Keresés

Részletes keresés

Rekorder Creative Commons License 2015.04.19 0 0 21628

Gyalázatos!

A DKI önkormányzat  plusz az MRSZ feji a klubokat. Nem tudják, hogy üres zsebekben kotorásznak?  Miknek néznek ezek a minket? Nem Dáriuszok vagyunk, hanem sportrepülők!

Az MRSZ-nek is kellene már valamit az ügyben tenni, nem pedig a lázas semmittevésben zsibbadni!!!!

Csak erre a semmittevésre van tehetségük? Ha igen, akkor mondjanak le!

Vegyék tudomásul, hogy, ezzel a semmitevéssel a sportrepülés sírját ássák!

Ott van a szegedi per, tessék tanulmányozni, és lépni!

Előzmény: Alfa Papa (21627)
Alfa Papa Creative Commons License 2015.04.19 0 0 21627

Sajnos, az Opitztól és a Malévtől is pénzt kértek a tárolásért. Talán három hónapig lehetett kedvezményes 50%-os áron  tárolni, de utána piaci árat kellett fizetni. Ilyen az érdekvédelem az MRSZ-ben... :-/

Előzmény: D.pistabá (21626)
D.pistabá Creative Commons License 2015.04.18 0 0 21626

Bajba jutott sportrepülő egyesületek. 
Budaörsi reptérről Csongor (reptérparancsnok) felhívott, hogy nem fog menni a 20.000 Ft/gép/hó... csak plusz áfával...
Agri 10.000 Ft/hó + áfa
Helyiség 10.000 Ft/hó + áfa
Szállító kocsi 10.000 Ft/hó+áfa
-- Eredeti üzenet --
Feladó: Dúzs István <aeroclub.duzsistvan@index.hu>Címzett: <verebelyi.endre@t-online.hu>Elküldve: 2015. április 18. 20:40Tárgy : Re: Bajba jutott sportrepülő egyesületek.



-- Eredeti üzenet --
Feladó: Dúzs István <aeroclub.duzsistvan@index.hu>Címzett: Mészáros László elnök <president@aeroclub.hu>, Mészáros László elnök <president@aeroclub.hu>, Mészáros Zoltán alelnök <vicepresident@aeroclub.hu>, Vizaknai Erzsébet <vizaknai.erzsebet@aeroclub.hu>, Mészáros Zoltán <meszaros.zoltan@aeroclub.hu>, Vályi Csongor Repülőtér üzembentartás felelős vezető <reptervez@aeroclub.hu>, <drhamar@t-online.hu>, <balazs@t-online.hu>Elküldve: 2015. április 17. 22:2Tárgy : Bajba jutott sportrepülő egyesületek.

 Tisztelt Elnök Úr!Tisztelt Címzettek!
A levelező listából értesültem arról, hogy a Magyar Repülő Szövetség a Műegyetemi Sportrepülő Egyesülettől a hangárban tárolt repülőgépeik, gépkocsik és aggregátor tárolásáért igen sok pénzt kér. Felháborodásom MAXIMÁLIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A M agyar Repülő Szövetség alapszabályában szerepel az "érdekvédelem" szó. Ennek érdekében a Magyar Repülő Szövetség feladata lenne a bajba jutott sportrepülő egyesületek segítése és védelme. Ezzel szemben a kényszerhelyzetbe jutott sportrepülő egyesületeket bevételeinek növelésére használja. (Korábban az Opitz Klub is) Tisztelettel kérem Elnök Urat arra, hogy a kényszerhelyzetben lévő és bármilyen okból bajba jutott sportrepülő egyesületek megsegítését, védelmét díjfizetés nélkül végezze el.A Magyar Repülő Szövetség eljárása csaknem azonos Dunakeszi Város polgármesterének tevékenységével.

Tisztelettel: Dúzs István

 

szilágyimárti Creative Commons License 2015.04.14 0 0 21625

Köszi, de már sikerült beszerezni a miskolci hangármester infói alapján. Axiál Kft forgalmazza (az országban több helyen is található), műtrágyaszóró Hardy tárcsája. Gyártója (nála is beszerezhető) Reflex Kft, Kenyeri. Még a cseh Herkules gyártónál is van elfekvőben, csak némileg drágább. Ez a magyar egyenlőre működik.

Előzmény: ViktorMike (21624)
ViktorMike Creative Commons License 2015.04.10 0 0 21624

Ha még érdekes, nyomon vagyok. Hívjál!

Előzmény: szilágyimárti (21611)
darojanos Creative Commons License 2015.04.10 0 0 21623

Kedves Sporttársak!

