Keresés

Részletes keresés

vpe Creative Commons License 2003.09.25 0 0 2421

bocsi csak fölhozom

Sziasztok

szörf cuccot tárolnék B füred Almádi fűzfő környékén

Ha tud valaki olyat akinél tudnám tárolni a cuccomat(pl:Van szabad
hely a nyaralóban:-) ősz és tavasz környékén (Télre hazavinném)
akkor szóljatok legyetek szívesek. Bp-en lakom és Veszprémbe be
járok suliba és macerás mindig fölmenni ha jön a szél. fizetek is ha nem túl drága.

KÖSZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
jó szelet

Előzmény: vpe (2417)
vpe Creative Commons License 2003.09.25 0 0 2420

bocsi csak fölhozom

Sziasztok

szörf cuccot tárolnék B füred Almádi fűzfő környékén

Ha tud valaki olyat akinél tudnám tárolni a cuccomat(pl:Van szabad
hely a nyaralóban:-) ősz és tavasz környékén (Télre hazavinném)
akkor szóljatok legyetek szívesek. Bp-en lakom és Veszprémbe be
járok suliba és macerás mindig fölmenni ha jön a szél. fizetek is ha nem túl drága.

KÖSZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
jó szelet

Előzmény: vpe (2417)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.25 0 0 2419
Üdv,

Tegnap (09.24) este elhoztam egy ottmaradt bumot Gárdonyból! A 06/30/30 88849-es számon, vagy mail-ben várom a tulaj jelentkezését.

Kedd DNY-i, egész jó szél. Néha pöffös, de az 5.5-ös vitorlámmal tudtam menni. Kimentem a wave deszkámért, mire az öcsém elkérte az 5.5-ös vitorlámat, és ideadta a 6.8-as VX-ét. Deszkacsere, és mentem 73 liter+6.8 m2 7 camberrel. És JÓ VOLT!! Hihetetlen, de nem volt kényelmetlen, elég hamar siklottam. Viszont a relatív kis szkeg miatt észrevehetően erősebben sodródott a deszka. Összességében az a tapasztalatom, hogy bármekkora deszkára bármekkora vitorla használható, extrém esetben akár 70 literes wave deszkán 12.5 m2 vitorla is működik. Nem lesz kényelmetlen, feltéve hogy sikerül megsiklani. Természetesen a példa elég hülyeség, mivel nagy vitorlát nem azért szokás szerelni, hogy kis szélben nyakig süllyedj...
A mai deszkák hossz, árbócsín és papucspozíciói (előre-hátra, nem oldalirányú!) a 180 és a 70 literes tartományban is nagyon hasonló.

Megint bepróbáltam pár loop-ot, és nagyot csalódtam. Azt hittem, hogy már közel vagyok. A vitorlával simán kipörgöm, csak a deszka marad lennt. Direkt figyeltem, hogy miért esem ki a papucsokból, és kiderült, hogy ha a deszka a vízen marad, akár be is ragaszthatom a lábaimat, akkor is lerepülök a deszkáról. Vagyis a pörgést csak akkor szabad indítani, ha a deszka teljes egészében kinnt van a vízből. Megint vissza az alapokhoz, meg kell tanulnom újra ugrani, és az indítást tanulási fázisban mindenképpen hullámról kell végrehajtani...
Egyébként megvan a válasz, hogy nekem miért tört a deszka orra, és BR meg nem is találkozott ezzel. Az én deszkám 280 hosszú, a mai deszkák ebben a méretben (108 liter) max. 270 de inkább 260-asok. Plusz én alacsonyra szerelem a bumot, így a bum éppen elkapja a deszka orrát. Otthon lemodelleztem, a wave deszkámat így nem is lehet betörni, mivel az árbóc elcsúszik a deszka orrán (a csapódás oldalról jön), a bum meg vagy 10 cm-el túl van az orron.

Szerda, a beígért erős-viharos helyett olyan kb. 4 bft, max. alsó 5-ös. Kis szélben az öcsém megint elkérte a cuccomat, én mentem az övével (a 6.8 VX, meg 96 literes kb. 52 cm keskeny slalom deszka). Na, ez a keskenység az idegeimre ment. Lehet rajta manőverezni, csak jóval nehezebb. Kiderült, hogy az én deszkám egész freestyle-os, legalábbis az 52 centihez képest...
Az egyik haverom videózott egy keveset. Én nem tudtam, hogy ő az, csak láttam hogy videó, akkor próbálkozzunk trükkökkel. Sajnos pont csökkent a szél, meg bénáztam párat. Viszont sikerült felvenni egy ugrásomat, ami... hát, kb. 3 évvel ezelőtt ha ilyet ugrom, örültem volna nagyon. Most inkább kicsinek tűnik. A deszka kb. 1 m magasra szépen, vízszintesen kijött, az ugrás íve is szép, a landolás kicsit lapra. Ez mind aránylag kis sebességgel, 6.8 kisszélre szerelve kényelmes, tehát kb. közép 4 bft szél, és az adott viszonyok között nagy hullámról. Minden tudásomat beleadtam ebbe az ugrásba a videó kedvéért, és mégsem vagyok vele elégedett.

