Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alfi33 Creative Commons License 2001.04.13 0 0 45
Zolcsa!
Jó utat és sok sikert.Én 3-4 hét múlva megyek remélem beszámolód alapján már okosabban.
Gabriel!
Én úgy tudom Németországban Mwst=Br.16%
Fogy.adó=1600köbc.alatt 10%, felett 20% itthon katalizátoros autóra.

alfi33

Előzmény: Zolcsa (44)
Zolcsa Creative Commons License 2001.04.11 0 0 44
Sziasztok!

Ha minden igaz, a jövő hét vége felé megyek ki egy ismerősöm ismerősével Münchenbe. Ő azzal foglalkozik, hogy autókat hoz be az országba. Ha visszaértem, beszámolok Nektek a tapasztalataimról, később meg a vámolásról, ami remélhetőleg hamar lezajlik majd. :-))

Üdv, Zolcsa

gabriel_ Creative Commons License 2001.04.10 0 0 43
Az allampolgarsag ebbol a szempontbol teljesen mindegy. Akar Te is hazajohetsz nemet rendszamos autoval (persze ekkor autoutlevel, stb.) de ha be akarod hozni, akkor ott ki kell leptetni. Na es errol kell tudjon a kinti gepjarmu nyilvantartas, stb., ehhez kell az ideiglenes rsz.

Udv,
gabriel

Előzmény: Peggy (42)
Peggy Creative Commons License 2001.04.09 0 0 42
Sziasztok!

Én is a külföldi behozatal mellett fogom letenni a voksom ha meglesz rá a zseton :-)
Tiszta ügy, hogy van benne rizikó, és rengeteg cicizés, de azért vegyük azt is figyelembe, ha esetleg forintra ugyanannyi jön is ki, mintha itthon vetted volna, akkor is egy sokkal jobb állapotú autót van esélyed a továbbiakban tulajdonolnod, ismerve a hazai morált, utak állapotát, technikai háttért, stb ...
szóval én mindenképpen nekifutok, de csak gondos előlészítés után!

Tényleg, és mi van ha a németektől a magyar határig egy német állampolgár vezeti el nekem az autót? akkor is kell ideiglenes német rendszám?

FOCUS Creative Commons License 2001.04.09 0 0 41
OK igaz! Bocs, én a lenti (fenti) idézet kapcsán számoltam ki a srác tapasztalatai alapján!
Amúgy nem értem azt a 0.84 es szorzót.
A kinti áfára gondolsz talán amit visszakapsz?
(ha magánszemélytol veszel akkor szvsz nincs áfa)
Amúgy én Zolcsa eredményére jutottam, de aztán elolvastam ezt amit idecopyztam.

Zolcsa Creative Commons License 2001.04.09 0 0 40
Szerintem jól számoltál gabriel_, tényleg el van túlozva a 2-3 szoros szorzó. Egy 2000 DEM értékű autónál számításaim szerint 500.000 Ft-ból minden megvan, beleszámítva a végleges magyar rendszámot is.

Zolcsa

gabriel_ Creative Commons License 2001.04.09 0 0 39
Hi,

Hogy jon ki ez a 2.6-os szorzo? Mert akarhogy osztok-szorzok, a kov. tetelek vannak:

Ar: 1
MwSt vissza : *0.84
Fogy. ado (10-32% ig, mondjuk legyen 20): *1.20
AFA: *1.25
VAM ugye 0%, felteve hogy EU-bol jon az auto...

Azaz: 1*0.84*1.2*1.25= 1.26

Plusz meg: termekdij (530Ft/ gumi kg), termekdij AFA
Meg ugye a sallangok (rendszam kint, itthon, biztositas kint, itthon, benzin, szallas), de ezek szvsz 1-200e-ben megallnak... Ami nem keves, de semmikeppen sem auto-ertek-aranyos, tehat egy nagyobb erteku auto eseteben akar 10% alatt maradhat, ami mar majdnem elhanyagolhato...

A fix 2.6-os szorzot mindenesetre tulzottnak erzem. Ha valahol hibaztam, javitsatok ki!