 

Nemcsak az közelgő Európa Bajnokság kapcsán, de a tavaszi FAI meeting és saját véleményünk szerint is a nyomkövető rendszerekben nagy lehetőség rejlik a vitorlázórepülő sport széleskörű megismertetése, a médiában történő megjelenése, támogatók keresése, de akár hatósági, repülésbiztonsági szempontból is. Ezért aktívan elkezdtük keresni a lehetséges megoldásokat, melyet nem csak az EB-vel kapcsolatos ezirányú kötelezettségünk, hanem a későbbi széleskörű használat lehetősége is motivál.

 

Nyilvánvaló hogy az egyik legolcsóbb és legegyszerűbb megoldás a mobil adattovábbításon alapuló, hiszen ehhez egy mai átlagos okostelefon is alkalmas mobilinternet kapcsolattal. Viszont jelenlegi információnk alapján, síkvidéken bizonyos magasság felett már nem nagyon működik a mobil adattovábbítás, így jelenleg nem rendelkezünk elegendő információval ahhoz, hogy meg tudjuk ítélni, hogy Magyarország légterében sikeresen lehetne-e alkalmazni ilyen technológián alapuló megoldásokat.

 

Ezért fordulunk hozzátok és a segítségeteket szeretnénk kérni egy tesztelés erejéig. Ehhez elegendő egy olyan mobiltelefon, amihez van mobil adatszolgáltatás és telepíthető rá az XCSoar. Jellemzően egy mai átlagos Android-os telefon megfelel a célnak. Erre telepítve az XCSoar alkalmazást, majd a Config/System/Setup/Tracking (Konfig/Rendszer/Beállítás/Nyomkövetés) menüben a SkyLines és a

LiveTrack24 nyomkövetést is be lehet kapcsolni. Ezekre a honlapjukon először regisztrálni kell, majd a regisztrációt követően a SkyLines-nél a key-t, míg a Livetrack24-nél felhasználónév és password párost kell megadni.

 

Arra szeretnénk kérni benneteket, hogy aki a közeljövőben bárhol az ország légterében repül és rendelkezik a fent leírt technikai feltételekkel és kedvet is érez hozzá, hogy részt vegyen egy ilyen közösségi kezdeményezésben az próbálja ki ezt a nyomkövetési megoldást. Ezentúl folyamatosan figyeljük mindkét nyomkövető oldalon a magyar repüléseket, de ettől függetlenül szívesen vesszük, ha megosztjátok velünk személyes tapasztalataitokat.

 

Előre is köszönjük a segítséget.

 

EB Szervezőbizottság

 

adam_g007 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21622

Nos, mint elöttem a tanult kolléga említette, ez az USÁban történt, rendszerint tavasztól öszig a Minden-Tahoe repterén szoktak repülni és télire(vagy nyárra, nézöpont kérdése :)) költöznek le Argentínába, ahol azért rendszeresen repülnek 2000km felett. A projekt meg amire a Jim Payne készül (és ami finanszírozta ezt a kvázi rekord repülést) az pedig valóban magassági rekord megdöntéséröl szól. Méghozzá nem is aprózzák el, a cél 90000 ft. Az magasan van, elég magasan. Annyira hogy építenek hozzá egy spec vitorlát túlnyomásos kabinnal. Igazándiból ekkora magassághoz még az argentín hullám is kevéske, úgyhogy csak ugródeszkának használnák, hogy be tudjanak kapcsolódni a polar vortex nevü jelenségbe és elöször használják ki ezt a meteorológiai jelenséget. Én szurkolok nekik :)
Ha grafikusan is látni szeretnéd a terveket: https://www.indiegogo.com/projects/airbus-perlan-soaring-to-the-edge-of-space 

Előzmény: Vgyuri (21619)
mpx Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21621

Ez az USA-ban törpént...

A Perlan Project - hez (http://www.perlanproject.org/) meg annyi köze van, hogy a pilóta abban is részt vesz.

 

Ahhoz viszont egy teljesen egyedi, túlnyomásos bringát terveznek, ami szerintem nemigen fog kereskedelmi forgalomba kerülni...

Előzmény: Vgyuri (21619)
darojanos Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21620

LÉGBŐLKAPOTT

Ma, csütörtökön 17 óra 30'-kor a Sport 1 csatorna Légbőlkapott műsorában Szabó Péter és Hársfalvi Péter beszél a Namíbiai rekordrepülésekről!

 

 

Vgyuri Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21619

Mondjuk az sem lenne egy rossz játék kipróbálni, hogy mit lehet kihozni ebből az argentin hullámból magasságban. De gondolom ez a projekt az új masinák promotálásáról szól, a magassági hullámrepülésen meg tudomásom szerint nem sokat segítenek a vadiúj orchideák.

Előzmény: newCBI (21617)
ViktorMike Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21618

Valóban szerencsétlen a fogalmazás.

