Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Csak nehogy úgy legyen, mint a Jászkunnál! Jegykiadók megvannak + a (soha nem használt) audiovizuális utastájékoztatás.
De maga a páyaudvari illetve a települések központi megállóiban elhelyezendő utastájékoztatók és a buszokról a kijelzők csak az EU-s táblán vannak meg már lassan két éve :S
Hatvaninál is hiányolom a Jászkunéshoz hasonló jegykiadókat!
Mátránál meg - igaz a Jászkunnál is - illene már végre nem elkölteni a több, mint 10 éve "épülő" modern intermodális páyaudvarok pénzét!
Így visszaolvasva igen, félreértelmeztem a dolgokat.
Az átcsoportosítások, fordavariálások pedig már nagyon értek (pl: Nógrádos kocsik szinte egésznap Egerben állnak), ennyiből talán jó, vagy legalábbis jobb lesz az új rendszer. Ezután talán több eljutási lehetőség lesz Heves-Jászkun megye közt (bár tudom, hogy ez nem, illetve nem csak az érintett cég[eken] múlik, sajnos).
Forda variálás pedig elsősorban Hevesben, ott ésszerű. Pl. gyöngyösi kocsi fordája változik, egész nap kétszer megy Gyöngyös aut.áll.-ra, a mai 8 helyett, ugyanis napközben Hatvan és környékén fog szolgálatot teljesíteni. Vagy pl. Agriás, külső telephelyes kocsi az egri autóbuszállomást iskolai előadások napján látogatja napi többször, tanszüneti mentrend esetén pedig még csak a város közelébe se megy, Gyöngyös és térségében fog szolgálatot teljesíteni... ilyen és hasonló, inkább a dolgozókat érintő változások lesznek.
Barátom, Te nem tudsz szövegértelmezni? Hol írtam én beszerzést. Én tényeket közöltem és közlök most is, bár senki nem kért rá: mozgolódás alatt azt értem lesz olyan cég (megyei székhellyel), ami nagy valószínűséggel meg fogja kapni az összes emelt kategóriás kocsit, évjáratra tekintet nélkül, kifejezetten egy viszonylatra alkalmazva őket. Cserébe ez a cég, pedig a járaton alkalmazott, nem emelt komfortfokozatű buszokat adja cserébe. Ilyen és még ehhez hasonló ésszerű átcsoportosítások várhatóak.... inkább forda variálások lesznek.
"az újabb és túrista buszok esetén lehet mozgolódás, de semmiképen sem az adott terület hátrányára...."
Nem reménykednék a túrista buszok ügyében.. Már a piacnyitásra "gyúrnak", szóval szerintem nem lesz már (ahogy eddig sem volt) komolyabb távolsági beszerzés.
A kérdése meg egyáltalán nem értelmetlen. Minden marad úgy, ahogy volt. Tehát ne álmodozzunk egységes flottaszínről, vagy EAG fellervárakról, meg pl. Borsodos ződ buszokról Szolnok és környékén........ az újabb és túrista buszok esetén lehet mozgolódás, de semmiképen sem az adott terület hátrányára....
Abba nem gondoltál esetleg bele, hogy a piacvezető Volánbusz Zrt, előde a Volánbusz Rt Volánbusz Vállalat, Volán 20 sz Vállalat 20 os AKÖV stb miért engedte volna piacra a kisebb vidéki cégeket ha ő 1949 től egyeduralkodó piacvezető volt a Budapestre közlekedő járatok közlekedtetésénél?
Tanulmányoztad már mennyire kitartó munka az, hogy a szinte semmi szintről eljutott oda a Agria Mátra Hatvani stb Volán hogy elérte a kb 33% os járatarányt?
Érdemes lenne régebbi menetrendeket is tanulmányozni!
1967 előtt a jogelőd Heves megyei Aköv 4 sz Vállalat nem közlekedtetett járatot Budapestre, pedig akkor már 10 járatpár felett volt pl a Budapest székhelyű 20 as AKÖV cég járatainak a száma.
Ezért a későbbiekben se tudott labdába rúgni a megyei 4 es Volán majd megyei Mátra Volán az M3 építése gererált pár menetrendmódosítást, de a egyeduralkodó továbbra is a Volánbusz ill. elődje a 20 as Volán volt.
Nem lustaságból nincs több pesti járata a kis vidéki cégeknek, hanem azért, mert nem engedélyezte a Volánbusz a viudékiek túlzott terjeszkedését.
