No kedves márka- és topictársak nálam beütött a ménkő, azaz a hajtókarcsapágy törés :( Előjel semmi, az utolsó pillanatig ment rendesen az autó minden fura hangot nélkülözve. Azt nem tudom, hogy repedt volt-e előtte vagy sem, de az biztos, hogy rövid idő alatt bedarálta a főtengelyt is maga alatt. A lehetséges költségeket és az azzal járó kockázatokat elemezve, hogy a motor megszórta önmagát vasreszelékkel a motorcsere tűnt a legésszerűbb megoldásnak. Nyilván meg lehetne köszörülgetni a főtengelyt meg bevállalni az alkatrészcseréket, de mindent egybevetve elfogadtam, hogy ez lesz a legjobb megoldás. Sikerült is már szerezni bele egy jóval kevesebbet futott motort. A turbó egyelőre vizsgálatra megy, de első ránézésre úgy tűnt, hogy annak nagyob baja nem lett. Az autó egyébként a XVIII. Nemes utcai magán Renault szervízben van, lévén itt lakom mellette és öröm az ürömben, hogy pont hazafelé menet szinte itt szállt el. Eddig maximálisan pozitív tapasztalataim vannak, majd írok a végén egy összefoglalót.
Az autó egyébént 2008/XII forgalomba helyezésű GSII 1.5 dCi és bár nem én voltam az első tulaj és külföldről behozott, de előélete alapján valószínűsíthető a valós kilométeróra állás, ami 115.000. Nálam az utolsó 30.000 kilométert töltötte. Külön érdekes, hogy ugyan látszik a csapágyakon már a kopás, de nem voltak úgy elkopva, mit amiket itt vagy más fórumokban láttam cserélve. Tehát talán nem is a kopás, hanem valami anyaghiba vihette el. A motornak egyébként semmi egyéb baja nem volt, olajfogyasztás is 0. Gondoltam majd a vezérléscserével együtt a csapágysort is cseréltetem, de erről lekéstem.
Tudom nem én vagyok az első, akinek ilyen hamar elszáll, sőt. De úgy látszik, hogy ezeknél a szokásos olaj,szűrők és vezérléscsere procedúrák mellett érdemes egy csapágysort is bekalkulálni, ha valakihez egy ilyen modell kerül.
Elektromosan behajló visszapillantótükör kapcsán lenne egy kérdésem, mert zavaró a dolog.
Nemigen használom ezt a funkciót, de gépi kocsimosásánál azért behajtatom.
Ekkor van az a kellemetlen dolog, hogy mikor vége a mosásnak és vissza akarom hajtatni Őket, nem megy. a motor hajtja, el is indulnak, de végállásba nem mennek el. Ha például hagyom, hogy megszáradjon a kocsi, akkor viszont tökéletesen működik és innentől kezdve mindíg ki be hajtható.
Szóval egy szónak is száz a vége, úgy néz ki, mintha vizet kapna akkor valami nem kóser, ha kiszárad akkor tökéletes.
kontakt hiba lehet, vagy csak szorulhat? Mit érdemes megnézni, ill. hogyan! :)
Vagy ez valaminek a haldoklásának előjele? :D /most még vigyorgok!/
A szerviz is megerősítette azt amit írsz, hogy az autó szándékosan teszi a tesztet. A mienk 2008-as, más a lámpája, de mozgatja ugyan úgy.
Az én problémám az, hogy amikor bekapcsolom a lámpát, akkor "villanymotor" hangon picit fel, picit le (kb. 1-1,5 mp az egész) mozgatja és kész.
Amikor viszont ezt a felesleges mozgatást csinálja, akkor felfelé kb. 2-3 mp ideig "húzza" a motor, olyan hangot ad ki, mint amikor a végálláson többször átpattanva tovább forog a motor, majd le és kész. Ráadásul az egyik lámpa hangosabb, mint a másik, de a szervizben nem tudták megmondani a számla alapján, hogy melyik. Azt viszont nem szeretném, hogy ettől purcanjon ki, ezért nyomozunk...
