Nem haragszom, mi több, egyetértek, és a Schipolra tippelek, aminek igazából örülnék is, mert a holland ismerősöket is olcsóbban meg tudnám látogatni! De az idézet mégiscsak idézet... :-P
Kopi
Ne haragudj, de ez a Maastricht-i easyJet járat több, mint valószínűtlen....
Azon felül, hogy Heading és HotelQuebec, no meg traficc és további brüsszeli kollegák persze biztos örömmel fogadnák a dolgot, SZVSZ ez ellen szól, hogy:
1. Maastrichtban nem állomásozik easyJet gép, Schipholon viszont regionális bázisuk van.
2. Maastricht egyáltalán nem egy elosztó jellegű reptér (mint pl. Hahn, Charleroi, Stansted), tehát az onnani csak budapesti járatnyitás gazdaságilag sem jövedelmező análkül, hogy ott az Easy más desztinációkra is járatokat nyisson. Ez viszont az 1-es pontra utal vissza, tehát ismét nagyon valószínűtlen.
SZVSZ az easy (ha egyáltalán) vagy Schipholról vagy pedig Luton/Stanstedről fog Bp-re járni.
Én is most olvastam a Bud.hu-n. Ott azt írják, hogy nem kizárt, hogy Budapest, és Varsó is lesz, mégpedig egybe (DXB-BUD-WAW). Ha így lenne, akkor viszont tuti, hogy az Emirateshez híven valami jó nagy géppel jönnek majd. Már előre várom.
Az olcsók megjelenése pedig már csak hab a tortán. Ha azok is a Ferihegy 1-re mennek majd, akkor lassan már érdemes lenne megnyitniuk a teraszt. Tényleg jegy nélkül be lehet menni Ferihegy 1-re, legalább a terasz előtti üvegportálig?
Budapestre jöhet az Emirates
A dubai kormány tulajdonában álló Emirates azt tervezi, hogy hamarosan közvetlen járatot indít Budapestre és Varsóba. A legnagyobb arab légi cég pénzügyi igazgatója szerint már régen felvetődött, hogy pótolják ezt a hiányosságot, és mostanra világossá vált, ahhoz, hogy globális vállalattá váljanak, nem hagyhatják ki a közép-európai térséget sem. A cég a hónap elején rendeli meg a terjeszkedéshez szükséges Boeing és Airbus gépeket, ezekkel szeretné növelni kapacitását a londoni vonalon, illetve beállítani a járműveket az új járatokon. Szakértők szerint jövő tavasszal, a nyári menetrend életbe lépésével indulhat az első Budapestre tartó gép. (Világgazdaság)
Újabb fapadosok készülődnek Budapestre
Jövőre további olcsó légitársaságok vehetik célba Magyarországot - tudtuk meg a Magyar Turizmus Rt. külképviselőinek tegnapi fórumán. Brüsszelből két légitársaság is érdeklődik, és az SN Brussels október 27-től újraindítja budapesti járatát. Hollandiában inkább a vidéki repülőterek bevonása várható, a tervek szerint 2004. elején az easyJet Maastrichtból indít gépeket Budapestre. Frankfurtban még nagy a titkolózás, de többen is puhatolóznak a hazai lehetőségek iránt, azonban a légügyi szerződések megkönnyítése érdekében várhatón csak május elseje után indulnak további járatok. Dublinból a majdnem fapados árakkal dolgozó nemzeti légitársaság, az Aer Lingus tervezi az összeköttetést az ír és a magyar főváros között. (Turizmus Panoráma Bulletin)
Egész pontosan Sun D'Or de az ugyanaz mint az ElAl hisz az ElAl charter cégéről van szó, egy flying carpet nevű utazási ügynökség (! :) )bérli csak úgy mint a Malév charter láncát esténként TLVbe.
ElAL???? Mivel fognak jönni? És az a 757 mikorra fog érkezni? Húúú betúrbóztam, és már fix az indulási idő!:-) Letárgyaltam a heverokkal! 31 R derekánál fogunk parkírozni, viszünk széket, álványt, amiről átlátunk a kerítés felett, stb... Ha valaki szintén kijön, és bemondja a nick nevem, mint jelszót, megkínáljuk egy kis üdítővel!:-))
Nagyon köszönöm! Akkor 2 kor indulok, és irány a 31R, várhatóan ide fog érkezni.... Vagy 31L, ha cargo járatról vagyon szó? Mikor én egyszer láttam, ill már kétszer, hiába az egyes terminálra igyekezett, mégis R pályára landolt, és áttaxizott.
Ott fogok várni, és ha átsuhant a fejem felett, akkor irány a skanzen, majd 13R küszöb, lesni a taxizását, és a startot!
remélem nem szúrunk el valamit, mint az előző két esetben, amikor csak a levegőben tdtuk megpillantani eme nemes vadat!
Hát nem tudom van e azóta változás, a Cargoluxot nyáron több ízben sikerült elkapnom vasárnap, és szinte mindig csontra pontosan negyed, és fél négy között fogott talajt. Skanzen szerintem nyitva van, bár én hétköznap voltam. (Akkor 6ig nyitva)
Ma délután, úgy 2 után lehetséges ki tudok menni a reptérre nézelődni. egy haverom is ki szeretném vinni, és szeretnék érdeklődni tőletek, hogy mire lehet számítani!
Múlt héten mintha egy 747 emelkedett volna fel késő délután, úgy emlékszem vasárnap. Ez minden héten jön? Hánykor érkezik? Skanzen működik így szép napsütéses vasárnapokon?
Mi lesz ma a pályairány??
"Ba claims an estimated 250,000 people are expected at Heathrow to witness the final flight, with passengers travelling from across the world to be on one of the final flights."
Lehet, hogy mi is nagyon sokan - még, ha nem is ennyien - lennénk, ha ide is jönne a Concorde.
Ami tetszett:
"BA is considering a plan to keep one of its seven Concordes flying for air shows and flypasts, and is expected to reach a decision soon."
Szeretnék 747-est fényképezni Ferihegyen tud valaki infót mikor vannak ezek kint,gondolom csak kargoba vannak....
Ha valakit érdekel leszedtünk (egy HP-val,nem RPG-vel) egy cseh 737-est Ferhihegyi leszállással Különleges Brandenburg feliratos festéssel láttátok már,világoskék OK-DGL lajstrommal és egy biplán van még ráfestve....
Mármint ha jól értem dia illetve film között van e differencia? Nos én két okból nem fotózok hagyományos filmre: Magyarországon csapnivaló a fotólaborok minősége, illetve még nem békültem ki a digitális képek minőségével valamint a profi gépek árával sem. (Valószinűleg rövidesen nekem is lesz digitális, mivel ez a jövő, de ameddig tudok igyekszem majd megmaradni a jól bevált diáknál.)Bocs hogy nem tudok segíteni, de nem ismerek részletes adatokat filmekre vonatkozóan, bizonyára ezeket a google-n valahol megtalálod. Egyébként valszeg a diáé jobb lehet mivel a digitális technológia elterjedéséig mondhatni hogy szinte mindig diákat részesítettek előnyben a magazinok.
Üdv
Helló!
Remélem nem értetted félre, hogy egyik nemrégiben tett hozzászólásomban hiányoltam gépek felkerülését a planes honlapra. Az említetteket természetesen nem előre, hanem utólag értettem, vagyis már látott gépeket próbáltam beazonosítani.
Egyébként tudtommal szoktál diára fotózni, így neked személyesen is felteszem a kérdést, azonos érzékenységű dia ill. hagyományos közül melyik jobb felbontású? Előre is köszi!
Kopi
Te mint bennfentes, bizonyára akkor számos információval tudsz majd szolgálni... (Nekem ettől függetlenül kissé eltérőek a tapasztalataim a repülőtéri adatszolgáltatással kapcsolatban, de erről inkább nem kívánok vitát nyitni.)
Üdv
A járatok kapcsán (kivéve VIP és katonai) a dolgozók nincsenek titoktartása kötelzve. Viszont az utaslista, a terhelési adatok, a járatlapok tartalmának publikálása viszont télleg titkos.
Az viszont, hogy jön-e kedden EgyptAir 747-essel nem titkos...
Hi,
Még egyszer elnézést kérek mindazoktól akik a planes.cz-n szeretnének előzetes tájékoztatást kapni járatokról. Sajnos ez mint mondtam nem lehetséges, hiszen azon személyek (reptéri dolgozók) akik ilyen adatokhoz juthatnak, -szigoran- titoktartásra vannak kötelezve, és még akkor sem játszanak az állásukkal ha repülésbarátok. Egyébként némely nem publikus, főként VIP illetve katonai járatok esetén érthető is ez... Másik gond hogy nagyon sok tehergép (főleg FÁK ország beli) áttervezi az érkezést vagy napokat késik, igy ha ki is lenne irva adat akkor is sokan feleslegesen mennének ki. REmélem azért ennek ellenére sokaknak segítséget jelent hogy beazonosithajta, illetve nyomon követheti a Ferihegyen megforduló gépeket.
Üdv
Most nem sokkal este 6 után volt egy 747, meg egy IL76 (?) a Planes.cz -n nem találtam semmi infót. A 747-es sik ablakából arra következtettem, hogy nem cargo. (= Vagy egy levitézlett utasszállító..) AZ LRI lapon se láttam semmit
Akit érdekelnének Egyptair 747-esek, ajánlom a szeptember 23-i és 30-i keddi járatok megtekintsét. Korábban 777-est jeleztek, de (részemről azt mondom, sajnos) 747-re váltottak.
Hali, nem tudom az alábbinak melyik topicban a helyes de mindenesetre érdekes:
"Emirates to take ex-SIA A340s in Boeing lease deal
Dateline: Friday September 19, 2003
Emirates will pick up eight ex-Singapore Airlines A340-300s on nine-year operating leases in a deal confirmed to ATWOnline by Emirates President Tim Clark.