Elbeszélgettem konkrét döntéshozókkal, akik eljártak a 80 as 90 es évekbeli menetrendi egyezetésekre, és ott alig rúgott labdába egy vidéki Volán, mert a pesti cég (Volánbusz) már uralta a piacot.
Nem akarok nagyon belemenni, de azért a Nógrádnak elég tisztességes pénze lehet(ett volna) a pesti járatokból. Nem így történt, vagy másra használták fel. Hatvani+Mátra detto. Jászkun kiszervezte a fél megyét, az Agriának meg örek buszai vannak már a távolságizáshoz.
Eddig szerinted mi alapján osztották el az üe.-k között a buszokat? Kicsit értelmetlen a kérdésed.
Ezeknek az ún. "régiós buszoknak" mi lesz a területi megoszlásuk? Mindegyik üzemegység egyenlő arányban kap majd belőlük, v be lesz nyomva az egész a Nógrádnak, vagy a Hatvaninak és Nógrádnak? Csak azért spekulálok, mert szerintem ezeknek a cégeknek sokkal öregebb és elavultabb a járműparkjuk, mint a másik háromnak.
Volt, ami gyárilag olyan ülésekkel szereltek, de éppen tegnap láttam egyet, amiben új, kék üléshuzattal ellátott ülések voltak, s Tarjánba igyekezett.
Egyébként tegnap találkoztam egy Noge Touringgal meg egy Bova Futura FHD-val a MOL kútnál lévő körforgalomnál, "Hatvani Volán partner" matricával. Hogy milyen szerződésest csináltak, nem tudom, tábla nem volt rajtuk.
Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D
Gyorsabb nem volna sokkal, mert jelenleg papíron 1 ó 12 p, ill 1 ó 14 p a menetidő a vasúton.
Busznál a Szolnok Jászberény résztávra min 55 perc kell, 5 perc várakozás, és a 32 es úton is kell 35 perc Hatvanig, illetve fényszarui betéréssel meg 55 perc min.
1 óra 30 perc alá nem igazán vihető a menetidő, ami több mint a vonat, de figyelembe kell venni, pl Jászboldogházát érinti a vasút, a busz meg a vasúttal el nem látott Jásztelek, Alattyán, Jászalsószentgyörgy településeket, ugye Szászbereken névleg van vasút.
A vasút jelenleg átszállásos kapcsolatot létesít, pl Szolnokon Debrecen Szentes Szeged felé stb.
Újszászon Budapest felé, Hatvanban Salgótarján, Gödöllő, Aszód Balassagyarmat Eger Msikolc Nyíregyháza stb felé lehet utazni.
Van távolsági utasforgalom!
Ha a képzeletbeli sűrűn közlekedő buszvonalat a vasútállomások érintésével indítjuk, akkor a menetidő 1:40 ill ettől több lesz.
A más útvonal azt jelenti, hogy míg a vonat Jászboldogházát szolgálja ki, addig a busz a fent felsorolt vasúttal nem rendelkező községeket.
Mivel ez utóbbiak most is ki vannak szolgálva a Jászkun Volánnak nem igazán érdeke, ezen új járatok közlekedtetése, mert ez a piaci részesedést átrendezné.
Jelenleg Jászberényből Szolnokra van épp annyi járat ami kiszolgálja Jászteleket, Alattyánt, Jászalsószentgyörgyöt stb, mindezt zömében Jászkun Volán járatokkal.
Amúgy én szívesen látnám, ha lenne a jelenleginél több járat Hatvan Szolnok között mert az utasoknak jó lenne, és el lehetne mondani, hogy a vasút és a közút részben eltérő útvonalon közlekedik.
Megjegyezem a busz közel 10 km el hosszabb útvonalon közlekedik. Hatvan Szolnok 68 km vasúton busznál 80,4 km a 1467 es vonal távolsága.
"Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D"
Hát érdekes lenne :) Sosem fog megtörténni, der tegyük fel, így lenne, mondjuk vmi csoda folytán meg is tudna egyezni a HV meg a JKV, ki-melyik órában indítson buszt, és lennének is gépek a vonalra, milyen is érdekes lenne, h (feltételezésem szerint) a Jászkunos Man-ok meg Volvók (legrosszabb esetben 415-ösök) mellé hatvanis oldalról olyan gyöngyszemek jönnének mint CLH-574, vagy BAN-290. Simán megcsinálná a Hatvani...Akkor meg inkább a vonat :P
Délután is. Ritka ótvar egy autó... Valami országszéli munkásszállításra talán elmegy, de vonatpótlásra? Egy ép darabja nem volt a busznak.. Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D