Zajlik a tisztelt utasok magasfoku hulyenek nezese. Megerzik, nagyon is. De elfogadjak, mert nem nagyon tehetnek mast. Ertheto, es elfogadhato a lepes a ceg reszerol is, de legalabb ne tennek hozza a koritest.
Ja és persze a Ganz felújítaná ma a CSMG2-ket 120M-ért, ami kicsit többnek tűnik, mint a TW6000-esek 103M-s ára. A különbség csak annyi, hogy az akkor már KCSV7-ek aszinkron motorosok és teljes váz cserések lennének.
Elfelejtettem: aszinkron vagy asszinkron?
Ficium: "Megtudjátok mondani nekem, hogy mennyibe kerül egy villamos? Tudom ez egy kicsit pontatlan. Tehát mondjuk egy 49-es és mondjuk egy 2-es meg egy 4-6-os. Valamint mennyibe kerül egy Busz. A régi meg az új. Mert én nem tom elképzelni, hogy mi kerül egy vilingeren 200 millerbe. Légyszi magyarázátok el nekem. Meg azt is, hogy miért nem készült föl a Ganz a vill. gyártásra, ha volt rá 5 éve?"
Érdekes kérdések, én meg azt szeretném megkérdezni tőled, hogy mennyibe kerül ez a kék autó itt az ablak alatt, újonnan és használtan.
Villamos vásárlás az országban elég ritkán történik. Egy 49-es villamos ma mennyit ér? Vagy hogyan értetted?
Na mindegy, már régebben fejtegettük itt, hogy mi mennyi, tehát régi adatokkal tudok szolgálni.
Amikor 1994-1997 környékén bevásároltak a vidéki városok villamosból, akkor a debreceniek a KCSV6-1s-t 120 millióért vették, a szegediek a CKD T6A2H-t (v. v. ilyesmi) 70 millióért (??? segítsetek), a misolciak a KT8D5-öt használtan átlagosan 60 millióért, de elégé szórodtak az árak. A Ganz ez év februárja körül adott árajánlatában, 50db-os rendelés esetén valami 200 férőhelyes szinkron motoros 210 millióért, részben alacsonypadlós 210 ? személyes asszinkron motorost 290 millióért, 370 személyes körüli részben alacsonypadlósat 600 millió körül.
Az árak a nem alacsonypadlós, pl. CKD (ha van ilyen még) gyártmányú villamosoknál kezdődnek, és mondjuk valamelyik nagyobb cég (Siemens, AdTranz) 100%-ban alacsonypadlós villamosainál fejeződnek be. Mondjuk egy 350 férőhelyes alacsonypadlós villamos legyen 800 millió Ft, de ezekből az adatokból egyelőre nem következtess semmire. Következtetéseket csak egy konkrét beszerzésnél lehet tenni. Például a TW 6000-ek használtan 103 millió Ft, ebből kb. 20 millió Ft a felújítás. Például a miskolci Tátrák árába lehet, hogy a Ganz Ansaldo szaggató is benne volt, vagy nem, a Ganz ajánlatába lehet hogy a járulékos költségek is benne vannak, vagy nem. Ki tudja, nem vagyunk illetékesek.
A vasút járműgyártás nem készletre termeléssel dolgozik, mivel akkor a bizonytalan lejáratú forgóeszközeik állománya hatalmas lenne, nem tudnák finanszirozni a megfelelő futamú hitelekkel. Ráadásul a raktározási költségeik az egekbe szökne, tehát egyedi járműgyártás csak a megfelelő út. Tehát minden gyár rendelésre gyártja a villamosokat, és ha valaki 25 évig nem kap megrendelést, akkor 25 évig nem gyárt villamosokat. Persze a Ganz gyár 1997-ben is szállított villamosokat, ami után csődbe is ment hamarosan, az már egy kicsit régen volt, de azért lehet, hogy felkészültek a villamos gyártásra. Tehát nem az ők kapacitásukon múlik, hogy gyártsanak, legfeljebb a keresletet nem tudnák teljesen kielégíteni.