Elolvastam a jelenségek leírását. Tájékoztatlak (és ezzel vagy sikerül megnyugtatnom téged, vagy nem), hogy a mi autónk is pont így viselkedik immár lassan hét éve. Nálunk is (a kezdetek óta) jelentkezik a fura hang a kéz kilincsbe dugásakor - pont úgy, ahogy leírtad. És a lámpa is állítgatja magát bekapcsoláskor - épp ahogy írtad. (Az utóbbi jelenség amúgy szerintem az automatikus magasságállítást öntesztje.)
Kezdő rönós koromban (tizenhúsz év japánautózás után/mellett) én is aggódtam az ilyen-olyan hangok miatt. (Főleg amikor elhoztam a szalonból, és vadiújan több nyökörgés-röcögés jött a gépből, mint az akkor épp 200 ezer kilométer környékén járó, akkor tízéves aktuális totojámból.) Aztán - kb. egy hét alatt - meggyőztem magamat arról, hogy ez ilyen és kész. (Ahogy Te is írtad, ez nem bug, hanem feature.) Ez rönó. Lelke van. Lehet szeretni úgy, ahogy van, fura hangostúl és fura jelenségestől. Arra jöttem rá, hogy az addigi japán autómiat mindet tiszteltem, de egyiket se szerettem. Ezt meg - minden franciás "jelenségével" együtt - nagyon szeretem. Elézem neki, hogy burrog és zörög, meg hogy 130 felett sssffffúúúú-zik a menetszél a tetőablakon. C'est la vie, mon ami.
Szerintem ne foglalkozz ezekkel a hangokkal és "viselkedési mintákkal", hanem fogadd el őket. (((Persze mérnöki aggyal - amilyen nekem is van - az ember folyton azon splizik, hogy meddig normális egy ilyen hang, és mikortól számít valami rettenetes meghibásodás előjelének. Úgyhogy én is fülelek... de amiket Te leírtál, azok biztosan nem hibajelenségek.)))
A'szondod, hogy ki kellene cserélnem a csúszkát, még mielőtt hidegben, esőben (tehát akkor amikor nem lehet lehúzott ablakkal közlekedni) beesne az ablakom?
Két és fél éve élünk együtt a "törpemotoros" döncinkkel, de nálunk még nem volt cserélve egyik csúszka sem. Kell tenni szivacsot az üveg és a csúszka közé? Gyárilag is van?
Ha rákeresel a nick-jére, akkor lesz telószámod, ha nem találod, szívesen megírom, ha adsz egy e-mailcímet. Én más telefonszámát nem írom nyilvánosba le, még akkorsem, ha Ő maga megadta.
Köszönöm a hozzászólást és, hogy egyből segítőleg léptek fel!
Köszi, hoyg elmagyaráztad a jelentéseket, de örülök, ha nem fordítva ülök be a kocsiba! :))
Ha jól értettem, akkor lehetséges, hogy elmúlik a jelzés, ha egy bizonyos fordulaton teszek meg egy bizonyos távolságot? Mekkora fordulatról és távolságról beszélünk, mert akkor megpróbálnám!
Na találtam egy jó képet:) a komplett témában. A motoros képen a 4-s számú alkatrész a DPF.
Ha a kiírásod a műszerfalon erre vonatkozik akkor egy bizonyos sebbességgel (fordulattal) kell menned bizonyos km hosszan, a dpf magát tisztítja nem kell hozzá szerelő - jó esetben ez gyári leírásban is található a kézikönyvekben -
Megállapításom szerint a főtengelyen levő hosszbordás szílytárcsa belső fém része elvált a külső műanyag résztől. A kérdésem a következő: mi okozhat ilyen hibát? lehetséges-e a klímakompresszor vagy a generátor megszorulása, és az okozott további hibát...?Járt már-e valaki így?
Tárcsát le kell cserélni, azonnal, mert nagy kárt okoz ha a leváló darabkák a vezérléshez berepülnek....volt már itt ilyan talán Jani 1.9 dci kollégának, keresővel keress rá. Oka, csak az elöregedés, nincs más oka.
Szerintem törni fog a csúszkád, mert az ablak már "kimozdult" a helyéről, szerintem. Volt már cserélve ez az ablak, ha igen szivacsot tettek az üveg és a csuszka közés?
