Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
"Hosszú távú megoldásokkal és hatalmas anyagi erőforrásokat igényelve."
Ne aggódj,ezt mi már úgysem érjük meg szőrös fejjel. Majd nyögdíjasként el- eljárogatunk megnézni,hogy halad az építkezés.:-))))))
Ismerve a magyar gyakorlatot, /tervezés és kivitelezés között eltelt idő/ úgy érzem mi már anyagolni sem nagyon fogunk ennél a projektnél. A pénzügyi oldalról,meg ne is beszéljünk.
Csak egy példa:az ezredforduló környékén ,ha jól emlékszem,volt egy pár hangzatos tervezet,Pl.:2010-ig kétvágányú pálya Bécs-Sopron,ill.Sopron-Győr között.Aztán talán még a kapát sem gyártották le,amivel az első kapavágást megcsinálnák.
Úgyhogy, mire a vitaindító projektből valami is lesz,azt hiszem addig még egy két polgármestert bőven,nyugodtan felelősségre fogunk vonni x éves munkássága miatt.:-((((
Erre én is kíváncsi vagyok. Eddig úgy tudtam, hogy Körmend és Szegotthárd kivételével az állomásokon általában van kéregjegy. De mosta GYSEV átvette. És én is kiváncsi vagyok, hogy melyik állomásokon van GYSEV-es kéregjegy??? Mert venni szeretnék.
De! egy valami kimaradt! XXI. században a legdivatosabb a pláza és a benzinkút építés, nem számít, hogy ahová építik, ott a közelben már van egy jópár mindkettőből. A parkkal egyetértenék, mert a másik rossz szokás mostanság, hogy mindent aszfaltozzunk le v. beton és a térkő verizó. De ha már a rendezkedésről beszélünk, akkor az állomáson lévő mostani gyalogos aluljárót, ami a 2-es, 3-as vágányhoz vezet, azt már nyugodtan meglehetett volna hosszabbítani, úgy, hogy a Felsőbüki N. Pál utca és a Kaboldi utca találkozásánál össze kösse a József Attila lktp.-et az állomással, mert onnan és a környékről azért sokan választanák azt az utat, hogy rövidebb úton eltudjanak jutni az állomásra v. tovább a városba.
Szóval az állomás helyére épülne egy "gyönyörű giccses" műpark műfűvel génmanipulált műfákkal meg egy nagy 1000 üzletes pláza, teszkóval, lidlivel, interspárral, szmaccsal és még egy kika is elférne ott az egyik sarokban. Lent 2 szint mélyen meg 3000 férőhelyes parkoló. - mondom én.
Egy 1872-ben kihirdetett "törvényczikk" számít a legöregebb hatályos jogszabálynak ma Magyarországon: a Győr-Sopron-Ebenfurt "gőzmozdonyvasút" kiépítését engedélyező, 33 paragrafusból álló őslexet 135 éve fogadta el az Országgyűlés alsó- és felsőháza."
Ha valamikor új villamos motorvonat beszerzésére kerül sor, akkor azokat valahol szervizelni is kell. Ezzel kapcsolatban már voltak elképzelések egy új, könnyűszerkezetes vontatási telep kialakítására.
Mi lenne a személypályaudvarral? Az maradna fönnt vagy az is menne a föld alá? (ha fennt marad, hogyan kötik össze az alagúttal) Esetleg költözik az is a Rendező helyére? Mert akkor már csak úgy van értelme az egésznek, ha az egész Sopron állomás fűtőházzal, kocsijavítóval, mosóval együtt eltűnik mostani helyéről és a felszabaduló területet értékesítik. De akkor hogyan jutsz be a városba? Akkor a mostani távolsági buszvégállomást is a vasút mellé kéne pakolni. Ez egy elég komplex terv. Hosszú távú megoldásokkal és hatalmas anyagi erőforrásokat igényelve.
Mindegyik verzió előfeltétele a győri és ebenfurthi vonalak átkötése a szombathelyi (Kópházánál), illetve ágfalvi (TAEG-nél) vonalba.
Ha a legdrágább (földalatti) megoldás valósul meg, akkor azzal kezdődik, hogy új rendező pu. épül Harka mellett. A mostani rendező helyén épül meg az új vontatási, járműkarbantartási telep, de a konténer terminál marad. Ha ez mind megvan, akkor kezdődik a "metró" építése.
Szerintem a GYSEV ezzel jól jár, mert soha az életben nem lenne máshogy korszerű mozdony és kocsijavító, tisztitító, karbantartó bázis, új, nagyobb rendező.
