Keresés

Részletes keresés

Devil23 Creative Commons License 2010.07.29 0 0 26315
A számozott utcákra az Akadémia-Újtelepet értem, mivel vannak számozott utcák Rákosligeten is:)
Nekem nagyon tetszik Kőbányánaz Óhegyi része és az Újhegyi lakótelep is:)
Előzmény: Devil23 (26314)
Devil23 Creative Commons License 2010.07.29 0 0 26314
Pedig nem rossz rész a XVII. kerület családi házas része. A számozott utcán kívűl mindegyik részt el lehet érni vonattal, onnét meg fel lehet szállni bármelyik ott járó buszra és el lehet jutni az adott részekre:) S nem kell a Pesti úti dugóban ülnük:)
Régen Rákoscsabára és Rákoskert fele is gőzös vonatok jártak, a rákoskeresztúri lakótelep helyett is hosszú paraszt házak áltak:) Mesélték nekem:)
Előzmény: lakos (26304)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26313
A Karlsruhe topikosok mit tudnak erről?
Előzmény: toto92 (26312)
toto92 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26312
És akkor még nem is említettük Karlsruhe-t, ahol ugyan az a villamos jár a belvárosban, és az ICE-vel közösen a nagyvasúton is...
Előzmény: scsabi (26303)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26311
Csak úgy a térképre rápillantva, ez a város szívétől a legtávolabbi és talán a legnagyobb kerület?

Előzmény: division by zero (26306)
Póli Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26310

Én egy elméletet minősítettem le, te meg a személyemet.

Gondolkozz el a különbségen, mielőtt a "jólneveltetésről" szóló mondataidba belebonyolódnál.

Előzmény: fd6667 (26289)
Em. Rescue Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26309
Rázoomolva elég pixeles a kép...
Előzmény: Törölt nick (26307)
Yogi Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26308
Épp ezt böngészgetem már vagy egy órája. Érdekes, hogy a korábbi újpalotai lakhelyemről is egész részletes képe van, pedig az vagy tíz kilométerre van.
Előzmény: Törölt nick (26307)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26307
Ugyan nem anno, de fantasztikus!
division by zero Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26306
A konkrétan említett Rákoscsaba, stb esetén pedig már ott van az is, hogy a BKV bérlet jó a vonatra is, így húsz perc alatt bent lehet lenni a belvárosban.
Előzmény: VEE (26305)
VEE Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26305
Az a szerencse, hogy általában minden környék tetszik az ott élőknek. Még azok is, amiket mások nem is értenek meg, hogy miért vannak oda érte. Például a pesti külső kerületek lakóinak többsége valószínűleg semmi pénzért sem költözne a Rózsadombra.

Ha valakinek ott van az iskolája, munkahelye, akkor nem kell naponta sok órát, benzint töltenie az utazással. A diszkontokkal ma már a vásárlások többsége is helyben megoldható, mert régen eléggé szegényes és drága volt az ellátás a város szélein. Éppen az óriási XVII. és XVI. kerületben egyetlen (Centrum) áruház sem volt.
Előzmény: Devil23 (26302)
lakos Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26304
Nekem nem. A XVI. ker sokkal jobb.
Előzmény: Devil23 (26302)
scsabi Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26303
"Nem vagyok szakértő, de biztos meg van az oka annak, hogy pl. Bécsben se tud a villamossinen a merto járni, se az S-Bahn a metrovonalon. Ha nagyon ésszerű lett volna az ilyen irányú fejlődés, feltehetően megtették volna. Ugyanez vonatkozik a német nagyvárosokra is. Van villamos, van S-Bahn és esetleg van metro is. Megférnek egymás mellett, mindegyiknek más a feladata. "

Nehéz erre röviden válaszolni. Az osztrák példát kevésbé ismerem, de azért német példa számos akad arra, hogy a különféle vasúti rendszerek képesek többféle olyan funkciót ellátni (saját szabályrendszerükön belül), amit a merev magyar szabályozás mellett csak különféle, egymásnak ellentmondó szabályok szerint kiépíthető vasúti rendszerek tudnának csak ellátni.

Vegyük a hannoveri Üstra-Stadtbahn-hálózatot. BoStrab járművek BoStrab infrán képesek ugyanazon a vonalon, ugyanazokkal a járművakkel egyszerre közúti vasúti (villamos), elővárosi vasút (HÉV) és földalatti vasúti forgalmat lebonyolítani. Emellett megél a nagyvasúti EBO-infrán a DB járműveivel működő nagytérségi elővárosi forgalom (természetesen egységes (GVH) tarifarendszerrel). (Persze azon már lehetne vitatkozni, hogy pl. Hameln, vagy Paderborn mennyire számít elővárosi forgalomnak).