Udv,
Gabriel_

Előzmény: FOCUS (37)
FOCUS Creative Commons License 2001.04.09 0 0 38
VAlaki leírta már egy topicbanhogy hogy, s mint zajlik ez az egész. Idecopyzom:
"Töltsd le a www.auto2.hu -ról a behozható autók listáját,
különben nagyot koppanhatsz behozatalnál (..a fene sem
gondolná, hogy pl. a Golf3-ast sem hozhatod be).
Ha van rá módod, a vásárláskor a helyi jegyzovel
hitelesíttesd az adásvételit, akkor a vámosok nem
nyomhatják fel az autód becsértékét(EuroTax katalógus).
Vigyél magaddal (németországi példa) +500 DEM-t, a
traszport rendszámra, 100.000.- HUF-t, amit a határnál kell
letenni kaúciónak, +~25.000.- HUF-t az "E"-s rendszámra és
a biztosításra.
Az autód vételárát szorozd meg kb 2-3-szorosára, így kapod
meg az eljárások utáni végösszeget..(pl. az én R19-esem
~260.000.- -be került kint, a vége viszont a sallangokkal
675.000.- lett).
Eljárás:
-Megveszed a járgányt, hitelesítteted az adásvételit.
-Ha saját lábán hozod be a kocsit, akkor a rendorségen
kiviteli rendszámot kell venned.
-A magyar határon megveszed az "E"-s rendszámot, leteszed a
100e HUF-t, megkötöd az 1 hónapra szóló kötelezo
biztosítást.
-Minden papírról csináltass 10-10 fénymásolatot.
-A leheto leggyorsabban elviszed csepelre a kocsit, a 7.sz.
vámhivatalba, és elomuszakira kérsz idopontot (kb 3 héttel
késobbre adnak)(24.000.-Ft-t vigyél magaddal).
-Elviszed a kocsit a X.kerületi Gergely utcai vámhivatalba
és azt hazudod, hogy csepelrol küldtek át (legalább egy
hónapot megtakarítasz így!!!).
Itt levámoltatod a kocsit, és rögtön befizetheted a vámot
(ha nem Uniós kocsid van).
-A spedíciós cégtol a vámpapír alapján visszakéred a
határon befizetett kaúciót csepelen.
-Az adott idopontban visszaviszed a kocsit csepelre, és
megcsinálják az elomuszakit.
-Megint Gergely utca, ahol megcsináltatod az elomuszakin
kapott határozat alapján a vámhatározatot.
-Megint csepel, ahol a vámhatározat alapján megadják az
egyedi forgalombahelyezési határozatot.
-Elviszed a kocsit a helyi KPM központba, ahol
lemuszakiztatod.
-Okmányiroda, forgalombahelyezés, rendszám, forgalmi. "
FOCUS Creative Commons License 2001.04.09 0 0 37
Zolcsa idézetéhez annyit fuznék hozzá, hogy természetesen bármilyen idos kocsit be lehet hozni, csak legyen fent a kff listáján és valóban feleljen meg a környezetvédelmi feltételeknek.
Érdekességképpen elmondanám, hogy a kinti vételár 2.6 szorosába fog kerülni összesen az autó, mire itthon forgalmomba állíthatod. (egy fórumba írta valaki a konkrét tapasztalatait.)
szvsz már nem vagyok annyira lelkes...:(
Amúgy is erosen gyanus, hogy 1-2 ezer márkáért nem kapsz épkézláb autót. Most néztem egy 1.1-es Trabant 2500 DM :) (ugyanannyi mint itthon)
Bár mondjuk ennek az lehet az oka, hogy a Német gyártmányok értékállóbbak odakint.
Magyarul 20-30%-al kedvezobb ár jön csupán ki, de ezért cserébe hetekig (!) tökölhetsz mindennel!

jung Creative Commons License 2001.04.08 0 0 36
Sziasztok!
Engem is erdekelne a kulfoldi autovasarlas. Aktualis kedvencem a peugeot 309. Itthon 8-10 eves autok ara 700 es 950 ezer kozott van, odakinn 1000 - 1500 DM. Viszont megneztem a Kff listat, es elkeserito a P309-re kiadott eredmeny. (nem megfelelo zajszint)
Ezzel lehet kezdeni valamit?
jung
Zolcsa Creative Commons License 2001.04.08 0 0 35
Idézet a KFF honlapjáról (http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/Altalan.htm):

"A hivatkozott rendelet 2000. január 1-től érvényes módosítása szerint használt gépjárművek koruktól függetlenül vámkezelhetők, ha megfelelnek a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12) KöHÉM rendeletben a forgalomba helyezésre előírt feltételeknek. Legfontosabb követelmény, hogy az adott gépjárművek elhaladási zaja és légszennyezése a vonatkozó ENSZ-EGB, vagy EGK előírásokban a járműkategóriára megadott határértékeket ne haladja meg."

