Aminek örülök, hogy se ütemezés, se határidő nincs hozzá, így legalább nem fog senkit sem csalódás érni. :)
Aminek nem örülök, hogy ez a Kecskemét Békéscsaba motívum (M44) megerősítésre került. A romániai tervekben nem látom a folytatását, úgy látszik ők kevesebb cujkát ittak, mint a mi honfitarsaink. Elkerülő utakra, vasúti felüljárókra valóban nagy szükség van erre felé is, de ez újabb szallampályának látszik.
Olyanra emlékszem, hogy 80-as volt a száma a mai 1-es útnak, ezért is zavaró a 802-es szám, mert az ugye így egy környékbeli, alacsonyabb rendű útra utalna.
Elsőre én sem találtam. Lehet, hogy az OSZk-ban kellene régi (legfeljebb 1960 előtti) autóatlaszok között keresgélni. Viszont rábukkantam egy érdekes cikkre.
Távolról rémlik, hogy valaha ez volt a 100-as / 1-es út számozása. Most nem tudom netes találattal alátámasztani, de majd valaki kisegít, aki nálam okosabb :)
Szerintem Budaörs belterületén a Templom téren. Onnan teljesül, hogy Bia(-Torbágy)ig a távolság 13 km, és el lehet kanyarodni a régi országútról Törökbálint felé. Érdemes ránézni Budaörsnek erre a régi térképére, amikor még volt Hév, de nem volt autópálya.
Viszont az exitlists szerint a Belgrád keleti és déli elkerülőt végig átadták (részünkről az M22 és az M1 Nis felé vezető szakaszának összekötése lehet érdekes), bár néztem, és a térképek még nem jelölik. Pedig nem is rendeznek EB-t.
Ne komolytalankodjunk. Nézz már rá a térképre... Az úgy kerülő, ha kimész a pályáig.
Ezzel szemben pl. Fehérvárnál a 7-es út csinál egy nagy U betűt, és ennek a két szárát köti össze a pálya. Teljesen más helyzet.
Az tény, hogy a nyugati szakasz hiányzik. Kb. 15-20 éve toldozgatják Pécs elkerülését, mindig félmegoldásokat szülve. Persze, lehet, hogy előbb ki kellene találni, hogy valójában mit is akarunk elkerülni? A belvárost? A teljes várost? Honnan és hova megy az a forgalom, aminek elkerülőt akarunk biztosítani?
Újhegy - Kertváros viszonylatában most is lehet létjogosultsága a dolognak reggeli-délutáni csúcsban, bár kétségkívül hiányzik a jó előre beígért Pécs-Nyugat harmadik csomópont is. Bizonyára ezen túl is van létjogosultsága az autópályák városmenti elkerülő jellegének, valami okkal csak díjmentes lett az M1 Tatabányánál, M7 Székesfehérvárnál, M5-nél Kecskemétnél és Szegednél.
M6/M60 egyre kevésbé szellempálya, és még kevésbé lesz az, ha lesz valamilyen értelemben folytatása horvát és dél-baranyai irányban egyaránt.
jelenleg 4-6e Ej/n közötti a forgalom, ami brutálkevés, és van folytatása főutak elég gyér forgalommal...
További forgalomcsökkentő tényező, hogy Pécs az egyetlen a hazai megyeszékhelyek között, amelynek elkerülő útként is funkcionáló autópálya szakasza (Pécs-Dél - Pécs-Kelet között) nem díjmentes.
meg M43 szöged...
de mi jelentősége van ennek?
az, hogy díjmentességgel megnöveled ennek a szakasznak a forgalmát a többi részen 1 db autóval nem lesz több...
A szellempályázást és a nyomvonal kikeredett szemmel kritizálását máig nem értem, neten 2001-ig visszamenőleg találtam nyomvonalterveket, akkor is Budapest - Mohács - Pécs irányban gondolkodtak.
igen, ebben a Pompásan Pénzt Pazarló prodzsektbe mindkét cerkófcsürhe mancsa bennevolt...
Ki az a marha, aki Pécsen belüli közlekedés esetén kimenne a pályára? Becsorogsz a temető mellett, ipari út, aztán máris ott vagy keleten. :) Esetleg ki lehet menni az elkerülőre, ami ingyenes.
M6/M60 egyre kevésbé szellempálya, és még kevésbé lesz az, ha lesz valamilyen értelemben folytatása horvát és dél-baranyai irányban egyaránt. További forgalomcsökkentő tényező, hogy Pécs az egyetlen a hazai megyeszékhelyek között, amelynek elkerülő útként is funkcionáló autópálya szakasza (Pécs-Dél - Pécs-Kelet között) nem díjmentes.
A szellempályázást és a nyomvonal kikeredett szemmel kritizálását máig nem értem, neten 2001-ig visszamenőleg találtam nyomvonalterveket, akkor is Budapest - Mohács - Pécs irányban gondolkodtak.
Szellemutak építésében osztrák szomszédaink is jók, ha a hírek igazak, a szlovén-osztrák határátjáró Karawankentunnelt 21 év után kétcsövesre bővítik. Ezt követően semmi sem fog változni, mivel a forgalmat 2x1 sávon átterelik az új alagútba, a régit pedig bezárják, és menekülőalagútként hasznosítják. Később, ha a forgalom szükségessé teszi, esetleg megnyitják 2x2-őn. 235 millió eurós ez a játék.
nem, én szellempálya fóbiás vagyok, betűzéstől és számozástól függetlenül...
persze a 6áron túli szellempályák kevésbé izgatnak, az legyen az ottani benyadófizetők problémája, én legfeljebb csak röhögök rajtuk, a mi benyadónk szelleMpályákra tékozlásán már kevésbé...