Esetleg ha valakinek vezérlési probléma van kicsit érdemes utánajárni a dolgoknak mert sok váltószerviz szereti azonnal cserélni.Vannak olyan tipusok amit padon egy ujitószettel meg lehet csinálni.Az én tiptronic váltómhoz 35e szett hozzá a felujitás plusz kb 15 körül csinálja meg a szaki meg a váltószerelő munkálya.
Nincs szabaly, egyeni dontes, vki soha nem teszi N-be, vki meg minden piros lampanal...utobbit semmikeppen nem javaslom...
En max akkor, ha pl. Vasuti atjaronal lathatoan hosszu percekig kell allni...vagy dugo van baleset miatt es all a sor helyben...de ekkor a motor is ki, kiveve, ha kell a klima...
Ugy ahogy mondod!200-250e szoktak már gondok lenni.Ne vedd a Savállo példályát mert neki egy ZF váltó van ami strapabirób.A szerelőm mondja,hogy naponta küldik meg hozzák tréleren az újabbnál újabb automatákat szerelésre.
Nekem kapásbol 3 ismerösöm van akiknek gond volt az automatával 200e km alatt voltak.Nem biztos,hogy komplett generál de pl van amelyiknek az R ment el van akinek más kis hiba ami szinteén váltó-le föl és én sem jártam még egészen 200e km-nál.
Természetesen ez függ attól,hogy az autót újkora óta ki vezeti.Azért ha nem kimélik a váltót akkor korábban lehet baj. Nálam a váltószerkezet tökéletes de a vezérlésével gond lett.Nem lesz nagy pénz de akkor is szét kell szedni.
Természetesen én sem vagyok varázsló sem röntgenszemü innen nem tudom biztosan megitélni hogy mi történt.!!! De gondold végig amennyiben a konvertertöl a 2 db körmön keresztül a szivattyu "meghajtodik" a nyomás?! (akármilyen, akármekkora) felépül az autonak meg kell mozdulni (szépen,?! kevésbé szépen)!!!!! Én arra értettem (szavaidat nem kétségbe vonva ) hogyha bárhova kapcsolva SEMMI nem történik?! akkor nem épül fel a nyomás!! Igazad van abban rém egyszerü a kapcsolat de név nélkül cseréltem V6 Xantiába garantáltan felujitott 4HP20-at (abba az van) mert a "szervizbe a garantáltan " a felujitott váltot nem tették a helyire s mindkét szivattyufül betört!! Természetesen nálad erröl nincs szó mert ment az autó eddig ??!! Mindenesetre a konverter helyreillesztése?! Pontosan !!!Kellö odafigyelést igényel! Amit leirtál tapasztalatként?! Ha tényleg bárhova kapcsolva meg se reccen az autó akkor vagy szivattyu vagy konverter! De csak akkor ha tényleg semmi nem történik a választókar bárhova kapcsolásakor!!! Ehhez persze hallani kellett volna azt a hangot amiröl szot ejtettél. Igy biztosan nehéz diagot felállitani. Azt azért sztem Te is kiszürted hogy féltengely gond lehet e? Az egyébként amugy se jelentkezik eggyik pillanatról a másikra.
Bár nyivánvalóan én sem, vagyok mindenható mint ahogy sztem senki . Ha nem fáradtság?! kiváncsian várom, ird meg a fejleményeket Sok sikert
Általában használni szokták a váltókat az pedig úgyis kiderül melyik meddig bírja,de amit előszörre írtál az nevetséges futásteljesítmény legalábbis számomra egy váltótól.
Én nemigen hallottam olyanról akié kidőlt 200k km körül,igaz az sem mindegy milyen típusú autóban miféle váltó van.
De ne lepődjél meg ha az általad említett km futástól még jóval többet is elmentek automata váltóval javítás nélkül.
Amiket én olvastam szerte szét a világhálon ott 200-250K körűl már szoktak gondok lenni. Habár nem tudom,hogy miképpen használják. Kíméletesen vagy sem :-)
Én egyet ismerek - egy Mercedes-Benz E 300 automatát (1990-es évjárat), amelyben már több, mint 400ezer van, de még nem kellet a váltójához és a motorjához sem hozzányúlni...
