Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fflx Creative Commons License 2003.03.09 0 0 6872
"Hááát, ezt hogy bizonyítják? Teszem azt Te azt mondod, megcsináltattad. (Még valami papírt is hozol a szomszéd lakatostól - mer' mondjuk a számlát kidobtad, vagy nem is számlás volt a javíttatás.) Vagy le kell szemléztetni a kocsit, MIUTÁN kész van, akkor is?

Hol a hiba a gondolatmenetemben?"

Megnézik elvileg. A dugózást nem csinálják meg addig, amíg a helyreállított állapotot el nem fogadták. (dugózás után is elvileg megnézik)

Egyébként érdekes helyzet alakult...
Az Európa visszamondta a Casco ajánlatát. (biztos nem ezmiatt :) )

Szóval feltörték, emiatt ugye helyre kellett volna állítani az eredeti állapotot. A szervíz megrendelte a teljes zár készletet, amit elvileg alvázszámhoz kötve adnak. Nekem messze elég lett volna, ha kiszedik a zárakat és ledugózzák, de a CASCO miatt kell a zárcsere. De most hogy ittvan a zár és az Europa baszik mostantól fizetni, ezért nekem maximálisan nincs szülségem a zárcserére. De megrendeltem. Tehát nem tudom most mi a francot csináljak. Ki persze nem akarok fizetni egy teljes zárkészletet amit be se igen szerelnek. Szóval nem tudom... elkeserítő ez az egész biztosításos "maffia"

Előzmény: Varshi (6810)
Danika77 Creative Commons License 2003.03.09 0 0 6871
Az biztos a modositott mert az enyém 7000-nél tilt.
Előzmény: BoGyesz_4a (6869)
Fuel Creative Commons License 2003.03.09 0 0 6870
Hello!

Sztem. biztos, mert nekem is 6750-nel tilt!!
Udv:Fuel

Előzmény: Varshi (6868)
BoGyesz_4a Creative Commons License 2003.03.09 0 0 6869
Megnézte a számítógépen a gyári beállításokat. Lehet, hogy félrenézte és már a módosítottat mondta.
Varshi Creative Commons License 2003.03.09 0 0 6868
Bogyesz:

Gratula a műtéthez! :)

.
> Nekem a gyári beállítás 7100-nál tiltott.

Nono! De hiszen csak 7000-ig van skálázva, és nálam pölö már 6750-nál letilt! Biztos, hogy ez nem a már megemelt leszabályozási érték??

Előzmény: BoGyesz_4a (6865)
BoGyesz_4a Creative Commons License 2003.03.08 0 0 6867
Nálad még nagyobb lesz a különbség.

Ma rendesen kiautóztam magam és bizton állíthatom, hogy jobban megy. Kettesben érzem a legnagyobb változást. Egész csibészesen gyorsul. :-)

Kéne vmi Punto-s talit rendezni tavasszal, mert pl. kíváncsi lennék VinyO féle tuningra (eddig csak képeket láttam) és más megoldásokra is.

Danika77 Creative Commons License 2003.03.08 0 0 6866
BoGyesz!

Örülök,hogy jol sikerült a beavatkozás.A jövőhónapban valószinű én is belerakatom a chipet az automba.

Előzmény: BoGyesz_4a (6865)
BoGyesz_4a Creative Commons License 2003.03.08 0 0 6865
Sikeresen megtörtént a műtét. Kivették a számítógépet, majd rákötötték egy notebook-ra. A "tuner" azt mondta, hogy mindenkinek egyedi program/beállítása van, mivel a program többek közt a motorszámot is tartalmazza és ha nem stimmel, akkor pár nap múlva rejtélyes hibajelenségek jelentkeznek.
Szóval kb. fél óra alatt átállította a flashban tárolt adatokat. Varshinak mondom, hogy a max. ford. számot is feljebb tolják egy-két százzzal. Nekem a gyári beállítás 7100-nál tiltott.

Miután eljöttem az első, amit észrevettem, hogy az alacsony ford.sz. tartományban jobban húz. Kettesben kifejezetten megindul! Próbálgattam utópályán is és 80-120-at 14,2mp alatt érte el. Nekem ez eddig 16mp körül volt.

