De mi van Amerikában? A benzintemetők hazájában, ahol az Európának szánt kis városi pöcsköszörű Aveonak (ottani nevén Sonic) a belépő motorja 1,8-as szívó benzines?
Ahol a legnépszerűbb Pick-Up oknál a legkisebb motor a 4,3 as V6-os szívó benzines. Jó. lehet már kapni némelyikhez dízel motort is. 6 literes V8-ast.
Szép nagyon, hogy mi itt igyekszünk keveset fogyasztani, keveset szennyezni, (akaratlanul is bevállalva a kéttömegű lendkereket, a FAP filter cserét és egyebeket, az egyre szigorúbb EU normákkal járó többletköltségeket stb) de amíg ők felzabáltatják a világ olaj készletét a batárjaikkal, telepufogják a légkört a feleslegesen nagy motorjaikkal, addig globális szinten mit ér az európai downsizing?
Ott miért nem 450Ft a benzin? Akkor talán fájna nekik is a 6 literes V8-as.
Szóval én annak cégnek a termékeit nem javasolnám senkinek,de ez csak a személyes véleményem.
Na, ezt gondold át: teszem fel, 2 év múlva hozzád kerül egy Megane 1.6dCi - R9M turbóval, tönkremegy (NE legyen ilyen), és tudod, hogy a BorgWarner gyártja bele a turbo-t, nincs megosztva a Honeywell-lel a gyártás. Mit javasolsz az ügyfélnek? (Most tekints el attól, hogy "nem kellett volna ilyet venni...stb")
Ami még érdekes szerintem hogy náluk van ez az extra garancia,ami abból áll hogy ha fizetsz 30-40 ezer forintot pluszban /ami gondolom fedezi nekik a középrészt/,akkor nem vizsgálják a meghibásodás okát.Gondolom nem egy turbó ment szét ha ezt kitalálták.Persze más cégnél is előfordulhat.Én csak a tapasztalatom osztottam meg.Eddig háromszor cumiztam be turbóval abból 2 tőlük volt egy pedig egy nagyobb felújító cég alkalmazottjának munkája volt. Persze gari az nem működött.Szokásos szakvélemény:mikró és makró szennyeződés stb.,és mivel én ugye beépítem mint szerelő max pereskedhetnék mert én továbbszámlázom ugye és onnatól nekem kell garit válalnom a munkámra.
Szóval én annak cégnek a termékeit nem javasolnám senkinek,de ez csak a személyes véleményem.
Szerinted vigyem szakszervízbe és mondjam el a problémámat, ill a tőletek kapott tanácsokat, vagy esetleg tudsz segíteni? A szerelőhöz,aki a turbót felrakta, már nem akarom visszavinni. Nem igazán vált be.
Gondolom a renault szervíz elég drága lenne. Bár ha messze kell utaznom olyanhoz, aki ért is hozzá lehet ugyanott vagyok.
Na végre tudtam konzultálni a szerelővel aki felrakta a turbót. utánanézett gyári kk turbó lett felrakva. Tegnap volt egy közel 400 km-es utam, a fogyasztás a turbó felrakása óta /450 km/ 6,1 l átlag, előtte kb. 5,8 l körül alakult országúton. Ebben talán 10% lehet város a többi országút 100-as tempóban. A Pécs felé vezető emelkedőkön katasztrófa a kocsi, 3-ba visszakapcsolva tudtam csak gyorsítani, a gyorsulás persze inkább vánszorgás.
Ezek alapján kellene valamit kezdeni a kocsival.
A turbó nyomás szabályzó szelep után kutattam a neten, de nem találtam forrást és árakat, hogy az mennyibe fájhat, ha az a hiba.
Urak, ma reggelre az off autómból kilopták a tolatóradar szenzorait. Nincs valami ötlet arra nézve, hogy miként lehet védekezni ellene? Nyilván a csörgőkígyó nem marad ott, meg egyébként se szeretem a kígyókat, tudtommal áramot se vezethetek a lökös mögé ahol a csatlakozók vannak, de valami megoldást csak kellene találni...
Pedig a Rönó az egyik legnagyobb vevőnk, K9K Step3, Step1, az új 1.6-os dCi R9M (nekem is az van a GSIII-ban), az 1.5-ös dCi-k közül az összeset mi gyártjuk (wastegate, de jön az új 110 lovas K9K Eu6 VTG-s), de csak dízel, benzines frontot meghagyjuk másnak :-D. Őszintén, régen Honeywell volt túlnyomó részt, most azonos arányban szállítunk velük, tehát piacot nyertünk a rovásukra.
Én 2007 óta követem az eseményeket, a II-es szériába valszleg német turbók mentek, meg a konkurrencia...:-D
Igen, mert a Garrett védjegy, a Honeywell meg nem (legalábbis nincs "®" benne) és mindenki most még így ismeri (ha már nem gyártanak majd Garrett® turbót, akkor te is Honeywell-nek fogod hívni...:-D)
A totalcar autodoki irta egyszer, hogy turbohibanal mindig meg kell nezni hogy mi valtotta ki, mert legtobbszor okozata valaminek. Ergo mindig nezendo higy miert nem kapott olajat, mi tomte el a jaratokat, stb
A Turbó technológia divízió a Honeywell Gépjármű technológia üzletág részeként a világ egyik legelismertebb motorteljesítmény-növelő gyártója személy- és tehergépkocsikhoz. A vállalat globális partneri viszonyt alakított ki az autóipari gyártókkal, a jól ismert Garrett® márkanév alatt szállítva a turbófeltöltőket.
Nekem Garrett ez még mindig, nevezhetjük akár AiResearch-nak, vagy AlliedSignal-nak...