Az az 50msec lehetetlen érték. Alapjáraton kb. 2,2-2,4ms normális. Fordulaton a maximális nyitás kb. 10-13,4ms szokott lenni. Efölött már túllépi az injektor kapacitását, vagy akár rá is nyithat a következő ciklusra.
Az ECU eltárolja a Freeze frame adatoknál a hiba fennállásakor rögzített értékeket. Talán az elárulhatna valamit.
Mindenesetre átnézném a testkábeleket a csatlakozókon felül, és levenném a negatívot bő két három órára, aztán megismételném az alapjárat-tanulási műveletet, hogy a vezérlő újra tanulhassa a motor alapjárati jellegzetességeit.
Nincs több tippem vaktában, ha jónak látod gurulj erre...
Az a baj, hogy más hibakód soha nincsen mellé, csak az égéskimaradás önmagában. Eddig hétezerbe került a kiolvasgatás (2x), de okosabb nem lettem tőle. Az égéskimaradás hibakódon kívül a szoftver szerint minden tökéletes. Talán csak a lambda szonda lassult le egy kicsit, illetve irreálisan hosszú, 50 ms. befecskendezési időt ír ki a szoftver alapjáraton, ennyit mondott a diagos srác, amit észrevett.
Én nem értek a kütyüdhöz, a tirisztoros gyújtás hajnalán keletkeztek a diagnosztikai ismereteim is, úgyhogy szerintem nem sokra tudnék menni vele. Azért köszi a felajánlást.
Úgy látom, hogy innentől kezdve hosszadalmas is lehet a dolog - hacsak nem tudja valaki tapasztalatból hogy mi szokott előfordulni-, mint ahogy a leírás írja is... tulképpen mindent felsorol, step by step mérj végig mindent amit lehet, illetve cserélgesd ki az alkatrészeket szép sorban... hát ez szervizben elég drága tud lenni már csak óradíjban is, pláne meg ha a cserélgetni való dolgokat is megvetetik közben. Ezért is próbálkozok egyenlőre ötletszerű tisztítgatással meg kontaktsprével sk. , hátha... most kitisztítottam az EGR-t, a járatot is, a MAP szenzorra is ránéztem, meg az összes érintkezőket, dugaszokat befújtam.
Kap még új benzint valami kis spurifélével. Most horvát benya van benne, a gyertyaelektródák ilyen rozsdabarna, vékony, könnyen letörölhető bevonatot kaptak tőle, de nem hiszem hogy ez lenne a fő bűnös, mert már korábban kezdődött a lámpás móka és akkor tök normális volt még a gyertyakép.
Ha nem boldogulok így, akkor végül csak kénytelen leszek szakszervizt keríteni. Lehetőleg olyat, amelyik előre maximalizált pénzért vállalja a diagnosztikát és garit is ad arra, hogy feleslegesen nem cseréltet ki velem semmilyen drága érzékelőt.
Éppen az ilyen helyzeteket elkerülendő vettem japán autót, de már látom hiú remény volt, hogy ezzel nem lehet ilyen probléma. A vezetőülés lötyögése is előjött nekem is bónusznak. :-(
Kell ott lenni más hibának is, mert egyszeriben 4 hengeren jelentkezik égéskimaradás. Van egy hibakeresési protokoll ami így kezdődik: Ha a gyújtáshiba elég gyakori ahhoz, hogy 2 egymás utáni menetciklusban megnövekedett károsanyagkibocsátás érzékelését váltsa ki, akkor a hibajelző lámpa felgyullad, és a P0300 (továbbá a P0301 - P0304 hibakódok bizonyos kombinációja) tárolódik. Ha a gyújtáshiba elég gyakori ahhoz, hogy a katalizátor sérülését okozza, akkor a hibajelző lámpa minden gyújtáshiba előfordulásakor villog, és a P0300 (továbbá a P0301 - P0304 kódok bizonyos kombinációja) tárolódik. A gyújtáshiba megszűnésekor a MIL égve marad. Először a következő DTC-k hibakeresését végezze el, ha valamelyikük a véletlenszerű gyújtáshiba DTC-vel együtt tárolódott le. P0068, P0106, P0107, P0108: Szívócsonk abszolút nyomás (MAP) érzékelő P0171, P0172: Üzemanyagrendszer P0201-P0204, P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0271: Befecskendező P0335, P0339: Forgattyústengely-helyzet (CKP) érzékelő P0342, P0343, P0344: VEZÉRMŰTENGELY-HELYZETÉRZÉKELŐ (CMP) P0351-P0358: Gyújtótekercs P0506, P0507: Alapjárati vezérlő rendszer P0401, P0403, P0404, P0405, P0406, P0409, P0489, P0490: Kipufogógáz-visszavezetés (EGR) rendszer
Ha mindenképpen Te akarsz a végére járni akkor abban tudok segíteni, hogy van nálam egy ELM327-es OBD interfész, moDIAG szoftverrel. - Kölcsön tudnám adni, mostanság nem nagyon használtam. Laptopod legyen, és gyere érte...
Ma voltam http://www.kipufogodoktor.hu/-nál. A kipufogóval semmi baj nincs. Kedvesek voltak, a megbeszélt időben megvizsgálták az autót és még pénzt sem kértek. :-))))
Az Jazz-em év végi, 80.000km-nél állítottam szelephézagot. Semmiféle trutyit nem kell kenni sehová!! A régi tömítés megtisztít visszarak és tökéletes. Nem folyik nem ereszt, nem csöpög...
Nem cseréltem egyik tömítést sem, nem volt rá szükség. Két pontra kell hőálló szilikont elhelyezni a szerelési utasítás szerint, ezt én is megtettem.