(off. semmi kedvem verőfényest köszönni: szegeden zuhog az eső..) :(((
idézet a népszavából:
Jogi úton a villamosvásárlás
Megkezdődik kedden a Fővárosi Bíróságon az a fővárosi önkormányzat által indított közigazgatási per, amelyben arról döntenek, jogszerűen vásárolta-e meg a BKV Rt. a hannoveri használt villamosokat. A perben a fővárosi önkormányzat a Közbeszerzések Tanácsa Közbeszerzési Döntőbizottsága határozatának álláspontját vitatja.
A hannoveri villamosok ügye februárban feszültséget eredményezett a Budapestet irányító MSZP-SZDSZ-koalícióban, miután a szocialisták a városházi ellenzék többségével együtt megszavazták a vásárlást. Végül csak a két párt vezetőjének, Kovács Lászlónak és Demszky Gábornak sikerült elsimítani az ellentéteket. Akkor a felek abban állapodtak meg, hogy tudomásul veszik a közbeszerzési döntőbizottság állásfoglalását.
A közbeszerzési döntőbizottság márciusban elutasította Demszky Gábornak a BKV Rt. hannoveri villamosok vásárlására kiírt közbeszerzési eljárása elleni panaszát. Áprilisban a villamosvásárlásra kiírt közbeszerzési eljárás kapcsán a Ganz Holding és a főpolgármester kérésére eljáró legfőbb ügyészhelyettes indítványát is elutasította a döntőbizottság.
Májusban Vajda Pál főpolgármester-helyettes elmondta: szeptembertől 44, jövő februártól pedig 22 hannoveri használt villamost állítanak forgalomba a fővárosban. A napokban megérkezett Budapestre két hannoveri villamos, várhatóan kedden kezdik meg próbaútjukat.
K.
Én JH-nak: "Na jó, a gyermekszállítást jelző gyerekek azért jók voltak."
Mármint a fosgyemeken. Nem voltam 1értLmű.
Löszy: "Nemadigga!
Az ablakon kihajolni tilos!
A vészféket indokolatlanul meghúzni tilos! "
Sőt, köpködni is tilos! stb.
A régi lipcsei tuján meg volt egy tábla, hogy jobb kézzel a jobb oldali, bal kézzel a bal oldali fogódzóba tessék kapaszkodni! (Ha nem hiszitek, majd bedigitálom).
attus: "és vélhetően a villamosvezetők elsöprő többsége jobbkezes, azaz a bal keze, amivel vezet, ügyetlenebb. Miért van ez így kialakítva?"
De az ügyetlenebb ballal csak a kontrollert húzod, itt előre-hátra, a réginél sem sokkal nehezebb, míg a jobbal olyan precíziós :-) mozgásokat végzel, mint megtalálod a sokezer kütyü között az ajtónyitást, nem kevered össze az ablakmosóval pl., UV-nál régen sínféket húztál, ahhoz villámgyorsaság kell stb., sz'al az összes többi kezelőszervet azzal nyomatod. HáBé! De jók is voltak azok a Tátra-, UV- stb. szkreccselések a csokiszínekben (nem mondok neveket, nehogy bajuk legyen) :-))
BLASIUS: "Elöl-hátul és oldalt is van ilyennek hely a tető alatt. Ezt, ha jól tudom motorral állítják át, mindig az aktuális irány szerint."
Fejből nemtom, de azon a Svenes honlapon rajta van, hogy melyiknek táblás, melyiknek tekerős stb. Ja, és a gyári típusát nem tudom, de az elég hasonló (majdnem ugyanaz) Kasseli TW401-422-nek N8C. A szöveg úgy szól, hogy "...fiel die Wahl auf die Firma DUEWAG und ihren standardisierten Stadtbahnwagen vom Typ N8C. "
scsabi (37572) "Biztos ami biztos, egy import kép"
Érdekes ott a jobb alsó sarokban a tasak tele "Türstörung" matricákkal. (Ha az az)
Szerintem az irányváltó az balra, előre van a menetszab.-tól, az a fekete kapcsoló, a sárga meg a piros gombok mellett balra. Ha nem, hát nem.
SzigDani (37590) "Apropó Scharfenberg: mennyi ido alatt lehet csatolni ezeket a tujákat?"