vpe Creative Commons License 2003.09.24 0 0 2418
ja, előre is köszi
Előzmény: vpe (2417)
vpe Creative Commons License 2003.09.24 0 0 2417
Sziasztok

szörf cuccot tárolnék B füred Almádi fűzfő környékén

Ha tud valaki olyat akinél tudnám tárolni a cuccomat(pl:Van szabad
hely a nyaralóban:-) ősz és tavasz környékén (Télre hazavinném)
akkor szóljatok legyetek szívesek. Bp-en lakom és Veszprémbe be
járok suliba és macerás mindig fölmenni ha jön a szél. fizetek is ha nem túl drága.

jó szelet

motinka Creative Commons License 2003.09.22 0 0 2416
Sziasztok,

Nagyon jó kis cikk olvasható az árbocokról a Magyar Rádió Szörfmagazin oldalán Hatvany Sanyi bácsi és Tóth László tollából.
A Szörfmagazin oldalára eljuttok a honlapom kezdőlapján lévő Szörfmagazin felitara kattintva.

más: szezonvégi akció Az F2 -nél, az akciós temékeket, árakat megtaláljátok a honlapomon a kezdőlapon.

MoTiNka

windsurf.at.hu

FastCatch Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2415
Az üzletben nem néztük meg a görbületet, mert eszembe sem jutott... A dolog az első riggeléskor derült ki, de ez külföldön volt, úgyhogy egy hétig ment a cucc, mire a kezembe került. (Ha eddig nem volt egyértelmü, az árbóc nem az enyém, de asszem ez mindegy is.) Nem volt egy napnál tovább folyamatosan felszerelve a rigg, úgyhogy nemigen "húzódhatott bele"...

Tény, hogy a görbületet nem lehet pontosan mérni, de mi a földre téve és a (függöleges) házfal mellett mérve néztük meg, tehát a saját "belógása" minimális kellett legyen. Böven befért a közepénél két (majdnem három) ujjam az árbóc és a fal közé.

Nomindegy, visszamegyünk kérdezni, de elöre boritékolom, hogy megmagyarázzák, hogy nem baj. (Még jó, hogy nem én viszem vissza, velem túl könnyen elbánnak. :-()

Előzmény: vau1111 (2413)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2414
Köszi, egy kicsit azért a Sóstóihoz képest fejlődtem :)
A cucc 108 liter + 5.5 m2 nocam freeride, szóval max. a deszka súlya ami nem ideális.
Az elugrás, seggberúgás, vitorlával párhuzamosodás simán megy. Ez a mozdulat egyébként csak akkor esett le, amikor megmutattad a parton. Hülye megfogalmazással számomra egy fordított backloop-szerű mozgásnak tűnik (haladás, vitorladobás előre, de a megcsavarás hátrafelé megy).
Érdekes, hogy nekem semmi bajom a magassággal. Nem hullámról ugrom, szóval a magasság finoman szólva is nevetséges kellene hogy legyen, mégis ha a technika stimmel, a magasság láthatóan megvan (mármint amikor elengedem a cuccot, a deszka szerintem kb. 1 m-es magasságban van). Sőt, ha érezhetően lenn ragadok a vízen, a feléig, vagyis 180 fokos pörgésig simán eljutok még a deszkával is. A hullámok majd akkor, ha már érzem, hogy a mozgás végig megy.
Ja, és sokat elemeztem a tavalyi videóidat. A 3-ból a két gyengébbiket szerintem elérem, a legjobbat még nem (ott a deszkával kipörögted, a vitorlával még nem). Szóval közeledek :)
Előzmény: Blind Rider (2412)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2413
Erre lehet, hogy ellentmondó válaszokat fogsz kapni...

Saját tapasztalat:
Egy kis görbület nem vészes. Az 5 cm eltérés nekem nagyon soknak tűnik. Megmérni ugye nehéz, mert az árbóc a saját súlyától is görbül, hiába rakom tuti egyenes mellé.
Általában attól alakul ki, hogy sokat volt felszerelve. Tipikusan egy 2 hetes nyaralás után, ha közben végig felszerelve állt a vitorla, kicsit görbe marad az árbóc. Ha mondjuk egész nyáron össze van szerelve, a legjobb minőségű árbócban is jelentős görbület keletkezik.

A belerakott görbülettől nekem még soha semmilyen árbócom nem tört el. Szenvedtem már árbóctörést nem is egyet, de láthatóan mindig mástól (egyszer a bumnál tört, egyszer az aljától 50 cm-re, ahol a görbület esetleges gyengítő hatása ugye még nem érvényesülhet, egyszer meg a toldó elem csúszott el)

Az összes árbócomban van valamekkora görbület (70% carbon ART, 30% carbon GUN, üveg noname, üveg NPU, üveg Tyroplast)

Ha nagyon zavar, kérdezz rá a boltban. Végül is ha garanciát kaptál rá, az akkor is garancia, ha használtan vetted. Nem emlékszel véletlenül, mekkora görbület volt benne amikor vetted? (valamekkora biztos volt benne, hacsak nem 1 napra szerelték föl). Ha tényleg óriási benne a görbület, érdemes lehet elvinni a boltba, mivel én pl. ha eladó lennék 1-2 cm görbületet simán megmagyaráznék, viszont egy üresen szétgörbült árbóc azért meggyőzne.