Az én értelmezésemben: "vajon fel tud-e menni háromezer kilométeres távolság fölé"

 

Tehát szerintem nem magasság, hanem távolság. (Mondjuk én is elgondolkodtam egy ideig a cikket olvasva a helyes értelmezésen...)

Előzmény: feketefelh (21615)
newCBI Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21617

Itt a 3000 km távolságról van szó. a 3000-es szám fölé kell mennie a távolság mérőszámának.

Előzmény: Vgyuri (21616)
Vgyuri Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21616

De vajon mennyi lehet a helyes magasságérték, amit el szeretnének érni. 3000 méter semmi, 30 000 láb sem több (?), mint a magyar abszolut rekord.

Előzmény: feketefelh (21615)
feketefelh Creative Commons License 2015.04.09 0 0 21615

"A nagy kérdés most már csak az, hogy az új géppel Payne vajon fel tud-e menni háromezer kilométer fölé"


Ez bizony érdekes kérdés :-) de nyilván elírás.

 

Előzmény: D.pistabá (21614)
D.pistabá Creative Commons License 2015.04.08 0 0 21614

Háromezer kilométer motor nélkül!

Ugrósdy Márton

2015.4.8 13:45   Nem hitelesített világrekord, mert túl sok száron repülték, de feltehetően hosszabb volt, mint az eddigi hivatalos csúcs.

http://harmashatarhegy.hupont.hu/82

 

 

D.pistabá Creative Commons License 2015.04.08 0 0 21613

Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon

Márványi Péter

2015.4.4 13:45   A fesztávolság 28,3 méter, a teljesítménye is nagyszerű: magyar pilóták kezében ütőképes gép lesz az EB-n is.

 

Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/81#ixzz3WRGVdSBY

 

 

Tecnikai adatokkal kibővítve.    

D.pistabá Creative Commons License 2015.04.05 0 0 21612

Érdek nélkül tetszik: lélegzetelállító szárnyakon

Márványi Péter

2015.4.4 13:45   A fesztávolság 28,3 méter, a teljesítménye is nagyszerű: magyar pilóták kezében ütőképes gép lesz az EB-n is.

Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/81#ixzz3WRGVdSBY

 

Pistabá

szilágyimárti Creative Commons License 2015.04.05 0 0 21611

Sziasztok!

 

Herkules H4 agrihoz keresünk Hardy tárcsát. Ha valaki tud segíteni, hogy merre induljunk, azt nagyon megköszönnénk.

 

Szilágyi Márta

Aero Club Esztergom

 

 

feketefelh Creative Commons License 2015.03.16 0 0 21610

Ez nem az, amit kérdeztem :) De már megvan a válasz

Előzmény: Vgyuri (21609)
Vgyuri Creative Commons License 2015.03.15 0 0 21609
www.fai.org/igc-our-sport/badges-and-diplomas
Előzmény: feketefelh (21608)
feketefelh Creative Commons License 2015.03.15 0 0 21608

Köszönöm

 

Nem konkrétan hozzád intéztem a kérdést, de megkaptam a választ :-) Az FAI dokumentumokban semmit sem leltem erre vonatkozóan, illetve csak annyit, hogy elegendő egyszer megrepülni egy adott jelvényt. Mondjuk ezt eddig is tudtam :)

 

Gyanítom, hogy nálunk ernyősöknél is bármikor kérhető, de olyan ritkán jönnek ilyen igények, hogy van némi bizonytalanság a témában.

 

A FAI Badge szabályzatához van egy külön link esetleg, vagy a Sportkódexben kéne megtalálnom?

 

Üdv

Bence

 

 

Előzmény: darojanos (21607)
darojanos Creative Commons License 2015.03.14 0 0 21607

Ha engem kérdeztél és a vitorlázórepülések teljesítményjelvényeire gondoltál és nem a siklóernyősökére, akkor nincs határidőzve, mert az FAI Badge szabályzata szerint ezeket egyszer kell teljeíteni és örök életre szólnak. Így, ha késöbb adod le hitelesítésre, akkor késöbb kapod meg az oklevelet és a jelvényt, késöbbi sorszámmal. Ha megnézed a listánkat a honlapunkon, láthatod, hogy ezüst, gyémánt koszorúnál is előfordul, hogy évtizedekkel késöbbit is elfogadunk!

A többit magánban, ha megkeresel, a címem nyilvános!

 

Üdv

darojanos

Előzmény: feketefelh (21606)
feketefelh Creative Commons License 2015.03.14 0 0 21606

Üdv

 

Teljesítmény jelvények igénylése esetén a repülés(ek) után mennyi időn belül kell leadni az igényt ? Van egyáltalán erre valami határidő ? Végigböngésztem a Sportkódexet, de sehol nem találok erről infót. 

 

 

darojanos Creative Commons License 2015.03.04 0 0 21605

Kedves Repülőbarátaink, 

 

Ezúton szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani/megosztani Veletek egy hozzánk eljuttatott lehetőséget.

