Keresés

Részletes keresés

VBence81 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 585

Üdv!

 

Tudom nem megy benne víz, de mivel itt is pont hasonló téma van terítéken és a kandallós fórumon most a gáz-fa/zsír-olaj téma fontosabb így ide is belinkelném a terveimet a kandallómba való tercier bevezetéséről. Ha bármi észrevételetek tanácsotok lenne szívesen venném. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133377178&t=9020390

ronkovik Creative Commons License 2015.01.18 0 0 584

http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9166766

 

Úgy látszik más is gondolt az arduino felhasználására a fűtésrendszerben...

Előzmény: sur5al (572)
sur5al Creative Commons License 2015.01.13 0 0 583

Ez nekem szólt? Nekem ilyen a tűzterem. Ahogy a kolléga írta is, sok mindent elárul a füsthő monitorozása. Nekem a két hőcserélő szakasz után, a kéménybe lépés előtt van a szonda. Ezen látom, mennyi meleget engedek a kéménybe.:D Viccen kívül. Én arra használom, hogy 200 fok alatt tartsam a kilépőt. Ha több, zárok a primer levegőn, majd a szekunderen és ahogy esik vissza a tüzelés végén, a tercieren is. Ha a primer+szekunder zárás nem lenne elég, akkor a pillangón is állítok. A füsthőfok egyébként egy ventit is indít 130 foknál, ami plussz hőt von el a kéménycső környékének szellőztetésével. A 200 fokra villogó és berregő is indul, mert ha tartósan 200 felett van a füst, az nem csak azért rossz, mert sokat pazarolunk, hanem azért is, mert hamarosan felforr a kandalló vízkörében keringő kb. 70l víz.:D

 

Minél többet tudunk, annál jobb döntést hozunk. Úgy könnyebb tüzelni, ha nem ránézésre kell megállapítani, hogy ég a tűz.:D

Előzmény: csillp (580)
sur5al Creative Commons License 2015.01.13 0 0 582

Ez volt az egyik gondolatom, csak nem találtam.:D

Előzmény: ronkovik (579)
0l0 Creative Commons License 2015.01.13 0 0 581

Kifejtenéd kicsit bővebben, miért merült fel ez a kérdés és mit is takar pontosan?

 

A konkrét esettől eltekintve a füstgázhőmérséklet különböző helyeken mérve különböző jelentőséggel bír. Az égéstér környékén az égés tökéletességével is összefüggésbe hozható, a víztérnél, vagy a kéményben a kátrányosodási veszéllyel illetve a hatásfokkal.

Előzmény: csillp (580)
csillp Creative Commons License 2015.01.11 0 0 580

T. Tapasztaltak!

 

Samott-tűzteres kandallónál, a tűztér mögött elhelyezett hőcserélő esetén miért kell a füstgáz hőmérsékletét figyelni?Köszönöm a segítséget.

ronkovik Creative Commons License 2014.12.13 0 0 579

 

Tényleg szép darab...

 

Harmadlagos levegőhöz ötletnek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=20hqdrSV3-s#t=135

Előzmény: 5738g (577)
sur5al Creative Commons License 2014.12.13 0 0 578

Aha, ez pofás. Jó nagy lesz a felület. Nem tudom fogod-e tudni táplálni.

 

Kár, hogy a vízteret nem hagytad ki a tűz hátából. Mindegy, talán előmelegítésnek jó lesz. Nekem csak egy darab 6/4" levegőcső van a tűztérben, rövidke, de a leghidegebb szakasz, egyedül az kormolódik, az egész tűztér fehérre van kiégve.

 

 

A tercier levegőt lehetne ott a lemez és a táska között felvinni vagy egy dobozt tenni be a vaslemez helyett, amibe alulról hideg levegő megy be (lehet a hamuzón keresztül is, csak akkor nehezebb szabályozni külön) és felül a tűztér közepéig begyúlva mondjuk az élein ontja a forró levegőt. Tehát egy fejre állított L betűt képzelj el. A tűz legvadabbul belül szeret égni (főleg ha nem víztáska, hanem egy samott/vermikulitlap határolja), ki kell kerülje az összes gáz a belógó lemezt, aminek az élénél brutál jó keveredés várható.

 

Azt is lehet, hogy a két oldalsó lyukon át keresztül tolsz egy furulyát. Valahol láttam már ilyet csak most nem ugrik be, hogy hol. Ezek nem pont azok, de ötletadónak jók lesznek: 

 

lopi liberty woodstove secondary burn with gasification baffles

Poele a bois Nordica Tradition

Előzmény: 5738g (577)
5738g Creative Commons License 2014.12.12 0 0 577

Hali!

