Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.18 0 0 928
Lehet, hogy a profik nem igy hivjak, szoval amikor tul vastag lett a reteg, es tul sokat maceraltam, elofordult parszor, hogy az ecsetvonasok menten rancos lett, es folvastagodva elkezdett megcsuszni lefele. Szakemberrel ilyen nyilvan nem fordul elo, nalam ilyenkor jott a spakli+hohermunka.
Előzmény: totya4 (926)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.18 0 0 927
Hat lehet gunyolodni, de ragyogoan mazolok hig festekkel :)
Szerintem az EREDMENY minosit. Kivancsi volnek, megmondanad-e az altalam mazolt ajtokrol, hogy nem profi csinalta, es hogy tobb reteg hig festekkel :)))))))
NB a kihuzast amugy gyakorlom, csak nem tudtam, hogy igy hivjak.
Előzmény: ponex (925)
totya4 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 926
Ja igen, azt elfelejtettem megkérdezni hogy mit értessz az alatt hogy "bőrősödik"?
Előzmény: Törölt nick (920)
ponex Creative Commons License 2008.07.18 0 0 925
Híg festék :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

A tudatlanságot baromsággal kiegészíteni :DDDDD Vak vezet világtalant :DDDDD
Előzmény: totya4 (924)
totya4 Creative Commons License 2008.07.18 0 0 924
Szia, kösz a választ! Igen ez egyértelmű, de erről szó is volt, aki nem tanítja az nem feltétlen tudja elmagyarázni, hiába ért hozzá vagy azt hiszi hogy ért hozzá. Én egyébként nem írtam olyat hogy csak profik válaszolhatnak :) A híg festékben egyetértünk.
Előzmény: Törölt nick (920)
ponex Creative Commons License 2008.07.18 0 0 923
"nem biztos, hogy egy amator elboldogul egy olyan profi szaxeru modszereivel, aki 20 eve ezt csinalja"

Szerintem nincs profi meg amatör módszer. Egyféleképpen lehet szépen mázolni, mint ahogy egyféleképpen tudsz egyensulyban maradni, vagy egyféleképpen tudsz biciklizni, vagy éppen írni. Apró különbségek lehetnek persze, de csak aprók. Akárki írja le hogy alma, az, az a szó marad és nem lesz belőle retek sehogyan sem, csak azért mert másképpen ír a másik.

A gyakorlottság fontos. Amikor tanuló voltam én is fostam, hogy jajj megfolyik jajj nem takar jajj ez jajj az. Aztán később kialakul a megfelelő metodika, és álomból felébresztve is le tudsz kenni bármit. Persze aki nem ezzel foglalkozik hivatásszarűen, annak ezt a szintet nem is kell elérnie, de nem is várhat olyan eredményt, mintha gyakorlott lenne az adott dologban.

"A mar felhordottal valo erintkezest magam is mindig megszivom, egyszeruen igyekszem elkerulni"

Ezt nem elkerülni kell, hanem egy mozdulattal megszüntetni :))) Úgynevezzük a mozdulatot, hogy kihúzás.

Felhordod az anyagot, tempósan, nem mint egy csiga, és a végén egyik végtől a másikig egybefüggően egy mozdulattal az ecset felemelése nélkül végig húzzod az ecsetet a munkadarabon. Ha szélesebb a munkadarab, pl egy ajtólap, akkor többször egymás mellett, míg végig nem érsz a teljes felületen
Előzmény: Törölt nick (920)
ponex Creative Commons License 2008.07.18 0 0 922
Az a baj, hogy akkor is válaszolok, ha nem nekd válaszolok, hanem másnak, hiszen mivel olvasod, alkalmazhatod is a tanácsaimat :DDDD

