nekunk cegkivonat helyett elfogadtak a munkaszerzodest, amire ra volt irva a ceg minden adata...cim, adoszam, ugyvezeto neve...nem ertik ugyse mi az a papir, azt hittek cegkivonat...
Az a baj, az tart sokaig mig a ceget regisztraljak a rendszerbe...ha mar az benne van, akkor a kovetkezo kocsikat 3 perc alatt be tudjak regisztralni. Olyan csodasra csinaltak a rendszert, hogy a befizetesek a ceg nevere kerulnek, nem a kocsi sajat box-ara...ha mas kocsija is van regisztralva a cegnek, akkor az is a ceg szamlara kerul...szoval szivas ha pl a masik kocsi soforje nem tesz lovet a box-ra, mert akkor Te is szivhatsz...ha kilepsz a lengyel hataron, akkor le tudod adni a box-ot, visszakapod a 120,- PLN kauciot es a rajta maradt osszeget...
Nincs itt nagy nemzetköz láz... és nem is lesz :O) De így ahogy most voltam és ilyen távokra még el-el megyek. Az a jó ebben a bitumenes melóban, hogy mész meg jössz. Oda mész lefejtesz és üresbe visszajösz. Nem kell várni az átvételre, nem kell sorba állni.
Oda értem reggel fél 8 ra a keverőbe, beálltam a szivatyú mellé, fölraktam a csövet a pancser benyomta a szivatyút én nyitottam a csapot és kész. Lefolyt 1 óra alatt, utána még ott maradtam megvártam míg letellik a 9 óra, majd gyí haza.
Biztos el lehetne menni... Én is ahogy voltam a 9-es meg a 4-esen mentem, de csak a 4 esen csipogott a toll. Kolega mondta, hogy pár hete mikor volt akkor még nem csipogott.
A cégjegyzékszám kellett nekik,meghat.,főnök neve,telephely. Nem tudom ezek nélkül lehet-e...
Amúgy azt vettem észre,hogy nagyon gyerekcipőben jár náluk ez a Viatoll használat.Sok helyen még be sincs üzemelve kapu,kábelek lógnak minden felé. Lehet,hogy bundáson el lehetne sompolyogni?
Ha jól értelmezem, Trstenatól (ha jól irom) Sahyig tudok napi tikettet venni. Ez már biztató. A Lengyel hozzáállást viszont nem értem. A kekec Német is meghagyja a napi illetve egyszeri alkalomhoz a fizetési lehetőséget. Az Osztrák sem kér dokumentumokat csak a forgalmi engedélyt a Go Boxhoz. A határközeli kutaknál már Német honban is, illetve nálunk az M1- en Győri elkerülőn is megvehetem. Ezért nem értem a PL hozzáállást. Ezekszerint, ne is próbálkozzak a határon megvenni meghatalmazás és cégkivonat nélkül?! Na, ez érdekes lesz.
Igen,van a szlovákoknál "tranzit ticket".De ezt csak a tranzit utakon tudod használni,pl Kuty-Rajka. Valóban 18 órán át érvényes. A határon tudod megvenni,forgalmi kell hozzá,kp vagy kártya fizetni.
A lengyelnél a meghatalmazáson eredeti bélyegző+aláírás,de arról is csak a főnök neve kellett.Jahh, még a privát telszámom is kellett. Bár azóta se hívott a néni,pedig pont Tibinek való volt... ;)))
Köszönöm az infót, eléggé elkeseritő. Az autó német cégé, ami bemutatókra járja az EU-t, igy mindig mások használják és most én vesszem át a Finn kollégától. Ezért is bonyolult a dolog. Valószinü, Rostockból hajózott be és igy elkerülte a PL,SK utat. Igy most én nyertem meg a "mézes" utat, egészen Szerbiáig. Ráadásul 3 müszak alatt kellene Novi Sadig leérni. Elég necces lesz, ha még bajlódni is kell a határokon a boxokkal. Macerás lesz a Lengyelek részére a papirok beszerzése is, főleg ha nem örülnek esetleg a faxnak, csak az eredetit kérik (remélem nem kell nekik). Hallottam olyat, hogy a Szlovákoknál van lehetőség valamilyen 18órás tiket vásárlására. Igaz ez?
Tudom, sok a kérdés, de fontos mert kevés az időm. Csütörtökön kell menni érte és péntak este kapom meg Turkuban.
