Szerintem a hazafuvar részét leis mondhatod mert asszony új szerzeményei felé nemigazán fog beférni semmi sem:P nah szép mindenki uton csak én senyvedek itt a timocom előtt:P
Az erősített -gyárilag 4 tonnásra kialakított- Heavy így áll 1170 kilóval a puttonyában. Ilyenkor kb megvan a 3,5T-ás össztömeg.
Az ugyanilyen évjáratú Sprinter hasonló rakománytól hamarabb és jobban leült, talán a hosszabb hátsó túlnyúlás miatt. De a Sprinter rugózása üresen is lágyabb.
Nekünk egyszer ült csak nagyon amikor az építkezésünkhöz hoztuk szlovákiából a fa gerendákat amik lemaradtak a tehrautórol. kb 5T volt az összgördülő ha nem több. pár mili volt a kerék és a sárvédő közt. a gerendák kb 1 méterre kilógva..
Lehet több laprugó van az alatt! Maga a vaszerkezet súlya nem jelentkezik a ponyvásnál, mert általában annak az oldalfala aluminium. Dobozosé meg full vas, az lehet eléri 200-300kg-ot is.
Ezeknél bírom az oldalt kivezetett kipufogót, meg rakod azt már a földet súrolja:)
Más: Sprinternél van valami segédbak amire rá fekszik a gép.
Bár láttunk már logó dobozosat románokét, mert itt van nem messze a nagybani piac(zöldséggel úgy meg rakják) :D
Még 2.2t alatt sem esik össze... És a fogyija sem ment 10 fölé Bécs-Bp vonalon.
De nem is nagyon fogok rá tenni többet, mert én is úgy gondoltam, hogy furgonokat nem nagyon méregetik. De ha így áll a helyzet... Jaa, nem dobozos, hanem ponyvás Boxer. Szerintem keményebb/másabb a futóműve, mint a dobozosnak. Bár igazából fogalmam sincs, de tényleg nem ül be a hátulja.
Kíváncsi lennék én arra a csoda Boxerra amelyik nem ül le mint hattyúk tavába az iszap 2 tonnától.Tán szögvas van beheggesztve lengéscsillapító helyett?
Hidd el ,hogy nem buli! Énis azthittem ,hogy nyugodtan lehet rá rakni kit érdekel furgonnal nem szorakozik senki! Az első ausztriai mérésünk 380 Eur ba került a fuvardijj meg volt 470. ezek utánn lehet mérlegelni...
Sok helyen van az utak mentés ilyen kiépített mérleges placc, de engem a Boxerrel eddig még nem mértek meg ilyen helyen. Kiszedni kiszedtek, de csak papírnézegetés volt. Meg max benéztek az autóba, hogy mit viszek.
Osztrákban, a nemrég megnyílt Kontrollplatznál már nem "LKW ab 3,5T" van kint, hanem
"LKW ab 2,5T". Teljesen szabálytalan időközönként van kontroll, de ha nyitva a placc, akkor mérleggel kezdődik az ellenőrzés. Nekem ez rendben szokott lenni, így tovább is int, esetleg a pályamatricára szokott még egy pillantást vetni az egyenruhás.
Ha viszont lóg az autó segge, akkor az ide-oda cirkáló közeg akár menet közben is ki szokott venni autókat a pályán a sorból.
Én nem rizikóznék, annyit nem ér az egész.
Szerintem olyan autóval vállald el a fuvart, amilyennel nem kényszerülsz túlsúlyra.
Engem multkor Békéscsaba felöl a tisza hid után ott ahol van az a gáztelep /település nevét nem tudom/ de ott az utszéli parkolóban van ilyen mérleg hely kiépitve ott kiszedtek és megis mértek a boxerrel! pedig mégcssak tulsúlly gyanuy se lehettem 500kg vel! szoval nemtudom mit mondjak:)