Biztos elfogult is vagyok, de mikor felvettem barátnőmet Ő is megkérdezte, hogy mi van a Puntóval, mert jobban megy.

Jövő héten elmegyek leméretem padon. Az 59KW teljesítmény változott -e? Szerintem a nyomatéka javult a beavatkozás óta.

Ki akarok próbálni egy alap Puntót, hogy ez a sok szarság, amit eddig ráköltöttem mekkora különbséget jelent.

Varshi Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6864
Vinyo:

> A lényeg az nem a "csiptuning" valóban, henem, hogy hogyan tudják összelőni, hogyan tudják
> szinkronizálni az apró módosításokat(új vez.tengely, d.szűrő, kipuff rendszer, stb)ha
> ezt meg tudják csinálni, akkor jelent valamit.

Ez teljesen igaz, én csak azért nem fejtettem ki ezt a részt, mivel tudtommal amúgy "gyári" a gép.

Előzmény: VinyO (6859)
VinyO Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6863
ha bent van a kütyü, azért vidd el egy padra...a bázist úgyis tudod (+xle, ami eddigi változtatás van a gépen)
Persze, hogy az számít, hogy mennyivel megy jobban, csak a számok meg önmagukért beszélnek és hajlamos az ember(pl.én) pl.a hang függvényében erősebbnek érezni az autót!;o)
üdv
Vinyo
Előzmény: BoGyesz_4a (6862)
BoGyesz_4a Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6862
Ezzel elkéstem, mert csak 1.-től lesz mérőpadjuk. Tulajdonképpen nem a számok érdekelnek, hanem, hogy érzem -e vagy sem a változást.
VinyO Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6861
Ok!
De mindenképpen méresd le a Punyód jelenlegi teljesítményét és a csipplet teljesítményt is(ezt mindenképpen)!!!(csak hogy tudj viszonyítani!)
üdv
Vinyo
Előzmény: BoGyesz_4a (6860)
BoGyesz_4a Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6860
Háromra megyek, úgyhogy majd du-n írok az eredményekről.

Varshi: Megadom a számukat...

Magic Tuning
XV. Adria u. 79.
410-6293

VinyO Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6859
Az ATCnek nem kell feltétlenül elhinni mindent... a méréseket meg simán machinálják...az "elvégzett" munka után pl.+10%-ot nyomnak, mint mért eredmény és a vásárló örül mint majom a farkának, aztán, mikor egy buzuki megkajáltatja az első kereszteződésben, akkor azt hiszi, hogy az turbós és nem azt, hogy az övé nem változott...
A lényeg az nem a "csiptuning" valóban, henem, hogy hogyan tudják összelőni, hogyan tudják szinkronizálni az apró módosításokat(új vez.tengely, d.szűrő, kipuff rendszer, stb)ha ezt meg tudják csinálni, akkor jelent valamit.
üdv
Vinyo
Előzmény: Varshi (6857)
Varshi Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6858
Bogyesz:

Megkérdeznél tőlük valamit nekem? Felül tudják írni a leszabályozási fordulatszámot is, vagy egy komplett programot töltenek csak fel, amibe nem tudnak belenyúlni?

Előzmény: BoGyesz_4a (6849)
Varshi Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6857
Abban van némi igazság, hogy többet _tud_ fogyasztani. A legfelső határ, azaz ami legtöbbet fizikailag beleereszt a "kályhába" a vezérlő egység, az megnő. Ezért cserébe jobban megy. Ez az elmélet, persze. :)
De elméletileg nem kell többet fogyasztania, sőt kevesebbet, mert dinamikához kevésbé kell nyomni a pedált.

Amúgy a szívó chip-tunig tényleg egy "tuning" (to tune: hangolni), azaz a gyári szóráshoz képest állítja be a motort **, másrészt viszont bejátszik még, hogy a környezetvédelmi normák túlbiztosításából "vesz vissza" valemennyit. Hogy mennyit, azt nem tudom.
Az is lehet, hogy ettől egy motor már csak Euro3-as normáknak felel meg, nem Euro4-esnek. Nem tudom.
Az is lehet, hogy szélsőséges esetben a zöldkártya-vizsgálaton is felvonnák a szemöldöküket. (Hallottam már ilyet.) Nem tudom...