Végre elkészült a kandalló vizes hőcserélője!

15db 69 mm-es belső átmérőjű, 550 mm függőleges füstcső került egy dobozba.

A doboz vizes része 5 mm-és lemezből készült, az első-hátsó oldal 4db 14 mm-es átmenő pálcával merevítve. A füstgyűjtő lehetett volna egy kicsit magasabb, remélem elég lesz az 50-70 mm. A tűztér hátsó öntöttvas része ki lett cserélve egy víztáskára, amit a tűztér felől egy 10 mm vastag lemez takar. A lemez és a táska között 7-8 mm légrés van, így a lemez közvetve melegíti a táskában lévő vizet. (talán nem hűti annyira a tűzteret) Az oldala 20 mm, az alja 30-40 mm samottot kap.

Terciel levegőt is szeretnék, de még nincs kitalálva hogyan legyen.

A tűztér alján két oldalt középtájon már kivágtam 1-1db 20x40 mm-s lyukat, amit zártszelvénnyel akartam a felső részbe vezeti. Na itt akadtam meg.

A zártszelvény mennyire bírja a hőt, deformálódás várható, mennyi lyukat és hova?

A 2 kivágott nyílás zárható, szabályozható!

Jó irányba haladok? Ha nem akkor hogyan tovább?

üdv.

 

 

 

 

Beer_ci Creative Commons License 2014.12.11 0 0 576

Hát én ennyivel is megelégszem..:) A 300 ft elvi ár, mert hogy piaci áron számoltam kiszállítással, pedig nekem helyben, és ingyen  van, egy 6 hektáros erdő közepén...:)

Előzmény: sur5al (575)
sur5al Creative Commons License 2014.12.10 0 0 575

Szuper! Nekem 390m3 és kb. 138HUF + villany a keringetőkön. Ja és ebben benne van a használati meleg víz is, mert az én kályhám olyat is tud ám!:D

 

Meg ilyet is:

 

 

 

A mai vacsi. Nem csak jól néz ki, finom is volt.:D

Előzmény: Beer_ci (574)
Beer_ci Creative Commons License 2014.12.06 0 0 574

Nem is kérdés...napi 300 ft-ból fűtök ki 300 légköbméteres házat...

Előzmény: sur5al (555)
ronkovik Creative Commons License 2014.12.06 0 0 573

 

Úgy látom téged szeretnek a visszacsapók ;)

 

Arduino. A különböző eszközök kapcsolása relékkel, vagy SSR relékkel megoldható (ha nagyobb az áramfelvétel) ledek kapcsolása simán mehet.

 

A kolega lényegében egy szárítóberendezést akar készíteni, a fürdőszobájukon nincs se ablak, se szellőzési lehetőség (50-es évekbeli társasház, "logikus" elrendezéssel).

 

Előzmény: sur5al (572)
sur5al Creative Commons License 2014.12.05 0 0 572

Fényezés persze, hiszen alapvetően minden megbízhatóan működik, ez már csak simítgatás, plusz kényelem. Ja, erről jut eszembe. 1 hete körül megint észleltem, hogy nem zár a VCS. Rohadék! Gyorsan szét is kaptam. 30 percen belül már össze is volt rakva újra. A rutin ugye. Mi volt benne? Egy szál a teflon tömítésből, amit a VCS előtt lévő forrasztható menetes csonkra tekertem. Az összeszerelésnél letúrta a menetről és besodorta a víz a VCS tányérja alá. Tovább nem tudott menni, mert a szál másik vége a menetek között ragadt.:( Most megint jó, remélem ezúttal tovább fog kitartani.

 

Ja, pár EUR és itt is van. Ill. Pesten, mert ide nem szállítanak.:D Legendás a Posta megbízhatósága.:D

 

Arduino? Sokfelől hallok róla, de még nem néztem utána. Belenézek, mit tud a kütyü. Valami olasz muki ott a góré. Akkor egyelőre nem rendelek Rexit, hátha lesz upgrade Arduinora.:D Progi nem gond, még azt nem értem, hogy a sok érzékelő meg a keringetők (230V), csengő (12V), villogó (12V), ventilátor (230V) vezérlés hogyan működhet majd.

 

A hővisszanyerős szellőztető (páramentesítéssel) rendszer engem is mostanában kezdett el érdekelni (behalt a fürdőben lévő venti), de egyelőre csak informálódom.

