Igazad van, nem tettem hozzá, hogy az ötajtós verzió lábterét illettem szűkös jelzővel. A Grandtourban tényleg van hátul lábtér, de nem nagyobb, mint a Jazzben, ráadásul, ha jól rémlik, 7cm-t növelték a tengelytávot az ötajtóshoz képest. Az a motor tényleg egy álom! 1,2 TCE-t a Jazzbe!
Jó táblicsku! De mint itt is hiányolom, hogy a csomagtartót térfogatban mérik, nem cm széllesség hosszuság, magasság. A szélesség a Jazznél megdöbbentő: simán 1 méter a kerekek között. Nem találtam középkategoriás autót se, ahol hasonló méret van
HONDA M&M nekem eddig bejött... Sokat nem babrálnak az autóval, ezért nem drágák. (szóval márkaszervizes stílusra, ne számíts náluk)
Vinni olajat, levegőszűrő, pollenszűrőt szoktam. Kellemes áron meg tudod venni ezeket pl. tőle m165le kukac gmail.com
Ha, netán első fékbetét (és tárcsa) is kell, az is van nála.
A fórum másik lakója wastegate szervizel is JAZZ-t. Szakmai szempontból, nincs rossz híre itt a fórumon.... (hozzá, ne vigyél semmit, árul mindent ami kell)
az alsó középkategória ötajtósai nem hátsó lábtér-bajnokok, ez igaz. az általad említett megane pl. nagyobb tengelytávú kombi- (grandtour) és sedan-(fluence) változatban.
ott már elférnél a hátsó ülésen. és azoknak a csomagtere is nagyobb. de az autó nem csak utastérről és csomagtérről szól, hanem a motorról is, pl. a szintén általad említett 1.4 TCE motor egy álom.
a mi családunkban (öten vagyunk) a jazz 2. autó, annak tökéletes. 1. autónak is az lenne, ha négyen lennénk.
(így 1. autónk egy Megane III Grandtour 1.4 TCE) :-)
szóval a jazz (nekem a 2008-ig gyártott van) szerintem bizonyos szempontból alsó-középkategória, bizonyos szempontból kisautó.
Sokat olvasgattam a fórumot, kerestem is, de ennyi hozzászólás között nem igazán tudtam eligazodni.
Most kell vinnem az 1.2-es Cool-t 4 éves szervízre (50e km van benne), és bizonytalan vagyok, hogy melyik márkaszervízbe vigyem. Eddig rendszeresen a Bp 18. kerületbe vittük, de úgy olvastam, hogy vannak ennél olcsóbb helyek is. :)
Mit javasoltok? Illetve milyen kiegészítőket érdemes magamnak vinnem, hogy olcsóbban kijöjjek?
Egyébként egyben műszaki vizsgára is kell vinni az autót.
furák ezek az értékek, nnaa. érzésre teljesen más a dolog.
használtam huzamosabb ideig Jazz 1-et, Jazz 2-t, meg Golf V-öt. szubjektíven, érzésre a tágassági rangsor nálam így néz ki: Golf, Jazz 2, Jazz 1 hátsó lábtérben, szélességben nagyon veri mindkét Jazzt a német. fejtérben a Jazz 1 a nyerő, de csak azért, mert az én újJazz-em üvegtetős, ami levesz jó pár centit a tetőből, plusz a Golfban az ember a földön ül, a Hondákban meg egy széken.
Jazz2-Jazz1 összehasonlításban az új sokkal szélesebb, végre egy lábtámasz is elfért a kuplung mellett. a hátsó ölések is kényelmesebbek, nem olyan meredek a támla (a csomagtér rovására), ráadásul végre normálisan befér az ember lába az első ülések alá, nem annyira bumszli a tank.
