A DKI önkormányzat plusz az MRSZ feji a klubokat. Nem tudják, hogy üres zsebekben kotorásznak? Miknek néznek ezek a minket? Nem Dáriuszok vagyunk, hanem sportrepülők!
Az MRSZ-nek is kellene már valamit az ügyben tenni, nem pedig a lázas semmittevésben zsibbadni!!!!
Csak erre a semmittevésre van tehetségük? Ha igen, akkor mondjanak le!
Vegyék tudomásul, hogy, ezzel a semmitevéssel a sportrepülés sírját ássák!
Ott van a szegedi per, tessék tanulmányozni, és lépni!
Sajnos, az Opitztól és a Malévtől is pénzt kértek a tárolásért. Talán három hónapig lehetett kedvezményes 50%-os áron tárolni, de utána piaci árat kellett fizetni. Ilyen az érdekvédelem az MRSZ-ben... :-/
Tisztelt Elnök Úr!Tisztelt Címzettek! A levelező listából értesültem arról, hogy a Magyar Repülő Szövetség a Műegyetemi Sportrepülő Egyesülettől a hangárban tárolt repülőgépeik, gépkocsik és aggregátor tárolásáért igen sok pénzt kér. Felháborodásom MAXIMÁLIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A M agyar Repülő Szövetség alapszabályában szerepel az "érdekvédelem" szó. Ennek érdekében a Magyar Repülő Szövetség feladata lenne a bajba jutott sportrepülő egyesületek segítése és védelme. Ezzel szemben a kényszerhelyzetbe jutott sportrepülő egyesületeket bevételeinek növelésére használja. (Korábban az Opitz Klub is) Tisztelettel kérem Elnök Urat arra, hogy a kényszerhelyzetben lévő és bármilyen okból bajba jutott sportrepülő egyesületek megsegítését, védelmét díjfizetés nélkül végezze el.A Magyar Repülő Szövetség eljárása csaknem azonos Dunakeszi Város polgármesterének tevékenységével. Tisztelettel: Dúzs István
Köszi, de már sikerült beszerezni a miskolci hangármester infói alapján. Axiál Kft forgalmazza (az országban több helyen is található), műtrágyaszóró Hardy tárcsája. Gyártója (nála is beszerezhető) Reflex Kft, Kenyeri. Még a cseh Herkules gyártónál is van elfekvőben, csak némileg drágább. Ez a magyar egyenlőre működik.
Nemcsak az közelgő Európa Bajnokság kapcsán, de a tavaszi FAI meeting és saját véleményünk szerint is a nyomkövető rendszerekben nagy lehetőség rejlik a vitorlázórepülő sport széleskörű megismertetése, a médiában történő megjelenése, támogatók keresése, de akár hatósági, repülésbiztonsági szempontból is. Ezért aktívan elkezdtük keresni a lehetséges megoldásokat, melyet nem csak az EB-vel kapcsolatos ezirányú kötelezettségünk, hanem a későbbi széleskörű használat lehetősége is motivál.
Nyilvánvaló hogy az egyik legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás a mobil adattovábbításon alapuló, hiszen ehhez egy mai átlagos okostelefon is alkalmas mobilinternet kapcsolattal. Viszont jelenlegi információnk alapján, síkvidéken bizonyos magasság felett már nem nagyon működik a mobil adattovábbítás, így jelenleg nem rendelkezünk elegendő információval ahhoz, hogy meg tudjuk ítélni, hogy Magyarország légterében sikeresen lehetne-e alkalmazni ilyen technológián alapuló megoldásokat.
Ezért fordulunk hozzátok és a segítségeteket szeretnénk kérni egy tesztelés erejéig. Ehhez elegendő egy olyan mobiltelefon, amihez van mobil adatszolgáltatás és telepíthető rá az XCSoar. Jellemzően egy mai átlagos Android-os telefon megfelel a célnak. Erre telepítve az XCSoar alkalmazást, majd a Config/System/Setup/Tracking (Konfig/Rendszer/Beállítás/Nyomkövetés) menüben a SkyLines és a
LiveTrack24 nyomkövetést is be lehet kapcsolni. Ezekre a honlapjukon először regisztrálni kell, majd a regisztrációt követően a SkyLines-nél a key-t, míg a Livetrack24-nél felhasználónév és password párost kell megadni.
Arra szeretnénk kérni benneteket, hogy aki a közeljövőben bárhol az ország légterében repül és rendelkezik a fent leírt technikai feltételekkel és kedvet is érez hozzá, hogy részt vegyen egy ilyen közösségi kezdeményezésben az próbálja ki ezt a nyomkövetési megoldást. Ezentúl folyamatosan figyeljük mindkét nyomkövető oldalon a magyar repüléseket, de ettől függetlenül szívesen vesszük, ha megosztjátok velünk személyes tapasztalataitokat.
