Egy komolyabb főzőcskézésnél az 500 m3/h alatti szagelszívók kb szart sem érnek. Innen (is) lehet látni, hogy a szagelszívót hozzáértő vagy amatőr választotta ki :)
A másik rohadt fontos fontos dolog az elviselhető zajszint, amivel szintén nem szokás foglalkozni amatőr körökben, ezeket a háziasszony csak egyszer kapcsolya be, aztán soha többé :)
"míg egy 100m2-es ház friss levegő igénye 100m3/h, és ezt nem csak a ventilátor biztostja."
Ahol hozzáértő csinálta a szellőzést, ott a konyhai szagelszívónak
- vagy nincs semmi köze a külvilághoz (belső keringetésű),
- vagy a szagelszívó kimenő csöve légmentesen le van zárva, amikor épp nem működik.
Ismét két teljesen eltérő feladatot próbáltál mindenáron egybe gyúrni :)
Ilyet nem is mondtam. Viszont egy gyerekjátéknyi ventilátor, ami nem képes kiszívni a konyhából a gőzt, arra bőven elég, hogy friss levegőt juttasson a lakásba.
Valójában egy dobozba lengőbe is be lehet tenni, nem lesz semmi szabadon.
Csak kényelmetlen lesz szerelni, mert a szerszám elkattanásához viszonylag nagy erő kell, ha nincs alatta a modul tartó, akkor neked kell kézzel ellentartani, a kábel esetleges kihúzásánál ugyanígy, megoldható persze.
Amúgy a bekötő elején van egy átkattintható kis bizbasz, ami az elkattanás erejét állítja.
Ha modulba kötsz, akkor ki kell kattintani, ha aljzatba, mert számos olyan aljzat is van, ami ezzel szerelhető, akkor meg be.
Ez most megint nem nyilvánvaló, de ha kezedben van a szerszám, akkor az lesz:)
Egyébként azért is jól van ez a rendszer kitalálva, mert a szerszám csak az egyik állásában nyomható be a modulba, ergo nem lehet véletlenül fordítva tartva elvágni a kábelt vele, mint pl. a 110-es szerszámmal, amivel szerintem mindenki szívott már, aki sokat köt:)
Ezeknél a vezeték bekötése betűző szerszámmal történik: a szerszám az eret beszorítja két éles penge közé (mivel élesek, ezért blakolni sem kell). Hibázás esetére a szerszámok többségén van egy kihajtható kapó, amivel ki lehet rántani az eret a pengék közül és utána áttenni egy másik pontra, de mivel minden betűzés roncsolja az eret (a két éles penge mélyen belevág a vezetőbe is), ezért a bekötést (betűzést) nem szabad megismételni az előző betűzéskor megsérült vezetékvég levágása nélkül.
Korábbi kérdésedre válaszolva teljesen jó az utángyártott is, én a Network-nél szoktam venni.
Fontos, hogy KELL hozzá a saját bekötő szerszáma, mert ebbe nem lehet csavarhúzóval benyomkodni az ereket!
A bekötő egyébként le is vágja a felesleges kábel darabot.
Az LV és NLV között annyi a különbség, hogy az LV-nél két rugós lemez feszül egymásnak és ezek érintkezése hozza létre a kontaktust, ezen két rugós lemez közé lehet betolni a speciális mérőzsinórt, ami bedugáskor leválasztja egymástól az áramkör két oldalát.
Ez a mérőzsinór forgatható, így vagy az egyik, vagy a másik oldalát lehet mérni a leválasztott áramkörnek.
Ezt sajnos most nem tudom jobban elmagyarázni, de erre neked úgy sem lesz szükséged.
Neked bármelyik modul jó, a fölső oldalra benyomkodod a kábeledet, alul meg rövid drótokkal összekötöd, amit össze kell.
Egy késbe két vékonyabb kábelt nyugodtan be lehet nyomni, fog érintkezni.
Mivel te választod ki, mi legyen mivel összekötve és van 20 csatlakozási pontod modulonként, akár a különböző áramköröket vegyesen is benyomkodhatod egy modulba.
Remek rendszer, évtizedek óta használom, csak annyi a baja, hogy telefonos rendezőnek lett kitalálva, ezért talán nagyobb, mint ami neked kellene és kell hozzá a saját doboza, vagy legalább a saját modultartója, ami egyébként egyáltalán nem drága.
Ő nem túl rövid UTP kábelt akar megtoldani (tehát 8 ér->8 ér), hanem, vékony vezetékeket sokfelé elágaztatni/közösíteni (pl mérő/vezérlő/riasztó/világító rendszerek elágazó csomópontjai), és ezek a vékony vezetékek jelen esetben véletlenül UTP kábel formájában vannak jelen.
A wago-kban egy rugó szorítja le a vezetéket. Ha oda egymás mellé több vezetéket teszel, akkor az egyik vezeték egy picivel vastagabb lesz a többinél (más típus, gyártási szórás stb), tehát a többi vezetékre nem jut annyi szorító erő (esetleg semennyi se), tehát kieshetnek mihelyt hátat fordítasz.
Ezért egy wago-lyukba mindig csak egy vezetéket dugj.
A ventilátorok 99 százaléka csak az egyik irányban dolgozik hatékonyan, a lapátok alakja miatt. Két forgásirányú ventilátor számára rossz hatásfokú, pl egyenes lapát kell, ezért nagyon ritka.
Láttam már olyan megoldást is helyette, hogy két külön ventilátor volt egymással "szemben" és mindig éppen az dolgozott, amelyiknek jó irányban álltak a lapátjai. Persze minél nagyobb a méret annál többe kerül egy helyett kettő villanymotort kifizetni :)
Ezt nem teljesen értem. Gyárilag változtatható a forgásirány és van elszívó/befúvó funkciója, ezért kell a két alternatív fázis, nem önhatalmúlag akarom meghekkelni az elszívó motorját.
Ha nagyon nincs más, akkor ez lesz, de ha lehet szeretnem elkerülni. (Jelenleg is ilyen wagokkal van, csak harmasok és egy helyre van több vezetek bedugva, ezt akarom ertelmesebbe tenni. )
Ha össze akarná sodorgatni, akkor sokféleképpen megcsinálhatná, de akkor ez nem lesz könnyen bontható.
Ha egy eret akar kivenni belőle, akkor kivesz 5-öt, szétsodorja és visszaköti a maradék 4-et?
Ez komfortos?
Erre az általam ismert legjobb megoldás a Krone modul, amiből létezik eleve közösített modul, vagy LV/NLV-modulba bedugható "fésű", ami közösíti az ereket.
Nem a legolcsóbb megoldás, főleg, hogy saját doboz, de legalább egy modultartó kell hozzá, még utángyártottban sem, de tudja azt, hogy valóban könnyen bontható és átköthető.
Több vezeték (akár 8-10) összekötésére keresek valamilyen gyors, biztos kötést. Olyanra gondolok, mint egy sorkapocs. CAT5e vezeték szálakat szeretnék összekötni, nagyrészt 12V DC áramhoz. Ötletek?
Legutóbb ezt a 8-as WAGO-t próbáltam ki, de nem jó CAT5e kábelre, nem lehet normálisan beledugni sajnos. :(