The aircraft are owned by Boeing, which took them in exchange for new 777 orders from SIA. "We have made nonrefundable deposits and the deal should be signed [today]," Clark said in Perth. ATWOnline earlier reported that the carrier would take six A340-300s on short-term lease (ATWOnline, Aug. 27).
Emirates will have the aircraft refurbished with three-class interiors and they will enter service in Feb. They will be used to meet capacity shortfalls ahead of the delivery of 26 777-300ERs ordered at the Paris Air Show this year. The first 777-300ERs arrive in 2005.
The eight A340-300s will join a fleet of 22 A340-600s and eight A340-500s that will enter service shortly. Clark said these were the last A340-300s held by Boeing. More expansion is on the radar at Emirates, according to Clark, who said that Warsaw, Kiev, Bucharest, Prague, Zagreb and Budapest are in the airline's near-term plans.
Emirates' fleet is undergoing a $110 million revamp with first class being installed in its 777s while business and economy classes are being upgraded across all types. Video on demand is being added for all classes.--Geoffrey Thomas"
Ezzel együtt láttam, a planes.cz-n nem volt semmi szokatlan, és nem szoktam halucinálni, főleg nem délben :-) Kis jet, monnyuk 20 személy körüli, két hajtómű a törzsvégen, T vezérsík, és télleg előre nyilazott szárny.
Köszi, így tényleg találtam egy csomót. Próbáltam én is a googlet , de ez a Live ATC nem jutott eszembe :))
Megtaláltam Dallast is ezen az oldalon de valami miatt nem elérhető
http://airtrafficcafe.com/hear_live_atc.shtml
Sziasztok
A rádióról jut eszembe, régebben találtam egy weboldalt , ahol valamelyik nagy reptér (talán Dallas) tornyának rádiózásába lehetett élőben belehallgatni, de most nem találom azt a weblapot.
Tudja esetleg valaki a címet , vagy bármilyen hasonló oldalét?
Én is kérdezek: amikor a kecskeméti repnap volt, elhúzott felettünk 1 katonai gép (tippem szerint 31L-ről bal fordulóval direkt Kecskemétre fordult), a rádión keresztül igencsak angol akcentusa volt a pilótának. Mi lehetett? Sajna nem volt kéznél távcső.
Továbbá: mitől függ, hogy a planes.cz Hungarian Sky rovatába bekerül-e egy gép vagy sem? Pl. 1-2 hónapja láttam egy KC-135-öt, de nem láttam a planes honlapon. Ugyanígy nem láttam a fent említett katonai gépet sem. Ma pedig egy CH-53 valamilyen változata szállt el felettünk oda és vissza is.
Megint más: a diafilm jobb felbontású képet ad, mint azonos érzékenységű normál negatív? (Ez kicsit off, de biztos van köztetek fotós is.)
Végül: valaki kérem világosítson fel arról, mit takar a 31 Golf departure, meg ezek a hasonló procedúrák! Ezt nagyon megköszönném, mert régóta hallgatom a rádiót, de ez valahogy nem tisztult előttem.
Ma, 18:50-55 környékén a 13R-re egy előre nyilazott szárnyú kis jet jött be, a törővégekem tüzelőanyag-tartályokkal, T vezérsíkkal. Nem tudjátok, mi lehetett ez? Én nem is ösmerek ilyen gépet :-)
Üdv! Egy csepp infó érdekelne arról a madárról, amely csütörtök hajnalban emelkedett Zugló felett. Nem volt rossz a hangja, csak az időpont volt kicsit szokatlan. Félálomban az órára pillantva 3.15 körül járt az idő (nálunk).
Az Cargolux (CLX) lehetett inkább, kedden meg szombaton reggel-délelőtt, vasárnap du jön, az említett útvonalon, bár asszem, Luxemburg a végállomás.
Más: f12-kor jött egy csodálatosan szép madár, két hátsó hajtóművel, T vezérsíkkal, nagy (fesztávú) szárnyakkal, és szintén nagy wingletekkel. A Falconhoz hasonlított leginkább. Mi lehetett?
Egyszer felhívtam ferihegyet, mert láttam egy gyönyörű 747-est ráfordulni.
Ez lehetett az, csak akkor visszafelé ment, mert az infós bemondta, hogy - ha jól emlékszem - Hongkong-Emirátusok-Budapest- Amszterdam útvonalon ment. Akkor reggel nyolc körül érkezett.
Én meg mindig elalélok egy Jumbo látványától.
Ma délelőtt kb olyan 11 óra magasságában, a 13 kerből láttam ahogy átúszott az égen egy világoskékszínű behemót, ferihegy irányába. Asszem egy 747 es volt. Vagy ha nem akkor mi a túró volt?
Hát volt ilyen "továbbképzés" nekünk néhány hónapja és akkor mondták, hogy nem csak nekünk kell mindenféle jelentéseket írni minden hibáért amit elkövetünk, hanem a pilótáknak is akkor ha valami olyat művelnek a géppel ami amúgy nem volt előre megtervezve. Lehet ez akár egy kicsi kilebegtetés vagy út módosítás. Ezért gondoltam, hogy ha ez eredetileg nem volt tervezett majd írja a pilcsi a jelentést :)
Én meg du 4 -kor láttam zuglóban , hogy kb a 31R -tal egyvonalban jött egy gép , aztán megfordult elég szűken, és ráállt 13R-re, ugyanakkor meg vele kb, egy vonalban, de azért magasabban jött egy felszálló....
Én arra tudok gondolni, hogy az Élessarok felett fordult irányba vmilyen okból kifolyólag. Sokszor látni hogy a Törökőr felett átrepülő gépek az Örsnél srégen jönnek, majd egy kis jobb kanyarral berepülnek Kőbánya fölé, hogy onnan egy szép balossal megközelítsék a 13R irányt. Én már láttam olyan megközelítést is, amikor a gép 13R-re jött be úgy, hogy a Felsőcsatári út vonalában dőlt be jobbra (északi irányról). Azért az nem volt semmi...
Egy eleg erdekes megkozelitest lattam ma dohanyzas kozben az ablakombol du. haromnegyed 5 korul. Egy Malev 737es repult 13R fele, de magasabban, mint szoktak errefele (Zuglo, Telepes u.) jonni a gepek. Aztan kb. a Bosnyak ter magassagaban elegge meredek sullyedesbe kezdett, a gep orra meterekkel lejjebb lehetett, mint a farka, ranezesre kb. 30 fokos szogben allt, es fordult is kozben...szerintetek miert volt ez? A pilota nezhetett el valamit?
Tegnap 14 55 kor landolt 13R-ra egy B747-300 azt hiszem Cargolux. A BNV nél jártam, eszméletlen jól nézett ki. Mindjárt eszembe jutott egy kis dalocska: Repül a bálna,...
Sziasztok!
Az utóbbi időben egyre-másra hallani új járatokról, amelyek a téli menetrend beköszöntével, vagy még előtte nyílnak.
Ilyen például a Luxair luxemburgi, az SN Brussels Airlines brüsszeli, vagy a Germanwings járata, ha jól tudom Stuttgartba.
Ha tudtok még újonnan, a közeljövőben nyíló menetrendszerinti járatokról, légszi írjátok meg itt a fórumban.
Üdv:
Jocó!
Tudom, hogy nem teljesen idevágó dolog, de mivel ez a leginkább a spotterek érdeklődési körébe eső fórum, azért leírom, hogy hétfőn voltam Skiathoson. Csak néztem. Kissé a hőn áhított St. Marteenre emlékeztetett, viszont elérhető közelségben van. Igaz, valószínűleg jumbókat nem láthatunk ott, és a forgalom sem volt valami nagyon sűrű. Sajnos nem volt nálam megfelelő fényképezőgép sem, és az idő rövidsége, meg a társaság összetétele miatt nem volt lehetőségem a reptér közelébe férkőzni, de nem semmi.
href='http://www.airliners.net/open.file/236797/L/'>Itt van egy link
A gépek is szemből jöttek be, vagyis nagyon kellemes hely.
Ma reggel 5.22-kor (legalabb mar tudom, mi az a jetlag...) jott egy hatalmas karacsonyfa. A cargo dombnal levo palyara erkezett (a neveket mindig keverem), oriasinak tunt a felhomalyban, de nem jumbo volt, ha jol lattam. Nem tudjatok, mi volt az?
20:40-kor jött egy nagy dög a 13R-re, asszem egy szélestörzsű kéthajtóműves, de nem a DHL. Ippeg a Kecskeméti videót néztem, nem tudtam jobban megfigyelni :-)
Remélem 31R-re jön be, mert akkor ott is lehet fotózni a kerítésnél. Utána át a 31L bélatelepi végéhez - az a gáz h a 2B teraszáról a 34/35/36-os csáp nem látható be teljesen. (Bezzeg a Cirrus váróból...)
Köszönöm az infókat, remélem sikerül ezt a cargoluxot meglesni egyszer. Lehet ma is kiugrunk egy kicsit körülnézni, hátha akad valami érdekes látnivaló.
<. De már korábban is írtam róla csak egy másik topicban
Hol, meg mit írtál a GC-ről? Mert emlékszem is rá, hogy "szóba hozta" valaki, de egy órát szenteltem , hogy a szóba jöhető fórumokat átnézzem, de nem találtam meg a hozzászólásod Tényleg lehet valahogy a szövegre keresni? Esetlewg szűrni a topic címekkel a dolgot? Mert így rém lassú é s bosszantó bármit is megkeresni :((
Biztos van vmi beállítás, de igazából ehhez Szafi ért sztem. Az majdnem tuti, hogy a php és cgi oldalaknál frissíteni kell, mert ott állandóan frissül(het) a tartalom. A bud.hu-n is erről van szó ha minden igaz. Ha nem így van akkor cáfoljatok meg nyugodtan :)
a bud.hu -n ha pl egyszer megnézem az érkezőket, aztán az indulókat, akkor a "vissza" nyíllal hiába megyek vissza az előző lapra, meg kell várnom, amíg újra letölti az egész napi műsort. És ez modemes freestartos ök-val elég lassú. van valami beállítás az exp-ban, ahol ezt ki lehet szűrni?