Előzmény: FastCatch (2411)
Blind Rider Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2412
Hi Mindenkinek!!!

Végre ismét internetközelben vagyok, na nem sokáig, de kihasználom az alkalmat, hogy írjak!
A nyár meglehetősen mozgalmas volt, voltunk Horvátországban Freestyle Bajnokságon, ahol nem volt szél, volt Let's Go Freestyle, ahol Vau-al végre személyesen is találkoztam, és volt sok szélcsendes Balatoni nap. Szél kevés volt, az is többnyire akkor, amikor nem voltunk itthon.

Vau: A loopnál eleinte, mint pl a tavalyi videókon, nekem is ez volt a bajom, hogy kiegyenesedtem. Erre nagyon fontos figyelni, hogy felugrás KÖZBEN, mikor a deszka már hagyja el a hullámot, előre nyomni a vitorlát, mintha kisszélbe leejtenél. Ezt a kezek hátrébb fogásával (a felugrás előtt) még radikálisabban teheted meg! Ezután egyből hajlítsd be a hátsó lábat (rúgd seggbe magad :)!!! ), és nézz el ferdén a vállad felett hátra! Csavarodj te is bele az ugrásba, a tested legyen párhuzamos síkú a vitorlával, a haladás közbeni és normál ugrásnál tapasztalt félig előreforduló pozíció helyett! Húzd össze magad minél kisebbre, folyamatosan, az egész ugrás alatt végig! A kezek előrenyújtása általi forgatóerő semmit nem ér a tested által kiváltott rotáció nélkül. Erre a legjobb tapasztalatom az egykezes loopoknál volt, amikor beakasztott trapézzal, első kézzel elengedve a bumot alig lehet a vitorlát előrenyomni, mégis ugyanúgy ki tudtam forogni, mint a normál speedloopot, csak erősebb szél és kicsit nagyobb hullám, megfelelő test-összehúzás és forgatás, valamint egy jó adag adrenalin kell hozzá :))!

Ezenkívül nagyon sokat segít, ha háromnegyedszélben ugrasz fel, valamint tényleg magasra ugrasz (legalább 1 - 1,5 méter). Persze ennél kisebb ugrásból is ki lehet forogni, csak nehezebb.

A deszka orrára csapódást nem értem, nekem még nem volt ilyen. Persze csak magamat tudom ismételni: szerintem a camberes vitorla és freeride / slalom deszka finoman szólva nem ideális loop-tanulásra! Ha az említett próbálkozások a wave cuccal történtek, akkor nem szóltam.

Most hétvégén voltunk lenn Balcsin, szuper szél volt, főleg szombaton. Lejöttek a Hi-Surf-ös Berciék is, úgyhogy hatalmas freestyle sessiont nyomtunk a zuhogó esőben. Eleinte 6.7-re fújt jól, később bedurvult, és 5.4 lett belőle. Jópár loop és volcan pergett Berci, Gábor és jómagam jóvoltából, erősebb szélben 1-2 egykezess loopot is bevállaltam, meg rápróbáltam egy ponchra (flatwater goiter v. speed goiter). Nos ez nem volt épp sikeresnek mondható, félig rápördültem a vityóra, de megijedtem és visszahúztam a cuccot, amitől egy fordított (reverse) table top into frontloop let majdnem belőle, mert a visszahúzásnál előrenyomtam a vityót és belecsavart egy fél - loopba. Hát elég érdekes kreáció lett :).
Próbálgattam a spockot, az idei és nagy célját, de még mindíg hiányzik valami, amit nem, vagy rosszul csinálok. Néha már el tudom kezdeni a volcanból tavábbcsúsztatni a cuccot, de esés lesz a vége. Sebaj, majd legközelebb!

2 hét múlva hétvégén Pannonia Soul Classic hétvége a Fertő tavon, egyben Magyar Freestyle Bajnokság - Expression Session. Akinek van kedve, jöjjön, lesz buli meg talán szél is.

Üdv:

Andris, The Blind Rider

Előzmény: vau1111 (2395)
FastCatch Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2411
Sporttársak! Szerintetek az mit jelent, ha egy 50% karbon tartalmú áróc elgörbült? Ez alatt azt kell érteni, hogy egy 460-as (nem noname, de a márkát hagyjuk) árbócban kb. 5 cm-nyi görbület (eltérés) van a közepén (de az árbóc teljes hosszán kb. egyenletesen elosztva). (Természetesen vitorlamentes, feszítetlen állapotról beszélünk.)

Ha ez egy év garanciával, de használtan vétetett, akkor vissza lehet/érdemes vinni?

