Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Vigas-osoktól kérdezném puffer alsó hőmérője :72 c fok; a kazán digitális hőmérőjén:80.2 c fok valyon melyik a hielesebb? más Fel van szerelve egy Tech st-430 valami. Ez méri a kinti hőt és keveri az optimális fűtővíz hőmérsékletet. Csak itt is az a bibi ,hogy 3db sima higanyos hőmérő (ami mellette van)3-4 fokkal kisebb hőmérsékletet mutat melyiknek lehet hinni? A szuper modernnek vagy a hagyományosnak? Szokott-e a digitális csalni?
bükk, tavaly tavasszal lett összevágva , hasgatva,udvaron a teteje letakarva, ha süt a nap éri, 13-14%, bükk
éredkes amit augusztusban vettem bükk/gyertyán az is hasgatva van az így hirtelen mérve 16%
azért kérdeztem mert 1 hete raktam be a lignoterm kazánt és kíváncsi vagyok mennível tud többet egy faelg.kazán, azon kívül , hogy azt egyszer kell megrakni,
meg 37kg-ból fűtöttem el a pufit ( tapasztalat??? )
hogy a külőmbség miatt érdemes lenne esetleg ( persze ha a pénzem is lenne rá, vagy csinálok jövő őszre ) fagázra cserélni
.. az nem lehet, hogy mivel pici a tágulási tartályod (esetleg nem jól van beállítva az előfeszítés) a táguló forróvíz megy a fűtési rendszer felé?
Kb egy hónapja hívott egy "szerelő" kolléga hasonló problémával. A probléma az volt, hogy 1,7 bár volt az előfeszítés és 0,8 bár a rendszer nyomás. S amíg nem érte el a rendszer a 1,7 bár nyomást, addíg a fűtési rendszer felé tágult (keverő szelepen keresztül 70 fokos víz ment a padlóba). A két nyomásérték összehangolása után a probléma megszűnt.
Egyébként a szivattyúnak nem igazán szabadna a másik rendszerbe dolgoznia. Maximum a puffer utáni csővezeték melegedhet át egy darabig. (szerintem)
Nekem is 150 literes van, ha jól emlékszem az 1000-es pufi mellé a dc25s-hez. Így is az ingadozés most 1,2 bar-ról 1,9 körülire nő, ha maxin van minden.
Meg volt az első próba főtés, a szakszeres majd kedden lessz. A tágulásitartály kiderült kicsi a 100 l az 1200l-es pufferhoz. a szerelő jelezte, hogy vagy épp hogy jó lessz vagy pakolni kell mellé. Szerintetek + 50 l, vagy inkább 100 l kellene? a nagyobb baj az, hogy a kazánköri laddomat szivattyú álló lakásköri szivattyúnál a vizet nem a pufferba tolja be, hanem a radiátorokhoz termo keverő szelepen keresztül.A szerelő azt mondta, hogy a víz mindig a kissebik ellenállás fele megy, ez pedig a radiátor. A kiépítést a szakszeres rajz alapján kértem: T idom száránál jön a víz, az eggyik oldalon a puffer a másikon a lakáskör. Ő azt mondja hogy semmit nem hagyott ki. tud valaki segíteni? Előre is köszönöm.
én is csináltam egy próbát, megnyomtam az alsó gombot hogy engedjen rá gy kis vizet, viszont nekem meg nem zárt el, újra gomb nyomás majd hirtelen elenged és jó lett
Remélem, de érdekes, hogy nem folyt este amikor már csökkenőben volt a vízhőfok. Olyan 70 fok kürül volt még véletlenül sem közel a 90-100 fokhoz. Reggel meg volt vagy 10 fokos szegény kazánom úgy áthűtötte a folyamatosan folyó víz.
Ráellenőriztem nemrég, most nem folyik. Annyit csináltam, hogy 1,5-ről 1,2-re engedtem le az alap nyomást, valamint 2 év után ráellenőrizem a kiegyenlítő tartályra ami 0,97 bar-t mutatott.
Lehet a magas nyomás sem tett jót a rendszernek, mert 85 fokos full állapotban ütötte a 2,2 bar-t.
Este ránéztem a kazánra, már állt, a puffer tele volt. Reggel mentem befűteni és víz csorgást hallottam. Azt hittem a mosógépből jön (a pincében a plafonon mennek a csövek.), de sajnos nem. A vészhűtőköröm csurgatta a vizet. Elzártam a csapot, persze a víz csurgás is megszűnt.
Nem értem miért kezdte engedni a vizet, hiszen nem volt meleg a kazán és csak magas hőfok esetén kellene nyitnia. Megdöglött?
A fax tudja mennyi víz csuroghatott el......biztosító fizet ilyenre vajon?