Azt az ócsítós nénikéjüket, ebben egy olcsóbb motor van, ez egy Lenz gyűrűs típus! A fesz beállító tárcsa jó helyen van? A royalban kicsit más a motor...:(
Értelek és nem is vitatkozom. Mindazon által megjegyezném, hogy a studió- és profi magnók jórésze sem teljesen mentes az akusztikus (mechanikai) zajtól, miután a gyártók ezt nem is tartották alapvető követelménynek. Professzionális felhasználás esetén ugyanis studió felvétel esetén a magnók mindíg akusztikusan jól elválasztott, külön helységben nyertek elhelyezést. Rádió studiókban (pl. a Bródy S. u.-ban is) minden műsornak külön magnó szobái voltak (egymás mellett) és a lehallgatás más helységben, nomeg a hallgatók lakásában történt.
Amikor én STM-el magnóztam - tekintettel viszonylag kis méretű szobámra - sok esetben nagyobb élvezetet nyujtott az vizuális élmény, mint az akusztikai. :-)))
Drága bátyám! A zajforrást keresendő, említettem meg a idler elhúzását, amivel csak azt akartam igazolni, hogy nem a többi áttétel felelős a zajért...:)
Akkor Te a szerencse fia vagy. A Miskolc mellett fekvő Mályiban műkodő Pepsi Cola üzemben (!!!) működik egy férfiú, aki számítógéppel vezérelt esztergapadon századmiliméter pontossággal, a legkülönbözőbb minőségű gumikból, bármilyen méretű nyomógörgőket és idler gumikat le tud gyártani. Általában ilyeneket használtam még Nagra és Nakamicsi magnókba is, tökéletes eredménnyel. Az Eumig FL 1000-seknél és az Uhereknél ezekkel sem lehetett a mech. zajokat a kivánt mértékre csökkenteni.
Voltak márkafannok, akik ugy oldották meg a problémát, hogy a működő készülék az egyik szobában, a hangfalak a másik szobában funkcionáltak. :-)))
De ez nem vicc!!!
Egyébként a többsebeségű Uherekben több áttétel van, mint egy vekkerórában. :-)
Az utolsó sorozatban, már külső forgórészes papst volt, annak már nincs hangja! Viszont a legfőbb zajforrás általában a capstant hajtó idler, ami idővel felkeményedik, ez viszont jobb esetben köszörüléssel, de ha teljesen átkeményedett cserével lehet kiküszöbölni... Az én 561-562-es gépeim szép csendesek... (És jól szólnak, jobban mint az akaik...:) )
Minden esetre még sohasem sikerült olyan Uher orsóssal találkoznom (persze mind használt volt), amely ne zúgot volna kisebb-nagyobb mértékben. Az elképzelhető legnagyobb precizitással elvégzett javítás után sem sikerült a mechanikai zajt tökéletesen megszüntetni. Sokan ezért adtak túl rajtuk.
Kibaktattam a fészerbe, és elővettem egy régi royal de lux-ot! Na abból kiderült, hogy még nem az a papst van benne, mint az újabb 561-562-ben, hanem egy belső forgórészes aszinkron motor... Bekapcsolva, ez hangosabb némileg, de nem vészes! Egyszóval máshol kell keresni a hibát... Jó lenne látni, illetve hallani a gépedet mert ez így elég bizonytalan dolog, viszont azt mindenképp nézd meg, hogy a motor mellett lévő kapcsoló egységben, ahol a motor fázistoló kondija is van, találsz egy forgó kapcsolót, meg kéne nézni, a beállított feszültség rendben van-e! Van rajta 110, 130, 150, 220, 240, 250 Volt állás, én a 240-et javaslom. Ha ez rendben van, hibás lehet maga a indító kondi is...
Igen, érezni a felvételen, hogy valami nem az igazi de vajon hol lehet beszerezni ilyen szűrőt? Ezekből (Dolby A) csak egyféle, létezik, vagy a gyártó cégek különböző módon oldották meg a feladatot és lehet minimális eltérés? A kérdés az, hogy milyet keressek és hol?
Köszi, Mitől lehet a HANG? A szétszerelésnél összerakásnál, zsírzásnál semmi rendellenest nem láttam.A méretek rendben lehetnek mert "légpárnásan" lehetett összerakni vagyis éreztem hogy sűríti a levegőt a csapágyban. Ezért gondolom valami esetleg hiányzik ami a tengelyirányú hézagot beállítaná (teflon alátétek vagy valami más) A melegedés elfogadható? üdv.
Szervusztok! Remélem mindenki megvan, egészség OK.Jókedv..bőség..stb. Tegnap volt egy kis időm, elővettem a jó öreg Uher 263-ast.Tudjátok, aminek zúgott a motorja.Egy pár decibel zajt lefaragtam mert aki összerakta anno, 90 fokkal elfordítva rakta vissza a mocit és az összeért a védő-hűtő lemezzel:-)). Ezt már a zsírzás után vettem észre összeszerelésnél.Piszokul megörűltem mert azt hittem ez volt a gond.De nem csak ez lehet mert még mindíg zümmög. A KÉRDÉS: egy hibátlan masínában milyen hangja van a motornak? És mekkora hőt termel? Mert az enyém elég rendesen termeli a hőt.Kb 60C fokos. Ha valaki szedett már szét ilyen csudát, volt-e valami csúszóalátét a hézagolásra(a bronz csapágyaknál), vagy az alsó csapágyban golyó?Mert én semmit nem találtam. Lehet ez is az előző tulaj bűne? Köszönöm a segítséget és tanácsokat! János
Üdv mindenkinek. Nekem sok stúdiószalagom van Dolby A-val felvéve. Nagyon sok a különbség ha azzal játszom le vagy nélküle? Tudtok valami elfogadható árú megoldást?
Be kell kötni a magnó ki- és bemenetei közé a cuccost, és akkor kompresszálja illetve expandálja a jelet. A TEAC/Tascam magnókban külön aljzatok voltak a dbx-nek. szerintem sem érdemes használni, mert akkor más, zajcsökkentő nélküli gépeken nem tudod majd lejátszani a felvételt. DE nem is erre készült szerintem. Az otthoni hangfelvételt készítőknek gyártották, hogy a soksávos gépen lehetett használni, de a lekevert maszternél már nem. Így egy kicsit lehetett nyerészkedni a jel/zaj viszonnyal. A félprofi kivitelű dbx-eknél a csatornáknál külön-külön is lehetett használni a zajcsökkentőt.
Nem az elektronikus részét kérdezem, mert azt úgyse érteném :-))), hanem azt, hogy felvétel közben át kell vezetni rajta a hangot, lejátszás közben után szintén? Vagy lejátszáskor már mehet a hang a magnóból egyenest az erősítőbe?