Segítsen nekem valaki...
Az Eurotax katalógus online verziójában két értéket adnak meg minden kocsihoz: kereskedői vételi és keredkedői eladási árat. A vámosok melyiket veszik figyelembe az 50% megállapításakor?
Köszönöm!
Ugy b+ ertetlenke, hogy 200e 'kisfaszom' FIX!
Mindegy, hogy 100eFt-os szart, vagy 10M Ft-os allatot hozol. Es a 100eFt-os szart nyilvan jobban megdobja.
Egyebkent valoban, nem erdemes egyaltalan semmilyen autot behozni kulfoldrol.
Nem is csinaljak sokan.
A balesetes kocsival lehet gaz, ha elolvasod a rendeletet, tartoszerkezet egyaltalan nem lehet serult, cserelheto elemek is max. 30%-ban.
Mas kerdes, hogy okosok behozzak ezeket alkatreszkent, es hogy-hogy nem lesz hozza papir...
Olvasgattam itt a topicot, aztan nekem is lenne
kerdesem.
Vki regebben fikazta itt a kis erteku autok
behozatalat. Akkor magyarazza mar meg vki, hogy
nagyobb ertekut miert erdemesebb (igy) hozni.
Pl. asszem Gabriel_ is 75% Schwacke vamertekkel
dolgozik (mintha ezt olvastam volna, de lehet
tevedek). Ekkor egy pl.:
Adott A4 TDI '95 8000 Euro (ez szvsz realis ar
No-ban.)
Vegyunk 7100 Eu vamerteket (Schwacke) ekkor
kb 3200 Eu (afa, ado 45%)
Eddig: 11200 Eu = kb. 2,7m Ft
+ 200e Ft 'kisfaszom'
Osszesen kb: 2,9-3m
Nos, nem igazan vagyok tisztaban a mostani arakkal,
de e korul mar szvsz Mo-n is lehet kapni.
Igy itt is meg lehet takaritani max 50-100e Ft-t.
Szal hogy is van ez?
Mas:
El tudna vki kuldeni nekem azt a standard szoveget,
amit a szlara ir ra a kereskedo, es azt bizonyitja,
hogy eu-ban gyartott a kocsi?!
Koszi!
Azzal lehet gaz a vamolttasnal/roncsderbin,
ha javitott a kocsi. Tehat balesetes volt, de
mar kijavitottak?
andzsin: lásd, amit nekem írt fila1 egy fél oldallal lejjebb:
"3. Ha maganszemelytol veszed a teendoket lasd a 306-os hozzaszolasba. Ha kereskedo, akkor az ad papirt, Te csak a rendszam+biztositast kell beszerezd
4. Kb. 200k Ft. vam/afa varhato (ha nem ter el 50%-al az eurotaxtol) + vizsgadijjak, stb. "
Azaz neked nem feltétlenül 200 ezer a vám/áfa, ez a vásárlandó kocsi értékétől függ.
Az nem számít, hogy hány éves a kocsi, de meg kell felelnie a környezetvédelmi előírásoknak, különben nem engedik az importot. Ezeknek automatikusan megfelel, ha 1993 januárja után helyezték forgalomba Nyugat-Európában.
Ha az Európai Únión belül készült az autó (és itt nemcsak a német, olasz, francia, stb. kocsikat kell érteni, hanem a Nissan, a Mazda, stb. is Európában szerel össze egyes típusokat), akkor a vám 0. Az adókat kb. a kocsi kinti árának az 50%-ra számolhatod.
Kb. ezeket tudtam eddig leszűrni... :)))
Hat, ha szerinted egy 6-8 eves Cinquecento megeri a 900-at...
Egyebkent a matematika hibatlan, 600-bol valoban be lehet ficcenteni a gepet, ha magad csinalod.
Üdv!
Én is elgondolkoztam a dolgon. Szerintetek egy öregebb (6-8 éves) kis olasz autó milyen vétel lenne úgy általában? Valszeg belgiumból hoznám be és tipó, uno, chinquecento(remélem jól írtam:), vagy valami hasonló lenne.). 1500 cm alatt persze. Úgy saccolom, hogy olyan 300-ból megvan meg a költségek +300, tehát 600ból van egy kocsim ami 900at ér. Megéri komolyabban körülnézni?
Előre is kösz:k
Köszönöm szépen a válaszodat, próbálok minél előbb utána nézni.
Még egy kérdésem volna: meg tudná mondani valaki, hogy hogyan megy egy külföldi autó alkatrészként történő vámolása, a vételár hány százalékát kell kifizetni vámként?