Jó támpont a leskelődéshez-már sokan sokszor leírták: az m1, m2 teletext 190-193 oldala, illetve wap-os változata.
Érdekes, hogy a Nouvelair hol BJ hol LBT néven szerepel a teletexten. Még nem jöttem rá, hogy milyen logika szerint. Már azt hittem, hogy egy 4. légitérsaság repked Tunéziából, és TUN majdnem olyan charter paradicsom, mint Kazakstan, de mégsem. Pedig gondoltam , ha megnyerem a lottó ötöst oda megyek charter céget alapítani.
747 kedd de, szombat de, vasárnap du jön/megy (Cargolux). Jó menetrend itt van, a 'movements'-be általában akkor íródnak e a gépek, amikor már késő bánat... Ide viszont néha, ha megkegyelmeznek a mezei halandóknak, a bennfentesek beírják a frankót. Bivaly szállítógépek szerintem inkább véletlenszerűen jönnek, meg estefelé.
Néha szoktunk szabadidőnkben néhány cimborával, ellátogatni a ferihegyi terminálokra, és kifutók mellé/mögé, hogy a keritésen kívűlről megnézzünk néhány landolást, ill felszálást. Nem vagyunk fanatikus megszállott gépnézők, de érdekes látványos dolognak találtuk, és egyre gyakrabban járogatunk ki. Beleolvasva nyéhány hozzászólásba, ugygondolom vannak itt ezen a fórumon tapasztalt, rutinos rókák, akik hozzáértőbbek, sőt szakmájukba vág a kérdés, és tudnának segíteni abban, honnan lehet infót szerezni, hogy mikor érkezik valami komolyabb méretű szerkezet, mondjuk 747, vagy esetleg valami bivaly szállítógép, mert eddig a standard kis 737, és (asszem) fokkereken kívül nem nagyon láttunk nagyobb gépet. Honnan lehet infót szerezni, mikor érdemes kimenni, mikor van a legnagyobb nyüzsi ferihegyen? Mikor lehet sok gépet/extrém gépet látni? Valamint egy olyan kérdésem lenne, minek a függvénye az, hogy mikor melyik kifutóra/ról, milyen irányban, száll le, ill fel gép? Gondolom saját kútfőből, elsősorban széálirány, de ez csak amolyan okoskodás... Biztosan vannak itt akik tuti tudnak ezekre a kérdésre válaszolni. Sokszor szívtuk meg, hogy elhelyezkedtünk az egyik kifutónál, de láttuk, hogy szinte csak a másik van használatban. Erre átgurultunk oda, és felettébb idegesítő volt látni, hogy ahol eddig dekkoltunk, most oda érkeznek a gépek egymásután, itt meg kihalt minden. És még egy kérdés: Bejártuk széltébe hosszába a leszállópálya körüli helyeket, földutakat, jó helyek után kutatva, Ferihegy 2 esetében, remek megfigyelőhelyek vannak, de olyan igazán jó megfigyelópontot nem leltünk ferihegy 1-esnél. Egy van, a horgásztónál, de azzal az a baj hogy mikor szállnak fel a gépek, már magasan vannak mire a horgásztóhoz érnek. Tud valaki valami jó helyet?
tegnap a Szigeten a nagyszinpad folott ugy 10 korul korozott egy gep, es sajna sotet volt de szerintem vagy CRJ vagy Fokker volt, a hajtomuvek elhelyezkedesebol itelve. Lehet? Kiberelte valaki? Mert ment vagy 10 kort.
Ez nekem sajnos nincs benne a műsoromban. De már korábban is írtam róla csak egy másik topicban. Megjegyzem: az Akita ami itt néha feltűnik, na az Antalya :) csak valamiért e webes szoftver rosszul értelmezi.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Itt, vagy valamelyik társ-topicban olvastam korábban, hogy van egy Pannonos mobil-szám, amit feltárcsázva az ember meghallgathatja a ferihegyi meteor-infot /amiből többek között kiderül a használatos pályairány is. Megpróbáltam visszakeresni, de nem találom. Tudnátok segíteni? Előre is köszi és üdv/Abeto
Tegnap én láttam ezt az NG-t 31R-ről, de a cargoék pedig 31L-re mennek h ne legyen hosszú a gurulóútjuk. Közben persze mindenki más is 31L-en szeretne felszállni és akkor kész a baj, főleg ha csúcs van. Július 21-én volt asszem az LH-s balhé, h tökölt a germán, közben meg jött be egy másik gép...
Szerintem egész délután/este 31-es irány volt, így 31L-ről kértek 360-as irányt zivatar miatt. Én jobban örültem volna egy bal fordulónak, mint ahogy az egyik CRJ meg is tette, csak nem eléggé. Olyankor felettünk szállnak el jó alacsonyan.
Kopi
Hali!
Én meg arra lennék kíváncsi, ma kb. 12:30-kor mi sugárfékezett egy hatalmasat. Ha valaki tud segíteni, megköszönném. Ha e-mail-t dobtok, sms-ben is megkapom a tárgyát. Előre is köszi!
Kopi
Nem látta-e valaki azt az A330-ast, amelyik a műsor alatt (de már nem emlékszem pontosan mikor) elhúzott a pálya felett nagyjából délkeleti irányban "viszonylag" alacsonyan. Legalábbis a magasban repülő jumbókhoz meg egyebekhez képest alacsonyan. Sajnos mire távcsövet szereztem, már messze járt az azonosításhoz.
Még azt szeretném megtudni, hogy kedden délután fél kettőkor hová ment a Travel Service szárnyacskás 737-ese? Ránéztem akkor a teletextre (wap-on) de annyira el volt maradva, hogy azt akkor még nem jelezte, aztán meg elfelejtettem később ránézni.
Hi, nos igen a vasárnapi 2 nem jött, csak a 2 szombati+1 pénteki, talán ezért....:[DEFENSE ENERGY SUPPORT CENTER ADVISORY] FUEL AVAILABILITY NOT AVAILABLE FUEL SHORTAGE - MILITARY FUEL UNAVAILABLE STAFF DUTY OFFICE DSN: 427-8420 18 JUL 18:01 UNTIL 22 JUL 18:01
az esti vmivel 8 után ment el, kimentünk közvetlenül a pálya mellé megnézni. Illetve nem teljesen mellé, de így is kb 70 méterre tőlem emelkedett el. Azt a legdurvább látni, amikor a szárnyai kiegyenesednek ... 1ébként nem tudom, h vmi városnézést is beiktatott-e a pilóta, de vagy 3-at fordult még utána a város fölött ... :-)
Nekem az a sanda gyanúm, hogy hajnalban jöhettek/mehettek, én éjjel (nem emléxem, mikor), egy rettentő zajos gépre ébredtem, és az egy nagygép volt, mármint az alapján, amit láttam belőle.
Úgy érted ,hogy a vasárnapi kettő végül nem is jött? Még szerencse , hogy nem volt időm kimenni. Álldogálhattam volna a kerítés mellett egész nap :( :)
A movementsben szokták néha előre irni ha jön néhány különleges darab (pl a múltkori A330-at is két három nappal elötte jelezték). Én is csak innen értesültem hogy szombaton 2 Ruszlán jön, igaz csak azt tudtam hogy szombaton, aztán dél körül kimentem a kerités mellé Vártam rá egy csomót de nagyon megérte. Egyébként tényle jó lenne egy levelezőlista ahol előre jelzik hogy pontosan mikor is jön egy-egy finomabb falat, mert azért nem jó dolog hosszu órákat várni.
Ez az én gondom is. Jó lenne tudni legalább az ilyen csodagépeknél egy kicsit pontosabb időintervallumot, mert a "vasárnap jön" az elég tág. Egyébként megéri kimenni a kerítéshez konkrét terv nélkül is, mert viszonylag gyakran jönnek gépek(vagy csak eddig szerencsém volt?) de 10 hétharminchetest elcserélnék egy Ruszlanra :)
Hát ez az. Van valami zárt fórum, levelező lista vagy bármi, ahol meg lehet tudni ilyen dolgokat előre , és hát némi pontosítással. Mert azért gondolom nem rendelkezik minden fényképezni vagy csak bámulni vágyó annyi türelemmel, vagy szabadidővel, hogy egész nap kimenjen, és majd valami lesz alapon várja a gépet.....
konkrétan hol, és mit írtak a planes.cz-n. Mert lehet, hogy nagyon béna vagyok, de én sehol nem találtam olyan értelmű mondatot, hogy x nap kb. ennyikor fog ilyen típusú gép jönni.... A Maradék 2 AN126-os mikor fog jönni-menni? van már valami konkrétum? Mert csak úgy kimegyek, és valamikor lesz valami-re nem mennék ki....
Ezért kell rendszeresen figyelni a planes.cz-t. Ott irták, hogy jönni fognak. Taszárról jön és Kuvaitba megy. Azt hallottam, hogy 21-ig 5 gép fog jönni, ebből eddig volt három, tehát még jönnie kell kettőnek.
Én ma kint voltam, hihetetlen gép. Én el nem tudom képzelni, hogy ez a gép, hogyan képes repülni. Kicsit mondjuk mérges voltam amikor megláttam, hogy nem áll meg a gép 31L véginél, hanem 31R ről fog felszállni (érthető), ezért gyorsan elindultam a 31R felé, hogy amig átgurul oda a gép annyival közelebb lehessek hozzá. Végülis sikerült elég közel krülnöm hozzá, ott repült el a fejem felett egy karnyújtásnyira. Hihetetlen. Este láttuk a másikat is felszállni, hát arra meg összeszaladt az egész család olyan volt.