Nekem utoljára alu-árbóc görbült el...

vau1111 Creative Commons License 2003.09.18 0 0 2410
Köszi, máris találtam rajta pár érdekes és hasznos dolgot :)
Előzmény: FastCatch (2409)
FastCatch Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2409
Én a BOARDS honlapjáról jutottam el oda, de fórum maga itt van. A színvonala átlagban szvsz nem rossz, van rajta jópár érdekes, segítökész és hozzáértö csóka.

Aloha!

Előzmény: Széllovas Tomika (2407)
Kulimász Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2408
Halihó!

Linz-ben vagy környékén nem tudtok véletlenül valami jobb szörfboltot? Megyek egy hétre októberben, szívesen körülnéznék egy igazán profi szörfshopban, mert még sosem voltam ilyen helyen.:-(
Egyáltalán október 12. után nyitva vannak még a shopok ósztriában?

Széllovas Tomika Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2407
Hali!

Megtennéd, hogy leírod a fórum helyét? Igazán színvonalas oldalakat idáig nem nagyon találtam windsurf témában...

(continentseven, stehsegelrevue, daily-dose ezek egész jók)

Köszi

Előzmény: FastCatch (2406)
FastCatch Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2406
Egy általam látogatott másik (alapvetöen angliai) fórumon idönként fellángoló hitvitáig fajul a kérdés, hogy mail-order (ott többnyire ez alatt GUN-t kell érteni), vagy helyi szörfbolt legyen-e a preferált. Ott is az derül ki, hogy a szörfboltok minösége erösen szór, pedig az egy jóval nagyobb piac, ahol ráadásul sokkal drágábbak a cuccok, mint mifelénk. (Igaz, hogy többet is keresnek, de ez pl. Németo-gal összehasonlítva már nem igaz, viszont a cuccok annál is sokkal drágábbak.) Tudok nem egy embert, aki több száz km-t megy, mert ott van egy jó bolt, a saját környékén lévöben nem bízik meg...

Különben nekem is volt rossz és jó tapasztalatom is az itthoni boltokkal kapcsolatban. Az idén inkább rosszak voltak; régebben jobbak. Nem állítom, hogy ez tendencia, csak nekem ez így jött ki.

Különben a kis piacra a válasz (más üzleti területeken) az összeolvadás, vagyis, hogy kevesebb üzlet lesz (esetleg több brand-del). Miután erre itthon kevés jel mutat, úgy tünik, mégis elég nagy ez a piac... (ami különben mi vagyunk...)

Előzmény: Széllovas Tomika (2405)
Széllovas Tomika Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2405
Én telefonon érdeklődtem a Mistralnál, többször is, mikor a cuccomat szereztem be. Volt olyan eset, hogy vitorlák felől érdeklődtem, és az volt a válasz, hogy ami szóba jöhet, az csak egy van, xy x ezerért. A többi szemét, gagyi, említésre sem méltó. Ez utóbbiakról többet egy szót sem tudtam kihúzni.

Volt olyan esetem is (F2), hogy nem volt pénzem kifizetni a vitorlát, pedig tetszett, meg pont jó lett volna (vario-topos, nem kellett új árbócot venni hozzá), és eltették nekem, hogy ha megjön a fizetés, 1,5 hét múlva kifizetem, addig nem adják el. Persze lehet, hogy senki más nem vette volna meg :)

Előzmény: farriss (2404)
farriss Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2404
Na akkor mégeccer: :-)
Az én megjegyzésem a hazai boltosokról szólna. Badmad-nek tökéletesen igaza van, a hazai boltosokban sajnos nem tudatosult, hogy a vevőkből élnek. Pl erre az esetem a Mistral bolttal. Megnéztem a weboldalukat, ahol kinéztem egy North vitorlát, és írtam nekik egy mailt, érdeklődve az árakról. Erre Pszotka (magát a mail-ben csak 3ede-nek tüntetve fel), írt egy kedves mailt 24-es betűnagysággal, miszerint többet ne küldjem el a levelet (valószinüleg a mailszerverünk hibája miatt többször mehetett el a mail). Megírtam neki, hogy többet nem zavarom, és nem tettem be oda a lábam azóta sem. Nem hagytam ott neki kb. 90-100 e Ft-ot, hanem inkább Podersdorban vettem egy GUN Flasht kemény 66.000 Ft-ért. Mindez februárban, az osztrák pofa csak miattunk nyitotta ki az üzletét, és ott várt az igényelt árú. Szóval ez a különbség.
A hazai eladók meg általában addig kedvesek, amíg kifizeted a cucc árát, utána tényleg amnéziában szenvednek.