CD-Jogtarban. Legujabbat nezd meg, abban benne vannak az idei valtozasok. En most nem tudok eppen szerezni. A torveny szamat korabban beirtam. Sok szerencset!
En csak egy megoldast jartam korbe:
Az auto egy kulfoldi ceg tulajdonaban van es ez a ceg ad neked egy berleti szerzodest rola. Ugyanugy mintha bemennel a Hertzhez es ott berelnel egy kocsit. Az, hogy minek kell benne lennie a szerzodesben azt az emlitett torveny tartalmazza. Elvileg a berbeado cegnek "uzletszeruen" kell autoberlessel foglalkozni. Ez szinte sehogy sem ellenorizheto. A szerzodes nem szolhat hosszabb idore mint hat honap. Vannak emberek akik ezt ugy oldjak meg, hogy nyomtatnak egy ujat otthon a 6. honap lejarta utan :) Persze en ezt nagyon ellenzem!! :)
Nagyjabol ennyi. A mostani torvenymodositas meg megnyit legalabb 5 lehetoseget, de azokat nem olvastam at.
Gondoltam hozzaszolok ehhez a kulfoldi rendszamu auto vezetese magyar allampolgarkent temahoz. En egy ideje svajci rendszamu kocsival maszkalok mindenfele kulfoldi vizum vagy jogositvany nelkul, gond nelkul. Nezzuk eloszor a torvenyes reszet a dolognak:
Az egesz tortenetet az 1995. evi C. torveny 131-134 VHr. szabalyozza. Ezt eleg gyakran szoktak modositani peldaul most januar 1-tol is valtozott. Nem akarok belemenni a reszletekbe, de mult evben tenyleg csak az autoutlevel volt a megoldas, amihez nagyon nehez volt hozzajutni. Viszont volt egy kiskapu ami arrol szolt, hogy kulfoldi berautot vezethet magyar allampolgar a berleti szerzodes bemutatasaval. Szoval ha volt egy ismeros vagy sajat ceged kint akire meg tudtad venni az autot akkor gond nelkul furikazhattal. Ez ev januar 1-tol modosult a torveny: megmaradt ez a berautos kiskapu + hozzajot meg vagy 5 masik. Nekem nem volt idom vegigolvasni, de nagyon konnyunek tunik az elintezese. Mindossze valamelyik paragrafus szerint meg kell indokolni, hogy mire hasznalod az autot.
A gyakorlati resze a dolognak annyi, hogy neha a hataron kotekednek, de amikor megmutatod nekik a kinyomtatott vonatkozo jogszabalyt akkor feladjak. Olyan inyencek mint en meg egy VPOP allasfoglalassal is rendelkeznek az ugyrol, de ez mar tenyleg csak l'art pour l'art :) Kozuti igazoltatas a legegyszerubb dolog, a rendoroknek fogalmuk sincs a vamtorvenyrol, barmilyen meggyozo papirt elfogadnak.
Nekem ezek a tapasztalataim, ha van kerdes akkor allok elebe!
Vilagos.
Biztos igy is vegigcsinalta valaki oregebb autora, bar en nem ismerek ilyet.
De amig ez az elobb emlitett 1000 DM-es Passat magyar garazsban magyar rendszammal pihen, addig benne lesz szvsz ossz-vissz 500 ezer forintban.
Ezert meg nem erdemes folosleges torturaknak alavetni magunkat. Eleg stresszes az elet a vamhivatal nelkul is.
Milyen vámot kell fizetni ha csak alkatrésznek hozom be az autót? Pl opel kadett E. Mondjuk nagyon furcsa hogy az E kadett cabrio megfelel az elvárásoknak a többi nem. Mi van?????? Ezt a behozható autók katalógust is egy nagy korrupt banda állíthatta össze.
És az alkatrésznek szánt autó jöhet-e a saját lábán? Nem kell darabokra szedni ugye?
Hát, az én olvasatomban ez a szöveg:
2000. január 1-je után Magyarországon emisszió és zaj szempontjából forgalomba helyezhető:
Emisszió:
- 83.02B és 83.02C ENSZ-EGB vagy 70/220/EGK*93/59/EGK előírások követelményeinek megfelelő járművek.
- Egyenértékűség elfogadására alkalmas további dokumentumok:
1. 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget és 6 fő szállítható személyt meg nem haladó szgk. esetében:
1992 július 1-jét követő gyártás vagy 1993.január 1-jét követő forgalomba bocsátás valamely EU tagországban azt jelenti, hogy a fenti környezetvédelmi előírásokat kell teljesítenie a verdának, aminek megfelel, ha 1992 után helyezték forgalomba, de megfelelhet egyébként is.