Én úgy tudom, hogy vasárnap A300-al szokott jönni a TNT Menetrend szerint fél egykor jön azt hiszem és fél három fele megy el. Más gép akkor nem nagyon szokott menni (talán még a Travel Service)
Akkor lehet ,hogy ennek a felszállása volt a nagy zaj amit 16 után hallottam? :((
Ez a gép vitte a katonákat Irakba? Azt hittem Taszáron vagy Kecskeméten veszi fel őket. Ha előre tudom ,hogy Ferihegyre jön :((
Tudja valaki mi szállt le egy pár perccel ezelőtt?(16:10)Nagyon hangos volt, de mire kiszaladtam már eltűnt. Vagy nagyon nagy volt , vagy nagyon alacsonyan jött.
Éppen Gyömrő és Üllő között jártam, mikor láttam, hogy felszáll egy gép, ráadásul 31-es irányban. Számomra egy kicsit messze volt. Meg sötét is.
Egyébként szokott a TNT ilyen "extrém" időben menni?
Tavaly volt egy időszak a nyáron, amikor az El Al B747-essel járt. Egy ilyen alkalommal voltam kinnt a reptér teraszán, és lássatok csodát nem zárták be a teraszt. Bár igaz, hogy 15 éve, amióta ki-kijárogatok hobbiból a reptérre ez volt az első ilyen alkalom.
Hi, Igen azért nincs benne mert elvileg a TNT hétfőnként L188 Electra (Amerer Air, és csak a kedd-péntek között felmerülű tipuscseréket emeljük ki
Üdv
PS: Előfordul néha, hogy hétfőn viszont kisebb Bae146 ra cserél a TNT
A múltkor kérdeztem, hogy nem láttatok-e egy Il-18-ast. Na, megint elment a fejem felett egy, s szerintem nem Lockheed Electra (karcsúbb), négyhajtóműves, alsószárnyas. Ki tud róla? planes.cz-n nem láttam semmit...
Sok minden függ attól, hogy mit szállítanak. Utast, vágott virágot vagy éppen napos csibét? A háromjegyű járatkód vmilyen menetrendszerinti járatra enged következtetni, habár a társaság honlapján csak ATR-es regionális járatokról van szó.
GIA Official Website
Pozsonyban van a nemzetközi reptéren az a kibelezett B-707, ami állítólag fegyvert vitt (=csempészett) volna a harmadik világba, ha nem megy tönkre Pozsonyban.
Sza vannak ilyen kalandos utak is, lehet, hogy ez is vmi hasonló :-)
Ha vki kibírja az egész napos ücsörgést Ferihegyen, az sok mindent láthat. Én pl egy LH A300-assal találkoztam még szerdán, amikor is egy 320-as helyére állt be. Nagyon szép gép a A306, de érződik, hogy nem egy mai darab. Mint ahogy ez sem az:
Pulkovo Tu-134A3
Hi, koszi! :) Allvanyom van, de nagyon gagyi. Sajnos ahol a videok leglatvanyosabb resze keszult (cargo-domb), nem is nagyon van hova felallitani az allvanyt. :( Mult heten vasarnap heten is szorongtunk a kerites mellett az Air Atlanta 747-200-asara varva, kar, hogy nem viszik egy kicsit beljebb a keritest. Altalanos velemeny, hogy aki oda kijar, hajlando lenne fizetni is azert, ha nem a leomlo kavicsokon kene felmasznia majd ott szogesdrotba kapaszkodni azert, hogy hodolhasson eme szenvedelyenek. Amugy is akkora lyuk van a keritesen, hogy egy szarvasmarha atfer rajta, de legtobben egyreszt nem vagyunk bevallalalosak, masreszt szeretjuk a szabalyok szerint elni eletunket. :) Igy marad a por, a cserszomorce meg a szogesdrot.
Valamelyik nap meg probalok feltenni par videot, bar ezek mar nem olyan latvanyosak. Azert egy MA091 erkezest sikerult megorokiteni a fustolgo gumikkal egyutt! :) Remek latvany, plane hogy par het mulva en is felulok ra! :))
Ma délután Antonov D.B.UR-09307 AN22 tartott légterünkön át East Midlandba. A tervek szerint további 7 volt szovjet légierős AN22 fog üzembe állni az ukrán cégnél.
Ma délután 15:25-kor (vagy máskor, de huszonöt volt a vége) ritka hangot hallottam a magasból (Ferihegy mellett). Egy nagyméretű légcsavaros gépet láttam kb. északnyugati irányba repülni, jópár ezer méter magasságban. An-22 a tippem.
Meg tudja erősíteni valaki?
A cargo-dombrol, a palya mellett a 13R kis tabla van kint. Amugy magamtol nem tudom, melyik palya melyik, egymassal pont parhuzamosak, igy meg a 13/31 => 130/310 fokrol sem ismerem fel oket. :)
Szerencsés voltam, szombaton eljutottam a Le Bourges Air Showra. Gondoltam megosztom Veletek a képeket, Ti mégiscsak jobban értetek az itt látható gyönyörűségekhez, mint én :)
Van köztük néhány személyes kép is, bocsi! Katt ide:
a Sármelléki repülőtér "menetrendjéről" lehet valamit tudni? A jövő héten a környéken leszek, és gondoltam meglátogatom. Vannak jó helyek, ahol közel lehet menni a le/felszálló gépekhez?
Hétfőn kb 16 körül szállt le egy B747-es. Végignéztem az airliners-en az összes budapesten lencsevégre kapott 747-est, de egyik sem ilyen festésű volt. A cseh honlapon sem láttam nyomát hétfői 747-esnek. Mi volt ez?
Tegnap lattam a ket Jumbot (Air Atlanta, Cargolux), ket 767-est (Malev New York, British), meg par ritka 737/32x-ast, Star Airlines, Aigle Azure. Elmeny volt. :) A Corsair 330-ast hianyoltam, talan mar elobb elment. :( Az Axis egy BAe146-200 volt, korabban Air France meg meg valami mas szinekben is repult.
Keszitettem par kepet, a Cargoluxrol egy mpeget is hanggal, majd feltolom valahova, ha atenged a proxy.
Lehet, hogy nem ide kéne írnom, de nincs jobb ötletem.
Egy angol repülőgépekkel összefüggő kifejezés (yoke) magyar megfelelőjét keresem. Fontos lenne, de nem vagyok otthon ezekben a szakszavakban. Hátha ti tudjátok.
Na figyuzzatok! Ha még valaki nem tudná, holnap du. jön egy Corsair A330 és egy Air Atlanta Icelandic 747 (16:00 és 16:20), vasárnap megint jönnek, bár állítólag a Corsair már nem 330-ast hoz. Mindezt még egy Axis 737 is kiegészíti. Jó kukkolást!
Üdv: Kopi
Hát igen, de talán ez is változik majd. Állítólag a lengyelek nagyon küzdenek már Varsóban...
Legutóbb, amikor kinn voltam Ferihegyen az esti csúcsnál a 2A teraszán, láttam hogy két MALÉV 737-es a 2B külső állóhelyeire állt be, mert a 2A telített volt. (A csápok megteltek, a 17.30-as City Air és a müncheni Contact Air F50-es meg a 2A-nál álltak.) A 78-asra elvben nem tesznek gépet, igaz legutóbb Rómából oda érkeztünk :)
Tehát fullos volt a 2A (12 külső + 6 csáp), és a 2B-n kerítettek helyet. Mi van itt akkor reggel? És mi lesz, ha a MALÉV tényleg bővíti a flottáját? Azon a 2C már el kéne gondolkodni. Múltkor láttam az újságban, hogy a BA visszavonta a tervezésre kiírt pályázatot. Így viszont a 2007-es átadás álom marad...
A hétvégén egy Malév-gép a Bajorország feletti viharok miatti "elterelések" miatt nem tudott felszállni, nem fért be... Hát igen, van ahol túlzsúfolt a légtér, sajna nem a ferihegyi közelkörzetben! :-(((
Én azért választottam a reggeli müncheni járatot tavaly szeptemberben (azt hiszem 6:45-kor v. 55-kor indultunk), mert ki akartam próbálni az RJ-85-öt.
Kopi
Kollégám ma jön haza Tunéziából. Ő is kicsit repülőbolond, így neki biztos tetszett, hogy Monastirban reggel 4 körül felszálltak egy Freebird chartergéppel, pár perc múlva landoltak Djerba szigetén, majd átszálltak a Nouvelair gépére, és most tartanak Ferihegy felé. Más, nem hiszem, hogy ennyire értékelte a korai indulást, és átszállást.
Tovább vinném a témát:
nem hiszem el, hogy nem tudnak soron kívüli slotot adni. Az FPL elkészítésénél is kell lennie prioritásnak. Mi van ha pl G.W. Bush rosszul lesz Pakisztán felett, leszállnak és várniuk kell 3 órát, hátha addig megjön az Al-Kaida?
Okos "kollégák" meg már mondták is, hogy jaja itt az új fapados, állítólag 10.000ből repüli Berlint oda-vissza, persze én mondtam, hogy nem erről lehet szó... De ők meg mondták, hogy dehogynem , mit tudok én erről?! :D) Igazuk is volt.
Meg aztan lattunk mar olyat is, hogy nem kapott felszallasi engedelyt a gep, mert nem volt mire kiosztani, FPL hijan!
Nem egyszer megtörtent, hogy "nem sikerült" FPL-t beimadkozni a rendszerbe, föleg ilyen be nem tervezett utvonal valtoztatas eseten...
Persze ez csak remhirkeltes, fogalmam sincs mi törtent... :)
>Azért milyen jó a repterünk, 150 percig nincs szabad résidő. Hehe :)
Hat elegge valoszinu, hogy nem a ferihegyi departure slot fogta meg a TRA 737-est! Mivel nem tervezett leszallas volt, az uj FPL-t sem sikerult nyilvan legalabb 2 oraval a DEP elott feladni ezert automatikusan "late filer" lett, tehat a lista vegere kerult. Ebbol kovetkezhet a nagyobb keses is, ami vagy enroute vagy arrival slot volt valoszinuleg. Ferigyen nincs slot soha, mivel a kapacitas ugyan alacsony de a gepszam meg ennel is alacsonyabb...
