Charleston:
"Múltkor arról volt szó a topikon, hogy Hűvösvölgyben már mozgólépcső is volt, kiszolgálandó a hétvégi kiránduló IMCSP-t :-)"
Erről jut eszembe, hogy a muterom emlékezete szerint a mozgólépcső csak egyirányú volt, lefelé gyalogolni kellett. Igaz ez?
Hűvösvölgyi IMCSP, egyirányú mozgólégcsővel az úttörővasúthoz... Ez jó! :-D
Kicsit komolyabban lásd az 1504-es hozzászólást a "Hogyan javítsunk Budapest tömegközlekedésén?" c. topikban.
Igen, emlékszem, te földrajzi csoportokhoz rendelnéd a számcsoportokat, lehetőleg keveset változtatva. Én korábbi hozzászólásommal éppen azt szerettem volna jelezni, h. van más logika is. Nekem speciel az általam leírt elvek közül kettő is szimpatikusabb a tiednél, az 'amikor változás van adjunk kis számot, egyébként marad' és a 'jelentős körútak legyenek egyszámjegyűek'. Ugyhogy nekem "bejön" a 3-as, még akkor is, ha így most el lehet siratni a megszűnő 13-ast, ami ugye szerencsére csak a számra igaz. Én az 1-est is nagyon vártam, mert már rég így emlegették (pontosabban 1-es gyorsvillamosnak, az utóbbi nem igazán valósult meg).
Egyetértek. Bár a pótokat hagyhatnánk békében, maradjon csak a sima 2UV. Azért abban elférnek annyian, mint egy bengáliban.
Szegednek pedig ajánlanám figyelmébe a 20 db MUV-t, már amennyiben azok eladók. Egyesével is mehet, kettesével is. Szóval Szegedre pont ideális. Még jó néhány évig elmenne ott.
A pályakímélésrol. A Kiskörúton kb. ez évre ment tönkre teljesen a pálya. Még járható, egyik irányba még korlátozás nélkül, másik irányba (Deák tér felé) 15-tel. Pedig az nagypanel. Mikor is volt az utolsó felújítása? Legalább tíz éve. Amilyen forgalom van ott, kész csoda, hogy eddig bírta a pálya. Ez semmi mással nem magyarázható, csak az UV-k pályakímélésével. Az ICS-k például sokkal hamarabb szétverik az egészet.
Az összes villanyos közül az UV fogyasztása a legkisebb. A világon semmi gond nem lenne az áramátalakítókkal. A pályában az ívek pedig hálát rebegnének minden UV elhaladásakor...
Ezek elég nyomós érvek, persze jó lenne tudni, hogy üzemeltetni mennyire egyszerű ott őket, pl. áramátalakítók bírják-e, de gondolom azon amúgyis alakítani kell, ha nem bírnák. A pályának biztosan jobbat tenne.
Én részemről pártolom az 5letet, hisz korszerűbb tujákról lenne szó, és állitólag 1 milla/db áron. Azaz 42 db UV-ból vehetnek egy 435-öst :)) ILyen se volt még. És pl. Miskolcon az épp felújitás alatt álló 151-es bengáli nagyon, de nagyon rossz állapotban van. Új tuják Kassáról csak 2003-2004-ben várhatók. Addig is közlekedni kell valamivel!!!!!
-nekem erről ez a véleményem-
Ezek az átfestések nagyon ott vannak a szeren, jó lenne élőben ilyet fényképezni, még akkor is, ha elsőre furcsa, hogy a Bengákat régebbi tujákkal helyettesítik :)
A Vilaggazdasag online kiadasanak egyik mai cikkeben az MKKK honlapjara mutato link van. A cikkre linket talaltok chrta 3622-es Volan-topicos hozzaszolasaban.
"de az UV-k hova azt nem tudom, talán zuglóba vagy kelenföldre és a maradék amivel nem tudnak mit kezdeni a kohóba. "
... vagy szükségmegoldásként Miskolcra, vagy Szögedre, amig újabb tátrákat be nem szereznek. Ugyanis mindkét városban van néhány olyan rossz állapotú bengáli, amelyek felújitására egy fillért se adnék. De van erről egy pici cikkem is, ahol igyekeztem lehelletfinoman fogalmazni. Ugyanis mindkét város -egyelőre- hevesen tiltakozik eme ötlet ellen.
Zolcsi67:
Igen.
Az ipari csuklósok a hungáriába és a Barossba lesznek elosztva, de az UV-k hova azt nem tudom, talán zuglóba vagy kelenföldre és a maradék amivel nem tudnak mit kezdeni a kohóba.
De nem vagyok biztos,talán egészen másként lesz.
"1.:-re: 6 perces tartózkodási idővel számolva is lehetséges, mivel bejön a vá-ra és az indulási ideje előtt 1 perccel indul el a túlsó vezetőállás felé.Megfigyelésem szerint 3-4percet eltölt a végállomási épületben."
A visszafogasra tudtommal 2 percnel kevesebbet nem szabad adni. Ha a vezeto gyorsabban csinalja, az az O dolga. Amugy a korutiak megerdemelnek fordulonkent 3-4 perc szunetet.
"Ez borul de nem nagy mértékben , ha egy vágány szabad csak a rossz kocsi miatt."
Azt termeszetesen szamitsd bele, hogy a hibas kocsi mar valszeg kesessel er be, azaz kell hagyni tartalekot a keses felszamolasara.
