A Turbó technológia divízió a Honeywell Gépjármű technológia üzletág részeként a világ egyik legelismertebb motorteljesítmény-növelő gyártója személy- és tehergépkocsikhoz. A vállalat globális partneri viszonyt alakított ki az autóipari gyártókkal, a jól ismert Garrett® márkanév alatt szállítva a turbófeltöltőket.
Nekem Garrett ez még mindig, nevezhetjük akár AiResearch-nak, vagy AlliedSignal-nak...
Keress rá a Meganeklub honlapján a tippek-trükkük rovatban, az általam jegyzett ablakmosószivattyú csere szösszenetben részletesen le van írva minden. Ha nem találod, röviden leirom ide is.
Volt a haveromnak egy facelift előtti Laguna II 1.9dci - s kuncsaftja. Egy év alatt 4 turbót cserélt az autón, mert valaki mindig okosba tudott olcsó felujított darabot szerzni a tulajnak. Aztán a haver megunta a folyamatos cserélgetést és elhajtotta a zembert a turbojával együtt. Hol fémtörmelék volt a rendszerbe, hol a motorolaj tűnt el rendszeresen a blokkbol.
Turbó felrakása után lefutatta a motordiagnosztikát, azt mondja neki ugyanaz van mint a márkaszervízbe. Szerinte semmi hibakód. - A diagnosztika egyenlőre semmit sem fog mutatni, de a befecskendezési és töltési adatokat megnézhette volna, mert a program hozza a motorvezérlő által kért és a turbó által szállított mennyiségeket is!
Ha megkapom a pontos típust akkor megírom és konzultálunk, hogy lehet-e vmit csinálni. - rendben.
Általánosságban: a BorgWarner-es gyárak beszállítói bázisa a gyárhoz közeli, kínaiaké nyilván kínai és ázsiai, de pl. a mi (magyar) gyárunk nagy részét az alkatrészeknek Európából szerezzük be. A tengelyt pedig helyben munkáljuk meg, dörzs v. EB-hegesztéssel.
Az alibaba cuccok lehetnek simán hamisítványok is, gondolj bele, ha a töltőt hamisítják, mennyibe tart egy típustáblát hamisítani??? :-D
Amúgy Kínában Ningbo-ban van a gyárunk, nem is értem az általad feltüntett helyet...amúgy az alibaba meg rabló volt...:-DDD
ha közben a turbótengely ( amit szinte minden gyártó kínában készíttet )
Ez nem igaz. Sőt, ha tudnád, milyen kevés a BorgWarner-es (KKK a múlt évezred végéig (1997) volt csak, azóta megvette a Borg -más kérdés, hogy még ott a típustáblán a 3K) turbóink kínai anyaghányada... (szerencsére)
én a wizardon keresztül kaptam felújítottat, 120-ért, de néha furcsa turbólyukakat és szabályzási hullámzást érzek. remélem nem azért, amit itt írsz, hogy majd szétesik. már 10.000km van benne kb
Ha gyári KKK BV39-es turbót ( ~700Eur ) rakott fel neked a szerelőd akkor tudok segíteni, mert lehet ( sőt kell ) rajt állítani és bírni is fogja. Ha a második lehetőség ( vagy hasonló ikertestvére ) van fent az autódon ( ~450Eur a beszerzési ára) akkor sajnos nem tudok segíteni, mert bármilyen állítás jobb esetben tengelytöréshez, rosszabb esetben a kopresszorházban lévő turbinalapátok szétroncsolódásához ( utána meg a feltöltőrendszeren keresztül égéstérbe kerüléshez ) vezet. A kínai utángyártottak nagyon kicsit tűréshatáron dolgoznak, általában tilos eltérni a "gyári" ( azaz alap ) beállításoktól ( sajnos ilyenkor a 106 lovas úgy viselkedik mint egy dci 86 ). Ezekhez egy komplett tömítéskészlet nevetséges 30 Eur, ami jellmezi a minőséget is. Egy új komplett középrész 250 Eur, ez nagyon veszélyes ár, mert az itthoni turbófelújítók nagy részét csábítja beszerzésre, aztán "felújítás" és beszerelés után rosszabb esetben vagy azonnal meghal, vagy pár nap alatt halálozik el a gyári házba bedobott kínai középrészes "felújított" turbó.
Ezért érdemes elgondolkodni:
KKK BV39 gyári turbó 200000 huf ( márkaszervízben duplája ) vagy kínai másolat 450Eur~129000 huf-tól
Tömítéskészlet szigorúan gyári!!!!!vagy kínai csomag 30Eur~8550 huf-tól
Gyári középrész ~120-150000 hufvagy kínai középrész 250Eur~72000 huf-tól
Hát igen, a márkaszervíz kicsit pofátlan áron kínálja a turbókat ( Márkakereskedésen keresztül 381000 pénz + beszerelés + olajcsere = 1 év garancia ), de meg lehet oldani ezt szinte féláron is :