A legjobb megoldás ha nem olvasod a forumot kösz :DDDDDDDD
Előzmény: totya4 (919)
brashaby Creative Commons License 2008.07.17 0 0 921
Köszi Masgas a választ :)
A makulatura csíkot (ez a rendes neve?) ugyanúgy kell felragasztani, mint a tapétát? Már úgy értem: tapétaragasztó, beken, pihentet, feltapaszt?
Előzmény: Masgas (918)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 920
Hello, en ugyan veramator vagyok, innen gyujtom a tanacsokat, ellenben a mazolas hogyanjara, ugy hiszem, raereztem. Lehet, egy profi el fog hajtani, amit szerenyen tudomasul veszek, de egyvalamire rajottem: nem biztos, hogy egy amator elboldogul egy olyan profi szaxeru modszereivel, aki 20 eve ezt csinalja, es korbefestette mar az Egyenlitot. Lehet, hogy amatornek amator modszerek valok, amelyekkel a munka lassubb, de az eredmeny a szakmunkahoz kozelito lesz. Pl. en kizarolag hig, majdnem higitohig zomanccal tudok mazolni, szinte ecsetnyomok nelkul, igaz, sokszor ramegyek. Egy profi bizonyara elboldogul surubbel is, de ahhoz szakertelem, gyakorlat stb. kell.
A mar felhordottal valo erintkezest magam is mindig megszivom, egyszeruen igyekszem elkerulni... Tovabba, lehet, ezert is kapok a szakemberektol, de ha vegleg nem boldogulok egy reteggel (magyarul javithatatlanul elbasztam), megcsuszik, borosodik, bizony megfogom a spaklit (a pengejenel, vagy hogy hivjak), es leszedem azt a reteget. A festek ugyan karba veszett, de - nemi csiszolassal, ahol "kantnis" - tukorsima reteget kapok, amin folytathatom, szigoruan vekonnyal.
Elnezest, hogy dilettansan belepofaztam, profik, zavarjatok el, ha nincs igazam, de nalam mukodik. Megismetlem: nem biztos, hogy az amator elboldogul a profi modszerekkel, amik egy szakembernek mar termeszetesek, ezert batorkodtam megszolalni.
Előzmény: totya4 (919)
totya4 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 919
Üdv. Próbálgattam a mázolást.

1. A festék higítása... ügye annyira kell hogy lehessen kenni, terüljön, de ne folyjon meg. Arra már rájöttem hogy ez képtelenség. A festék akkor fog terülni ha már híg, viszont ekkor már folyik is. Viszont ha vízszintes a festendő felület akkor végülis mindegy. Ezenkívül úgy vettem észre akkor lesz sima és nem csíkos a felület, ha kapja bőven a festéket, azaz mint korábban írva volt "kissé lehúzott ecsettel" kell festeni.
Tehát ha az ecset "alá" nézek akkor az ecset és a felület között az ecsetvonás időtartama alatt végig (friss) festék van. Kár, szerintem a vékony réteg tartósabb. Persze ha az alap "csíkosan" volt festve akkor az száradás után átüt, tehát muszáj az alapot is szépen csíkmentesre megcsinálni. Ezen még dolgoznom kell :)

2. Mi számít drága/jó ecsetnek? A boltban átszámítva 700ft-os (2 colos) volt a legjobb amit adni tudtak. Annyit vettem észre rajta hogy jobban szívja a higítót, ha belemártom már fel is kapja teljesen, meg mintha könnyebben is kimosódna belőle a festék.

3. Az átmenetekkel vannak gondjaim. Tehát ha olyan helyre érek ahol már jártam, akkor az eredmény csúnya lesz, hiszen az addigra már kissé megszáradt, tehát az újabb ecsetvonás kissé feltaknyolja. Igen, emlékszem hogy ilyesmire az volt írva hogy húzzam el vékonyra, de egyrészt nem igazán tudom vékonyra elhúzni, másrészt feltaknyolja úgyis. Alapnál nem vészes gond, mert csiszolással lehet rajta segíteni, de a felső azaz a zománcréteget már nem lehet csiszolni :) Ha van ötlet jöhet! Hogy egy példával éljek van egy kb 1,5 méteres padlódarab gyakorlásnak. Kb 30cm-t tudok lekenni belőle egyszerre. Mikorra azonban kezdeném a következő szakaszt, az előző szakasz végénél lesz a szép taknyolás. Ha lehúzom bő festékkel azt a pár centit akkor sem lesz az igazi. Ötlet?