Zolcsa

Zolcsa Creative Commons License 2001.04.08 0 0 34
Hol van leírva, hogy mennyi idős autót lehet behozni?
Zolcsa Creative Commons License 2001.04.08 0 0 33
Alfi33,

akkor ez azt jelenti, hogy egy 1991-ben gyártott német autót Németországból be sem lehet hozni?

Georg Creative Commons License 2001.04.08 0 0 32
Na jó, de én nem vagyok ebben otthon. Mi ennek az oka? Milyen akadályokat görditenek elém?
Előzmény: gabriel_ (30)
alfi33 Creative Commons License 2001.04.07 0 0 31
Sziasztok!
1992 07.01. követő gyártás vagy 1993 01.01.követő forgalomba bocsátás valamely EU tagországban.
Ausztria 1991-től
Svájc 1988-tól!
Svédország 1992-től
end0!Zolcsa!Focus!már négyen vagyunk.
gabriel_ Creative Commons License 2001.04.07 0 0 30
Mar mondtam, hogy felejtos, 93 elotti kocsit nem tudsz behozni...
Előzmény: Georg (29)
Georg Creative Commons License 2001.04.07 0 0 29
Sziasztok!

Az lenne az árral kapcsolatban a kérdésem, hogy mi van pl. egy 78-88 közötti Porsche 911-el? Itt mit vesznek figyelembe? Mert az ára 14.000 és 50.000 DM körül mozog, állapottól függöen. Vagy itt már teljesen más a számitás, mert ez öregebb autó?
Azért kérdezem, mert terveznék egy ilyet behozni a közeljövöben magamnak, akár itthon restaurálni is, ha szükség van rá.

Előzmény: FOCUS (26)
prudent bear Creative Commons License 2001.04.06 0 0 28
Focus,
még nem hoztam be, de egy éven belül szeretnék egyet. Hogy milyet, azt majd az adott helyzet dönti el, szvsz talán egy 5-6-7 éves megbízható, max. 100e km-es kisautót 2500dem-ig esetleg enyhe sérüléssel (van ennyiért is)
Céget nem ismerek, de jó lenne, ugyanilyenben gondolkodom. Ha tudok, szólok.

BEAR

bojk Creative Commons License 2001.04.06 0 0 27
Fiuk,

azt nem tudja valaki, hogy kulhoni szolgalat utan hogy lehet behozni autot? Azt tudom, hogy AFA-t nem kell fizetni(!), de hogy ujra vonatkozik-e vagy hasznaltra is, auto vagy motor is lehet, meg hogy mennyivel kell hazajovetel elott a tulajdonodban lennie?

bojk

FOCUS Creative Commons License 2001.04.06 0 0 26
Jó-jó kinti ár, de mi a biztosíték hogy az itthoni vámosok, akiknek profitot kell termelniük teljesen képben vannak, hogy pl egy 92 es Fiesta 120 Km-el csak 2000 márka...
Jó lenne látni ama katalógust :)
Zolcsa Creative Commons License 2001.04.06 0 0 25
Sziasztok!

Én is úgy tudom, hogy a kinti árat veszik alapul, nem az itthonit. Csak ha az nagyon feltűnően kevés, akkor nézik az Eurotax katalógust. Valahol láttam, itt a neten ezt a bizonyos Eurotaxot... Mindjárt utánanézek.

Zolcsa

FOCUS Creative Commons License 2001.04.06 0 0 24
end0 Léci (...) dobj egy mailt ha találtál ok?
Én tudok egyet, amit már mondtam itt az emilje:
molnar.wuppertal@freenet.de

Eddig egy Emilt váltottam vele, most kérdeztem bele a dolgokba igazán.
Egyébként keress rá a többi már elsüllyedt topicok között a "külföld***" szóra és találsz még pár bíztató/elkeseríto információt.

UI: Képzeljétek még nincs is jogsim :) Hiányzik az EÜ vizsgám hozzá azért a trailer... :)

Egyébként attól tartok leginkább, hogy nem a magam fajta tejfeles szájú srácoknak való ez az biznisz... Kishitü vagyok :)

end0 Creative Commons License 2001.04.06 0 0 23
Ha trailerrel hozzák be, úgy érthető, de én a saját lábán szeretném behozni az autót!