Köszi a válaszokat de meleg motornál is folyamatosan rángat. Én is érzékelőhibára vagy légtömemérőre gyanakodtam.Az a baj hogy nem tudjuk hogy melyik mert nincs hibakód így meg eléggé költséges és felesleges mindet kicserélni. A szervízben azt javasolták hogy próbáljunk meg keresni egy ugyanilyen évjáratú jazz-t és cserélgessük ki az érzékelőket így kiderül melyik a rossz. A két szomszédban van jazz de az egyik cvt-s a másik már elekrtomos gázpedálos az enyém meg bovdenos.
Hát nem tudom. Ezekből is jó lenne tudni, hogy melyik? Ráadásul két prémium szegmensbe tartozó szedánról van szó! Én szívesebben olvasnék olyan összehasonlítást, amelyben a kategória társakkal van összehasonlítva a Jazz! (Polo, Clio, A Merci... stb.)
szia, olvass vissza kb egy oldalt, főleg a kristoofnak adott válaszokat. ha konkrét kérdésed van, amire esetleg nem tértünk ki, akkor kérdezz bátran. :-)
Van valakinek tapasztalata fékbetét cserével kapcsolatban? Az első és a hátsó egyforma, vagy különböző? Milyen fajtát vegyek? Valami puhább betétfajtát szeretnék. Hol lehet olcsóbban megvenni?
Ráérő időmben készítettem ezt a kis táblázatot, a dajcssoviniszta AutoBild adatai alapján. Tehát még véletlenül sem lehet őket japán-elfogultsággal vádolni. Az késztetett erre, hogy kipróbáltam egy 1,4 TCE Megane-t, és a csekély 173 cm-mel szűkösen éreztem magam benne, és nem tudtam magam mögé beülni az üléstámlába való térdelés nélkül. Csak a belső méreteket hasonlítottam össze, nem véletlenül. A külső csak a szomszédoknak számít. Akkor most milyen kategóriába is tartozik a Jazz?
Hát.... ha hidegen és gyorsításnál...amikor ugye jó sok benzint kap, jó... és a hideg-meleg üzem közti átmenetnél nem, akkor én a motor hőmérő hibájára gyanakodnék .....
Szerintem: melegebbnek hazudja a motort, mint amilyen valójában és emiatt nem ad elég benzint a vezérlés.
Mondjuk a leírásodból nem derül ki, hogy már BIZTOSAN meleg motornál is rángat-e ?
Ha igen, akkor más okozza a benzin szegénységet. Mert az ilyen rángatás első körben keverék képzési hiba....szerintem, jó eséllyel... Amit valamely érzékelő hibás jele okozhat leginkább.
Ez egy rövid divatfellángolás volt! Szomszéd srác CRX-e van, tavaj egy honapt dolgozott a kffelnin hogy fekete legyen, aztán most mondta, hogy már neki se tetszik. Nekem speciel az ezüstszinű tetszik, dehát én már konzervativ vagyok.
Sziasztok! Van egy 2002-es Jazzem. Eddig nem volt vele probléma de az utóbbi időben rángat a motor. Hidegen egyenletesen jár, de mikor kialszik a kontrollámpa egyből elkezd rángatni egyenletes sebességtartásnál. Voltam vele szervízbe de nem mutatott a gép semmi hibakódot. Gyorsításnál nincs vele gond rendesen húz. Gyertyák ki lettek cserélve, az üzemanyagellátó rendszer is ki lett tisztítva (szűrő,csövek).Kapott már spurit és injektor tisztítót. A fogyasztása nem változott, de olyan mintha kenguru benzinnel működne. Ha valakinek van valami ötlete mi lehet a gond nagyon megköszönném.
Nekem tetszik! Nem értem, hogy mire ez a nagy nem tetszés... mondjuk a fekete autón azért jobban állna a fehér felni! :-DDDD A praktikuságban viszont teljesen egyetértek!
szóval, lehet, hogy nektek van igazatok, a képek alapján, de én eddig más szemmel néztem a vasat. nem tuningeszközként tekintettem a felnikre, hanem szimplán frappáns megoldásként, ami mentesít a fekete lemezfelnitől.
egyébként a képek tényleg csalókák, élőben eddig, aki látta, mindenkinek tetszett.