Előzmény: ronkovik (571)
ronkovik Creative Commons License 2014.11.24 0 0 571

Fényezés... ez jó :) tetszik.

 

K elem úgy emlékszem van 6-10 m hosszban a kinnajiaknál elég olcsón, de akár hosszabbíthatók is.

 

Egy vad ötlet, kolléga épp most rendelt 1 arduino minit (vagy valamelyik másikat) és egyéb alkatrészeket, ő egy páramentesítőt akar összehozni belőle, szerintem a keringetők vezérlésére 1 kijelzővel, logikai kapcsolgatásokra még sok is lenne , emlékeim szerint tud több PWM kimenetet is kezelni, ez mondjuk számunkra tök felesleges, hacsak nincs egy 12V DC villanymotorral meghajtott keringetőd. Emlékeim szerint te jártas vagy programozásban, ez nem okozhat gondot.

Előzmény: sur5al (569)
sur5al Creative Commons License 2014.11.24 0 0 570

Igaz, le lehetne szigetelni. Végül is milyen veszteség ez? Jó meleg van ott, de ez lényegében a ház közepe. Talán nincs is egy darab fala sem annak a kis kuckónak, ami nem fűtött térhez csatlakozik. Házon belül marad az összes meleg. Ráadásul a dolgozóm pont mellette van. Ha fáznék éppen, csak kinyitom az ajtaját.:D A fűtési gerinc, ami a kandallótól ill. a lemezes hőcserélőtől megy a radiátorok felé, az meg a talpam alatt halad a padlóban. Az is elég kellemes.:D

Előzmény: ronkovik (568)
sur5al Creative Commons License 2014.11.24 0 0 569

Vezérléssel kapcsolatban jutott eszembe, hogy veszek még 1-2 Rexi kutyát. Jó lenne a kandallónál (is) látni a szekunder kör hőfokát (radiátorokhoz mi megy, megy-e éppen a keringető) ill. a kandallóba visszatérő hőfokot is. Utóbbit főleg azért, mert most is erre megy a szekunder indítás, de egy nagy hiszterézisű termosztát van rajta, le szeretném cserélni egy gyorsabb reagálású erőre. Aztán betennék még 1-2 direkt kapcsolót, amivel a primer és/vagy a szekunder kört hőfoktól függetlenül lehetne kapcsolni. Esetleg még egy átkötés a primer alarm kimenetéről a szekunder keringetőre. Ez mondjuk úgy lenne tuti, ha a primert és a szekundert is full gázra tenné. Bár ahhoz ki kellene vezetni mindkét motor tekercseit, ha jól tudom. Jelenleg mindkét kör 1-es sebességen megy. Ez elég alapban, csak vész esetén jó lenne megtekerni a rendszert. Most is meg tudom, csak át kell ballagnom a mosókonyhába.

 

A K hőelemekből jó hosszú kellene, lévén elég messze vannak onnan a hozzáférhető csövek (primer visszatérő, szekunder előre). Olyan 4-5m hosszú jó lenne. Kitől érdemes venni mostanság? Gondoltam belealkuszom a nagyobbat a kisebb árába, de ahogy néztem, most inkább K elem nélkül adják a Rexeket. 2db méteres van is nekem, de az sok mindenre nem jó.

 

Végül is ezek már csak fényezések. Nélkülük is jól elballag a konfig.:D

Előzmény: sur5al (567)
ronkovik Creative Commons License 2014.11.24 0 0 568

Megvan a hidegfúziós reaktor? ;)))

 

Ha nem jön ki a HMV-ből , csak a kandallóból a meleg víz, az mondjuk engem se izgatna nagyon (könnyű messziről  nekem ;) )

Esetleg a csöveket le lehetne szigetelni, kevesebb lenne a hőveszteség.

Előzmény: sur5al (567)
sur5al Creative Commons License 2014.11.24 0 0 567

Hát legalábbis ez a rész. Már vannak újabb ötleteim.:D

 

Ne viccelj, remélem nem lesz több.:D Egy másikat is találtam abban a kb. 1/2m-es szakaszban, amiben a visszacsapó van. Jó lett végül. Reggelre tök jól lehűlt a cső szoba hőmérsékletűre (a mosókonyha szuper meleg egyébként ezektől a veszteségektől:D) és a tartály szépen tartja a meleget. Amit viszont észrevettem, hogy a kandallóból, a hideg oldalon visszajön a meleg és egészen a tágulási tartályig szivárog fel (piros vonal a képen). Az jó meleg.:D Hát ez a gravitáció, tudom, de keringés nincs tulképpen. Mindegy ide nem akarok visszacsapót tenni, mert akkor valami megint elállítódik.:D A tágulási vezetékre nem lehet (kék vonal), a visszatérő szakaszra (zöld vonal) megint csak kockázatos, mert akkor a keringető megnyomhatná a tartály felé a vizet, ha arra könnyebb neki mennie. Marad így! Végül is nyitott rendszerben a tágulási mindig a rendszer legmagasabb pontján van, így az a legmelegebb.