Videjón megvan, ahogy 2 ICE3 csatolódik Hannoverben. Mivel a Scharfenberg egy önműködő központi ütköző-vonókészülék (nátha vki nem tudta), csak egymásra járt a két gép és bumm...
És mentek.
Koba2 "Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan nyílhatnak le a lépcsok."
Na, akkor ezt nézd meg!
Ja, és a ajtószárnyak közötti kapaszkodó nem szerelhető ki, azon van a fotocella. Tolókocsisoknak, babakocsisoknak annyi.
Az biztos, hogy Hannoverben vannak olyan szakaszok, amelyek nem utcak alatt futnak, hanem a haztombok alatt. Hogy ez kimeriti-e a melyvezetes kroteriumait, abban alighanem egy epitomernok lenne illetekes.
Gázömlés volt egy lakásban, és két fiatal pont az ablak előtt cigizett és berobbant az egész, ők meghaltak, ugy tudom van sok sérült, a ház jelentősen károsodott, a parkoló kocsik összetörtek, a 74-es leállt, bevontatták őket, mert le kellett az egész utcában kapcsolni mindent a jelentős gázömlés miatt. Megrongálódott a gázvezeték, nemcsak a házban hanem az utcában is. Bővebben szerintem a reggeli hirekben lehet hallani, mert kinnt van minden TV csatorna.
A hannoveriek kapcsán lenne néhány kérdésem.
Az egyik, hogy már mint írtam, tök újnak tűnnek, leszámítva az áramszedőt. Valaki, meg tudja mondani, mi a különbség a hagyományos áramszedő és a félpantográf között? (Nem külsőleg)
2. A BKV új iránytáblát fog gyártani külön ezekhez a tujákhoz? Elöl-hátul és oldalt is van ilyennek hely a tető alatt. Ezt, ha jól tudom motorral állítják át, mindig az aktuális irány szerint. Meglesz itt is? Vagy szerelnek bele fokgymet? A Csufiban is van oldalsó kijelző, mégis az igénytelen táblabelógatós módszert alkalmazzák, ami már más vilcsiken sincs.
3. Mivel szeptemberig folyamatosan érkeznek a vilik, akkor ezek is be fognak állni a próbajáratok közé vagy az utasforgalom megindításáig állni fognak?
Válaszokat előre is köszi.
Itt van
egy kis anyag az általam említett LZB-ről Van benne elég sok új ötlet,
amit most próbálnak ki, mindenesetre egy példa arra, hogy a Carpy (és mások)
által emlegetett sűrű elővárosi vonatközlekedés megvalósítható.
Egy szinttel feljebb további infókat találtok a német jelzésrendszerről.
Két gyenge tippem van
1. a régebbi szerkezeteken jobbkézre a féket rakták, csak aztán a külön fék már kihalt
2. Az egyirányú villamosoknak jobboldalon van ajtajuk (de a kétirányúaknál is jellemzően a jobboldali a használatos), tehát célszerű volt a vezérállást jobbról megközelíteni, ergo vezérlőszerkezet a másik oldalon jobban elhelyezhető.
Ez így elég lényegtelen.
Tökmindegy, melyik kezed ügyében van a kontroller.
Én pl. balkezes vagyok. Metróvezetés (hja, az is volt) közben nem zavart, hogy a jobb kezemmel kell leheletfinoman adagolni a légféket.
Az az állandó éberségi tényleg baromság. Min 3 sec. tűrés kellene.
Tüsszentés: amikor nem készülsz rá (hö-hö-hőőő), hanem hirtelen kap el, nem biztos, hogy rögtön a jobb kezedet kapod az orrodhoz.
(van egy másik lehetőség: le lehet "csulázni" a műszerfalat... :-))) )
Kb 1 órája a Dembinszkyben súlyos robbanás történt, több sérült és jelentős anyagi kár is van. Pontos infóim még nincsenek, hülyeséget nem akarok irni.
Bocs, az előzőt én írtam, csak még mielőtt átjelentkezhettem volna Löszy barátom nevéről a sajátomra (aki a gépemet kora este használta), elküldte az üzenetet...