Sajnos olyan szavakat is használtatok, amiből semmit nem értek! :) Talán nem vagyok túl képzett gépkocis-ügyileg...
DPF=részecskeszűrő
Ha ELF solaris, vagy 5W30-s olaj kell a kocsidba akkor van benne ilyen, persze az évjárat is segít. Ha alánéuzel a váltókar magasságánál egy hengeres résznek kell lenni a kipufogón, akkor részecskeszűrős.
Keresek majd képet volt itt a fórumban is.
Az EGR, a kipufogógázt vezeti vissza a motorba, ez szeret elkormolódni, neten rengeteg infó van a google segít neked.
Thnx Atlasz 1.
Hát nem mondom elég széles az àrkategoria! Jókor voltál jó helyen..:)
És még így is haszonnal árulnak! Most már nem csodálkozom azon hogyha a gépet alkatrészenként vásárolnánk kb. 16 milla lenne......:((
- 1 x ValeoVízpumpa Cikkszám: 506725. Ez bruttó kisker. áron 14562,-Ft, Július 20-án 60% engedménnyel online 5825,-Ft, 990,-Ft szállításal: 6815 Ft. amit nem tudtam kihagyni, más helyeken más gyártmányú vízpumpákat is 12-14000 forintért találtam, a drágábbakat nem számítva. Ez ma ugyanitt 9.757,- Ft. http://www.fridcar.hu/alkatresz_cikkszam_talalat/353036373235/
- munkadíj: 10000,- kis hűtőfolyadékot még pótolt a mesterem. Én most mást nem cseréltettem, Renaulték gyenerátorszíjkészletet cseréltek volna élből, vízpumpát csak állapot függvényében.
Mostanában a jobb első ablak, ha valameddig leengedem az elektromos emelővel, akkor a megállítás után pörcög. Szóval, van egy hangja, mintha még nem állt volna meg rendesen. Ilyenkor, ha csak 1 pillanatra meghúzom a kapcsolót, akkor jó esetben elhallgat, rosszabb esetben a többedik piszkálásra.
Semmi. Talán ha havonta egy lehörgés. (gázadásra "lefullad", elengedem, utána jó) Inkább az állandó Service felirat, ami zavar, hogy meg a Check Emission a fedcompon. Ha kiütöm, akkor az első indításig nem ég, utána megint hibát dob. Elkopott a "legyező" benne.
Amit a neten találtam bontottat, azok is 2004-2005-ben gyártottak, a fene tudja hány km van bennük és hány lenyomás, ebből adódóan meddig bírják, így meg lesz egy teljesen új, amíg a kocsi meglesz, addig szerintem az új gázpedál kiszolgálja. :)))
A mai nap folyamán a következő hiba jelentkezett az autómon(1.9dci GrandScenic 2004):Az első észrevételem ,hogy a hosszbordás szíly lassan fut.Lebontottam a jobb oldali kereket és a kerékdob takarót. Megállapításom szerint a főtengelyen levő hosszbordás szílytárcsa belső fém része elvált a külső műanyag résztől.Tovább nem bontottam. A kérdésem a következő: mi okozhat ilyen hibát?
lehetséges-e a klímakompresszor vagy a generátor megszorulása, és az okozott további hibát...?Járt már-e valaki így?
De, rendelek holnap egy újat. Osztottam, szoroztam, minden mérlegeltem, idehaza és odakint is körbenéztem, és arra a következtetésre jutottam, hogy mindent beleértve nekem az új beszerzése a legjobb megoldás.
Amennyire értem a hibaüzenetet, valami környezetvédelmi okot jelent. Na ez lehet nagyon sok minden. Egy Clipes kiolvasás egyérteműsítheti a hibát. Na van OBD-II BT kiolvasód egy Androidos telóval is kiolvashatod.
Ha pesti, vagy környéki akkor Zoltán_1967 kiolvassa és szükség szerint tudja javítani is.
Nekem 2005-ös évjáratú, azaz a legelső Scénic II-esem van (Grand), és van xenon is meg automata kártya is benne. Egy korábbi kérdésre/problámára utaltál, de nincs türelmem végigtúrni sok száz/ezer hozzászólást, hogy megtalájam. Mi volna a kérdésed, illetve mit tehet érted?