Berlin még cifrább példa lenne, a maga S-Bahn hálózatával, illetve a várost kétirányban átszelő, kéreg-, vagy magasvasúti vezetésű nagyvasúti vonalaival.

A bécsi USTRABA-vonalszakaszok megint nem kategorizálhatók egyértelműen a magyar rendszerben.
Előzmény: Boszorka (26296)
Devil23 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26302
Nektek tetszenek azok a helyek?:) Rákoscsaba, Rákosliget, stb.:)
Előzmény: Devil23 (26301)
Devil23 Creative Commons License 2010.07.28 0 0 26301
Sziasztok!

Ma voltam szórólapozni a 17. kerületben, Rákoshegyen, de tegnap voltam Rákoscsabán, pénteken meg Rákosligeten és Rákoscsaba-Újtelepen:) Tök jó, szép helyek Rákoscsaba, Rákoskert, Rákoscsaba-Újtelep, Akadémiatelep (számozott utcák, kertes házak vannak ott is), Rákoskeresztúr kertvárosa, Rákoskegy és Rákosliget, a 17. kerületben bárhol laknék kertes házban (kivéve a lakótelep közelében nem annyira, nekem az a keresztúri lakótelep nem jön be nagyon, főleg a 10 emeletes házak eléggé le vannak pukkanva, főleg a Pesti úthoz közel eső része).
tehtube Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26300

A "pancseroknak", nagyságrendekkel több áll a rendelkezésére. Ez mindig is így volt Bécsben. Pl. 100-150 évvel ezelőtti városfejlesztések során.

 

Nálunk is volt pár szerényebb terv, pl. a HÉV behozatala a Lónyai út alatt a Kálvin térig. A Batthány térnél még meg is valósult egy kicsi.

Sajna inkább egy szinte párhuzamos metrót kell építenünk, az többe kerül, mert nálunk a zsákmány mértéke az első.

 

Arad érdekes a villamosokkal kapcsolatban. A kapacitása más téma, de a belvárosból messze kimennek az elhagyott szántókig, sőt az egyik vagy 28km-en át és 4-5 falun.

Nálunk eddig a minnél rövidebb vonalak és minnél több átszállásra kényszerítés volt divatban. Talán az utóbbi pár évben javult valamit a helyzet.

Előzmény: fd6667 (26297)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26299
a belvárosban a föld alatt közlekednek a vonatok.
Előzmény: Boszorka (26296)
division by zero Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26298
OFF
Az a Wartburg nekem nagyon ismerős :-)))
Előzmény: fd6667 (26297)
fd6667 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26297

Bécsben és környékén a mi HÉV-ünkhöz hasonló elővárosi motorvonatok járnak Schnellbahn néven helyenként a nagyvasúton, másutt a föld alatt. Egyébként a föld alatt emeletes vasúti kocsival is lehet találkozni. Sikerült nekik olyan alagutat csinálni. De ők pancserok, nem kell őket utánozni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Németországban van olyan villamos, amely a városon kívül a nagyvasút vonalán közlekedik a közeli alvóvárosig. (nem jut eszembe a helyszín) Tehát nem olyanra kell gondolni, hogy dízelmozdonnyal vontatott hosszú vonat dübörögne a Thököly úton.

Előzmény: Boszorka (26296)
Boszorka Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26296

Ausztráliában ez nyilván nagyon jól ki lett találva. Nekem viszont, nagyon nem tetszene, ha vonatok közlekednének a belvárosban, még ha praktikus is. A nálunk és Europában megszokott járatsürüséggel ez feltehetően nem is lenne könnyen megoldható.

Nem ismerem Sydneyt, de gondolom leginkább az amerikai nagyvárosokhoz hasonlit, ahol többnyir igen kevés tömegközlekedési lehetőség van és semmilyen módon nem lehet a természetesen, évszázadok alatt kialakult, városszövettel összehasonlítani.

 

Nem vagyok szakértő, de biztos meg van az oka annak, hogy pl. Bécsben se tud a villamossinen a merto járni, se az S-Bahn a metrovonalon. Ha nagyon ésszerű lett volna az ilyen irányú fejlődés, feltehetően megtették volna. Ugyanez vonatkozik a német nagyvárosokra is. Van villamos, van S-Bahn és esetleg van metro is. Megférnek egymás mellett, mindegyiknek más a feladata.

Előzmény: Kuruc71 (26295)
Kuruc71 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26295
Egy érdekes és praktikus észrevétel.