"A bejövetelt ill. a kimenetelt a váltókon nem kéne a vá. tart. időhöz venni, az benne van a menetrendben."
Ez eddig O.K., de a vegallomasra nem mehet be egy kocsi, amikor a masik kijon, azaz en azt szamolom, hogy hany percenkent indithat egy vagany villamost (ciklusido).
"Mester utca: ha azt a napi 2x2órát nem veszed, amíg a Közvágóhíd felé állnak ki a tuják, akkor megint van egy félreállási lehetőség."
Vedd hozza meg azt az 1+4 orat is, amikor a korutrol allnak ki a kocsik. Raadasul nincs vaganykapcsolat a hid elott, igy ez csak Buda felol el.
"Nem hiszem, hogy angyon zavarná a 20 percenként járó 30-ast. "
A 30-30A 10 percenkent jar, es nem zavarja, hogy van mellette egy felreallt Ganz.:)))
"Népszínház utca: eddig a legnagyobb késés 2-3 perc volt, amit okozott a körúti villamos félreállása a végállomáson."
Tehat kesest okoz. Szerintem nem kellene eleve beletervezni egy masik vonal menetrendjenek elvereset a koruti felreallasba. Van eleg baj anelkul is a Koruton.
"Mellesleg nem nagyon fordul elő, és nem nagyjavítást végeznek ott, hanem 15-20' után megy tovább vagy kszínbe."
Ha jol tudom vannak szabalyok a javitasokra, nemelyiket csak vonalon szabad megtenni. Ekkor a vonal mellett kell felreallni.
"Moszkav tér: Nem is merem elképzelmi, hogy netán elefelejtetted: ott egy külön félreálló vágány is található."
Koszonom a bizalmat, tudom.:)))) Tehat talatunk egy, azaz egy barmikor hasznalhato felreallast a teljes nagykoruti vonalon. Ja, ha eppen jo a valto:(((((
"Ennek egy példája lehetne, hogy a 4-es végállomását meghosszabítani és a Fehérvári út túlodalán álljanak félre a rossz tuják.:)))"
Orommel tapaztalom, hogy mar nem is kell elmondjam az otleteimet:)))
"Körtér: Vagy a 47-est, vagy a 49-est fordítod.Vagy a Fehérvárin van gond, vagy a Bartókon. Ha van annyi esze a villamosvezetőnek, hogy nem tarja fel a mögötte lévőt, hanem kezdi a fordulást, akkor semmi gond. De sajnos nem ez a jellemző. Inkább ül a kocsijában és vár."
Ha jol tevedek a villamosvezeto nem fogdoshat vissza "csak ugy". Ha nincs radioja, akkor meghalt a dolog. Tfh. balhe van a Fehervarin, mondjuk az Okt. 23. utan. Mire eszbekapunk, lesz kb. 4 villamos a kortertol odaig. Ha szerencsenk van, az 5.-nek van radioja, igy hallhatja, hogy a diszpecser kozli a helyzetet. Var... Aztan megjon a parancs, hogy fogjon vissza. Na akkor mehet. Persze ha a diszpecsernek csak gombot kellene nyomnia es mindenkinek az uj menetrendje megjelenne kis sajtcedulan... Na de ne gondolkozzunk milliardokban:(((
"Hurokhoz még csak annyit:hogy rendezed a forgalmat, cseréled a kocsikat hurokban?(Üdítő kivétel:Farkasréti tér)"
Ld. Pacsirtatelep.
Ezek után tényleg nem értem, mi indokolja a 3-as viszonylatszámot. Ha tömörítenek, akkor a 62-esből miért nem lesz például 5-ös, ha meg nem, akkor miért nem hagyják meg a zuglói vonalakat a 60-as csoportban? Szerintem nyugodtan fenntarthatnák az új járatra a 63-as jelzést!
Két magyarázatom is van. Mivel eddig nem tapasztaltam, hogy egy srófra járna az agyam a BKV illetékeseivel, gondolom, ők egy harmadik miatt döntöttek. (Pl. ott egyszerűsítenek, ahol változás van, egyébként marad a szám.) Korábban volt már erről szó, részben ismétlés - bocs.
1. Nyelvi: A kétjegyű számok nevét akár jelzős szerkezetnek is felfoghatod: 'milyen hármas?' 'Hatvan... vagy tizen-hármas' A két 'valamilyen' hármas összevonására pedig logikus a hármas elnevezés, ahogy Ha Észak-Jemen és Dél-Jemen egyesül, természetesen Jemen lesz a név. ( :-)) )
2. Hálózati: Egyszámjegyűek azok a villamosjáratok, amelyek valamelyik körúton járnak, legalább Pesten végig, vagy majdnem végig: 1, 4, 6 tiszta sor. A 2-es némi absztarkciót igényel, ez egy végtelen sugarú kör, de nulla távolságra az origótól (a Dunától). Ez egyben ígéret is arra, hogy a 3-asnak lesz folytatása... Ezek szerint a 24-es lehetne az 5-ös, plána, ha kétrendszerű (vas- és gumikerekes) troliként továbmenne a 76-os vonalán. A legkülső kötöttpályás eszköz, amelyről mostanában voltam bátor értekezni a Hogyan javítanál... topikban (ez nem link!) pedig lehetne 7-es, ha nem HÉV-ként képzelném... ( :-) )
Hát, ezt is leírva kellene látni, meg azt, hogy hatóságok milyen akadályokat támaszthatnak, lásd vám, vagy különleges engedély... Meg ugye kell fogadókészség a BKV részéről is.