4. Mint mondtam a zománcfesték marha bugyborékos, lehet hogy gyárilag ilyennek kell lennie? A frissen festett felületen látszik nagyon. Idővel persze a buborékok nagy része eltűnik. Nem veszek feleslegesen még egy dobozzal ha nem muszáj. Próbáltam 5 percet hagyni állni a festéket keverés után, de változás nem volt. Az alapozót többet kevergettem de abban egy darab bugyborék nem volt, tehát szerintem a festék ilyen (fajta).

Kösz előre is.

ponex te ne írj nekem, kösz.
Masgas Creative Commons License 2008.07.17 0 0 918
brashaby
Nem nehezebb sőt szebben fel lehet rakni mint a sima mintás papírtapétát.(gondolok az illesztésre)
Makulatúracsík ajánlott minden tapéta toldása alá.De ez nem pénztárszalag szélesebb annál.
Az hogy a tapéta száradáskor a kifeszülés helyett összezsugorodott és szétvált az illesztéseknél az nem a tapéta hibája, módszertani probléma lesz.
Makulatúras csík felragaszt az illesztések alá a tapétázás megkezdése előtt és hagni kell kiszáradni.
Előzmény: brashaby (915)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 917
Ugy tunik, el lett porolva az elsohaeszes olvtars hata, nahat, nahat.
Előzmény: ponex (916)
ponex Creative Commons License 2008.07.17 0 0 916
Nekem több gondom is van a kérdéseddel kapcsolatban:

1. Bemegyek valahova, köszönök. Ez alap!

2. Emberkét akarsz megkérdezni, vagy egy szakembert?

Az emberke kifejezés, kisinyítőképzős. Olyan embertől vársz választ akit eleve lenézel?

3. Ha nem ismersz egy technikát, ne degradáld! Főleg laikusként ne !!!!

Előzmény: brashaby (915)
brashaby Creative Commons License 2008.07.17 0 0 915
Teljesen laikus vagyok tapétázás ügyben (ez nyilván a kérdésemből is kiderül :), de azt szeretném megkérdezni egy hozzáértő emberkétől, hogy a fűrészporos tapéta felragasztása nehezebb-e, mint a papírtapétáé? Azért kérdezem, mert papírt már raktam fel, fűrészporost még nem és itt azt írta valaki, hogy nagyobb rések lettek a csíkok között. Vagy van valami spéci dolog, amire a fűrészporosnál esetleg jobban oda kell figyelni, vagy másképp csinálni?

Ja!!! Pénztárgépszalag a csíkok közé??? Ez komoly? Miért és hogyan?
ponex Creative Commons License 2008.07.16 0 0 914
(912)
Előzmény: Törölt nick (913)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 913
Tehat az alapozasnak foleg az esztetikai takaras a celja, vagy van egyeb is, pl. a tartossaggal, vizallosaggal osszefuggesben?? merthogy itt most engem foleg utobbi...
Előzmény: ponex (912)
ponex Creative Commons License 2008.07.16 0 0 912
Azért kell alapozni a régi zománcot is, hogy az újabb zománc réteg számára megfelelő tapadófelületet hozzál létre, ezen túlmenően pedig, hogy az új zománc réteg megfelelő mértékben takarjon. Ehhez homogén színvilágú hátteret kell képezni, amit alapozással tudsz elérni.
Előzmény: Törölt nick (909)
ponex Creative Commons License 2008.07.16 0 0 911
"Ha meg keskeny is, akkor a feluleti feszultseg miatt meg direkt jo is, szinte berantja a vizet."

Ezt nevezzük az anyag szívásának, nagyon helytelenül, hiszen a víz (illetve a folyadékok) felületi feszültsége illetve annak kiegyenlítődési szándéka okozza a folyadék anyagba való behatolását, és sem fának sem falnak eszágában sincsen szívni :))))
Előzmény: halaloszto (910)
halaloszto Creative Commons License 2008.07.16 0 0 910
A repedes, res egy olyan speci dolog, ami sokkal melyebb mint amilyen szeles.

A viznek a melyseg nem gond, mert folyik. Ha meg keskeny is, akkor a feluleti feszultseg miatt meg direkt jo is, szinte berantja a vizet.