 

 

 

Előzmény: ronkovik (566)
ronkovik Creative Commons License 2014.11.23 0 0 566

 

:) Na végre rendbe lesz...

 

Vajon akad-e még 1-2 ilyen meglepi a csövekben? ( tudom szenya vagyok;) )

 

A szivattyú indulásnál még mindig szipkáz be levegőt, vagy az csak a kezdeti légtelenítési macera miatt volt?

Előzmény: sur5al (565)
sur5al Creative Commons License 2014.11.23 0 0 565

Na, szétszedtem végre! Fél óra volt az egész gyorsjavítás. Hála Istennek nem kellett leengedni a 70l vizet, mert a keringető elzáróival és a HMV-n lévő gömbcsapokkal klasszul ki lehetett szakaszolni a visszacsapót.

 

Mi volt a hiba? Hát, annyira nem voltam meglepve:

 

 

 

Ezt sejtettem előre. Az a kis rohadék forraszanyag ott jobbra. Egy 2,5mm átmérőjű göböcske.:((( Ez szívatott hetekig.

 

Összeraktam, kipróbáltam, zár mint atom, hidegek a csövek, nem folyik el a meleg a HMV tartályból.

 

Most örülés van!:DDD

Előzmény: sur5al (564)
sur5al Creative Commons License 2014.11.19 0 0 564

Persze, áramlás mérő meg egy komplex hőmennyiség mérő is nagyon kellene (a hatékonyságmérési versenyre nem tudok benevezni így:DDD), de nem akarok már erre a rendszerre sokat költeni. Attól tartok, ha beépítem a szondákat, meg beteszem az áramlás mérőt, utána nehezen tudom kibontani vagy nem? Majd a következőnél már be lesz tervezve.:D

 

A héten szétszedem a visszacsapó környékét. Szerintem az lesz a gond. Van valami reve a tányérja alatt.

Előzmény: Ybasc02 (563)
Ybasc02 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 563

Koszi, mar kapizsgalom... ha lenne koronkent egy egy menyisseg merod erdekes doolgokat lehetne megfigyelni.

Előzmény: sur5al (562)
sur5al Creative Commons License 2014.11.16 0 0 562

Mármint azért prózai, mert van mozgás mindkét ágán, de csak ott venni észre, ahol jön ki a meleg. Ahol megy be a hideg, ott azt is gondolhatnánk, hogy nincs mozgás, de van.

Előzmény: Ybasc02 (560)
sur5al Creative Commons License 2014.11.16 0 0 561

Nézd meg a kapcsolást jobban. A rendszer soros, de nem ez a gond. A kandalló (primer kör) vize átmegy a HMV fűtőspirálján és a fűtési lemezes hőcserélőn is. Ez utóbbi csak akkor vesz le hőt, ha a szekunder (radiátor) kör keringetője is megy, ami csak akkor megy ha a primer visszatérője elég meleg. Ez egyébként a "kazánvédelem" is. A gond nem működés közben van, hiszen a keringetés csak addig megy, amíg a primer körön van 55-60 fokos víz. Tehát ahogy a felmelegített HMV tartály kezdi visszamelegíteni a kandallót, a rendszer le is áll, így van kitalálva a vezérlés. A probléma akkor jön elő, amikor leállt. A primer körben lévő rugós visszacsapó miatt nem szabadna egyáltalán mozgásnak lennie. De van. Nem nagy csak pici. Az alsó csonkon szivárog ki a meleg, ami el is hűl 1-2 méteren belül. A felsőn meg a már elhűlt megy be 25-30 fokosan. Nincs nagy áramlás, meg vissza nem fűti a kandallót (ott is leesik 18 óra alatt 60-ról 40-re), de arra pont jó, hogy a tartály 60+ fokos vízből csináljon 35-40 fokost, amivel már nem olyan jó zuhanyozni.:D

 