Más. A legutóbbi szerviz óta már többedszerre gyullad fel a motorellenőrző lámpa. Baja nincs, de időről időre úgy 1000 kilométerenként újra és újra előjön. Magától nem múlik el, csak elfelejttetni lehet vele. (saru le)
Tisztítottam EGR-t, de nem az volt a baja a jelek szerint, mert azóta is jön. Aztán múlt héten meguntam és elvittem kiolvastatni a kódot. Waste adott egy kontaktot, de az ember nem volt elérhető, így máshova vittem. 4500 volt, mint kiderült "Regisztrált gyújtáskimaradás a kettes hengerben - visszatérő hiba" a hibakód.
Cseréltem abban a hengerben ismét gyertyákat, hátha az a hibás. Meg a két trafót áthelyeztem egy másik hengerre, hogy ha visszatérne a hiba lássuk változik-e a helye?
Azóta megjártuk az Adriát hibalámpa mentesen, de ma délután óta sajnos a MIL megint ég... Holnap elviszem ismét kiolvastatni, hogy lássam van-e változás a hibakódban.
Nem örülök neki. :-(
Valaki a múltkorában írta, hogy trafót fognak neki cserélni... lett valami fejlemény? Jó lett? Mennyibe került neki?
Kb. 2 hét múlva eladóvá válik a Jazzünk, mert nagyobb autóra váltunk.
Honda Jazz 1.4 Elegance - piros - 2009.01 ~24.500 km -sérülésmentes
A gyári felszereltségen felül van még benne/hozzá: -gyári kartámasz -gyári kerékőr -gyári gumiszőnyeg garnitúra (4db) -gyári csomagtérháló -4 db Vredestein Snowtrac3 téligumi 8mm profilmélységgel
Ha valakit esetleg érdekel, keressen meg e-mailben.
Akinél már állítottak szelephézagot azoknál ki kellett cserélni a szelepfedél-tömítést is vagy a régit rakták vissza? Gondolom ha a régi ment vissza akkor folyékony tömítőanyaggal kellett bekenni a felületeket. Ki milyen tömítőanyagot használt?
Esetleg kell még valami speciális szerszám anyag az állításhoz? (Úgy néz ki, hogy az egyik kollégám segít beállítani a hézagokat.)
Ezek szerint, pótkereket nem lehet vinni csak a csomagtér további elhasználása árán. A csomagtartó alját, hogy oldják meg a 8 centi különbség miatt? Nincs róla egy fotó? Számolgattam, nekem nem egész 2 év alatt hozná vissza az árát.
Köszönöm az infót. Kb. 40000 km alatt hozza be az árát. Ez nem rossz, de én 8 cm-t sem áldoznék a csomagtartóból. Azt hittem úgy kitalálták, hogy tényleg csak a pótkerék helyét foglalja el :-( Mekkora így a tartályod egyébként és mekkora távra elég a benne levő gáz ?
A szervizben voltam ,ott elbagatelizálták és megnyugtattak hogy a klimakompresszor, de attól még sokáig működik. Itt a forumon viszont emlitették , hogy másnak is van ilyen jelenség azért bátorkodtam megkérdezni a tapasztaltokat.
Adminisztrációval együtt 240000 Ft lesz a művelet teljes költsége. Pótkeréktartály van a pótkerék helyén, a csomagtartó alja megemelkedett 8 cm-el, mert ennyivel vastagabb a tartály a pótkeréknél.
Ahogyan azt régebben jeleztem is, autógáz üzemre is alkalmassá szereltettem a Jazzemet. Ezzel kapcsolatban a tapasztalatok eddig (kb 2000 km után): picit gyengébben megy és többet fogyaszt. Ez horrorisztikusan hangzik, "forintosítva" a fogyasztást azonban a következőképpen néz ki: benzin üzemmel 21-22 Ft/km, gáz-benzin vegyes üzemmel (hiszen benzinnel indul a motor és utána vált át gáz üzemre automatikusan) 14-15 Ft/km, ha Magyarországon tankolok. Ha Szlovákiában, akkor ennek a kétharmada....
Szelephézag állítás témához: még a gázüzem beszerelés előtt illett volna, de jobb későn, mint soha alapon ellenőriztettem a szelephézagokat. Minimálisakat, de kellett állítani rajtuk. (65000 km van benne, a márkaszervizben eddig elsumákolták a szelephézag ellenőrzését). Szerintem érzékelhetően csendesebb lett a motor a szelephézagok beállítása után.
Az első generációs Jazz-be elég lesz a 4 liter. Eddig ötször cseréltem olajat és kb. 3,5 liter szokott belemenni olajszűrő cserével együtt természetesen.
Az a kérdésem, hogy elegendő-e 4l olajat venni-e olajcseréhez, mert a boltban azt mondták, hogy cseréhez 3,6l kell, feltöltéshez 4,2l. ( plusz olajszűrő kapacitása)
Egy kérdésem lenne, hogy Eneos 5w30-as olajat akarok tetetni a kocsimba ami 4l-es kiszerelésben van. Azt mondták a boltban, hogy a számítógép szerint olajcseréhez 3,6 l anyag kell, feltöltéshez pedig 4,2. Akkor nekem elég lesz a 4l-es bödönnel? a feltöltéses 4,2 l, egy új motorhoz szükséges mennyiséget jelenti?
Mivel nem vagyok szakmabeli, ezért csak laikus választ tudok adni. Szerintem a klíma bekapcsolásakor nő a motor terhelése, és a rossz szelephézag miatti egyenetlen járás és kopogó hang a nagyobb terheléstől erősödik. Valaki hozzáértő biztos leírja majd hogy tényleg így van-e :)