Viszont a napfeny, meg a szel az nem szeret a szuk mely helyekre bemenni. Igy onnan nem szaritja ki a vizet.

vajk
Előzmény: Törölt nick (909)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 909
Schuller, baszki, az a jo!
Koszi, most mar mindent ertek. (Csak azt nem, miert alapozzam le utolag a tavaly folhordott zomancot.)
Hogy megis hol hatol be a viz, hulye kerdes vagy sem, de arra is gondoltam, alul gyulik fol pl, vagy a nap berepedezteti a gittet, es a mikrorepedeseken befolyik, ilyeneket fantazialtam.
Na koszi, most mar elboldogulok, ha megint lejon, rad fogom :)
Előzmény: ponex (908)
ponex Creative Commons License 2008.07.16 0 0 908
Szívesen!

Sajnos rossz festőt fogtál ki, ez van!!

Rengeteg féle szalag létezik, a Tesa illetve a Schuller márkák a legelfogadottabbak, de van eset amikor jobb egy noname pont azért mert nem ragad annyira. Azért nevezzük mindegyiket tézának, mert ez volt az első márka ami népszerű lett magyarországon, ezzel kategóriát teremtve, így minden ragasztószallagot a festők többsége tézának nevez.

Az akryl elasztikus tömítő anyag, tubusban forgalmazzák, mint a sziloplasztot, de ez festhető, míg a sziló nem és más célokra is van kitalálva a kettő! Az akrylát alapú festékek más lapra tartoznak.

Hát az alapozás lényege, hogy alapozóval történjen. Itt egy kicsit elröhögtem magam :)) Kérdésben a válasz!

Levakarod leégeted csiszolod, vagy éppen leimádkozod, a felesleges felhólyagzott megerszkedett miegymás rossz tulajdonsággal bíró festék részeket. Ahol nins festék egyáltalán, azt nevezzük nyers résznek. Mélyalapozni, (lenolajos beresztés) csak azt a részt kell. Alapozni viszont az egészet, a régi zománcot is, leginkább Trinát univerzális alapozót használok, az a legjobb. Ha véletlen nincs akkor persze jó lesz más fajta is. Supralux, vagy caparol, vagy más.

Valóban a réseken hatol be a víz, ez teljesen logikus. Hol máshol? Az akryllal való tömítésnek pont az a célja, hogy eltüntessük a réseket, és egy teljesen homogén felületet vonjunk be műanyaggal (zománcozás), így lezárva a víz és más szennyező (vegyi) anyagok útját a fához.

Előzmény: Törölt nick (907)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 907
Koszonom szepen!
Megjegyzeseim: a szalagozast magamtol folfedeztem, es a benti uvegajtot pontosan a leirtak szerint csinaltam, minden elozetes ismeret nelkul :) Es kurvaszep lett. Festot ravenni a szalaghasznalatra nem tudtam. (mondjuk en a Tesanal talaltam egy jobb markat, konnyebben tepheto, de sajna elfelejtettem a nevet)
Tovabba: magam is a ketkomponensu gittre eskuszom, festot a hasznalatara ravenni nem tudtam, csak az altala megszokott (konnyen kenheto) cuccal volt hajlando.
Kerdeseim: mi az az akryl?? Eddig ugy tudtam, egy festek.
Valamint: az alapozas lenyege az, hogy alapozoval tortenjen?? Ha nem vakarom le mindenhol, akkor hogy ertsem azt, hogy az egesz munkadarabot le kell alapozni? A tavaly festett zomancra is huzzam ra az alapozot?
Tovabba: tehat a res az, ami a valodi fenyegetest jelenti, ahogy sejtettem, ott szivarog be a viz es gyilkol belulrol??
Előzmény: ponex (905)
ponex Creative Commons License 2008.07.16 0 0 906
Ja az alapozást természetesen a teljes bunkadarabon kell végezni, nem csak a nyers részeknél
Előzmény: ponex (905)
ponex Creative Commons License 2008.07.16 0 0 905
Hát az a festő jól össze gányolta neked!

