényleg olcsóbb volt, de nem 100ezer volt ez sem. Nem tudom, melyik típusnál mennyibe kerülhet és miket kell cserélni, nekem az Audi 320ezerbe volt.
A belső műanyagokat elég nehéz volt beszerezni, németből sikerült... Ki kellett kapcsolni az automata visszajelzőjét is, hogy milyen állapotban van a váltó, különben inverzbe jelezte volna az összes lehetőséget a váltó módjáról, stb. Nem kis mulatság az sem...
Ennek azért nézz utána, mert én minden egyes német hirdetésnél (ahol felújított váltót árulnak) azt olvasom, hogy a régít le kell adni. A leadásig meg 1-2e eurót betétdíjként ki kell fizetni.
Mert ugye ők sem csak úgy találják azokat a váltókat, amiket felújítanak, hanem a régi leadottat javítják és adják el másnak.
Érdekes, mikor nekem tönkrement az A4-ben a Multitronic váltó, itthon azt mondták, hogy kb. 700ezer-1millió a felújítása... Németországban full felújított Multitronic-ok mennek ~2000-2500EUR-ba - de ugye akkor már a váltót is kapod, nem a tiéd újítják fel.
Szóval azért nálunk eléggé túlmisztifikált dolog ez az automata váltófelújítás - aki hozzá mer nyúlni, arra szinte félistenként kell gondolni :) Attól függetlenül, hogy meddig lesz használható az a váltó.
Ha pedig az általad említett módon javítanak meg egy váltót (nem cserélik az összes szükséges alkatrészt), szerintem illő lenne tájékoztatni az ügyefele arról, hogy az a felújítás/javítás nem komplett, így várható további meghibásodás. Aztán el lehetne dönteni, hogy megéri-e a felújítás olcsóbban, de kockázatosan, vagy kifizeti a magasabb árat (ha biztosan megbízható lesz a váltó).
"Ebből arra lehet következtetni,hogy kicsiny hazánkban elkérnek egy rakás pénzt olyan munkáért amit nem tudnak rendesen elvégezni,vagy átmenetileg jó.Tehát nem értenek hozzá."
Hogy az Octaviánál maradjunk. Abban az AG4-es váltóban van 60db kuplunglamella, 2e-2.5eft/db-ért, ez már önmagában min 120eFt. És ez csak a lamellasor!!!!! Ha mindent kicserélnének benne ami mozog és kophat, akkor csak az anyag akár többszöröse is lenne a 400eFt-nak. Szóval, ezt a fajta felújítást ebben az országban nem lehetne megfizetni. :-/
véleményem nem nagy a baj. mikor volt olaj cserélve és szürö? a szinted hogy áll? az tuti ha igy adod el, minimum 4 kiloval kevesebbet adnak érte, de az is lehetséges vissza viszik mert nem közölted velük a váltó tényét.
Mert itt felújítás címen csinaljak a szerelést. A felujításkor elvileg mindent kikéne cserélni újra, de itt sztem csak azt cserélik ki ami épp elromlott, aztan fél év garancia:D hátha kibirja a többi kopott elem.
Nagy hülyeséget mondok, ha féltengely/csukló törés lenne? Nekem egyszer a Trabiban eltört, és az se moccant, mert "lediferált". Vagy konverter sztem is.
Amúgy baze nagyon együtt érzek veled...... nem kéne inkább megvenni azt a C5-öst, amit akarsz?
Érdekes dolgokat lehet olvasni szerte szét a világhálón.Álltalában aki felujítja a váltóját persze horror áron annak 80%-ban beszarik meging 3 éven belűl. Ebből arra lehet következtetni,hogy kicsiny hazánkban elkérnek egy rakás pénzt olyan munkáért amit nem tudnak rendesen elvégezni,vagy átmenetileg jó.Tehát nem értenek hozzá.
Ha nekem beszarik a váltóm akkor tuti bontottat veszek bele. Ez az én Octaviámba 70,000-80,000Ft-ot jelent. Még szereléssel és olajcserével sincs 300,000-400,000Ft. Ami egy váltófelujjítás ára ami meg nagyon lutri,hogy beszarik megint amit már többen is írtak.
Hááát ha ugy történt ahogy irtad ?! nagy valószinüséggel vagy szivattyu vagy nyomatékváltó (citrom,stb) amig a szivattyu gyárt nyomást s az a nyomás a citromon átkerül a váltoba ?! valamit csinálni kell a váltónak, ha nem is szépen!!
Egyébként egy 4 éve felujitott (motorikusan) xm2.1 td itt áll nálam kifogástalan 4 HP 18-al !! A megrendelőtől 4 éve várom a lovét!! Már keresztet vetettem rá!!
De ha érdekel esetleg??!! irj egy mail-t xm21trd@freemail.hu
az autóm: dodge intrepid 2.7l v6 benzin 4 sebességes automata.
a gondom...: nem teszi be 4es fokozatba... van amikor ha 4esen van a sor kidobja üresbe, van amikor marad a három... (lehet hogy 2 sincs mert mikor 3ba rakja nagy rántás, de a legnagyobb gáz a 4.)
Kérem szépen a fórum népét hogy mondjátok meg mekkora a baj...
Eladás előtt meg szeretném csináltatni, ha tud valaki segítséget nyújtani, vagy érdekelné az autó(akár jelen állapotában) akár készen csere is szóba jöhet, bármi érdekelhet!!!