Na, közben megtaláltam itt:
"A hivatkozott rendelet 2000. január 1-től érvényes módosítása szerint használt gépjárművek koruktól függetlenül vámkezelhetők, ha megfelelnek a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12) KöHÉM rendeletben a forgalomba helyezésre előírt feltételeknek. Legfontosabb követelmény, hogy az adott gépjárművek elhaladási zaja és légszennyezése a vonatkozó ENSZ-EGB, vagy EGK előírásokban a járműkategóriára megadott határértékeket ne haladja meg."
Az en olvasatom szerint a Kozlekedesi Felugyelet www.kff.hu honlapjan az all, hogy nemetorszagi forgalombahelyezes szerint 1992 vagy ujabb autok johetnek szoba.
Tehat az amit inzerteltel (kek Passat, 1986) tavolrol sem.
De lehet, hogy vannak kivetelek, bar nem hiszem.
Sziasztok!
Lenne még egy-két technikai jellegű kérdésem...
Mi van akkor, ha a kocsi öregebb, mint amire az Eurotax katalógusban keresni lehet?
(Példa erre ez a kocsi... 86-os évjárat nincs is az Eurotax katalógusban... :( )
Ja igen, a katalógusban melyik árat veszik a vámosok figyelembe: a kereskedői vételi vagy eladási árat?
Ha én mondjuk magánszemélytől veszem meg a kocsit, nem kereskedőtől, akkor a vételit, ha kereskedőtől, akkor az eladásit? Vagy mindig a nagyobbat?
Végig olvastam a topikot, ha jól vettem ki a szavaidból Ti meglehetősen user friendly módon hozzátok be az autóitokat a vevőknek. Szeretnék én is egy autót hozni, most a közeljövőben, valahogy vegyük fel a kapcsolatot, hogy meg tudjuk beszélni a részleteket.
Milyen vámot kell fizetni ha csak alkatrésznek hozom be az autót? Pl opel kadett E. Mondjuk nagyon furcsa hogy az E kadett cabrio megfelel az elvárásoknak a többi nem. Mi van?????? Ezt a behozható autók katalógust is egy nagy korrupt banda állíthatta össze.
És az alkatrésznek szánt autó jöhet-e a saját lábán? Nem kell darabokra szedni ugye?
fila1 Köszönöm!
Motortípust nem tudok, de a KFF szerint minden hasonló Vectra megfelel (legalábbis úgy látom).
Az eurotaxot még meg kell néznem.
Kösz szépen!
Robi
1. A Kozlekedesei Fofelugyelet (www.kff.hu) honlapjarol a motortipus alapjan megtudhatod, hogy behozhato-e az auto. Ha igen:
2. az eurotax (http://www.schwacke.com/schwacke/) katalogusbol kinezed a hozzavetoleges arat, 50% elteres megengedett
3. Ha maganszemelytol veszed a teendoket lasd a 306-os hozzaszolasba. Ha kereskedo, akkor az ad papirt, Te csak a rendszam+biztositast kell beszerezd
4. Kb. 200k Ft. vam/afa varhato (ha nem ter el 50%-al az eurotaxtol) + vizsgadijjak, stb.
Gabriel próbálom itt most visszaolvasni az egész topikot, de mivel a topik eleje óta azt hiszem, hogy változtak bizonyos jogszabályok, szeretném kérni a segítséged, ha lehetséges.
Rövid háttér: Belgiumba kell utaznom valamikor április környékén (kell, tehát útiköltség mindenféleképp van), és (habár nem terveztük előre, de ha már ott leszek...) talán egy kocsit is vennénk - annak ellenére, hogy pénzünk az nincs. Így tehát csak nagyon olcsó kocsi jöhet számításba. Egy (ott lakó) ismerős ajánlott 1400 euróért 1992-es Vectrát, 1600-as motorral (valami 180ezer kilométerrel), de nem tudom, hogy magánszemély, vagy cég árulja-e.
Ha ezt én onnan akarom hazahozni, ott 235 euróért intézik a papírokat (30 napos tranzit rendszám, biztosítás, exportdoksik) (legalábbis ezt írják itt, gondolom, hogy ha nem pont ez a cég, más is hasonló).
A kérdéseink: Úgy tudom, most behozható bármilyen öreg kocsi, csak a környezetvédelmi feltételek vannak. Igaz? Mekkora vám/áfa várható erre a kocsira?
Fogalmam sincs, hogy most az Európai Unió törvényei milyenek, várható vajon valami extra költség (ott) erre a kocsira?
Tudnál (vagy valaki más) esetleg segíteni ebben a friss törvényeket figyelmbe véve? Vagy nagyon nem éri meg, maradjunk inkább a BKV-nál?
Köszönöm!
Robi