Igaz, még most is tipp-topp állapotban van, sehol egy karc-rozsda-kopás, bármi egyéb rajta. Nagyon szép állapotban van...
Régebben gondolkodtam rajta, hogy megveszem hobbiautónak, de nem adja el...
Azért kíváncsi lennék,hogy mennyi a rekord amiről tudunk amit elfutott egy automata váltó kilométerben javítás nélkűl? Talán az enyém idáig a nyertes? :-) 290,000Km többet futott automata váltóról tud valaki ami még nem volt szerelve és még mindig jó?
activtct: Úgy van, ahogy írtam. Azt viszont nemk látom át, hogy az olajpumpa vagy a nyomatékváltó milyen módon tud így tönkremenni? A pumpa mindössze két fogaskerék, a hajtása pedig elég erős és egyszerű, hogy ne törhessen így le. A konverterben pedig mi "törik el" így, hogy megáll miatta az autó?
vényolc: Köszi az együttérzést, nagyon rám fér, mert a másik kocsink is rossz pár hónapja (eddig nem volt időm megcsinálni, de most muszáj), és munka is van sok más, most napi két műszakot nyomok a sok kocsi helyretétele ügyében. A féltengely szerintem nem lehet, mert XM-en olyan vaskos van, hogy az kizárt, hogy eltörjön. A konvertert pedig nem tudom mi állhatna meg így benn egyik pillanatról a másikra. A C5 vételről egyelőre letettem, mert a 8-10 éves autók már nagyon problémásak itthon, nem szeretném elölről kezdeni a kanosszajárást egy másik kocsival. Inkább megcsinálom az egyébként rendben lévő, csak épp elromlott mostaniakat.
409: Erre én is gondoltam, mert attól egy csapásra elmúlik az előremenet is és a hátramenet is. Ilyenkor elvileg olajnyomás van (mert a pumpát a konverter csonkja hajtja), így a kuplungok kapcsolnak, csak behajtás nincs (3/4-hez van, de az nem segít elinduláskor). Viszont mitől tud az a vastag csőtengely végéről a bordázott rész letörni? Mire kell majd figyelni a javításkor, hogy még egyszer ne törjön el, ha ez a baja?
Egyébként másnap beindítottam hogy meghallgassam. P és N fokozatban semmi hangja, de R-ben nem túl erős surlódó hangot adott ki magából (ahogy meghallottam ki is tettem P-be és leállítottam, nem szeretném, ha további dolgok szétmennének benne). A hang alapján nem tudom megtippelni, mi csinálja.
Kéziváltó átépítés: Én magamnam építettem át kéziről automatára, és el kell mondjam, elég nagy meló bármelyik irányba egy ilyen átépítés. Pedig ez egy régebbi autó, nem valami modern, sokelektronikás csoda. Szerintem ha elromlik az automata, semmivel sem olcsóbb kézire alakítani (gyárias végeredménnyel), pláne ha a munkadíj is fizetendő, nem csak a szükséges alkatrészek.
Bontott váltó: A bontott váltóval csak az a baj, hogy nem látni bele. Lehet, hogy még 150 ezer km van benne, de lehet, hogy csupán 500 km! És ha az utóbbi jön be, akkor az nem kevés plusz idegeskledést okoz, és egy váltó ki-be szerelés sem szokott olcsó lenni (pláne keresztmotoros kocsiknál, ahol javarészt csak motorral együt fér ki a váltó).
Automata javító műhelyek: Szerintem vannak hozzá értő műhelyek szép számmal, és tájékoztatják is az ügyfelet arról, hogy javítás vagy felújítás történik az adott pénzért. Csak a legtöbb ember erről nem vesz tudomást, és ha kifizet 100-150 ezret egy javításra, aztán megáll a váltó megint, akkor reklamál, hogy "most újíttatta fel" mégis rossz. Pedig valójában elmondták, hogy ez javítás, nem felújítás, ezért volt csak ennyi... Az a baj, hogy sok autótulaj nem hajlandó elfogadni, hogy az autójavítás nem olcsó, pláne, ha bonyolult és drága autónál kell. És attól, hogy egy autó 10 évesen "csak" 2 millióba került, attól még újonnan 10-15 millió volt, és az összes alkatrészár valamint célszerszám szükséglet ehhez van árazva. Innen nézve pedig egy 500 ezres automata váltó felújítás az autó új árának nevetséges 5%-a (10 milliós kocsinál ugye), és ez reális, mert felújítással az újkori állapotot állítják helyre. Így kell nézni, nem úgy, hogy tankolásra heti 2000 Ft jut, és e mellett sohasem jön össze az 500 ezer a javításra... Arról nem az autó és nem a javítóműhely tehet.