A Transavia után még egy Antalya-ba tartó charter ragadt Ferihegyen. Ezúttal az Air Berlin B737-800-asán lett rosszul a sztyuvi.
"The stewardess flew immediately back to Frankfurt on Lufthansa is regular flight, while the Air Berlin flight had to wait for 2 1/2 hours on the ground, due slots."
Azért milyen jó a repterünk, 150 percig nincs szabad résidő. Hehe :)
A 2 landolásnak a srác is örült, csak a Tunisairnek nem, mert egy malévos ismerőssel már szerveztette volna a cockpit-túrát! :-)
Egyszer mellesleg én is jöttem Helsinkiből varsói leszállással (Finnair közvetlen járaton!).
Én Pl. a fenekemet 3x a fölhöz vertem volna, hogy visszafelé 2 X landolok, és mellesleg valszeg megnézem Prágát is madártávlatból!
Ízlések és pofonok....
Hát rém egyszerű: felmész a www.nouvelair.com honlapra, kinézed hogy honnan hová mikor, és feljön a légitársaság neve is.
Pl eképpen: 751 24/06/2003 BUDAPEST (FERIHEGY) à 17:15 MONASTIR à 18:45 02:30 TAURUS REISEN (HUNGARY)
Egy barátom utazott a M****a Tourssal, és dühöngött, hogy jóval a szerződéskötés után szó nélkül(!) átrakták a Malév-járatról Tunisairre, azon oknál fogva, hogy a MA továbbment Monastirból Djerbába és később sokan foglaltak a djerbai útra jegyet. A másik, hogy hazafelé a monastiri reptéren derült ki, hogy Prágán keresztül jönnek. Nézzétek meg mindig, mit írtok alá!
Hali!
Csak egy-két utazási iroda van, aki a katalógusában közzéteszi, hogy melyik légitársasággal repüli az adott uticélt. Ilyen pl. a Neckermann. Hülyén hangzik, de szerintem az a legegyszerűbb, ha a Nouvelair indulása előtt kimész a reptérre, és megnézed, hogy melyik irodák osztogatnak rá repjegyet:)))
Üdv. Jocó!
Igen, lattam rDave kepeit, nekem sajnos nem volt olyan szerencsem a fenykepezessel. A minoseg (elesseg, szinek) meg egesz jo, de sajnos annyira rakozelitettem a gepre, hogy kilog belole ez az. :(
Webberke koszi, tenyleg van egy napra elore is! :)
A Cargolux menetrendjet nem tudom, hol nezted, a valahol korabban emlitett cseh oldal szerint tenyleg keso este jar (eloszor en is abbol indultam ki), de a tapasztalatok nem ezt mutatjak. Eszerint vasarnap delutan 2 es 4 kozt erkezik es megy el. Nekem 2 hete volt szerencsem a kerites mellett vegignezni, hogy tavozik! :)
Jovo heten megprobalom elkapni megint, csinalok belole egy rovid mpeg-et hanggal. Tegnap keso delutan elkaptam Aladart (HA-LHA), amikor elment New Yorkba, holnap felteszem netre.
Nem valószínű, h a Cargolux volt, mert az vasárnap késő este van. Inkább ElAl Cargo, habár az meg jellemzően szerdánként és csak havonta egyszer. Inkább passzolom
Halihó!
Láttam ma egy B747-est az Őrs Vezér tere fölött emelkedni,kb. fél 4-kor.
Lehetséges ez?Szerintem Cargolux volt.Mondjuk eléggé alulnézet volt de azért a 747-est nehéz eltéveszteni:-)
Lehet! :) Mikor a google-on rakerestem, az egyik oldalrol (ha jol emlekszem, nemetul volt) azt a mondattoredeket hozta fel, hogy a Freebird Airlines csinalt valamit az uj 737-800-zal, ebbol gondoltam. Sajnos mar nem vagyok penge nemetbol. :(
Nem tudjatok, hol lehet megnezni egy napra elore Ferihegy forgalmat? Mielott ujraszabtak a www.lri.hu-t (most mar www.bud.hu), egy napra elore is le lehetett kerni az erkezeseket/indulasokat. Azota viszont csak az aktualis napot tudom lekerni.
FHY egy "Freebird Airlines" nevu torok tarsasag a google szerint. MD-83-asokbol es ha minden igaz, most mar 737-800-akbol is all a geppark.
A weboldaluk kicsit lassu, igy azt mar nem neztem meg: http://www.freebirdairlines.com/
Le van irva a szomszed topikban vilagosan: Trans Airline vot az nem mas!
(Egy fokkal meg mindig jobb mint a Horizon-os valtozat: ott Transsylvania volt!:))
Ma megint 13R-re jönnek be a gépek. A Budapest Arénától láttam két MALÉV B737-est amint ereszkednek. Semmi extra, csak ha már így volt akkor megírtam :)
13as irány volt,rDave kollegával képeket is készítettünk a Cargoluxról a pályaküszöb előtt egy kicsivel,majd ha fenn lesz neten,dob vmelyikünk egy linket!
Na akkor ma is lesz nézni való a placcról :)
A tegnapi, 10.30kor induló kis CSA gép (Atr42, ha jól emlékszel) marha aranyos kis gép! Egy ilyen vajon mennyibe kerülhet?
kolozsvari
köszi a címet nagyon jó oldal. mostmár rémlik ,hogy amikor korábban átrágtam magam a topicon találkoztam ezzel a linkkel, valszeg akkor is te írtad be.
A Cargoluxnál a B744 az gondolom B747-400 lehet, az ElAl-nál a B742 pedig B747-200 , de pl. mi a UPS-nél az A306 ?
Na , ezt a Cargoluxot mielőbb meg kell néznem az Iglótól :))
Érdekes egyébként , hogy egy cseh siten pont a magyar légtérről vannak adatok. Találtam azon az oldalon egy érdekes fotót, meg tudná valaki mondani ,hogy mi a túró ez? ( azon kívül , hogy egy C-130 részlete)
www.planes.cz/foto.asp?id=czdmili30429_USAFdetail1.jpg
viktorh
köszi , olyan hosszan nem mentem végig az utcán. Tényleg vennem kell egy biciklit :))
akkor ha a cargódombnak azon a végén megyek fel az kb a betonfogással van egyvonalban. Ki kell próbálnom :)
ezért nem értem, mert a sorompónál rögtön kezdődik a Hungarocontrol kerítése, mellette egy nagy építkezés van utána meg egy kis utcán elmenve jobbra végig házak vannak a domb tövében. Hol lehet akkor felmenni?
Tegnap a tanácsok alapján kimentem az Igló végéig, majd balra el a kerítés mellett a fénysorig. Köszi a tippet , tök jó volt, azt hiszem ennél közelebb már csak kerítésen belül lehetne jutni a betonhoz :). Jó időpontban mentem ,pár percenként jöttek a gépek. Sajnos mind 737 volt , meg egy-két kisebb. Jó lett volna valami igazán nagyot elcsípni.
Úgy látom van néhány gép ami rendszeresen hasonló időben jön. Össze tudná valaki bennfentes foglalni , hogy mikor jönnek a látványosabb gépek ? (757, esetleg 747 , ilyesmi :))
valaki említette , hogy a cargo-dombon volt , de én úgy láttam ,hogy ott kerítés, sorompó , őrség stb van. Hogy lehet oda feljutni ?
Budapesten azért elég szép kis átrakodó-forgalom van. Noha nem látszik, de azért éjszaka rendes kamionforgalom van a reptérre. A DHL-nek külön bázisa is van BUD-on, de ennek ellenére engem is meglep az egész napi tartózkodása gépeknek.
Hát ha UPS volt, lehet télleg valami gáz volt vele!:-) Én tényleg azt vártam, mikor csapódik be valahová.:-(
15 óra?? Hm!! az nem semmi! Minap valahol azt olvastam, hogy egy cég új gépe 18 óra/nap fog repülni... Ez aztán a kihasználás!:-)
egyszer mikor nyaralni voltam repülővel, én is nagyon meglepődtem, hogy mennyire sok óraszámot tölt a gépünk a levegőben. Mikor kiértünk Scwehati reptérre, láttuk a gépet landolni, és ra egy órára már velünk indult 11 órás útjára. Ott megint várt egy órát, és irány vissza! Állítólag ezután szintén egy órás pihenő, és indult Miamiba.... Hát ez akkor napi 22 óra neki? Csuda, hogy nem fárad el a szárnya a folyamatos repdesésden!:-)
Én azt nem értem, hogy ezeknek a cégeknek (UPS, DHL) hogy éri meg, hogy egész nap itt parkolnak nálunk a madárkák. Reggel jönnek este mennek. Valaki tud erről valamit, hogy miért ez a rendszer?
Ma hajnbalban fél hat körül, valszeg 31 es irányú párlyára landonlni készülő gépmadár ereszkedett felettünk(Alsónémedi).
Felébredtem a sikító hangra, és vártam, hogy halkuljon. De erősödött, és erősödött. Már a robbnást vártam, hogy mikor csapódik be! Annyira közel jött, hogy kirohantam a teraszra megnézni mi volt ez a zajos alacsonyan repülő ébresztőóra.
Sajnos azonban a buja előttünk lévő növényzettől továbbra is csak a fülsiketítő hangot tudtam megfigyelni!
A Germanwings bizony pontosan ugy nez ki, mint amilyennek leirod. Nagyon elenk sarga (fenykepeken nem is latszik, mennyire) farok es torzsveg, szurke torzs. Szerintem o lehetett, ha 16.25 korul lattad.
A Cargo-dombon tegnap voltam eloszor, tobb mint 4 oran at. Be lehet menni biciklivel, a bicajt fel is lehet kinlodni a meredek domboldalon, akkor nem lopjak el. A hely amugy sokkal klasszabb is lehetne, ha csak 1 meterrel beljebb vinnek a keritest. Lattam tegnap delutan a Cargolux Jumbot, kicsit alabecsultem, igy a fenykeprol sajnos kilog az orra es a farka :( . Lattam ket 767-est is, New Yorkot es a British-t. Jo volt. :)
De igen , köszi ez volt az. Akkor mégiscsak jó volt Webberke Germanwings tippje. Nem tudom miért , de úgy rémlett ,hogy a Germanwings az világosszürke, kék felirattal és sárga+kék farokkal.
