ha közben a turbótengely ( amit szinte minden gyártó kínában készíttet )
Ez nem igaz. Sőt, ha tudnád, milyen kevés a BorgWarner-es (KKK a múlt évezred végéig (1997) volt csak, azóta megvette a Borg -más kérdés, hogy még ott a típustáblán a 3K) turbóink kínai anyaghányada... (szerencsére)
én a wizardon keresztül kaptam felújítottat, 120-ért, de néha furcsa turbólyukakat és szabályzási hullámzást érzek. remélem nem azért, amit itt írsz, hogy majd szétesik. már 10.000km van benne kb
Ha gyári KKK BV39-es turbót ( ~700Eur ) rakott fel neked a szerelőd akkor tudok segíteni, mert lehet ( sőt kell ) rajt állítani és bírni is fogja. Ha a második lehetőség ( vagy hasonló ikertestvére ) van fent az autódon ( ~450Eur a beszerzési ára) akkor sajnos nem tudok segíteni, mert bármilyen állítás jobb esetben tengelytöréshez, rosszabb esetben a kopresszorházban lévő turbinalapátok szétroncsolódásához ( utána meg a feltöltőrendszeren keresztül égéstérbe kerüléshez ) vezet. A kínai utángyártottak nagyon kicsit tűréshatáron dolgoznak, általában tilos eltérni a "gyári" ( azaz alap ) beállításoktól ( sajnos ilyenkor a 106 lovas úgy viselkedik mint egy dci 86 ). Ezekhez egy komplett tömítéskészlet nevetséges 30 Eur, ami jellmezi a minőséget is. Egy új komplett középrész 250 Eur, ez nagyon veszélyes ár, mert az itthoni turbófelújítók nagy részét csábítja beszerzésre, aztán "felújítás" és beszerelés után rosszabb esetben vagy azonnal meghal, vagy pár nap alatt halálozik el a gyári házba bedobott kínai középrészes "felújított" turbó.
Ezért érdemes elgondolkodni:
KKK BV39 gyári turbó 200000 huf ( márkaszervízben duplája ) vagy kínai másolat 450Eur~129000 huf-tól
Tömítéskészlet szigorúan gyári!!!!!vagy kínai csomag 30Eur~8550 huf-tól
Gyári középrész ~120-150000 hufvagy kínai középrész 250Eur~72000 huf-tól
Hát igen, a márkaszervíz kicsit pofátlan áron kínálja a turbókat ( Márkakereskedésen keresztül 381000 pénz + beszerelés + olajcsere = 1 év garancia ), de meg lehet oldani ezt szinte féláron is :
Ez am a reszletes leiras koszonjuk!
Az enyemet is beviszem a kozeljovoben diagnosztikara.
A nyomasszabalyzommal volt gond, de ugy erzem az enyemnek is jobban kellene mennie. (sztem)
Segítsen már valaki, legyenszíves, rönófan boltjának címét keresem. Tudom, hogy Angyalföld, de elfelejtettem/nem írtam fel, hogy pontosan hol is van....
Lehet kárpitbontás lesz, valami hanyag munka miatt lehet az hogy mind2 hátsó ajtón eláll a keret az ablakkal együtt...:( Eddig fel se tűnt hogy ennyire gáz, amig ki nem ugrott. Neki is látok a bontásnak, úgysincs most sok dolgom :) Köszönöm a képet!
Most voltam énis kint, igazgattam, az ablak felső sarkában lévő pöckök nincsenek a helyükön, visszarakom, de ahogy felhuzza az ablakot, kicsit megindul kifelé és kijön. 2-3 becsukás és ugyanitt tartunk :(
- Ki cserélt turbót ( márkaszervíz, esetleg egyéb műhely ) ? Egyéb maszek szerelő, aki főleg francia autókkal foglalkozik.
- Turbócsere előtt ugye megtörtént a rendszer ellenőrzése és tisztítása? Gondolom igen.
- Gyári KKK-s turbó lett feltéve, vagy utánnyomott? Szerintem utángyártott, 155 e+ áfa volt, a gyári úgy tudom 300 e + áfa
- Csere óta mennyit gurultál az autóval? kb. 50 km-t
- A turbónyomás szabályzó vákumszelep rendben van? Ezt nem tudom.
- Gyorsításnál idegen ( rendellenes, eddig nem hallot ) hangot nem hallasz? Nincs rendellenes hang.