Badmad,

Sikerült eladni a 116 literes Ride-ot?
Úgy emléxem 130 literesre akartad becserélni...

farriss Creative Commons License 2003.09.17 0 0 2403
Az én megjegyzésem a hazai boltosokról szólna. Badmad-nek tökéletesen igaza van, a hazai boltosokban sajnos nem tudatosult, hogy a vevőkből élnek. Pl erre az esetem a Mistral bolttal. Megnéztem a weboldalukat, ahol kinéztem egy North vitorlát, és
motinka Creative Commons License 2003.09.16 0 0 2402
Fiuk!
A markak versenyet mi ugysem tudjuk eldonteni, nem erdemes rola vitazni. Ez ugyanolyan mint az autok eseteben: melyik jobb marka? a Renault vagy a Peugeot vagy stb. Kinek kinek izlese, es zsetonja mondja meg mi a jo neki. Szerintem vitorlat, deszkat, stb-t, ugy nem lehet kritizalni, hogy nem tesztelte valaki. Teszteknek meg csak akkor volna ertelme, ha egy partatlan ember tesztelne ugyanolyan korulmenyek kozott a kulonbozo gyartok cuccait. Na ilyen nagyon ritka, marmint a korulmenyek. A szel sosem fuj ugyanonnan, ugyanugy, stb. Szoval szepek, jok a tesztek, de en akkor is ugy vennek vitorlat, deszkat, hogy a tesztek tukreben ami nekem tetszik es megfelel. Es ebben az ar nem az utolso szempont nalam (gondolom sokan vagyunk igy).
A jelenleg piacon levo egy kategoriaju deszkak, vitorlak kozott nekem (tanulgato hazai szorfosnek), nincs nagy kulonbseg, CSAK az arban.
Az Arrows valoszinu nem veletlenul adja ilyen aron a cuccait (nem csak nalunk, mindenhol). Valoszinu bejon nekik, mert eladnak mindent - igaz olcsobban -, es tudnak fejleszteni a bevetelbol. Ha jol megnezitek mas gyartoknak is vannak 1-2 eves uj elado cuccai, de megsem adjak alabb sokkal. Szerintem ez rossz uzletpolitika, mert rajtuk marad a legyartott termek. A masik, azt sosem szabad elfelejteni, hogy - nemcsak a szorfiparban, mashol is - a markanevet is meg kell fizetni. Tehat a feltorekvo gyartok kenytelenek kisebb haszonnal ertekesiteni ugyanazt a termeket, lasd Samsung-Sony elektronika.
Tehat az ar sokkal osszetettebb annal mithogy egy termek minoseget kifejezne, ennek ellenere, a nevesebb gyartok mindig elenjartak/nak a fejlesztesben, ok dobjak mindig piacra az ujitasokat, mig a 2. vonal csak evek multan vezeti be ezeket.
Szoval semmire sem megyunk a gyartok vitajaval, de legalabb egy jot dumaltunk, amig nincs szel :o))

Jo szelet! (szoljatok ha tudtok ilyenrol :o)) )

MoTiNka

Előzmény: schleudersturz (2401)
schleudersturz Creative Commons License 2003.09.16 0 0 2401
Némi reflexió:

Ez a sport sosem lesz a plázacicák & boyok sportja, ugyanis
- nem lehet kifestve, műkörmökkel űzni
- kellemetlenül fúj a szél közben, ne adj' isten még front is van, meg esik az eső
- izomlázat is okozhat
- minimum 1 év fanatizmus, mire élvezni lehet (papucs, siklás stb)

Komolyra fordítva a szót, először tekintsünk el az anyagiaktól. Kis hazánk legkevésbé sem szeles hely. Ahhoz, hogy bizonyos szintre eljusson az ember, és azt fent is tartsa, az éppen aktuális időjárás kénye-kedve szerint állandóan rajtra készen kell állnia. Bizonyos foglalkozások ezt segítik (pl. tanárok, taxisofőrök, étteremtulajdonosok), míg a szokásos közalkalmazotti munkarend (8-16 óra) ezt gyakorlatilag kizárja. És akkor még előfordul, hogy családja is van az embernek.
Mindenesetre nem valósítható meg itthon az, ami mondjuk a Garda közelében egyértelmű: minden hétvégén 2 napot megyek, ez elég is egy hétre. Szabadság alat még többet. Vagy az említett Podersdorf: Bécs 50 km-re van autópályán, a szél már előbb ott van mint a Fertőn, persze hogy a 2 milliós város egy része nyomat szörfözni. Azt is meg kell hogy mondjam, a fertőn kb. kétszer annyi szeles nap van, mint pl. a Balatonon (ld. a Sport-Schneider statisztikáját) Ehhez jön még az árak és bérek viszonya, gondolom Badmad is gyakrabban cserélné a cuccát, és nem foglalkozna az Arrows-szal, ha 10x ennyit keresne (vagy u.a pl. 25 000 ft lenne egy új csúcs deszka, 10 ezer meg a vitorla). Erre aztán lehet reklámot szervezni, meg több széles kínálatú szörfboltot fenntartani. Viszont ilyen kereslettel, mint itthon, még ez a néhány szörfbolt is csak kínlódik, többen egyéb ruházati és sportcuccokat is árulnak a gazdaságosság miatt. A kínálat meg olyan, amilyen, én a BestWindben sem vettem semmit, hiába volt tuti a bolt.
Még utolsó gondolatként azt sem tudom, elbírnának-e tavaink 2-3x ennyi szörföst (esetleg kite-ost!)egy-egy meleg szeles hétvégén (pl. Siófokon nemigen tudtam parkolni, de a Lupa tónál se)

Az Arrows (Craze) meg egy igen jó manővervitorla, hosszú speedekre tényleg nem a leideálisabb. Én kivételesen használom is. Egyébként olyat is láttam, aki szidta a NeilPryde Expression-ját és jobban tetszett neki az Arrows Aerial.