**: Viszont ezzel van itt egy kis gondom. Ha ebből indulunk ki, azaz hogy egy _adott_ motorhoz állítjuk a vezérlést, nem a gyári default-hoz, akkor azt a programot ott helyben kellene igazítani/pontosítani kis lépésekben, kb. mint az ATC csinálja, előtte-utána mérésekkel.

Mivel ez tudtommal ezeknél a srácoknál nem így van, hanem csak egy "gyárinál biztos jobb" konfig-ot töltenek fel, eccerűen megjósolhatatlan, hogy mi alapján lőtték be a dolgokat.

A lényeg, hogy jobban menjen, nem? :o)

Ráadásul elméletileg ezt nem szúrják ki a szervizben, plusz ha mégis gyanús lehet a dolog, akkor viszatölteted előtte az eredetit, és Te mosod kezeidet... (Ez nem jelenti azt, hogy én bármi rosszalkodásra is buzdítanék bárkit is, de a szerviz úgyis megpróbál rád kenni mindent, nem jó dolog támadási felületet hagyni.)

Amúgy aki csinált már ilyet, az mind azt mondta, hogy "kellemesebben vezethető" lett tőle a kocsi, feltehetően az alacsony fordulati nagyobb nyomaték játszik ebben szerepet. (Bár Puntoval nem nagyon van még netes tapasztalat.)

Varshi

Előzmény: VinyO (6856)
VinyO Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6856
ez nem igazán tartozik a drága "eprom frissitéshez"!Na ne nem is lehet annyit várni-lévén, hogy szívós a drága- mint a turbósoknál, de valamit rejtett tartalékot előhozhat.A turbós autóknál 90-100eFt egy ilyen projekt, de ott simán felnyomnak +40-50pacit.
Nem az új programtól fog többet ennei, hanem attól, hogy jobban tolja neki az ember!Nem ugyanaz a kettő!

üdv
Vinyo
ui.:Mesélj Bogyesz!Mizu???

Előzmény: Törölt nick (6852)
VinyO Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6855
Itt van egy link a Ate PD-ről,
http://www.conti-online.com/generator/www/com/en/ate/ate/themes/products/power_disc_en.html
a Brembo Max-ről meg az egyik saját képemet tudnám betenni, ha tudnék linkelni, de nem tudok...
Egyébként kinek a Pap, kinek a Papné...szvsz mind a két tárcsának ugyan az a feladata, csak az egyiken "koncentrikus" irányban helyezkednek el a rovátkák, a másikon pedig "merőlegesen" és kész.
Előzmény: Peti16V (6841)
Nahun Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6854
Sziasztok!
Ezekszerint az enyémben gyárilag szar a kuplung 2 km volt benne amikor átvettem és azóta csinálja a remegést.Jövő csüt viszem a 2000es olajcserére, lehet, hogy mindjárt kuplungcsere is lesz?!

Valaki tapasztalt olyat hogy hátramenetben ha rálép a fékre valami furcsa koppanás hallatszik?

Előzmény: mahanok (6844)
adamax Creative Commons License 2003.03.07 0 0 6853
Bán János rulez! :)

adamax

Előzmény: BoGyesz_4a (6849)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6852
>A műtét ára 45000+ÁFA
Egy sz@r flash eprom frissites? (Nem tom mekkora melo de nem hiszem hogy nagy...) Meger ez ennyit, van valami erdemleges hatasa a fogyasztasnovelesen tul?
Előzmény: BoGyesz_4a (6849)
Danika77 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6851
Bogyesz!

Hova viszed?
Az Adria utcába a Magichez?

Előzmény: BoGyesz_4a (6849)
mahanok Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6850
Köszi, megvárom Testa hétfői válaszát és utána döntök.
Előzmény: BoGyesz_4a (6849)
BoGyesz_4a Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6849
Én is oda járok, és a cégünk révén ismernek is, mint az már lejjebb leírtam, és merem ajánlani az M0-t. Szerintem is Bán Jánost keresd, mert én mindíg vele intézem a dolgokat, nagyon korrekt ember.