- Fogyasztásod a csere óta hogyan alakult? Szerintem kicsivel többet fogyaszt, mint eddig.
- Miért kellet turbót cserélni? Furcsa hangot adott a turbo, amikor lefújt, és egyszer csak elment a turbo. Onnantól csak alapjáraton lehetett gurulni vele, és süvöltő hangot adott. Amikor tönkrement nem tudtam huzatn,i lábon kellett a szerelőhöz bevinnem kb. 30 km-t mentem vele finoman.
Turbócsere alkalmával a takarítás megvolt, gyári diagnosztikán nem voltam. Péntek délután lett "kész" a kocsi, de a szerelő már nem tudott mást mondani. A katalizátornál tisztitott még valamit. Szerinte, a porlasztókkal lehet még gond, de azzal előtte nem volt semmi, jól ment a kocsi.
A gond, hogy nem gyorsul, a turbó 2000 felett kapcsol be, de akkor sem az igazi. alacsony fordulaton meg nincs erő. olyan dombon ahol eddig 5.-ben felment, tegnap csak 3.-ban tudtam. A végsebesség is kb. 165 km/h körül volt, de ezt is elég lassan érte el.
Én nézegettem a neten, a szigetelés, ablakvezető alatt nem kellene lenni egy pöcöknek és egy csavarnak is, de a csavar lehet kívülről is.
Ha nem látszik - nem néztem meg az enyémet - akkor bontsd le a kárpitot, mert azt tudom, hogy az ablakvezető bent van rögzítve, hátha az fogja a keretet is.
Zsuppim
Hiába keresi Jani 1.9dci írásait, zolszinak 1.5dci van.
Ez teljesen egyértelmű, de nem ez volt ami vezérelt a válaszomnál.
- Ki cserélt turbót ( márkaszervíz, esetleg egyéb műhely ) ?
- Turbócsere előtt ugye megtörtént a rendszer ellenőrzése és tisztítása?
- Gyári KKK-s turbó lett feltéve, vagy utánnyomott?
- Csere óta mennyit gurultál az autóval?
- A turbónyomás szabályzó vákumszelep rendben van?
- Gyorsításnál idegen ( rendellenes, eddig nem hallot ) hangot nem hallasz?
- Fogyasztásod a csere óta hogyan alakult?
- Miért kellet turbót cserélni?
Ezek a kérdések talán közelebb visznek a gyors orvosláshoz. Ha nem márkaszervíz cserélte a turbót, akkor tudni kellene hogy a leömlő és a turbó csonkja között milyen tömítést használtak ( a gyári tömítés un egyszer használatos roppantós tömítés ), mert ha nem a gyárit, akkor ott is elmehet a nyomás egy része ( ennek viszont van hallható jele is ). Turbócsere alkalmával alap, hogy a teljes feltöltő rendszer ellenőrzésen és alapos takarításon megy át ( a hibás turbó általában szépen szedi fel az olajat és tolja be a coolerbe, onnan meg az égéstérbe ). Van a rönó-tól származó KKK-s turbó és a KKK-tól származó szintén eredeti BV39-es turbó ( a kettő között annyi a különbség, hogy a rönó-tól származó egység hellyel-közzel hozzá van lőve a 106 lovas motorhoz ( vagy jól dolgozik, vagy állítani kell azon is ), a KKK-s eredeti viszont alapbeállítást kapott ami okozhat teljesítménycsökkenést ) és vannak még kínai másolatok amikkel nem nagyon érdemes foglakozni, mert a vgt rendszerük 20-40000 km alatt beadja a kulcsot, ennek meg 60-80000 forint a javítása ha közben a turbótengely ( amit szinte minden gyártó kínában készíttet ) nem károsodott. Gondolom turbócsere után nem volt ráakasztva az autód egy gyári diagnosztikára ( ez azért lenne fontos, mert így könnyen ellenőrizhető a turbó helye, illetve helytelen működése )? A turbónyomás szabályzó vákumszelep szintén okozhat problémát, mert ha csereérett, akkor előfordulhat hogy nem minden helyzteben engedi el a vákumot ( folyamatosan működik ), ezért a vgt nem tudja megfelelően nyitni a lapátokat. Ha a turbócsere után átlag 3-6 decivel többet fogyaszt az autód, akkor biztosan levegőhiányban szenved a motor.