Az 1 éve rendbe tett ZF 4HP18 váltóm ma feladta. A jelenség az volt, hogy kitolattam egy parkolóhelyről, majd D-be kapcsolás, és nagyjából félgázzal indultam volna egy pici emelkedőn felfelé az 5 méterre lévő STOP tábla irányába (szóval nem egy padlógázos kilövés volt). Megmozdult előre, majd egy olyan csattanás hallatszott, mint amikor a kézi váltós kocsi kidobja a sebességet (tényleg pont olyan hang és rándulás volt, a régi rutin miatt nyomtam is a nem létező kuplungot és nyúltam a váltóbotért - közben rájöttem, hogy ez már nem az), és onnantól se előre, se hátra, semennyire. A motorfordulat egyáltalán nem esik semelyik fokozatba kapcsolva sem, csúnya hang nem jön belőle, olaj nem folyt ki sehonnan. A kocsi egyébként nem egy lóerőgyár, csak 2.1-es TD Citroën.
Az nem kérdés, hogy muszáj lesz szétszedni, de nagyon érdekel, hogy mi hibásodhatott meg így egy csapásra benne. Sajna nincs ötletem. Az egy évvel ezelőtti javításnál is ez volt a baja (hibásan vettem a váltót, úgy csináltuk meg), de akkor az előző tulajnak fokozatosan állt meg, mert elkopott az előremeneti és a hátrameneti kuplung tömítése egyaránt és hosszas csúszás után már egyszer csak nem ment neki sehová. De azok a tömítések mind így egyszerre nem tudnak elromlani (ráadásul mind nútban futó krómgyűrű, nem is gumi vagy teflon).
Szóval, ha valakinek lenne valami tippje, mire készüljek, azt örömmel venném!
Ha az én váltóm is kibír 280.000-t olajcsere nélkül, akkor verek elötte egy "vigyázzt" :-)
Szerintem a nagy hegyi szerpentíneken fel is és le is elkerülhetetlen a kézi üzemmód használata. Felfelé a állandó csúsztatás és "hezitálás" miatt. Lefelé pedig a motorfék miatt használom sokat. Minden nyáron sokat járunk 2-3000 méteres hegyi utakon. Ilyen utakra jobb a kéziváltó. A hegyeken élő emberek nem is járnak automatával. Mi csak 2 hetet szoktunk "szívni"1 évben, de 50 hétig pedig élvezzük az automata előnyeit itt a sík terepen.
Alapesetben minden körülmények között D-ben használd...
1-2-3-nak csak bizonyos esetekben, pl. vontatáskor, meredek emelkedőre terhelve, vagy meredek lejtőn lefelé használjuk, értelemszerűen helyzetnek, autó erejének megfelelően....
Én az elmúlt 5 évben kb 3-szor használtam, legtóbb múlt héten, mikor nagyon meredek hegyen lefelé jöttem, 1-be húztam elinduláskor, sportfokozatot benyomtam és motorfékkel szépen így legurultam, fékre nem kellett lépnem, 5-en ültünk a kocsiban, 2.2t körül lehetett az autó súlya....
D-ben nem váltogat, ha lassan gurulva mész max 10-15-tel, D az már valójában az 1-es
Szerintem semmi értelme kapcsolgatni. Meredek úton ha lefelé jövök nagyritkán áthúzom 3. vagy 2. sebességbe, de ez nagyon ritka, felfelé sosem váltogatok.
Egy valami még nem tiszta nekem az automata váltónál. Ez pedig a 1-2-3as fokozat kézzel való váltása.
Annyit olvastam róla,hogy akkor kell használni amikor meredek uton haladunk felfelé vagy lefelé a motorfék miatt,de mi van akkor ha nagyon rossz uton haladunk döcögve ahol az autonk állandóan D fokozatba váltogat? Nem érdemes olyankor egy 1 vagy 2es fokozatot kapcsolni neki,hogy ne váltogasson az auto feleslegesen?
Ma megvolt a váltó olajcserém szürővel együtt. A szerelő szerint még nem volt benne olaj cserélve ami egy 280,000Km autónál ritka dolog meg az is,hogy még megy :-)
A szerelő szerint onnan is lehet következtetni a váltó rossz állapotára,hogy égett szaga van e a lecserélt olajnak. Ha égett szaga van akkor ott már baj lehet a váltóval,de az enyémnek csak sima olaj szaga volt és szerinte tökéletes állpotban van a váltóm. Így olajcsere után mintha simábbak lennének a váltások . . .
Ez a "padlógáz" téma is eltérő lehet. Pl egy 1,6-os automata váltós kocsit lehet,hogy padlógázon használnak,hogy pörögjön haladjon,de az én 1,8T 150Le automata kocsimat nem kell padlóig nyomni,hogy menjen :-)
Egyébként a vezetési stilusrol annyit,hogy az autó van értem és nem én Ő érte!Ha mozdulnia kell akkor nem érdekel,hogy automata, ha néha nem szereti a hegyi menetet az sem érdekel mivel azért van,hogy használjuk.Aki fél az automata váltótol vagy nem szereti az vegyen manuálisat.
Az enyémben 5 sebességes tipronic van és van amikor 2-3 erősen vált és sokszor városi dugóban ha nagyon felmelegszik az olaj akkor rug rendesen.Régi hiba és már kapott új ventilátort az autó,termposztátot,vizhőfokgombát is.Kiderült,hogy a vezérléssel van a hiba és a jövő héten megcsinálják.Kap egy felujitó szettet és 50-60e körül lesz a javitása.
Hibakód sehol nincs.
A barátom 2006-os A6 tiptronic váltónál is lehet minimálisan érezni.A ZF vátónál is lehet de az olyan mint a vaj úgy vált.Ami az én autómban van abszolút lehet érezni föleg az 1-2-3 váltást.Dinamikusabb mint pl egy Passat ZF valtóval.