Abból az 50milliárd forintból hány és miféle csodajárműveket lehetne venni az utasok jobb kiszolgálására! És bizonyosan maradna pénz zajvédő falra is! 150 milliárdból az előbbi, meg Ebenfurth-Győr között a 2 vágányú pálya is kijönne minden szuper biztonsági kütyüvel. A GYSEV lehetne a magánvasutak Topja! Ha ezt a maszlagot beveszi vagy sikeresen megetetik az EU-val, hát én biztosan nyilvánosan emelem meg a nem létező kalapomat. De ha csak a hangos, Sopronig érő röhögést hallanám Brüsszelből, nos akkor azokkal fizettetném meg már a hatástanulmányokat is, akik kitalálták ezt az egészet! Mert ez az állatság, miszerint 10-30milliárd Ft/km az építési költség (ugye 5km-es szakaszról szól a cikk), hát ez bizony eléggé a "Merjünk nagyot álmodni" kategória.
Csak szét kell nézni! Manapság is miféle családi és/vagy társasházak épülnek a vasúttól 10-15 m-re! Ki engedélyezi ezeket? Miért? Amikor tiltakozik a polgár zajterhelés ellen, akkor pedig odaáll az önkormányzat mellé, hogy igenis igaza van?!
A vasút mellé épülő házaknál a tulajdoni lapra bejegyeztetném a későbbi tiltakozás lehetőségét kizáró széljegyzetet. No meg az engedélyező hatóság tisztes tagjait kiköltöztetném a Kismartoni sorra, vagy a fázishatár környékére.
Na hála Isten,csak újra meg újra előkerül ez a "nemes" gondolat.
Én azért kíváncsi volnék egy két dologra.
1.Ki finanszírozná eme futurisztikus ötletet?/mármint vasutat a földalá/
2.A vasútnak ebből mennyit kellene hozzáizzadnia?/azt már meg sem említem,hogy miből tenné./
3. Az építés néhány éve alatt,hol járnának a vonatok?
4.Állomásépület,kiszolgáló építmények is a földalá kerülnének? Ha igen,akkor az azokban dolgozóknak,hogyan biztosítják a természetes fényt a munkavégzésükhöz?Vagy ez ilyenkor nem érdekes?
5. Miért csak most lett fontos a vasút mentén lakók zajvédelme,ill.a közúti közlekedés átalakítása?
Hol vannak azok az okos emberek akik ezt a városszerkezetet hagyták kialakulni,ezt a csodálatos soproni közlekedést létrehozták.Vagy tán ezzel a projekttel még mindig őket kell takargatni?
Annak idején mikor több ízben szó volt arról,hogy az autóforgalmat korlátozni kéne a város szívében ,ha jól emlékszem heves tiltakozás volt a válasz.
A vasút környékén letelepedett lakók pedig egytől egyig látták,hogy hová költöznek. Miért most nyafog mindenki.Akkor gondolom jó volt a vasút melletti olcsóbb ingatlan.
Végül,de nem utolsó sorban,az is érdekelne, gondolom sokunkat,hogy ezt a hatástervezetet ki fizeti. Ugyanis nem hiszem,hogy Mestervonal úr-ék csupán emberbaráti szeretetből csinálják.Ez azért érdekes,mert ha jól tudom a GYSEV-nél még tartanak a bértárgyalások,ahol a munkáltató nem a bőkezűségével tűnik ki, mondván kevés a pénz ami szétosztható.Érdekes lenne,ha ilyen hiábavalóságokra viszont jutna,nem is kevés.
A Déli sem lenne rossz ötlet. Régen (annó) nem volt ott fűtőház? Kellett, hogy legyen, mivel ez volt a Déli vasút Sopron-Nagykainizsa vonalának végpontja.
Véleményem szerint a Déliben kellene kialakítani egy komplett vontatási telepet. A jelenlegi helyén meg személyforgalmi vágányokat létesíteni. A Kőszegi útnál, pedig egy alujáróval kiváltani a közúti és vasúti kereszteződést.
Ezt gondold át még egyszer. A rendező mellé először még vagy három ekkora rendező kellene. A műhely pedig nem foglal el akkora területet, hogy megoldaná a személypályaudvar gondjait.
A műhelyt nem lehetne a rendező környékére kitelepíteni? Nem vagyok annak a híve, hogy súlyos százmilliárdokért a föld alá süllyesszük a vasutat, csak eszembejutott, mint megoldás.
Szép dolog a tervezgetés, de azt az 50-150 millárdot majd valószínű, hogy oda is adják nem? És a kocsiműhellyel meg a motorműhellyel mi lesz? Majd liften mennek le a bobók a föld alá? Ezen nem gondolkodtak a tervező úriemberek. Jajj meg ez a "déli tehermentesítő út" ez a csöbörből-vödörbe verzió. Akkor majd nem a vasút zaja lesz a baj, hanem az, hogy megfulladnak a lakók a kamionoktól, meg hát ugye azok sem csendes jószágok. Ami a legjobb megoldás lenne, ha "A közúti kereszteződéseket alul- vagy felüljárós rendszerekkel látnák el." a Kőszegi utat is meglehetne oldani, úgy, hogy a két delta vágány között egy kanyarral csatlakozna be a Győri útba egy körforgalmon keresztül:D a Batsányi utcában meg maradhatna úgy ahogy van, akinek nem tetszik az most is tovább megy a Frankenburgi úton és az aluljárón körbe jön.