Ráadásul a legtöbben a nagyjavítás/felújítás után sem tartják karban a váltót (továbbra sem, nem tanulnak az esetből), valamint nem rendeltetésszerűen használják. Ezt pedig egy bármennyire jó váltójavító szakember sem tudja kivédeni.
Nekem elég nehéz volt beszerzni a bőrszoknyát tartó műanyagot, mert elég komoly felszereltségű A4-ről van szó, aminek a műszerfalában is gyári multimédiás fejegység van + dupla digit klíma, így másabb az elosztása a műszerfalnak, ennek következtében kb. fél évbe tartott szerezni bele... :)
Lassan már minden autobaüléskor elkezdek izgulni,hogy meddig bírja még a váltó :-/ Ez a sok olvasgatás az emberben egy kis félszet idéz elő,de amit már írtam,ha bedöglik a váltóm akkor tuti bontóban szerzek még egyet.Felujjítás nem lesz.
A váltó átszereléssel kapcsolatban:
A legtöbb átszerelést automatáról kézi váltósra a régebbi Ford Mondeoknál hallottam (1993-2000) amikenk ritka rossz a 4 sebességes automata váltojuk. Ennél a tipusnál nem írják annyira bonyolultnak az átszerelést sem annyira költségesnek. Igaz az alkatrészek nagyrészét bontókból szerzik be.
A tiptronic javítása sokkal olcsóbb, mint a Multitronic váltóé... A Multitronicba csak maga a lánc kerül majdnem 300ezer-be. És akkor még a kúpos tengelyekről nem is beszéltünk.
Egyébként rém egyszerű maga a a CVT váltó, az egyik legolcsóbban előállítható típus. Viszont nem annyira elterjedt, nem akkora darabszámban eladott példány, így a fejlesztések árát a magasabb eladási költséggel kell megfizetni.
jó hír:
Nekem nem gánymunkával, az utolsó műanyagig, komplett volt az átépítés. Még a kábelkorbács is cserélve lett, nem levágva, ami nem kell már... És papírt is kaptam róla + azóta már volt műszakin az autó, valamint a forgalmiban is át van már vezetve.
Igaz, ez mind papírozás, utánajárás, stb.
De inkább megérte, mintsem majd 1 milliót kifizetek a felújításért, majd 1-2 év múlva megint megadja magát...
409:
Nem is vitatom, hogy itt drágábban beszerezhetők az alkatrészek, de akkor is az volna a korrekt, hogy megmondják kerek-perec, hogy ennyi a komplett felújítás, válassz. Ha kifizeted a full felújítást, akkor ennyi lesz, ha csak a hibát javítom, akkor meg ennyivel olcsóbb (de akkor lehet újabb gond, ami megint azzal jár, hogy váltó le, újabb alkatrész csere, stb.)...
És ez a gond, hogy ezt szinte egy automata váltó szerelő sem mondja el!!!
320eFt-ért nekem full felújították az 5 gangos tiptronic A8 váltómat szerelésel, olajokkal, garival, mindennel.
Az olcsóbb megoldás a "csak a hibát javítjuk ki (ezt nevezte autókereskedős szerviznek), de akkor nincs gari" (nem emlékszem pontosan, de 120e vagy 140eFt-ért).
Pénteken odatoltam(vihettem volna hétfőn is, de nem értem rá), szerda este elhoztam. Fix ár, fix időpontok, telefonba és személyesen is korrekt mester (időszakra nem akarok hülyeséget írni, de évtizedek óta csak automatával foglalkozik).
Váltót le, váltót fel 2 fiatal srác csinálta (nem irigylem őket, mert hétfőtől péntekig csak ezt nyomják) a szaki meg szerelte szét majd össze. Amikor vittem akkor is egy ilyen gép volt az aknán, amikor hoztam el, akkor a sorba állt egy ugyanilyen. + sorban állt még Volvo, Jaguar, stb.