Most meg iszonyú lassú, nemtom hogy ez az új dizájnnak róható-e fel, vagy sem...
Na, erre még sosem gondoltam, pedig igencsak kézenfekvő lenne. A nálunk futó villamosokon a kontroller jellemzően a bal oldalon van, és ha jól veszem ki, a hannoverin is. Én még életemben nem vezettem villamost, nem tudom, mennyire kell ahhoz finomkodni, de ugye a magyar állampolgárok, és vélhetően a villamosvezetők elsöprő többsége jobbkezes, azaz a bal keze, amivel vezet, ügyetlenebb. Miért van ez így kialakítva?
Más. Mi a hannoveriek rendes típusjelzése? Vagy nincs nekik, csak olyanok mint a régi pestiek, ahol a pályaszám adta a típust? Mert ugye a pályaszámukat Pesten elvesztik, így lehetne mondjuk TW1500, de az sem az igazi...
"Na most fogtok ám éngemöt szeretni:)))
A Hőgye tanár úr nekünk mindig azt tanította, hogy csak Megállj! jelző létezik. Ugyanis a vasúton 2 dolog tilos:
1. A vágányokon átjárni tilos
2. Amíg a vonat az állomáson tartózkodik, használni tilos!
Szóval a kanyar és az ív mellé bejött a tilos is szőrszálhasogató módon:)))))
SzigDani
Ip.:
Nemadigga!
Az ablakon kihajolni tilos!
A vészféket indokolatlanul meghúzni tilos!
Én ott szoktam parkolni, mert két házzal lejjebb lakom, de az utóbbi pár napban már inkább meszebb álltam meg és gyalogoltam. Az úttesten egy repedés keletkezett pár hete. Aztán a nemrégi (talán a múlt hétvégi?) felhőszakadás miatt a hegyről lezúduló viz, iszonyúan sok agyagot/sódert mosott ki a repedésből. Eddig bírta a burkolat...
Nem értem, félkarú vezérek vannak csak a békávénál? Mert ha tüsszentenie kell a górénak, ott van a jobb keze, remélhetőleg szabadon. Vagy a kontrollert megtámasztja könyökkel, tenyerét meg tartja. (Avagy kultúráltan teletaknyozza a vezérállást...)
A fejét ne vakarja, katonásan vigyázzban üljön a kövi megállóig. :-)()(
nyugi, az útbeszakadás miatti terelés sehol sem szokatlan :((
Például Rákoskersztúron, a 192-198-as végállomáson van egy szép piros táblácska, miszerint vhol Rákosligeten (vagy R.csaba-Újtelepen) útbeszakadás miatt erre meg erre járnak a buszok. Szar ügy. És ez már egy két hete tutkó ott van.
Ennek az az oka, hogy a típus magyarországi közlekedési engedélyéhez 10.000 kilométer próbafutásra van szükség, ami ugye nem megy egy-két nap alatt... Szeptemberre talán éppen befejezik. Ezen kívül gondolom, hogy az is szerepet játszik a második „turnus” késve érkezésében, hogy a budapesti tapasztalatok alapján még tudnak esetleg korrigálni az ottmaradt járgányokon.
Lehet hogy már szó volt róla;
- Mi az oka hogy a villamosok két ütemben érkeznek, miért kell még hónapokig várni a második csoportra?
(Addig is áznak a hóban?)
"A jelfeladása egyszerű: a sínek között van egy vezeték, ami antennaként funkcionál a mozony innen kapja a jezőkre vonatkozó infokat."
Hmmm, habár más s jelfeladás rendszere, meg minden, de nekem ez tiszta AVR-nek tűnt:))) Csak teljesen más:)))
Ja, OFF: http://ujcimlap.index.hu ON Ez ta "linket" nem szúrhatom el:)))
Na most fogtok ám éngemöt szeretni:)))
A Hőgye tanár úr nekünk mindig azt tanította, hogy csak Megállj! jelző létezik. Ugyanis a vasúton 2 dolog tilos:
1. A vágányokon átjárni tilos
2. Amíg a vonat az állomáson tartózkodik, használni tilos!
Szóval a kanyar és az ív mellé bejött a tilos is szőrszálhasogató módon:)))))