A szelep, amit írsz, csak akkor lenne jó, ha lenne keringés. Igazából visszacsapó helyett egy NC mágnesszelep is jó lenne, amit a keringetővel együtt nyitunk. Azt gondoltam a visszacsapó egyszerűbb és nagyszerűbb. Remélem csak piszok van ott. Szét kell szednem.:(

Előzmény: Ybasc02 (560)
Ybasc02 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 560

"A jelenség oka elég prózai. A tetején hideg megy be, az alján meleg jön ki. Nem sok, csak szépen lassan. Mire visszaér a kandallóhoz, el is hűl a csöveken"

 

Próbálom értelmezni a rendszeredet meg a működési elvét...lehet még egy párszor át kell olvasnom a leírtakat, de mi van ha a HMV előremenő és visszatérő közé egy áltatható hőfokú termoszstatikus keverő szelepet lenne, ha az előremenő 50-60 fok alatt van nem engedi hogy a tartályon átfolyjon a fűtő közeg igy nem hűtené le a már felmelegített vizet.  

Előzmény: sur5al (559)
sur5al Creative Commons License 2014.11.16 0 0 559

A HMV tartályról sírtam itt a múltkor:

"Rém érdekes, hogy a felső csonk nem melegszik kifelé, de az alsón folyik ki a forró. Próbáltam a csapokkal is tesztelni. Ha a felső van zárva, semmi különbség, ha az alsó, megszűnik az elszivárgás. Lehet a visszacsapót az alsóra kellene tenni? De hogy jön ki lenn a meleg, ha fenn nem tud bemenni semmi?"

 

Nyilván sehogy A jelenség oka elég prózai. A tetején hideg megy be, az alján meleg jön ki. Nem sok, csak szépen lassan. Mire visszaér a kandallóhoz, el is hűl a csöveken. Mondjuk a mosókonyhában állandó a 25 fok.:D A kandallóban kialvástól begyújtásig 60-ról 40 fokra csökken a hőmérséklet. A 40 fokos víz mire átér a HMV tartályhoz 25 fokos lesz, ezért érzem hidegnek és ezért gondolom, hogy ott nincs mozgás, pedig nyilván van.

 

Ja és a konklúzió. Miért mozog a víz? Kinyitja a rugót? Nehezen tudok elképzelni ilyet egy nyitott rendszerben. Se nyomás, se vákuum. Inkább az a gyanúm, hogy valami forrasztási piszok lehet a tányérja alatt, azért nem zár le teljesen. Láttam már ilyet a szekunder körben. Meglepődtem, amikor a cirkó felfűtötte a kandallót.:D Ki kéne pucolni, de ahhoz megint le kell engedni, szét kell szedni (forrasztani szerencsére nem kell) és utána a visszatöltésnél jön a szenvedés a légtelenítéssel.:( Még gyűjtöm az erőt.:D

Előzmény: sur5al (550)
sur5al Creative Commons License 2014.11.16 0 0 558

Ez jó hír! Reméljük így is marad. Ha a visszatérőt 60 felett tartod, nem lesz kátrány. Legalábbis a hideg visszatérő miatt tuti nem.:D

Előzmény: Törölt nick (556)
Ybasc02 Creative Commons License 2014.11.16 0 0 557

Egy rendszer ami teszi a dolgát(már mutattam előzőekben pár részletet) segéd energia nélkül is, gravitációsan , nyílt rendszerű.

Az elektromos fűtőpatronok (hátul) biztonsági tartalék céljából vannak felszerelve, ha a lakok elutaznak több napra télvíz idején bekapcsolhatóak. Az egész komplexum az elsődleges fűtést biztosítja egy 120 m2 kétszintes háznak amelynek a hővesztesége 5,4 kW, a gravitációs hidraulikus rendszert épületgépész mérnök ismerősöm méretezte a ház tervezésével, kivitelezésével párhuzamosan, természetesen a kályha is.

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.15 0 0 556

Üdv!

 

Na szóval!Már benne vagyunk a fűtésszezonba.

Már vannak tapasztalatok a kandallóval.Kátrányosodás nincs.Sima korom van csak a tűztérben a csöveken.

Nagyon szépen leég!Az elmenő víz 65-75 fok között alakul és ez nem a maxi!A visszajövő ágon rézcsöveken 60-65 fokot mértem.

Iszonyatosan gyorsan és nagy meleget sugároznak a radiátorok.Szerintem bevált.De még a keményebb hidegekre várok hogy akkor hogyan muzsikál!

A levegővel nagyon szépen lehet szabályozni a hőfokot!

Előzmény: sur5al (533)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!