Előzmény: badmad (2400)
badmad Creative Commons License 2003.09.16 0 0 2400
Szóval a lényeg, hogy bármi mást szívesebben látnék felhúzva az orrom elött, mint egy Arrows-t. Sokkal jobbak például az ART-k, vagy a YES vitorlák, amik nem is olyan nagy nevek, mint az általam először említett 3ak, viszont tapasztalatok és a látvány alapján is jobbnak tűnnek, mint az akár ugyanannyiért leolcsózott Arrows-ok. De szerintem már ennyit sem ér a történet, mint amennyit erre szántunk, úgyis sokan vesznek majd az ára miatt, meg biztosan van, akinek bejön.
Viszont az F2 akár hazai, akár nemzetközi stratégiája is megérne 1-2 szót, mivel ők ebben sem hasítanak mostanában. Sajnos. Igaz, a legtöbb konkurensük sem hasít, főleg itthon. Miért van az, hogy a boltok eldugott, lepukkant helyeken találhatóak? (egyszem kivételnek érzem a fűzfői Surfstation-t, ami ugyan nem egy modern bolt, de a belső kialakítása, a választék már-már megüti az álmaimban elképzelt, vagy külföldön látott boltokat) Csak nézzen be valaki Neusiedel-ben, vagy Podersdorfban a szörfboltokba. Egyrészt nem egy márkát tartanak, hanem széles választékot, van szinte mindenük. Vagy Bécsben a SurfInseln nevű hely. Totál belvárosi bolt, igényes belső kialakítással, felszerelés, ruházat, strandruházat, kiegészítők, újságok, videók, stb.

Az igazság az, hogy a választ is sejtem a kérdésemre. Nincs akkora kereslet idehaza, hogy bárkinek is megérje. OK. De így csak vegetál a hazai surf biznic, új vásárló, mint a fehér holló. Népszerűsíteni kellene a forgalmazóknak, mégpedig széles körben, hogy legyen új piacuk. Mostanában nem "sikk" a szörfözés. Tegyük azzá!
Legyen a windsurf a plázabojok és plázacicák sportja IS!!! Akkor az Ő igényiknek megfelelő boltok nyílhatnak majd, és ebből mi, akik már most is nyomjuk az ipart, csak profitálhatunk.

Igenis legyenek tesztcenterek, vagy teszthétvégék. Ilyet eddíg csak a Lacika tartott tavaly az Orbántérről, némi REDBULLLAL megtámasztva. Ehhez hasonlított az idei első freestyle bajnokság, ahol sokan felvonultak, mégis a parti kiállítás (érdeklődés hiányában???) elmaradt. Azt a pár ruhát, meg napszítta prosit mindenesetre nem nevezném kiállításnak. Ha meg nem annak szánták, akkor ne is legyen. Arról nem is beszélve, hogy vadidegen srácok km-ekről előre köszöntek nekünk (valószinűleg eccer már láttak Velencén), míg a régóta ismerős kereskedők (nevet nem mondok, akit érint, biztosan tudni fogja, ha olvassa) meg sem ismertek, pedig minden évben többször is találkozunk, nem csak a boltban, vagy a parton.
Én évek óta Podersdorfban gyűjtöm be az aktuális évi katalógusokat, mert itthon nem igen lehet.
De ehhez szerencsétlen amerikai bajnokunk igen kevés az RTLKLUB szutyok reggeli műsorában, amint bemutatja éppen vadiúj 400ezres versenyszörfjét, 2,5 percben, meghogy ez milyen nehéz sport.

Előzmény: vau1111 (2399)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.15 0 0 2399
Köszönöm az értékelést :)

Igen, 2 éve én is azért vettem ART-ket, mert sokkal jobb áron jutottam hozzájuk.

A Craze alapján egyébként nem érdemes értékelni. Olyan, mintha a North-ot mondjuk a Drive, a NP-ot a Supernova alapján itélnéd meg.

Melyik 10.4-eshez kell 4 ember? Gondolom a WB Racing-re gondolsz. Én általában 2 embert látok 1 ilyen vitorla szerelésekor, de szerintem ez is sok. Ha a cambereket normálisan szereled (árbóc be de camber kinnt, bum föl és megfeszít, camber bepattint majd lehúz) szerintem itt is elég lenne 1 ember.