Nem panaszkodott, mert kitölti az idejét, és pár napot így is várni kell, de mondta, hogy válság előtt komoly előjegyzési lista volt.
És sok más, automata váltószerelőnek kiadó ember is hordja hozzá az általuk bevállalt váltót "tovább" szervizre (de ezt írtam már korábban, meg azt is, hogy dobozból is legózik, de azt csak határidő nélkül vállalja).
Na én ezért szereztem egy ugyanolyan motort, váltót kompletten mint ami az autómban van, jó, működő állapotban egy felújítás árának töredékéért, mert a tavaly felújított és azóta, lekopogom, jól működő váltó újabb felújítás canossáját nem fogom megint végigcsinálni, ha beszarik, régi le, másik fel, friss olaj, azt hadd szóljon, meg ameddig megy....nyugotabban alszom...pénzem újabb autóra most nincs, szarból kell a várat fenntartani amíg gazdaságos.....
megoldható, de gányamunkával...ha szépen, precízen, mindenre odafigyelnek, annyiba fáj, mintha vett volna egy másik kéziváltóst...szóval ez inkább legenda(vagy nagyon barkács) azontúl a forgalmiban is szerepel, vizsgán tuti bukta...
Van ilyen is, olyan is... A meghalt váltók elég gyenge áron mennek. Ne a neten keress ilyen váltót, ott drágábbak - ha kint jársz németbe, akkor olcsóbban lehet találni (fuvarozom EU-ba, ezért tudom).
Gery06:
Én az A4-et átalakíttattam manuálisra... A felújításnál tényleg olcsóbb volt, de nem 100ezer volt ez sem. Nem tudom, melyik típusnál mennyibe kerülhet és miket kell cserélni, nekem az Audi 320ezerbe volt.
A belső műanyagokat elég nehéz volt beszerezni, németből sikerült... Ki kellett kapcsolni az automata visszajelzőjét is, hogy milyen állapotban van a váltó, különben inverzbe jelezte volna az összes lehetőséget a váltó módjáról, stb. Nem kis mulatság az sem...
Ennek azért nézz utána, mert én minden egyes német hirdetésnél (ahol felújított váltót árulnak) azt olvasom, hogy a régít le kell adni. A leadásig meg 1-2e eurót betétdíjként ki kell fizetni.
Mert ugye ők sem csak úgy találják azokat a váltókat, amiket felújítanak, hanem a régi leadottat javítják és adják el másnak.
Érdekes, mikor nekem tönkrement az A4-ben a Multitronic váltó, itthon azt mondták, hogy kb. 700ezer-1millió a felújítása... Németországban full felújított Multitronic-ok mennek ~2000-2500EUR-ba - de ugye akkor már a váltót is kapod, nem a tiéd újítják fel.
Szóval azért nálunk eléggé túlmisztifikált dolog ez az automata váltófelújítás - aki hozzá mer nyúlni, arra szinte félistenként kell gondolni :) Attól függetlenül, hogy meddig lesz használható az a váltó.
Ha pedig az általad említett módon javítanak meg egy váltót (nem cserélik az összes szükséges alkatrészt), szerintem illő lenne tájékoztatni az ügyefele arról, hogy az a felújítás/javítás nem komplett, így várható további meghibásodás. Aztán el lehetne dönteni, hogy megéri-e a felújítás olcsóbban, de kockázatosan, vagy kifizeti a magasabb árat (ha biztosan megbízható lesz a váltó).
"Ebből arra lehet következtetni,hogy kicsiny hazánkban elkérnek egy rakás pénzt olyan munkáért amit nem tudnak rendesen elvégezni,vagy átmenetileg jó.Tehát nem értenek hozzá."
Hogy az Octaviánál maradjunk. Abban az AG4-es váltóban van 60db kuplunglamella, 2e-2.5eft/db-ért, ez már önmagában min 120eFt. És ez csak a lamellasor!!!!! Ha mindent kicserélnének benne ami mozog és kophat, akkor csak az anyag akár többszöröse is lenne a 400eFt-nak. Szóval, ezt a fajta felújítást ebben az országban nem lehetne megfizetni. :-/