An-12 szokott jönni valami rendszer szerint , vagy csak véletlenszerűen ?
Latya:
13L indulóihoz a gurítóradar melletti helyet ajánlom, itt lódulnak neki, ha kicsit továbbmész a pálya (és a kerítés) mentén, rotálás közben is elcsípheted őket. A térképen is látszik, 13L küszöbtől északra dudorodik a kerítés.
Szani:
A leírásod, meg az, hogy délután láttad a gépet, a Germanwings Airbusára utal. Nem ilyen volt?
A 13R-hoz szerintem nem a Frangepán utca felől érdemes közelíteni, hanem úgy, hogy az Igló végén otthagyod a kocsit, és begyalogolsz a fénysorig. Igencsak jól lehet onnan látni az érkezőket, de gondolom egy 31L-ről felszálló An-
12 se kutya!
Szombat este terveim szerint a 1/2 10 - 1/2 11 között érkező 11- 12 gépet kívántam megnézni. Mivel úgy tapasztaltam, hogy egész nap 13-as irány volt a leszálló kimentem a Csévéző utcához. Várok várok, már háromnegyed 10 semmi. Egyszer csak meglátom, hogy É felől kerül egy gép , megfordul és 31 R re leszáll. Gyorsan átbattyogok a 31R küszöbhöz a szántóföldeken megyek, amikor fejem felett elhúz egy gép. Gondolom na végre. Beállunk a kerítéshez semmi. Negyed óra múlva látom, hogy szemben jön le 3 gép egymás után a 13R -re. Szóval kergettem a gépeket, mint macska az egeret. Az OK, hogy szélcsendes idő volt és elvileg ekkor ugye 31 meg 13 is jó ha nincs más szempont, csak akkor az É-ról jövő gép minek ment át a 31 R .-re szép nagy körben.......Jól pofára estem...
A 13L ről felszállókhoz milyen közel lehet menni? Van valami jó hely azon a részen?
Szombat este terveim szerint a 1/2 10 - 1/2 11 között érkező 11- 12 gépet kívántam megnézni. Mivel úgy tapasztaltam, hogy egész nap 31-es irány volt a leszálló kimentem a Csévéző utcához. Várok várok, már háromnegyed 10 semmi. Egyszer csak meglátom, hogy É felől kerül egy gép , megfordul és 13 R re leszáll. Gyorsan átbattyogok a 13 küszöbhöz a szántóföldeken megyek, amikor fejem felett elhúz egy gép. Gondolom na végre. Beállunk a kerítéshez semmi. Negyed óra múlva látom, hogy szemben jön le 3 gép egymás után a 31R -re. Szóval kergettem a gépeket, mint macska az egeret. Az OK, hogy szélcsendes idő volt és elvileg ekkor ugye 31 meg 13 is jó ha nincs más szempont, csak akkor az É-ról jövő gép minek ment át a 31 R .-re szép nagy körben.......Jól pofára estem...
A 13L ről felszállókhoz milyen közel lehet menni? Van valami jó hely azon a részen?
Ma 20:20-kor ment el egy kéthajtóműves gép, tán Lufthansa, fehér törzzsel sötét alapon világos kör vezérsíkkal, bár ebből keveset láttam. Valszeg a 31R-ről szállt fel, majd nyugat felé fordult... Mi volt ez? Szerintem nem A319/20/21 és nem B-737...
köszi. Onnan jól lehet látni ? Hova lehet és érdemes biciklivel bemenni? (a kocsimat nem szivesen hagynám az erdőszélen , hogy gyalog bemenjek)
kicsit off, de nemrég Frankfurtban voltam és mint mindig most is kimentem a reptérre bámészkodni. A korábban már kiürített amcsi katonai rész teljesen tele volt. 14 db c-17 és egy c-5 állt bent és közben jött még egy c-17 mialatt a teraszon voltam.
jött egy érdekes festésű ATA Tristar de valami katonai szállítmány lehetett mert a c-17 esek közé állt be.
www.jetpictures.com/images/0219_0600.jpg
(ez a gép volt)
arra senkinek sincs ötlete ,hogy az a szürke-sárga gép amit kérdeztem mi lehetett?
A Jumbolino kifejezést először a Swissair használta RJ-85/100-asaira néhány éve. Ez volt az a becézgetős korszak, amikor pl. a Saab-2000-eseiket Concordino-nak nevezték (lévén, hogy légcsavaros gép ellenére majdnem olyan gyorsan repül, mint egy jet.)
Nem Germanwings volt szerintem. A törzs viszonylag sötétszürke volt és emellett mutatott jól az élénksárga farokrész (nem csak a függőleges vezérsík hanem a törzs vége is)
Sziasztok. Ma estefelé végre kijutottam a reptér kerítéséhez ,a Csévéző-Baross saroknál. Sajnos nem sok gép jött :(
Az ezzel szemben lévő rész a sokat emlegetett cargó-domb ? Fel lehet rá menni ? úgy láttam a tetején van a kerítés.
A Frangepán utca folytatásában az erbőbe induló úton meddig lehet bemenni?(biciklivel) Van ott olyan rész ahonnan jól lehet látni?
egy utolsó kérdés. délután láttam egy gépet (valszeg 737) a törzs szürke volt, a farokrész pedig élénksárga. Tudja valaki milyen gép volt ez? nagyon jól nézett ki.
Tegnap délután elmentem a reptérre a feleségemért és mivel volt az érkezéséig vagy fél óra, ezért kimentem a teraszra. A jegyszedő mondta, hogy négytől ötig be lesz zárva egy kormánygép érkezése miatt, de mivel még csak háromnegyed volt (és fél órán belül úgyis mennem kellett) ezért vettem belépőt. Öt perc múlva jött egy rendőr és távozásra szólított fel. Megemlítettem neki, hogy talán még tíz perc lenne a zárásig, de közölte velem, hogy ezt nem én mondom meg.
Eléggé korrekt ugye?
Ne mond már, hogy rejtéjes! Minden csötörtökön, de lehjet , hogy keddenként is jön nouvelair tunéziai charter cég, és így néz ki : http://www.airliners.net/open.file/331830/M/
Az még mind semmi, de volt egy relytélyes gép pont 19:40-kor, 13R-re jött, A319-nek tűnt, a törzs fehér, oldalán sötét(kék) csíkkal. Talán a BJ 786 Monastir, de nem tudom, mi a BJ :-). Nehogy valami banális legyen :-)
Most (10:10) jött egy asszem Lufthansa (sötét alapon világosabb kör) CRJ (vagy vmi hasonló), asszem túl magasan jött be 13R-re, csinált egy elegáns bal kört, közben ereszkedve, aztán ment tovább leszállóirányon. Jól nézett ki. :-)
Az Interflug 3 db A-310-304-essel rendelkezett:
Airbus A 310
Registrierung Werknummer Lieferung Halter Ende des DDR-Reg. Verbleib
DDR-ABA
ex F-WWCU* 498 26.06.89 IF
(DDR-SZA**) 03.10.90 umreg. D-AOAA
01.05.91 an Luftwaffe
27.08.91 i.D. als 10+21 "Konrad Adenauer"
DDR-ABB
ex F-WWCT* 499 30.06.89 IF
(DDR-SZB**) 03.10.90 umreg. D-AOAB
01.05.91 an Luftwaffe
30.08.91 i.D. als 10+22 "Theodor Heuss"
DDR-ABC
ex F-WWCL* 503 30.10.89 IF
(DDR-SZC**) 03.10.90 umreg. D-AOAC
01.05.91 an Luftwaffe
10.09.91 i.D. als 10+23 "Kurt Schumacher"
Bővebb infók a www.interflug.net és a www.IF-Innterflug.de címeken találhatók.
jellemzo erich honneckerrekre hogy sosem mercivel hanem mindig volvoval jartak :))))))
aztan az interflug gepeket asszem eladtak reszben az keleti blokkba ahol igeny volt a tupoljevekre, egy kerult egy berlini muzeumba az biztos, asszem a schönefeld repter kozelebe, es a korszeru uj A300-akat a lufthansa vette at... de erre csak egy nemet repteri csoportvezetoi magyarazasbol emlekszem, utana kene nezni pontosan.
OFF Már látom, hogy ez egy soha véget nem érő téma lesz... /OFF
Nekem meg Pesterzsébet fölött a ruszki Mi-8-asok, azán a Farkas Berci, meg persze a kondencsíkot húzó négyhajtóművesek, azok persze most is bármikor, kicsit szédülök is, ha úgy megyek el otthonról, hogy nincs nálam legalább egy egészen kis távcsövecske :-).
Meg emléxem kis koromból egy Swissair DC-9-re, milyen K alacsonyan jött be, meg fordult... Meg az Interflug Tu-134-esek.
Ja, és a Concorde-okról nem is beszéltem, én kétszer is láttam...
Én is gerjedek vonatra is, de nálunk a lakótelep előtt (Pók-utca) általában csak Interpici jár, igaz, most van újfajta, nem Bzmot. De ha ezt mellérakod egy Cargoluxnak, azért látszik, ki a nyerő... Persze az új Siemens-mozdonyok, az egy más világ.
Én ma a 747-est elég közelről láttam. A Malév Oktatási Központban voltam és tőlem 60-70 m-re gurult. Szép hangja volt. És az éget kero szag... Csak tátottam a szám.
Jesszus, ezt lattam este 20.10-kor Kispesten a lakotelepi haz lepcsohazabol!! Olyan alacsonyan repult a hazak felett deli iranyba (mar amennyire meg tudom itelni), hogy a zajra sok lakasban felmeztelen/atletatrikos emberek siettek a nyitott ablakokhoz es kemleltek kifele. :) Nem tudtam, mi lehet, gondoltam Avro RJ-100-tol felfele mindenre, de most mar vilagos. Vajon miert repult ilyen alacsonyan?
