SZiasztok!Egy kis szakmai tanácsra lenne szükségem.LUCAS adagoló....DE lehet nem ez a ludas.
TEgnapi napon 3x is eljátszotta,hogy menet közben leállt a motor .Egyszer autópályán 120-nál.Elég beszarató helyzet volt.
Semmi előjel,egyszercsak a műszerfalon az összes lámpa kigyulladt,motor leállt.Megálltam nagy nehezen,mivel a szervók elmentek a motorral együtt.Kulcs ki,újra indít és mi se történt volna ment tovább.Ez 3x egy nap.
Utolsó dobása az volt,hogy kigyulladt a motorolaj szint visszajelző(más nem),elkezdett lassulni kb 3 másodpercig.Ezután ismét tökéletes az autó.Ma mentem vele 40km-t és semmi hiba.Nem rángat,nem dadog.indul szépen.Nem levegős a rendszer sem.
Lucason kívül mi okozhat problémát?Motorvezérlő,vagy kontakt hibás valami?
A diagnosztika nem mutat semmit....
Hol kezdjem a kutatást,feltárást?Megköszönném a hasonló tapasztalatokat átélő márkatársak segítségét,illetve a nagymesterek tanácsát!Kicsit félve indulok el vele lassan.
211-ben már az elejétől szinte minden CAN-buszon kommunikál. 2005-ben volt egy kis facelift. Ülések, fejtámlák, műszerfalon a szellőző, stb. változott, illetve a sor6 helyett V6 CDI jött, és megszűnt a 270. A Distronic már előtte is buszon kommunikált, de utána sokat egyszerűsödött, kevesebb alkatrészből áll. A nagy facelift valamikor 2006.08. környékén volt, de az nem érintette a Distronicot.
Igen, ez állítólag így van. Egy kis holland csapat foglalkozik ilyennel, hogy gyári extrákat épít ki utólag nagyon konoly szinten, 203-ba is rakott be távolságKövető tempomatot, illetve keyless go rendszert. Mbenznl.nl
Szerintem a Distronic beépítés 2005 után nem nagy ügy
Mármint a 2005 a facelift-et akarja jelenteni, tehát hogy facelift-es változatok elektronikai rendszerében kevesebb buherálni való van, egyszerűbben "felfűzhetők" a BUS-ra az utólagos GYÁRI extrák?
Is-is, keményít, puhít, ha kell besegít, szituációtól függ. Ha gyorsan kell reagálni rásegít engedéssel/emeléssel, ha elég lassan, csak lágyít, keményít szelepekkel. Szelepelésnél csak szabadabb áramlást tesz lehetővé a rendszerben, így puhít, keményítésnél csökkenti az áramlás lehetőségét. Gyors beavatkozásnál pluszba csökkenti, vagy növeli a nyomást, tehát emel/enged. A művelet felkészítését "egyszerű" számítások alapján végzi, közeledő akadály mélysége/magassága, távolsága, a mindenkori sebesség, stb. Aztán mikor eljő a pilanat, a számítások végeredményéhez szükséges beavatkozást végrehajtja. Okos kis jószág, de, hogy hány éves koráig, vagy hány km-ig számíthatunk a működésére biztonsággal..... a jóég tudja :)
Az még rendben van, ha valamilyen tök jó működésű dologért vágod szét, de egy Sl.ben ültem amiben ez működött én alapból pénzt nem adtam volna érte. Mint minden első próbálkozás erősen kezdetleges a működés, gondolom az újabb rendszerek sokkal kifinomultabbak. Inkább menő,mint hasznos...