Sydney ahol most élek egy több mint 4 milliós településke. Mivel a lakóházak 90 % ban családi házak így nem csoda hogy cca négy ötször akkora területen fekszik mint Bp .
Bár az úthálózat fejlett és buszos tömegközlekedés féle is van azért a "villamosok" adják a fő gerincét a tömegközlekedésnek.. Azért van idézőjelben a villamos mert ezek vonatok. Az egész országban ( Ausztrália 9 az összes sínhálózat kapcsolatban van egymással és így gyakorlatilag a sarki vonat megállóból eljuthatok az ország másik felébe ( 4000 km ) A vonatmegállók nem "körúti " gyakoriságúak de gyakorlatilag egész Sydney-t behálózzák és nagyon könnyen elérhetők.

Én cca 40 Km re lakok a reptértől ami a város legforgalmasabb részén visz keresztül. Ha kocsival mennék 1,5-2 óra csúcsban és 1-1,5 csúcson kívül. Vonattal ez egy átszállással 55-60 perc.

Borzasztóan egyszerű használni a rendszert kvázi egy HÉV villamos vonat keverékeként működik.
Előzmény: fd6667 (26289)
Yogi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26294
Rerndben, de emíg nincs érved, addig ha nem haragszol, nem veszlek komolyan.
Előzmény: fd6667 (26292)
==T== Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26293
A Várbazár szörnyű állapotban van, a Bécsi utca pedig szörnyű állapotban lesz;)
Előzmény: Yogi (26291)
fd6667 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26292
Vizsgálótiszt vagy? Nekem ne dirigálj! Itt beszélgetünk.
Előzmény: Yogi (26290)
Yogi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26291
Te is elmesélhetnéd ám, ha tudnád.
Na halljam: mi köze a Várbazárnak a Bécsi utcához?
Előzmény: anjelica (26287)
Yogi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26290
egy tisztességes városvezetés első sorban a Várbazár rendbehozatalán szorgoskodna ahelyett, hogy egyébként viszonylag rendben levő épületek kicserélését támogatná.
Érvet kérek. Pontosat, számolhatót, mérhetőt. Nem véleményt.
Előzmény: fd6667 (26288)
fd6667 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26289

Szerintem ez az elmélet akkora marhaság, hogy mutogatni kéne.

 

Egy jól nevelt ember nem mond ilyesmit! Egy közepes neveltetésű legalább nem ír le ilyesmit! Érted a folytatást?

 

Zéró bácsinak bizony nagyonis igaza van. Semmi értelme nem volt egy harmadik villamosvasúti rendszert létrehozni a városban. Ahogy az elővárosi vasúti járművek is tudtak a városi villamosvonalakon közlekedni, úgy a fóldalattit is úgy kellett volna kialakítani, hogy annak járművei az elővárosi vasúton is tudjanak járni. Ahol nem a hozzád hasonló látókörű emberek döntöttek, ott például a nagyvasúton és a városi villamoshálózaton egyaránt közlekedő járművek is vannak. Egyébként a mai áramátalakító rendszerek lehetővé tennének olyan járművek építését, amelyek az említett két hálózaton egyaránt közlekedhetnének. Olyan jármű meg nem is egy van, amely kétféle áramszedési lehetőséggel rendelkezik. Tehát csak pénz és akarat kérdése lenne a dolog.

Előzmény: Póli (25893)
fd6667 Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26288

Úgy, hogy egy tisztességes városvezetés első sorban a Várbazár rendbehozatalán szorgoskodna ahelyett, hogy egyébként viszonylag rendben levő épületek kicserélését támogatná. Ne tessék azzal jönni, hogy magánvállalkozás! Ugyanis ennek a magánvállalkozásnak sok közterhe is van. (pl. forgalomkorlátozás és az építési forgalom elviselése, a bontás és az építkezés zaja és légszennyezése)

Példaképp említhetem a VI., Jókai utca Nyugati tér és Podmaniczky utca közötti szakasza alá épített mélygarázst, ami még ma sem működik. Eme kiváló magánvállalkozás sok évre koszteleppé tette az említett utcaszakaszt. Mára már csak kb. 10 személyautó parkolási lehetőségét foglalja el. A lejárókra gondolok. A mellékelt képek 2007-ben készültek, de már akkor évek óta folyt az építkezés. Megjegyzem, hogy a képen láthatónál jóval nagyobb rendetlenség is volt sokáig, csak azt a fényképész nem tartotta megörökítésre méltónak.

Előzmény: Yogi (26286)
anjelica Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26287
Szerintem teljesen világos, csak az nem érti, aki nem akarja.
Előzmény: Yogi (26286)
Yogi Creative Commons License 2010.07.27 0 0 26286
Akkor most meséld el nekem, hogy jön ide a Várbazár.
Előzmény: fd6667 (26285)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!