Utólag rájöttem én is :-) Viszont ma jött 18:45 körűl egy Il-76, de nem tudom, hova ment, mert baromi alacsonyan, délen tűnt el a szemem elől... Azé' bizti leszállt.
Pont most robogott el a fejem felett a korábban többször megemlített nagy kéthajtóműves, a törzs elején a két nagy reflektorral, amit közmegegyezéssel DHL A-300-nak azonosítottunk. Az volt?
En a kerites mellol elveztem a 14.55-os New York-i 762 felszallasat es a 15.00-as London 763-at, tok jo volt. Par perccel kesobb eljottem, igy mar nem volt idom elokapni a gepet, mikor a gyorsforgalmit elerve fulsiketito robajjal elment a Cargolux 747. :(
Voltam kint a muzeumban is, reg nem ultem Tu-154-en, kiprobaltam ujra. Jo volt! :) Kar, hogy sem a 134, sem a 154 pilotafulkejebe nem lehetett bemenni, mert mindegyik tele volt gyerekekkel. :P
Kinn voltam a Csap utcánál (31L felszállóirány) és nagyon nagy látvány volt a TAROM és a CSA ATR, vmint köztük a Tu154 (Aeroflot). Olyan akusztikai élményt :))))))))
Ma fél hétkor egy gyönyörű B747-est láttam felszállni a 31L-ről. Körberepült Lőrinc felett és elment keletnek...a festést láttam de nemtomm mi volt az :(
Tegnap este mi ment 20.30-kor? Az Ulloi ut vegenel lattam, nagy gepnek tunt, de a felhomalyban mar nem tudtam kivenni pontosan, milyen. (Bar lehet, hogy ott mar minden gep nagynak tunik :)
én abból indultam ki, hogy ha tűzoltási gyakorlatokat végeznek rajta, akkor az némi nyomot hagy a festésen. És hát a farkán ennek nem láttam jelét. persze ha "csak" az utastérben csinálják, akkor az hátra nem csap.....
Sziasztok!
Tudja itt valaki, hogy melyik légitársaság
gépeinek "hasán" van egy előre mutató
V-betű? Talán piros, de van vagyok benne
biztos...
Előre is köszönöm!
Ma mentem a 4-esen Üllő felé Bp-ről, és a reptér valamelyik úthoz közeli hangárjánál mintha egy Air Kazakhstan gép farkát láttam volna. Ez a kifizetetlen masina? A múlt évben azt mesélték, hogy tűzoltó gyakorló gép lesz belőle. Mégsem pörkölik? Vagy ez más volt?
Nos, biztos hogy az irányítókhoz eljutó lista nem tehető közzé mivel tartalmazhat "nem publikus" járatokat is (VIP, katonás stb...). A publikus részből az utasgépek a teletexten rendszerint rajta vannak, de a cargosok nem. Az európai repterek kb 50% közzéteszi ezeket (Bécs, Amsterdam, Maastricht, Ostende stb), a másik felük nem. Hogy mi miért pont a másik felükhöz tartozunk azt ne tőlem kérdezd.
Köszi!
Csak azért kérdeztem, mert tudtommal az irányítók este 8-kor megkapják a másnapi listát mindenestül típusinfóval együtt. Egy barátomnak van ilyen ismerőse, aki hozzájut ehhez, rá is kérdeztettem, és a srác mondta az infót. Csak sajna a barátomnak is úgy kell mindig rátelefonálnia az illetőre, hogy kihúzzon belőle vmit, ezért ez így nem igazán működik. Nincs innen valakinek esetleg hozzáférési lehetősége? Vagy a lista nem tehető közzé?
Kopi
Ui: Tegnap az átstartoló Bright An-12 a házunk felett húzott el! :-)
A movement a ferihegyi érdekességeket (típuscsere, charter, cargo)tartalmazza lehetőség szerint minél frissebben. Előzetesen sajnos nincs lehetőség információt közzétenni, de a naponta ferihegyre kijáró fotósok/spotterek feljegyzéseire támaszkodva, utólag ezen az oldalon érdemes keresgélni ha vki rendkívüli gépet lát fel/leszállni....
Szarajevo gyönyörű, szerintem a Balkán legszebb városa, nem tudom megmagyarázni, de valahogy vonzódom hozzá :) Igaz eddig csak kétszer voltam, de tervezem, hogy valamikor egy kicsit hosszabb időre is elmegyek.
Sosem Malév géppel voltam, hanem AN-26-ossal... Maléves képem sajna nincs :/
Kicsit OFF.
Neked tényleg Szarajevó a kedvenc városod? Miért?
Nincs véletlenül fényképed Malév gépről a szarajevói vagy a pristinai reptéren? Szoktál a Malév ezen járatain utazni?
ON
Amúgy a kabinfotó egyértelműen erbusz.
Ha még lennének képernyők az MD kabinjában, akkor sem férne el ennyi szék egy sorban (3+3).
Az MD-ben(80-as sorozat) ha jól tudom csak 2+3 ülés volt, van.
ja, és kövezetek meg, ha nem így van, de az ember általában arról a gépről készít fotót
a váróból, vagy hannan, amelyikkel repni fog nem?
http://halesz.d2.hu/norway/DSCN6204.JPG :-D
Egyenlőre nem firtattuk, hogy a kabinfotó, és a szárnyfotó egy gépről készült. legalábbis én még nem. De tényleg a fényképek elkövetőjét kell megkérdezni.
Jól látom, hogy azon diskuráltok, hogy miként tartozhat Airbus kabinhoz MD szárny ? :-))))))))) Nem egy képen van kettő. Akár két külön gépen is készülhetett. Esetleg :-))).
Igen lehet!
Láttam már erre számos példát, de mégis! Azért ha összehasonlítot a két szárnyat, sok más különbség előbukkan:
1.: Airbus kormánylapja a szárnyvégen helyezkedik el.
2.: A szárny alatt található fékszárnykiengedésre szolgáló gondolák mérete egyértelmű. Airbuszokon hátranyilazott gondolák vannak. Boeingon is! MD-n nem!
Vess egy pillantást ide, hogy milyen egy MD??
http://halesz.d2.hu/norway/DSCN6228.JPG
És egy airbus:
http://www.airliners.net/open.file/186299/M/
Vegyétek már észre, hogy az a szárny egy MD szárnya. Nem akarok belemenni a részletekbe miért,nem boeing, és mé nem erbusz.
itt egy kép. ha erbusz lenne, nem kéne ugyan olyan magasan ülni, mint a másik gép van?????
:-P
http://halesz.d2.hu/norway/DSCN6228.JPG
Helló!
én úgy tudom,hogy A320-100as típusokon egyáltalán nincs winglet.
pl:
Ezzel a géppel 2000ben repültem:
http://www.airliners.net/open.file/131611/L/
Húúúú látom el vitatkozunk ezen az egyértelmű dolgon!:-)
Hát nemtom ki hogy van vele, de ha egy laikus azt kérdi tőlem: Hogy lehet egy Airbus320 as sorozatot és egy B737-est megkülönböztetni egymástól?
2 nagyon távolról is szembetűnő különbség van! Ha a levegőben látod, az airbus kerekeit takarja egy burkolat, mígy a 737-nek nem, tehát alulról látszik a 2 főfutó. Oldalról, a szárnyak végén levő vinkglet ami nagyon jellemző. Ha van rajta "kis fül" nem állati nagy, akkor az Airbus. Jellegzetes vingletet raknak a szárnyvégekre, amelyek lefelé, és felfelé is állnak.
A fényképen lévő gépnek nincs vingletje!
Képeket mosz nem tudok feltenni, de remélem rövidesen azt is tudok mellékelni.
eletem elso repulese egy TunisAir 737 volt es azon voltak ilyen szep lehajlo LCD panelek, de a tunisair filmen, az aktualis helyzeten es a terkepen kivul mast nem mutattak....
Az airbusokon van vinglet a szárnyak végén! A te képeden nincs rajta! No vannak gépek amire nem raktak (mint a fehér holló) de 321-es vingletmentesről nem tudok. Szerintem nem lehet a szárny alapján airbus!
Jaja, elég élvezetes volt végignézni a fel/leszállást a tévéken :) Asszem ez egy Airbuson volt, de nem biztos, nem emlékszem :(( A járat viszont SAS volt, ez tuti.
Majd belejövök ebbe a témába :)
Az orrfutós témához meg én nem nagyon tudok hozzászólni :(
Ha valakit esetleg érdekel: a legelső malévos CRJ (HA-LNX) idén februártól az Adria Airwayshoz került (a szlovén nemzeti légitársaság) ottani lajtsromozással. (Sajna az Adria Ferihegyre nem repül.)
Az állatkert a keritésen belül van (hacsak, jó szokásomhoz hiven nem hallottam már megint valamit félre). Mondjuk állitólag nem nagy szám.
Reptérlátogatás: 20 fő körül inditanak csoportot. Ha csak páran mennétek akkor meg kell velük beszélni, azt valami másik csoporthoz hozzácsapnak benneteket.
Bövebb infó www.bud.hu és ott a szolgáltatások közt le van irva minden.
Én ez idáig nem tudtam mik azok a házak a reptér Vecsés felőli oldalán, a 31R-től balra. (A kerítésen kívül.) Az ott egy állatkert? Mert eléggé elhagyott ott az "út", benőtte fű...
Mai élményem: Olasz Légierő 707-es onnan, ahogy bemegyek a cargo melletti tisztásról a fénysor melletti csücsökbe. Hihetetlen volt, azt sem tudtam, befogjam-e a fülem, vagy inkább halláskárosodjak! Nem tudja valaki, meddig marad a gép?