 

A szezonkezdés közeledtével a tagságunk egy részénél felmerült az igény új Startkönyvek beszerzésére.

Mivel nem 1- 2 példányra volt szükség, felvettük a kapcsolatot a megfelelő nyomdai gyártókkal:

Amennyiben összevontan kezeljük a lehetőséget - országosan, klubok szintjén - nem lehet probléma egy 300-500 példányos össz. rendelés

leadása, így jelentősen kedvezőbb áron szerezhető be a kisebb klubonként és szezononként, akár 4-5 Startkönyv is.

 

Vagyis, sok kicsi, sokra megy...

 

Az alábbiakban továbbítjuk az árakat:

 

300 pld  - 1435,- Ft / bruttó - közel 30% megtakarítás!

500 pld - 1067,- Ft bruttó  - közel 50% megtakarítás!

 

A rendeléseket - darabszámokat - 2015.03.09 - jövő hét hétfő -  20:00 óráig küldjétek meg számunkra, hogy a gyártás 03.27 - ig elkészülhessen.

 

Fontos: Az újonnan gyártott startkönyvek minden szempontból a mai érvényes szabványoknak megfelelnek!

/ mind belső és külső megjelenésben, mind minőségben!

 

Kérem, azok is jelezzenek itt vissza, akik már ebben a témában beszéltek Szabó Bence Klubtársunkkal. szbence91@gmail.com

 

Visszajelzésetekig,

 

Üdvözlettel:

 

Szabó Bence és Szendrői Dávid

MÁV Repülőklub / Farkashegy

 

 

D.pistabá Creative Commons License 2015.03.03 0 0 21604

 

Mentsük meg a Hármashatárhegyi repülőteret!

A meglévő sportrepülőterek kapcsán egy káros folyamat kezdett el kibontakozni. Egyre több nagy múltú egyesület kényszerülhet feloszlani, hiszen az állam egyre .......................



Read more: http://harmashatarhegy.hupont.hu/73#ixzz3TLWzERwf

http://harmashatarhegy.hupont.hu/73

 

darojanos Creative Commons License 2015.02.18 0 0 21603

REPÜLŐBÁL 2015 március 7.

 

Kedves Repülőbarátunk!


Nagy szeretettel és tisztelettel várunk repülőbarátaid körében az idei
Repülőbálon, 2015 március 7-én az Európa Hajón. www.repulobal.hu
A honlapunkon minden további információ megtalálható.

Repülőbaráti üdvözlettel a bál rendezői:
Pollerman Judit edző és a Vitorlázórepülő Válogatott pilótanői!

Ha van rá lehetősége, támogatását, tombola felajánlását előre is köszönjük.

Pilótanőink a bál megrendezésével is a repülősportok elismertségét szeretnék növelni.

A Magyar Repülő Szövetség díjkiosztó ünnepsége a repülőbál előtt 17:30 kezdéssel
az első emeleti Buda teremben kerül megrendezésre.
Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk!!!


Rekorder Creative Commons License 2015.02.04 0 0 21602

Gondolt már valaki arra, hogy a repülőterek önkormányzati tulajdonba adását az Alkotmánybíróságon megtámadja?

A jogi alapja a szegedi pernyerés lehetne. Ott a bíróság jogalap nélküli gazdagodás címen a szegedi repülőklubnak jelentős összeget ítélt meg. Mivel ezzel a kormánydöntéssel a magyar sportrepülést megfosztották az ingyenes rep.tér használati jogátol, más szóval működését ellehetetlenítették, minősítse az AB ezt alkotmányellenesnek, és utasítsa a kormányzatot, törvény módosításra, hogy ezt a jogtalanságot szüntesse meg oly módon, hogy az MRSZ-t vagy a repülőklubokat a tulajdonlásba iktassa be!

Kérem a véleményeket, főleg jogászok véleményére lennék kiváncsi.

totka001 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 21601

Pont erre gondoltam!! Remélem jogdíjat majd nem kérsz ezért a hatalmas ötletért,ha netán megvalósítom...

 

Előzmény: Vgyuri (21600)
Vgyuri Creative Commons License 2015.01.22 0 0 21600
Némi átalakítással strandsátrnak használható :-)
Előzmény: totka001 (21599)
totka001 Creative Commons License 2015.01.22 0 0 21599

Sziasztok!

 

 Köszönöm a hozzászólásokat,sokkal előrébb nem vagyok,ahogy elnézem az idevonatkozó topikot,amit sajnos én nem találtam,pedig jó néhány fórumot használok idehaza és külföldön is!

 

10 ezerért biztos nem eladóak...

 

 Papírjuk nincs,úgy maradtak rám német barátomtól!

 

További szép napot,

 

üdv,totka001

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!