A rozsdásodás természetes jelenség ennél az összetételű anyagnál. A csíkozódás más kérdés szerintem, bár nem látszik tisztán, eléggé homályos a kép. Úgy vélem az enyém 60.000 km után nem csíkozódott még be, a jövő héten lefényképezem, és teszek fel róla képet. A csíkozódást a fékbetét anyaga, minősége is okozhatja, meg persze a vezetési stílus, az erős fékezések.
Ezen a képen jól látszik, hogy nem csak a fékbetéttel érintkező felület rozsdás, hanem a tárcsa többi része is. A csíkozódást is túlzottnak tartom a 4000 km -hez képest.
nálam csak a hátsók ilyen barázdáltak. nem ennyire, de azért majdnem. rákérdeztem a húszezres szerviznél, hogy mit lehetne vele kezdeni. azt mondták, ez ilyen, semmi baja.
Miért, miben különbözik egy 3-4000 km-t futott féktárcsa egy 80000-et futottól? Pár száz km alatt bekopik, onnantól már csak a válla nő, de ugyanolyan csíkos mindvégig.
Köszönöm az elméleti infókat, de én elsősorban gyakorlati tapasztalatokra lennék kiváncsi. Ugyanis elég igénytelenül néznek ki ezek a féktárcsák, mintha nem is újak lennének hanem vagy 6-8 évesek.
"A lemezgrafitos öntöttvas leginkább jó siklási, megmunkálhatósági és rezgéscsillapítási jellemzői miatt alkalmas többek között motorhenger, dugattyúgyűrű, illetve fékdob, féktárcsa előállítására."
Szerintetek normális hogy pár óra esőzés után így néznek ki a 4000 km -t futott féktárcsák? Igaz az első fékezés után a rozsda eltűnik, a barázdák persze nem.
Hétvégén voltunk egy viszonylag hosszabb túrán. Oda-vissza 390 km. Kényelmes volt, de azért 190 km (3 óra) vezetés után már jó érzés volt kiszállni. Először volt beavatva hegyi utakon. Itt igencsak érződött a nyomatékhiány, sokszor 2-3 -at is vissza kellett kapcsolgatni. Viszont meglepett hogy mennyire intelligens a váltásokra figyelmeztető rendszer. Volt hogy 2 -őt kapcsoltam vissza, de jelezte hogy még kapcsoljak lejjebb és "neki" lett igaza. A fogyasztás odafele végig klímával 4,8 lett, vissza klíma nélkül 4,6 (kijelzője szerint), 4 fővel + csomagokkal.
Meglepett hogy pár óra ázás után tiszta rozsdásak lettek a féktárcsák, igaz az első fékezés után nyoma se lett neki. Jobban megnézve számomra eléggé barázdáltnak tűnik, így 4400 km után meg főleg.
215ezer kilométer van az 1,4 CVT-ben (2005-ös, új kora óta nálam van). Pár hónapja volt a kocsinak egy problémája, ami azóta megoldódott. Itt, a fórumon is kértem segítséget, de végül szervizben oldották meg.
A hiba a következő volt: 1800-2500 fordulat környékén a kocsi rángatott, kihagyott a motor, néha menet közben egyszerűen leállt a kocsi. A motordiagnosztika főtengely jeladó hibát jelzett, amit kicseréltettem (nem olcsón). A csere felesleges volt, a hiba maradt változatlan...
Utána utánaolvastam a neten. Mindenhol azt írták, bár nem a Jazz kapcsán, hogy hasonló hibát az EGR szelep elkoszolódása idéz elő.
A hibát végül a Honda M&M szervizben oldották meg, akiket egyébként csak ajánlani tudok. Elmondták, hogy ismerik a hibajelenséget, és először ők is úgy kezdtek neki (más autóknál) hogy hittek a motordiagnosztikának, és cseréltek mindenfélét... Aztán amikor a csere rendre nem hozott javulást, megbontották a motort, és kiderült, hogy vészesen el van koszolódva (kokszolódva) egy vékony furatokból álló öntvény/alkatrész (nem ismerem a nevét, kb. 5-6 cs mély, 10 cm széles, 30-40 cm hosszú öntvény furatokkal, amiben a furatok a sok koksztól szinte átjárhatatlanok - mutattak egy CRV-ből, ami éppen ott állt megbontva).
Jazz-t motort megbontották, alkatrészt kitisztították, szelephézagot állítottak, és a kocsi bármiféle újabb alkatrész cseréje nélkül újra a régi lett.
Úgyhogy ha rángat a kocsi, és viszonylag magas a futásteljesítménye, akkor nem biztos, hogy főtengely jeladót vagy EGR szelepet kell cserélni.
Elnézést, ha hosszú lettem volna, remélem, tudtam vkinek segíteni. Ha bárkinek részletesebb kárdáse van írjon: roszolkukacgmail.com
Egy régebbi hozzászólásom: Növelt fényerejű Tungsram Megalight tapasztalat 25 nap használat után: Kb. 7000km-t bírt, azaz max. 130 üzemóra után kiégett! Az előző GE izzóm már a 90ekm-t taposta, de világított. Annyira túlizzik a wolfram szál, hogy egy helyen gömbbé olvadt össze. Nincs okom feltételezni, hogy más, hasonló izzó többet bírna, úgyhogy abbahagyom a kísérletezést. Kicsit durva a 30 Ft/óra izzóköltség.