MÁS

Holnap viszem a Puntot chip tuningra. Vinyonak már meséltem a dologról, de azért ide is beírom. Szóval a lényeg, hogy külső beavatkozás nyomaitól mentes, így probléma esetén a márkaszervíz nem látja, hogy meg lett piszkálva. A szervízcsatlakozón keresztül töltik fel a programot, ha gond van, akkor az eredetit visszatöltik.
A műtét ára 45000+ÁFA.
Háromra megyek és ha minden OK, du.-n megírom a beszámolót.

Ma este elmegyek tesztelni pár adatot, pl. 80-120, hogy holnap legyen összehasonlítási alapom.

Előzmény: mahanok (6846)
Bona Fide Supraman Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6848
Azt írtam tegnapelőtt, hogy "Puntókának ehhez képest alig lett valami baja: a motorháztető kapott egy ütést szemből, emiatt felpúposodott egy 2-3 centit, na meg letörött a rendszámtábla-tartó, illetve a lökhárítő műanyag-betétje (ami van az 5 ajtósokon) kipattant az egyik oldalon. Hűtőfolyadék azonnal elfolyt, utólag kiderült, hogy a hűtő is kiugrott a helyéről a bal oldalon. A motorháztetőt leszámítva semmi karcolás nem látszik rajta."

Ehhez képest a javítás ára (amikor odatelefonáltam, a pasi megsaccolta nekem): 550.000 Ft. Ha rákérdeztem volna, biztos megnyugtatott volna, hogy ez természetesen nettó...

Nem hiszem el... Ezek az én cascomból akarnak évvégi prémiumot fizetni???

Előzmény: Bona Fide Supraman (6815)
Peti16V Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6847
Én oda járok. Bán János munkafelvevőt ajánlom, nagyon segítőkész! Nekem eddig mindent megoldott, még egy perselyt is képes volt gyártatni nekem a hátsó üléstámla zsanérjába, mert a gyári szar anyagból van és állandóan eltört, amítől erős kopogás hallható h-ról.
Sok sikert!
Előzmény: mahanok (6846)
mahanok Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6846
én sem azért mondtam. :-)

A kocsit az M0-ban vették, Halásztelken. Van itt valakinek tapasztalata szervíz ügyileg? Vihetem máshova is szervízelni, ha még garanciális?
köszi előre.

Előzmény: testa (6845)
testa Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6845
Ne hülyéskedj már! Nem azért mondtam, csak eszembe jutott, h megemlített téged.

Ha vársz hétfőig, megmondom h érdemes-e vinni a ...-be (paranoiás vagyok, majd hétfőn mondom) de nekem tudom, h anno az SPQR-nél korrekten megcsinálták, csak már nem dolgozik ott az a srác, akihez ajánlanám, h vidd. (én is odavinném)

Sziasztok,
Testa

Előzmény: mahanok (6844)
mahanok Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6844
Hello,

Igen, találkoztam a Petivel és sokat segített! Köszönöm mégegyszer.
Kuplung:
Azért furcsa, mert meg tudom oldani, hogy ne remegjen, ha meg kicsit kövérebb gázzal indulok akkor semmi gond! Viszont elég gázos így. Tehát akkor csere. Mennyi idő kb. ez? Meg lehet várni? Hova érdemes vinni?

Előzmény: testa (6842)
szepi111 Creative Commons License 2003.03.06 0 0 6843
Én pont tegnap voltam kuplung-cserén...

Autoexpert garanciás a kocsi, azaz a csapágyra és tárcsára nem volt garancia...

A szett kb. 60.000 Ft, munkadíj 20.000, de nekem össz-vissz 40.000 volt.

Új autó garanciára tök ingyen lesz. Ja, és a fickó az SPQR-nél őszintén megmondta hogy alul van méretezve a gyári kuplung, azaz típushiba.
Nekem is remegett, és alig akart elindulni...

Most már nagyon fasza.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!