Előzmény: badmad (2398)
badmad Creative Commons License 2003.09.14 0 0 2398
Csakhogy megvédjem magam, bár nem hiszem hogy védelemre szorulnék. :))

Előre leszögezem, sosem volt Arrows vitorlám, mert annak az árnak a 2/3-ért, amiért egy 7.0-ás Craze-t kaptam volna, vettem egy North 7.4 IQ 3D-t. Asszem a különbség magáért beszél. Mellesleg a Craze a legrosszabb szabású vitorlák egyike, olyan nemállsehogy formájú. A Trixx egy fokkal jobb, olyannal több méretben is próbálkoztam, de a wassert egy sima 6.0-ás North megcsinálta, amikor az még meg se emelt. Lehet, hogy a trimmelés volt a hiba, de a barbadosi F2 centerben talán értenek hozzá, elvégre az F2 legnagyobb húzó neve jelenleg a Brian Talma, és ez a bolt az övé. :)))
Egyébként az ár/teljesítmény arányukkal nem vagyok leginkább megelégedve. Meg nem is tetszenek. Az szerintem nem normális, hogy egy 10.4-es vitorla összerakásához 4 ember kell!
Ugyanazért a pénzért vannak sokkal jobbak, csak ezt akartam mondani. Az, hogy olyan olcsók, az azért lehet, mert sokaknak nem jön be, és sajnos a forgalmazó maga nyomja lefelé a használt árakat is. Szóval ha tehetem, még használtan is inkább más gyártótól keresek vitorlát, mint az Arrows.

Előzmény: vau1111 (2392)
schleudersturz Creative Commons License 2003.09.14 0 0 2397
Talán volt már szó egy-két oldallal ezelőtt erről az ocsmány, de nagyon hasznos megoldásról...
Továbbá örülök, hogy nem csak én töröm be az f2 orrát, hanem más is a más márkájúét. Szerintem dupla szendvics se bírná ki, mert
- nem az orrát erősítik meg, hanem ahol a hullámokat kapja ill. a papucsok alatt
- jó nehéz lenne a deszka, ha mindenhol ilyen erősre csinálnák. Nekem van egy Mistral Shredderem (Carbon-Glass), 10 éves, 10 kg, és ketten tanultunk rajta funboardozni. Nem sikerült még sérülést se csinálni rajta, szerintem előbb törik el a bumm :-))

2 napot most is tudtam menni, már megy a 360 mindenféle vitorlával (csak hullám ne legyen), egyébként meg nem vagyok fejlődőképes havi 2 db szörfözéssel :-((

Előzmény: vau1111 (2396)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.14 0 0 2396
A jelenlegi (tudtommal) szélcsendben tovább gondoltam a loop hibáim ok okozati tényezőit (na ez "szépen" hangzik).
- Valószínűleg a fő hiba a pörgés közepén történő kiegyenesedés
- Ennek következtében a vitorlával gyorsan közeledek a deszka orra felé...
- ...amitől megijedek és oldom a fogást a bumon

Szóval főleg a kiegyenesedést kell kiküszöbölnöm. Ha már oldom a fogást, azt a bumkézzel kell, hogy megálljon a vitorla pörgése (ez csak akkor érvényes, ha kb. az első 180 fok megvan!).

Beszereztem egy polifoam csövet a deszka orrának védelmében. Remélem segít.

Előzmény: vau1111 (2395)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.12 0 0 2395
Arrows-nál az a jó, ha a latnik vége ráfekszik az árbócra. Kisszeles beállításnál kb. árbóc közepéig mindenképpen érjen el az alsó 2 latni vége, erős szélben a latnik vége még pont érje el az árbócot. Egyébként hivatalosan azt hiszem neutrál (amikor a hátsó szem természetesen áll, nincs feszítve, vagyis a bumvégnél középen áll) plusz 2-4 cm a feszítés.

A Trixx-nél azt hiszem a két hátsó szem között nincs különbség, tényleg csak bummagasságtól függ, melyikbe rakod. Más vitorláknál (pl. az én ART-im) a két szem mélységben is máshol van, így ugyanakkora bumméret mellett más feszítést lehet alkalmazni a két szemmel.

A délelőtti "márkaháborút" szerintem zárjuk le (mármint ha valaki még nem érzi lezártnak), kicsit túlreagáltam a dolgot. Tényleg mindegy, ki melyik márkára esküszik, és ráadásul mindenkinek joga van a véleményét hangoztatni. Mégegyszer mindenkitől (és főképp a megszólított badmad-tól) elnézést kérek.

Más:

Tegnap estefelé meg ma du. egész jót lehetett menni Gárdonyban. Tegnap 4.3 és 5.5, ma 6.8 vitorla. Tegnap még otthon hagytam a wave deszkámat, így mindkét nap kénytelen voltam a nagydeszkámmal menni. Szél iszonyat pöffös, én elég idegbaj voltam.
Baromira éreztem, hogy a 4.3 m2 108 literhez nagyon sok. A vitorla érezhetően rossz helyen volt, a deszka mint egy nagy batár. Siklásban már ok, de kisszelezni botrány.
Kicsit továbbjutottam a speedloop-al. Na nem forogtam ki, de tapasztalatot szereztem párat. Először is megint betörtem a deszka orrát, és már tudom, miért. Az a baj, hogy ahogy elindítom a pörgést, és érzem, hogy a cucc tényleg pörög, már nem figyelek a helyes pozícióra, és kiegyenesedek. Ennek eredménye, hogy a deszka (és vele együtt az én testem) pörgése megáll 180 foknál, a vitorla meg pörögne tovább. Eredmény, hogy a vitorla elég nagy tempóval rácsapódik a deszka orrára oldalról (egész pontosan a bum). Most úgy érzem, hogy addig nem sok értelme új deszkát vennem, amig ezt tanulom, mivel úgyis csak törés a vége (vagy egy dupla szendvics kibírja?). Az is igaz, hogy a majdnem 10 kilós deszkám valószínűleg nem a legjobb ugró. Másik dolog, hogy volt egy olyan leérkezésem, amikor annak ellenére, hogy simán vízbe csapódtam, olyan érzés volt, mintha fejbe ütöttek volna, és kicsit szédelegtem utána.
Blind Rider, ha visszatérsz a nyaralásból, szívesen látnék néhány plusz tanácsot, ha van. Jelenleg a két célom, hogy a pörgéskor tartsam az összehúzott pozíciót és hogy ne engedjem el a bumot akkor, amikor a pörgés megránt. Ezzel remélhetőleg a deszka is tovább fog forogni, és nem töröm tovább az orrát. Az elugrás és pörgésindítás már megy, bár néha még lenn ragadok a vízen, de legalább érzem, hogy mikor.