Kellene egy cég...... már keresem! :)))

FOCUS Creative Commons License 2001.04.06 0 0 22
Tudtommal magánszemélyként is kapsz egy adásvételi szerzodés pédányt, amin hivatalosan ott szerepel a vételár.(ami alapja az adóknak)

Amúgy sem teheti meg a vám, hogy 1 millát vegye alapul. Nekem azt mondták, hogy az állapottol és egyebektol függoen a Németországi értéket nézik!
Magyarul ez azt jeleni, hogyha valóban a kinti korrekt áron veszel autót, akkor nem lehet gond.
Ha ezt a vámosok írásba is tudnák adni, hogy mi az a korrekt ár és az adott típus adott állapotban szerinteük valoban 1-2ezres márkában, akkor már nem gyalog jönnék haza.

Értitek? Ettol félek csak, hogy itthon közlik a 2000 márkás mondjuk 92 es Escortomra, hogy ez bizony nem korrekt ezért katalógus kinyitás, 500ezer forint adó megállaoítás, stb... :(
De milyen árakat tartalmaz a katalógus?
Ha valaki kibogózza nekem a szálákat, azt pusszantom.
end0 1000Dm gondolom a trailer vagy a vonat vagy mittudomén. De szerintem nem gáz még így sem.

prundent bear: TE hoztál már be autót? Tudsz céget, aki behozná? Bár szerintem nem kell hozzá!

Az lenne a kényelmes megoldás, ha találnánk valakit aki hozott már be így autót.
Esetleg céget, és megbíznánk az ügyek intézésével.

end0 Creative Commons License 2001.04.06 0 0 21
1000DM??

Mi kerül annyiba??
Én inkább svájcba szeretnék kutakodni, ugyanis az a tipus amit én keresek elég ritka, és ott több van belőle!
Én úgy terveztem, hogy a neten keresek valamit,itthonról leinformálom telefonon,majd valaki "hozzáértővel" kimegyünk megvenni!..

prudent bear Creative Commons License 2001.04.06 0 0 20
Focus,
egyre jár az agyunk, de van egy kis hozzáfűznivalóm:

ha kereskedőtől veszi meg magyar cég, szla ellenében, nem teheti meg a vám, hogy a hazai 1M-es árat vegye alapul a fogy.adó és az áfa alapjánul. Ezért nagyon fontos, hogy cég hozza be, különben tényleg csak 15-20%-kal kedvezőbb a hazainál (meg a kinti jobb utak, ugyebár).

Üdv:
BEAR

FOCUS Creative Commons License 2001.04.06 0 0 19
Akkor már hárman vagyunk :)
Én Április 13.-án utazom németországba egy barátomhoz, ott biztos okosabb leszek.
Vannak kint német anyanyelvu de magyarul is jól beszélo barátaim, ismeroseim, úgyhogy a nyelvi és helyismereti hiányosságaim nem játszanak. :)

Most írtam egy autókereskedonek, (magyarul tud)
Mondta, hogy egy autó hazaszállítása kb 1000Dm lenne (140 ezres)
NEm is vészes, ahoz képest, hogy egy 1 miliós autót kint odaadnak 200 ért :)
DE: Van egy valami ami nagyon zavar és buktató lehet !
Az hogy azokat a bizonyos 10-20-25% adókat itthon nem a kinti 200ezer forintos vételárral számolják hanem az ittoni 1 milióssal...(illetve a swatcke vagy eurotax használtautó katalógus értékével)
Ez akkor már ciki mert nem 3-4 kiló a végösszeg, hanem 7-8.(ok, még így is tuti jobban járunk, figyelembe véve a német utak kíméletességét is)

Szertinem hívogassátok a váminfo telszámát, hátha valami újjat is megtudtok. (pl a kaucióról)

Ha tuti komolyan érdekel valakit a dolog akkor írjon a larry@freemail.hu ra.

Zolcsa Creative Commons License 2001.04.05 0 0 18
end0!
Én is betársulnék Hozzátok. Nagyon kéne egy jó autó... :-)
Zolcsa Creative Commons License 2001.04.05 0 0 17
Engem is a kaució foglalkoztat. Ha veszek kint 2000 DEM-ért egy autót, akkor is 3-400.000 Ft a kaució? Ez elég elkeserítő. Mennyi idő múlva fizetik vissza, persze, miután a vámot levonták belőle?
end0 Creative Commons License 2001.04.05 0 0 16
Te mostanság tervezel egy külföldi autóbeszerzést?
Szívesen társulnék esetleg..
Előzmény: FOCUS (15)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!