Ma voltunk reptérlátogatáson. Nagyon zsír volt. Nem bírom ki, hogy nem meséljem el. Hát igazából nem találok szavakat. Rögtön mikor elindultunk láttuk a Lufthansa egyik kicsi Airbusát elgurulni elöttünk (alig 10-20 méterre). Kimentünk 31R küszöbhöz láttunk két felszállást, aztán vissza a terminálhoz. 2B-n nagyüzem volt a németek épp indultak, de itt volt a SAS, a KLM, a Aeroflot, törökök szóval sokan. Kedd délelött lévén összefutottunk a Cargolux-al ő se volt csúnya. Láttuk az egyik 767-est éppen szétkapták a hangárban, meg láttunk két leszállást 13R-re. Gyakorlatilag ennyi.
Állatok a reptéren: Van a reptéren állatkert. Ez ott van 31R-nél, azok a kis házak a fák alatt. Ide hoznak minden állatot ami beszabadul a reptérre, plusz amit lefoglalnak a csomagellenőrzésnél. Az egész reptér tele van ürgékkel, de láttak már itt rókát is pl. Mi meg láttunk ma két nyulat.
Igen, en is lattam vasarnap, hogy villogoval kozlekedett egy auto azon a palyan, ahol percekkel elotte es percekkel utana nagy robaj kozepette felszalltak a gepek. Sot, eskuszom, egy kutyat is lattam a palya vegen levo lamparengeteg toveben, rogzitettem is movban. Ez mar nem az elso alkalom, tavaly nyaron is lattam ilyet, csak epp felszallashoz kigurulas kozben, akkor nem volt ilyen vicces a latvany. En ertem, hogy nem lehet lovoldozni esz nelkul, de nem probaljak valahogy befogni ezeket az allatokat? Lehet, hogy tobb veszelyt jelentenek, mint azok, akik a cargo dombrol nezelodnek.
Sziasztok!
Gyerkőcök mikor fejezik már be a 2A terminál átalakítását? Feltétlen ki kellene jutnom a teraszára felvenni egy sötétben induló Boeing 737-est!
De mehet, és megy is. Ugyanolyan feltételekkel, mint a gurulóutakra - torony engedéllyel. Én is voltam már többször is. A fegyveres bohócok viszont nem mehetnek oda :-).
miert, a repteren belul a kis repteri rendszamos kocsikkal csinyjan kell banni? nem szabad atlepniuek bizonyos sebesseghatarokat? vannak kresz tablak meg minden?
A reptér őrzéséért felelős alakulat (vezetője egyébként egy volt határőr) sajna a többi reptéri alkalmazott véleménye szerint is eléggé olyan, mint a szovjet dalban az a bizonyos "drága" eszköz.... (Gondolom, azért sem szeretik túlzottan őket, mert ők mérik a reptéren belül a sebességhatárok betartását is és pontozzák az alakításokat...)
Én egyébként azt gondolom, hogy a törvényszerűség keretei között senki sem tilthat meg olyat, amit jogszabály nem tilt.
A fotózni tilos tábla semmiképpen nem kerülhetne ki, mivel nem tilos fotózni. Miért is lenne? A kerítésen pedig be kéne foltozni az évek óta ott tátongó a lyukat, és máris mindenkinek jobb lenne.
Kopi
Webberke,
nyilvan lehet, de nem a cargodombrol szerintem...
allitolag arra harapnak hogyha atmaszik valaki a keritesen. akkor tenyleg gaz van, de mig kivulrol fotoznak addig semmi baj... no meg igazabol ki illene rakni a fotozni tilos tablat es akkor lenne alapja a pampogasnak, de szerintem tul van dimenzionalva.
Mondjuk épp ezen tanakodtunk. Hogy nem fogalmaz még ez a cikk sem egyértelműen... Merthát lehet olyan dolgokat kívülről is fényképezni meg filmezni amiről a cikk beszél mint tiltott "témát" ...
Webberke,
koszi szepen a mailt :)
akkor ezek szerint a keritesen kivulrol a gepeket siman lehet fotozni :) majd kinyomtatom es lobogtatom a FBÖ illetékes járőrének :) (ahogy a cikk fogalmaz :)
Ez a cargo dombtol a kerites menten kb. 2-300 meterre lehet szerintem, ha az a cargodomb, amire gondolok. :) En a cargodombnak azt velem, ami ott van a Hungarocontrol es az orbode mellett.
Mindjart indulok, csak bekapok valamit, remelem, ma is erkezes van a varos felol! :)
gcs750908
tok klasszak a felvetelek, bar a videot meg nem tudtam megnezni.
ezeket honnan fotoztad? en a cargodombnal nem lattam teherauto gumikat, meg igazabol ott leginkabb oldalt lehet latni a gepeket, szembol nem igazan....
Nem tudom, szerintem nem lattam/hallottam olyat. Tegnap a 15-17 gep egyike egy Irtysh Avia volt Atyraubol, bar az talan Yak-42 inkabb. A Moldavian erkezeset csak egy ligeten keresztul lattam, igy a fak szerencsere felfogtak a fortelmes porszivohangot. :)
3 kep es egy avi tegnaprol itt: http://www.extra.hu/gcs75/kepek/20030502_Ferihegy/index.html
A minoseg hagy maga utan nemi kivannivalot sajnos, de olyan gyorsan jonnek, hogy meg fokuszalni sincs ido!
Com001: en csak ketszer voltam a keritesnel, nem is a cargodombon (most mar azt is tudom, hol van, ha nem keverem valamivel :) , de egyszer sem szoltak. Meg kamiongumik is le vannak a helyen, gondolom a kenyelem ill. a jobb fenykepezes elosegitese erdekeben! :)
Ferihegyen szoktam fotózni és eddig az összes alkalommal felszólítottak a reptér éber őrei, hogy hagyjam abban a fotózást és menjek el.
Van joguk ezeknek a "becses" embereknek arra, hogy elküldjenek?
Amilyen pici az a Saab, olyan hangos.
A kepekbol majd teszek fel valahova parat hetfon. Meg avit is, bar remegett a kezem, de a hangrogzitest ez nem befolyasolta. :-)
Amin én meglepődtem, hogy a Moldavian Airlines gépe tényleg annnnnnnyira nagyon picike, hogy az valami hihetetlen... Kinnt voltam valamelyik nap a gépnél és megdöbbentem.
Tegnap vegre eljutottam a keritesig a Csevezo utcatol, ma is ott voltam, oriasi elmeny! Majd' 2 orat toltottem ott, 10.40-tol 12.30-ig, ezalatt 15-17 gep jott, nem szamoltam pontosan. Sajnos fenykepezni nem nagyon tudtam, annyira kozel voltak, hogy szinte mindegyikbol kilog valami, de keszitettem nehany mov-ot is, azok viszonylag jok lettek, a hangok feltetlenul! :) Fantasztikus elmeny volt, kosz Mindenkinek a tippert!
Bizony, és ez a menetrendben is látszik... Sőt! Nálunk a check inben is. Vannak időszakok (pl. hétköznap 11.30-13.30 között mikor akár félórákra is annyira nincsen egy járat sem, hogy a szalag automatikusan leáll.
Tegnap(kedd) este a Rakos-patak partjan voltam teniszezni. 21:35 es 21:50 kozott ha jol szamoltam 7 gep jott. Ez tobb, mint ahany jot utottem. :) Atlagban majdnem eleri a vilag legforgalmasabb reptereinek forgalmat. :)
Magam is láttam egy hasonló gépet ma reggel valamivel 7 után Zugló felett. Némileg laikusként bevallom, hogy tetszett, így gondoltam a fórumon infóhoz jutok, vaj'h mi is lehetett az? Esetleg DC-6-7 nem lehetett? Repül az egyáltalán még errefele? Csak rövid ideig volt szem előtt... Szívesen venném, ha kisegítenétek.
kitudja miert szallnak most fel olyan furcsan a gepek innen? mar a 2. repcsi megy el a palyakra meroleges iranyban felettem (Lörinc, új piac kornyeke :) a 2. valami 4 hajotmuves swiss(?) volt.
eddig mindig a felszallas utan mentek szepen a palyairany vonalaban a varosfele.
Ettől függetlenül szinte biztosan számíthattok egy 31R vagy 13R leszállásra, és 31L vagy 13L felszállásra. Simán megállnak a géppel az 1-esen is, és felszállásra is elég. A 2-es pályát akkor használják, mikor 13R-nál a D guruló környékét kéne használni, nem tudom miért, talán nem fér el a UPS mellett a gép.
Kopi
CLX ha jól emléxem Honkong-Abu Dhabi/Bahrein-Budapest-Luxemburgot repül, asszem nem itt rakják rá a sok cuccost, úgyhogy mindig tele van, mikor érkezik.
Magyarországon még nem annyira, de külföldön nagyon sokan gyűjtik a diákat. Itt is erről van szó. Egy diakockát tudsz venni, nem pedig egy nyomtatott vagy előhívott képet. (De ez itt még csak a jövő zenéje.)
Nézd meg pl. a http://www.aviationtrade.com/ vagy http://web.vikingslides.com/welcome.asp oldalakat.
Ezt a vásárolnit nem értem.....Nem elég megnézni egy fofót? Vagy az igazán spotterkedők egy jóval nagyobb felbontású kinyomtatott képet tartanak igazi csemegének?
Ajánlom figyelmetekbe ezt a nemrég indított oldalt:
http://members.lycos.co.uk/pannonslide/index2.html
Rengeteg kép van fent, melyek Ferihegyen és számos egyéb reptéren készültek. A képek mind diákról lettek bescannelve. Jelenleg még csak nézegetni lehet őket, de idővel majd vásárolni is lehet belőlük!
Hamarosan elindul a a www.planes.cz oldalon belül egy különálló magyar (ferihegyi) rész is, ami mentetrendi infókat, híreket (ferihegyieket is), képeket, és fotózási helyekről fog infókat tartalmazni.
Ez az Il-76 nem 3/4 4-kor ment el ? Jó éles balkanyarral fordult felettem.
Én is örülnék valami pontos előrejelzésnek a bennfentesektől, legalább a nagyobb gépekről.