Hát mindenképpen hagyni kell kiszáradni, vagy érdemes leégetni a szükséges helyken, ezzel is gyorsítva kicsit a száradást. A leégetett részeket, flex-el simára csiszolni, hogy minnél kevesebbet keljen gittelni kívűl, ugyan is nem nagyon gittelünk külsőrészt csak amit nagyon muszály, pontosan azért mert sokkal nagyobb igénybevételnek (vegyi, időjárás) van kitéve a külsőrész.

Ezután fogod a kis falcgyaludat, vagy hívsz egy asztalost, és passzítás következik, simán kell csukódni-nyitódni a nyílászáróknak, úgy hogy ne surlódjanak egymáson sehol, és a majdan felviendő festék rétegnek is legyen elegendő helye, ami azt jelenti, hogy a más felülettel érintkező részek között érdemes legalább 0.5 miliméter távolságot hagyni. Ezek a felületek az ablakok alja és teteje, ahol a tokkal érintkezhet, illetve a duplaszárnyas ablakoknál az eleje is, ahol a két ablakszárny találkozik!

Na ha megvagy a passzítással, jöhet a lenolajos móka, természetesen csak a nyers részeket kell beereszteni, ne túl vastagon, vagy a kollégák javaslata szerint pár óra múlva a felesleg letörlésével! Aztán másnapig hadd száradjon. újból csiszolás, majd hígabb alapozóval, alapozás. Ha muszály gittelni, akkor sem neoflex-el hanem neoplaszttal, vagy én jobban szeretem a Body Fine-t az is kétkomponensű, csak fehér. A gittelés csiszolása ezután, majd egy vastagabb alapozóval újbóli alapozás, majd ismét csiszolás. Persze minden csiszolás után portalanítás. Ezután papír ragasztószallaggal (Tesa) leragasztod az ablak üveget, úgy, hogy a szallag széle legalább egy miliméterre legyen mindenhol az üveggittől. Ezután a még meglévő réseket, valamint az üveggitt mentén akryllal kithúzod, majd ujjal elhúzod, hogy ne puposodjon ki sehol. Ha résmentesnek ítéled az ablakodat mindenhol, akkor jöhet a zománcozás. Zománcozást követően a ragasztó szallagot húzd le az üvegről, és ha ügyesen ragasztottad ki akkor egy szép résmentes, az üvegnél egyenes zománcozást értél el!

Sok sikert a munkálatokhoz :)

vagy, ha pesten laksz és nincs kedved bajlódni vele:

Hajdu Miklós
30/851-10-69 vagy
http://festes-mazolas.cwi.hu/
fetses-mazolas@euromail.hu
Előzmény: Törölt nick (904)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 904
Kedves ponex!
Kerdesem ehhez a 'legutobb' targyalt temakorhoz kapcsolodik.
Tavaly mazoltuk a (regi) ablakokat. A korabbi festekretegek stabilak voltak, az utca fele latszott csak ki par negyzetcentimeter feluleten a nyers fa. A festo fogta, becsiszolta, megkuldte fel kilo neoflexszel, majd telibe huzta trinattal. Lenolaj vagy egyeb beeresztes nem tortent.
1 evig birta a cucc. A kozelmult brutalis esozesei kozepette (gyanitom, hatasara) egyre tobb friss repedes jelent meg, majd mallani kezdett a lakk es gitt. Megpiszkaltam, jobban megneztem: helyenkent kilatszik a nyers fa, ugy megdagadva a viztol, hogy alig lehet az ablakot becsukni. Ezenkivul ugx tunik, mintha az uveg es a fa kozott kihagyott, nemileg fedetlen reseken maszna be a viz, szivarogna a maz ala, es dobna le magarol. Helyes lehet az eszrevetelem?
A tovabbi teendok felol szeretnek felvilagositast kerni. Teljes leegetesre vagy kaparasra nincs mod pillanatnyilag (es a legtobb helyen jol tapad a festek). Elerek azzal valamit, ha megvarom a szaraz idot, majd ha nemileg kiszaradt (...), lekaparom faig, ahol csak le akar jonni, beeresztem es ujra csinalom, lehetoleg minden lukat lezarva?? Vagy idovel elkerulhetetlen a faig leszedes es teljes beeresztes?
elore is koszi a valaszt
Előzmény: ponex (901)
Masgas Creative Commons License 2008.07.15 0 0 903
Vajk én most gyakorlati oldalról közelíteném meg a dolgot.
Az én tapasztalatom szerint is csak egyszer és vékonyan szabad beereszteni félolajjal (még lb vel szoktam egy kicsit higítani). Hangsúlyozom tapasztalatom szerint csak hoszabb idő kb két nap után száraz a fa ha új felületet eresztessz be, persze ez függ a hőmérséklettől, fa nedvességtartalmától, fafajtától.....
Szerintem egyáltalán nem lehet beersztett felületet csiszolni jól még a szárazat sem, eltömi csak a papírt.
Én a felázott szőröket az első alapozás száradása után a tapaszolás előtt szoktam lehúzni könnyedén.
Előzmény: halaloszto (902)
halaloszto Creative Commons License 2008.07.15 0 0 902
Hat igen, ez a lespaklizas hagyott bennem maradando nyomokat. Fenyobol csinaltam egy hokedlit. Beeresztettem, szepen beitta. Aztan gondoltam egyet, es mivel volt meg anyag, athuztam megegyszer. Utanna egy hetet vartam hogy beigya/megszaradjon, de csak le kellett vakarni. Egy kesz osszerakott hokedlinek baromi sok oldala van am!!