Nos, mint elöttem a tanult kolléga említette, ez az USÁban történt, rendszerint tavasztól öszig a Minden-Tahoe repterén szoktak repülni és télire(vagy nyárra, nézöpont kérdése :)) költöznek le Argentínába, ahol azért rendszeresen repülnek 2000km felett. A projekt meg amire a Jim Payne készül (és ami finanszírozta ezt a kvázi rekord repülést) az pedig valóban magassági rekord megdöntéséröl szól. Méghozzá nem is aprózzák el, a cél 90000 ft. Az magasan van, elég magasan. Annyira hogy építenek hozzá egy spec vitorlát túlnyomásos kabinnal. Igazándiból ekkora magassághoz még az argentín hullám is kevéske, úgyhogy csak ugródeszkának használnák, hogy be tudjanak kapcsolódni a polar vortex nevü jelenségbe és elöször használják ki ezt a meteorológiai jelenséget. Én szurkolok nekik :) Ha grafikusan is látni szeretnéd a terveket: https://www.indiegogo.com/projects/airbus-perlan-soaring-to-the-edge-of-space
Mondjuk az sem lenne egy rossz játék kipróbálni, hogy mit lehet kihozni ebből az argentin hullámból magasságban. De gondolom ez a projekt az új masinák promotálásáról szól, a magassági hullámrepülésen meg tudomásom szerint nem sokat segítenek a vadiúj orchideák.
Nem konkrétan hozzád intéztem a kérdést, de megkaptam a választ :-) Az FAI dokumentumokban semmit sem leltem erre vonatkozóan, illetve csak annyit, hogy elegendő egyszer megrepülni egy adott jelvényt. Mondjuk ezt eddig is tudtam :)
Gyanítom, hogy nálunk ernyősöknél is bármikor kérhető, de olyan ritkán jönnek ilyen igények, hogy van némi bizonytalanság a témában.
A FAI Badge szabályzatához van egy külön link esetleg, vagy a Sportkódexben kéne megtalálnom?
Ha engem kérdeztél és a vitorlázórepülések teljesítményjelvényeire gondoltál és nem a siklóernyősökére, akkor nincs határidőzve, mert az FAI Badge szabályzata szerint ezeket egyszer kell teljeíteni és örök életre szólnak. Így, ha késöbb adod le hitelesítésre, akkor késöbb kapod meg az oklevelet és a jelvényt, késöbbi sorszámmal. Ha megnézed a listánkat a honlapunkon, láthatod, hogy ezüst, gyémánt koszorúnál is előfordul, hogy évtizedekkel késöbbit is elfogadunk!
A többit magánban, ha megkeresel, a címem nyilvános!
Teljesítmény jelvények igénylése esetén a repülés(ek) után mennyi időn belül kell leadni az igényt ? Van egyáltalán erre valami határidő ? Végigböngésztem a Sportkódexet, de sehol nem találok erről infót.
A meglévő sportrepülőterek kapcsán egy káros folyamat kezdett el kibontakozni. Egyre több nagy múltú egyesület kényszerülhet feloszlani, hiszen az állam egyre .......................
Nagy szeretettel és tisztelettel várunk repülőbarátaid körében az idei Repülőbálon, 2015 március 7-én az Európa Hajón. www.repulobal.hu A honlapunkon minden további információ megtalálható.
Repülőbaráti üdvözlettel a bál rendezői: Pollerman Judit edző és a Vitorlázórepülő Válogatott pilótanői!
Ha van rá lehetősége, támogatását, tombola felajánlását előre is köszönjük.
Pilótanőink a bál megrendezésével is a repülősportok elismertségét szeretnék növelni.
A Magyar Repülő Szövetség díjkiosztó ünnepsége a repülőbál előtt 17:30 kezdéssel az első emeleti Buda teremben kerül megrendezésre. Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk!!!
Gondolt már valaki arra, hogy a repülőterek önkormányzati tulajdonba adását az Alkotmánybíróságon megtámadja?
A jogi alapja a szegedi pernyerés lehetne. Ott a bíróság jogalap nélküli gazdagodás címen a szegedi repülőklubnak jelentős összeget ítélt meg. Mivel ezzel a kormánydöntéssel a magyar sportrepülést megfosztották az ingyenes rep.tér használati jogátol, más szóval működését ellehetetlenítették, minősítse az AB ezt alkotmányellenesnek, és utasítsa a kormányzatot, törvény módosításra, hogy ezt a jogtalanságot szüntesse meg oly módon, hogy az MRSZ-t vagy a repülőklubokat a tulajdonlásba iktassa be!
Kérem a véleményeket, főleg jogászok véleményére lennék kiváncsi.
Köszönöm a hozzászólásokat,sokkal előrébb nem vagyok,ahogy elnézem az idevonatkozó topikot,amit sajnos én nem találtam,pedig jó néhány fórumot használok idehaza és külföldön is!