Ejjejj, széttaposod azt a csodás "úthálózatot" a +4 kilóddal :)
Kollégákkal épp ezekről a romániai mérlegelésekről beszélgettünk az épülő merci gyárban. Ha magyar oldalon megmérnek 24 tonnával, az román oldalon biztos több lesz vagy 60 kilóval. Mérlegjegy ide, vagy oda. De ez mekkora jóság már, hogy szuper köszönöm :DD
Segitséget illetve információt szeretnék kérni Tőletek.
A jövő héten egy 6,6 tonna összsúlyu nyerges vontatót hoznék Helsinkiből. A kérdésem a következő: Észto.ban, Letto.ban, Litvániában kell e útdijat fizetni. Azt tudom hogy a Lengyeleknél és aSzlovákoknál kell fizetni, de meg kell e venni az elektromos boxot egy alkalomra, vagy tudok venni tikettet is? Többször nem használnám a boxot, mert csak hazahozni kell, vissza már nem megyek vele. Mindennemü információt, előre is nagyon köszönök.
Románia,…. határ hazafelé,az Úr 2011.ik esztendejének,augusztus havában.
Adatok,a felrakón nyomtatott mérlegjegy szerint:
13,560kg tára,
39,600kg összgördülő,
26,040kg rakomány.
Gurulok rá a rovinieta kontrollra,mutatom a macának,ez oké. Kiszól az ablakon:
-cséjemer,2 forgálmi!
Adom,nézegeti,üti a számológépet,eccercsak felcsillan a szeme:
-óriási á problémá,pászport!!!
-Mé???
-Pásssszporrrttt!!!
-Mé???
Ekkor mutatja a számológépet,hogy az összgördülő 40,004kg…???
No para,mutatom a nyomtatott mérlegjegyet,ekkor odalép az ablakhoz egy csávó,és szintén románul üvöltve közli a pászport iránti igényét.
Lobogtatom a mérlegpapírt,csávó bentről üvölt már magyarul,hogy leszarja a mérlegjegyet,az adatok alapján NÉGY kiló túlsúlyom,ezzel óriási katasztrófát okozhattam volna romániában, 3000 euró lesz a büntetés,adjam pászport,és takarodjak az út,már csak alá kell írnom a papírt,és átadnom a 3000 eurót.
Forgalmiba bele az ötven ismerős,csávó,adja kifelé a papírokat,és elkezdi a monológot:
-Mágyár,te nem is tudod,mekkora jóságot gyakoroltam én az országodnak.Ez amit ideadtál,ez semmi.Neked ezért most nem azt kell mondani,hogy köszönöm,hanem azt,hogy SZUPER KÖSZÖNÖM!!!
Benyúlok a papírért,kikapom a kezéből,köpök egyet,s közlöm:
-Itt a szuper köszönöm.
Ahol bukott a történet,amit én se figyeltem:a két forgalmi szerint a szerelvény tára súlya 13,964kg… Én is fax voltam,de akkor is rohadjanak meg…
Nálunk nagybátyámnak lopták el évekkel ezelőtt a 12 tonnását biztos meséltem...
Volt 1 tárgyalás amire nem tudott nagybátyám elmenni mert nem tartózkodott itthon, és kapott egy fenyegető levelet hogyha nem jelenik meg a köv. tárgyaláson előállítják ( őt a felperest!!!)
Aztán az lett az egész ügyből hogy a hapsi megúszta mert elévült az ügy, és nem tudnak behajtani semmit rajta... Csak az ügyvédi díj volt vagy 100 ezer forint ha nem több.
Azt elfelejtette írni a kolléga, hogy minden feladatot a gép szájbarágósan elmagyaráz, próbákat csinálhatsz. Elég akkor elkezdened a vizsgálatot, ha megértetted, hogy mit kell csinálnod.
Kipihenten, józanul, tiszta fejjel kell odamenni, akkor nincs probléma (általában). :-))
A mai világban talán csak azt nem lopják el, ami le van betonozva.
Minap visszajött a kocsim a telepre, amivel jártam majdnem 1 évig. Egyik sofőr váltotta a másikat rajta. Mondom nekik, hogy olajat töltsetek bele, meg az 5 literes kannába is (ott van a balos oldalládába), mert zabálja a gép rendesen.
Töltettek a kannába, valahol lerakták a műhelynél, 2 percre magára hagyták, mire visszamentek már nem volt ott... ennyi.