Helló itt vagyok :) a turbócserekor az olajozócsövet ,ami a karterból megy a turbóra,azt kell cserélni,mert ha le van szűkülve (olajsár,szerelésből adódó véletlen nyomódás) esetén a kenés elégtelen.És az összes levegő csövet át kell nézni,idegen anyag bekerülése végett.
A képen nekem úgy látszik, hogy az üveggel együtt van kint. Nincs eltörve esetleg? Most kimentem és megnéztem, talán valami rögzítő pöcök (vagy több) van letörve, vagy nincs bepattanva.
Köszi a választ és a segítséget. Sajnos nem vagyok az a szerelgetős típus. Esetleg nem tudnál segíteni a javításban? Ha igen akkor privátban megkeresnélek.
Hát, most visszatoltam mindent a helyére, de simán kiszedhető, másik oldalon viszont még feszegetve se jön le. Nekem se tetszett a látvány...de ha valaki tud valami okosat, ne tartsa magába! Vagy csak egy fényképpel megdobna az egész hátsó keret helyzetéről nála hogy áll már előrébb lennék. Enyém ráncfelvarrás utáni Grand Scenic.
Igen, de nem is tudom miként lehetne orvosolni, mert abszolút össze-vissza csinálja. Van amikor korábban visszaveszi, van amikor egyáltalán nem veszi vissza.... Bezzeg a Trabantnál nem volt ilyen. Sokat felejtett a világ.
:) Weboldal 1.9 dci-s kolléga írásainak olvasására buzdít........hát öööööö annak a turbónak köze nincs a tiédhez, másrészt ugye te beállítani szeretnéd és nem alkatrészeket cserélgetni
Hát öööö, tényleg nincs köze, mert az nem az övé, beállításról meg nem kérdezett, csak annyit mi lehet a baj.
Csak ennyit irtam:
jani 1.9dci kolléga irásait keresd nála volt turbócsere, leirta emlékezetem szerint mit kell még cserélni, ha jót akarsz.
Mivel nem emlékszem pontosan a leirásra, jobb ha maga keresi meg.
Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem hogy másnak is visszaugrik az irányjelzőkar még mielőtt a kanyarodást megkezdené? Sokszor mikor kereszteződéshez érek, visszaugrik az indexkar, pedig nagyon kis kormány mozdulatokat teszek csak vele. Van amikor akkor is mikor ellenkezőleg mozgatom mint amerre kanyarodnék.
Ha viszont a turbónyomásoddal van gond ( azaz nincs meg a motorvezérlő által kért mennyiség ) akkor a képen egyedüliként be nem jelölt( 2-es csavartól felfelé, menetes szártól jobbra ), piros jelölőfestékkel rögzített anyával és az abban látható menetes szárral kell foglalkoznod. Nos ez már nem sétagalopp, kicsit több melóval jár és ennek az állításához sajnos bontogatni kell ezt-azt mert minden útban van. Első körben vegyél a márkaszervízben egy egr cső tömítést ( 300 ft ). Vegyél nagy levegőt, készülj fel egy 4-5 órás küzdelemre ha még nem csináltad. 1/távolítsd el a bal felső motorburkolat tartót 2/ távolítsd el az esernyőnyél alakú egr csövet 3/távolítsd el a fém turbócsövet 4/ távolítsd el a leállítószelep fém rögzítőkarjának csavarját, majd a rögzítőkar blokkhoz csatalakozó felén lazítsd meg az anyát 5/ szenvedd ki a flexibilis egr cső kát csavarját ( a felső megy dugókulcsal is, az alsó viszont csak oldalra hajlított csillag-villás 13-as kulcsal fog lejönni 6/ távolítsd el az egész egr házat rögzítő 2db csavart a turbó felőlí oldalon ( pont a turbó felett találod ) .............................ezután a házat jobbra felfele el tudod mozdítani és hozzá is fértél a turbónyomást állító anyához és menetes szárhoz. Most jön a lényeg: a fent említett anyát meglazítod ( nem kell levenni, csak lazítsd meg ) és a menetes száron maximum 2 menetet csavarj kifelé, ez kb 0,1-0,2 bar emelést fog jelenteni. Aztán jöhet mindennek a visszaépítése fordított sorrenben, arra viszont figyelj hogy elsőként rakd fel az egrcsonkra az új tömítést, nehogy elmaradjon!!!!