vajk
Előzmény: ponex (900)
ponex Creative Commons License 2008.07.15 0 0 901
Na beszéljünk műveletisorrendről és okokról

Új faanyag kezelése, lazúrozás előkészítése: Gombaölő, 1 rétegben, ez egyben beeresztésnek is megfelel, mivel ne felejtsük el, hogy a lenolaj nem csak kitömi az anyag kapillárisait (csökkenti vagy teljesen meg szünteti az anyag "szívását") hanem el is színezi az anyagot, tehát a lenolajos beeresztés nem mindíg kívánatos a küllem szempontjából.

A beeresztés, vagy mélyalapozás célja: A fa rostjai között lévő hézagok, csövecskék (kapillárisok) száraz anyaggal történő kitöltése. Mivel a lenolaj diszperz rendszerű anyag, kiválónan alkalmas erre a célra. A diszperz rendszerű anyagok, egyik fő tulajdonsága, hogy egy adott hordozó anyagban esetünkben növényi olaj, el van oszlatva száraz anyag, ez a diszpergálás tulajdonképpen. Miután a hordozó anyag távozik a száraz anyagot hátra hagyva, elérjük, hogy a kapillárisok kitöltése által a faanyagunk ne vetemedjen, ne deformálódjon, így a hosszútávú stabilitást biztosítva az anyagnak, évtizedek múlva is kiválóan megmunkálható munkadarabot kapunk!


Na most jöttem rá, hogy nem fogok én itt tankönyvet írni :))))))

Gombaölő, vékony lazur, vastag lazur, vagy több rétegben vékony lazúr! Ha sötétebb színárnyalatot akarunk elérni, akor mhet a lenolajos beeresztés, nem fog feltünni annyira, de ha világosabb árnyalatrol beszélünk, akkor nem javallott a küllem miatt, akkor érdemes az adott lazur fajta saját alapozóját használni!!!!
Előzmény: SpEEd198 (898)
ponex Creative Commons License 2008.07.15 0 0 900
Azzal mindenképpen egyetértek, hogy nem ismerem az amatörség minden aspektusát :DDDD

Valóban nem mindegy, hogy mennyit ad az ember a felületre, nekem nem igen volt még problémám ilyesféle dologal, eddig nem kellett törölgetnem. Persze a megmaradt olaj nem beton keményre szárad, de szárad, mivel a lenolaj száradó olaj, vagyis megszárad. Le lehet spaklizni a felesleget, és aztán csiszolni, lévén, hogy konkrétan új faanyagról beszélünk!

oké, ha túl sok töröljük le :DDDDDD

Francba, útálok igazat adni másoknak :DDDDDD
Előzmény: halaloszto (897)
halaloszto Creative Commons License 2008.07.15 0 0 899
Ne vidd el a tamado/szemelyes hangnem fele legyszi.

vajk
Előzmény: SpEEd198 (898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!