Előzmény: Széllovas Tomika (2394)
Széllovas Tomika Creative Commons License 2003.09.12 0 0 2394
Ez a trimmelés elég érdekes téma, sajnos még nem szólítottam le olyan kollegát, akinek lett volna tapasztalata, ezért mindig a magam feje után megyek (idéntől van saját cuccom, előtte meg dakron vityókkal nyomtam). Néha szoktam is érezni, hogy tépi a szél a vitorlát, de csak nem akar megsiklani, de ezt írtátok, hogy ez is trimmelés. Az a baj, hogy mikor a gyári adatra teszem a vitorlát, csíkok jelennek meg rajta, és ha kijjebb húzom a bumot, akkor feszül majdnem simára (lefelé is gyári adatot hosszabbítok).

Nektek arról mi a véleményetek, hogy (a Trixx-nél) 2 szem van, és hogy a testmagasságtól függ, a felső vagy az alsó szembe kötöd? Régóta olvasom a fórumot, de elfelejtettem, hogy volt-e már szó róla.

Vagy hogy ha hasasra akarom hagyni a vitorlát, egy kicsit a latni vége az árbócra fekszik, az nem baj? A szél úgyis átpattintja?

Bocs, ha hosszú voltam, de kicsit laza most a meló, és tolulnak a kérdések :)

Előzmény: vau1111 (2393)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.12 0 0 2393
Nagyon sok függ a trimmelésen.

Anno amikor az öcsémnek megvettük a 6.8-as NP VX-ét, előszörre tetszett.

Másodszorra erős 3, gyenge 4 bft. Az én 6.4 Pacific vitorlám simán kihúzott siklásra, a VX meg meg sem mozdult. Gondoltam, a VX szar.
Aztán legközelebb VX trimmelés jól, és láss csodát, sokkal hamarabb húzott, mint a 6.4 ugyan úgy kis szélre trimmelve.

Lehet, hogy 192 cm-re trimmelve lesz tényleg jó, és ki fog húzni. Nekem egy 6.2-es Aerial tűnt túl hasasnak kisszéltrimmkor, de megnyugtattak, hogy az így jó.

Előzmény: Széllovas Tomika (2391)
vau1111 Creative Commons License 2003.09.12 0 0 2392
Üzletpolitika folytatás:
Az idén olcsón kapható Arrows-ok a 2002-es modellek voltak. Vagyis tavaly nem lehetett őket elég nagy mennyiségben eladni.

Ez egyébként két dolgot gerjeszt:
- Egyrészt igazad van, sokan gyengébb minőségre gyanakszanak az emberek. Plusz már "tavalyi" modell, ami erkölcsileg is óriásit amortizál rajta.
- A másik, amiből pl. én szoktam profitálni, hogy ha jól lemegy az ára, és tudom hogy jó, akkor bagóért van egy jó minőségű, jó menettulajdonságú cuccom. És nem érdekel, hogy az "idei" modellek 1 km/h-val gyorsabbak, esetleg 1 km/h plusz szélig bírhatók, szebb design-úak vagy könnyebb velük megcsinálni a "shove it into spock 540"-et.

Az utóbbi 1-2 évben "divat" az F2-t szidni, mivel a használt eladhatatlan, mert az új ára is olyan gyorsan csökken, mint más gyártónál a használt. Ettől viszont nem lesz rosszabb az adott cucc, max. nem megfelelő az üzletpolitika (rossz a gyártó szemszögéből, de nagyon jó az én szemszögömből)

SZVSZ egy használt F2 vagy Arrows semmivel sem rosszabb vagy jobb, mint egy használt mondjuk Mistral, Neil Pryde vagy hasonlók (használtnál soha nem a márkát, hanem az állapotot kell nézni). Ugyan úgy nem tudhatod, hogy a régi tulaj hányszor törte be vagy szakította szét (egy custom look-nál a Kucséber Feri úgy megcsinálja, hogy azt sem veszed észre, ha ketté volt törve a deszka).

Előzmény: Balisto (2390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!