Van most itt egy nagyon izgi gép: Osztott függőleges vezérsík, koaxiális légcsavarok 4 hajtómű (azaz 8 sróf) Állítólag Antaresz a becsületes neve. Ismeri valaki? Kép róla?
ÚG ytudom, hogy először a fogadás nem volt lelogisztikázva (de szép a fogmegalmazás).
Hogy most miért nem, azt nem tudom, de ciki lenne, ha pont nálunk lenne gond a gurulóutakkal.
Ahol a 124-es elfér, ott elfér ez is.
Egyébként is azért nagy vívmány a Mrija , mert mindenben megfelel neki egy hétköznapi reptér és annak minden adottsága...
Kösz az infót. Nagyjavításon van a gép? És, ha igen, hol? Úgy látszik, már az EUJet Fokker 100-asai vagy túl drágák, vagy nem érnek rá a manston-i járatnyitásoknak köszönhetően.
Tudja valaki, hogy mit keresnek a Malmö Aviation BAe-146-osai Ferihegyen? Ma például 2 darab volt belőlük. Azt tudom róluk, hogy IST és CGN között repkednek, ferihegyi leszállással. Gondoltam, üzemanyag vételezés miatt. Igen ám, de ma check-ineltek (szép szó) is az utasaik, mintegy 200-an és egyszerre repültek el a két géppel. Nem is tudom, mikor szállt föl egymás után 3 146/ARJ egymás után Ferihegyen, hiszen közöttük még volt egy SN Brussels ARJ.
Továbbá, ma volt egy Fischer Air 733. Ez mitt keresett itt?
Eddig hiába kerestem végig az airliners.net, a jetphotos.net és planepictures.net-et budapesti Aer Lingus és/vagy SAS Dash 8-as képért...Ha vkinek van, akkor ossza meg velünk, mert szeretném elhinni hogy tényleg járnak Pestre :)))
Viszont nagyon szép volt, örülök, hogy mostanában (pár éve) az Egyptair mindig izgalmas gépekkel jön Ferihegyre. Jött ma egy Alitalia 321, az is szép volt, lehet, hogy lemaradtam az elmult időben (tudom, egyszer kétszer charterrel repültek), de kb a kilencvenes évek legelején láttam Alitalia masinát LHBP-n. Hétfőtől megváltozik a helyzet: napi két 319-es jön Milanóból.
http://www.airliners.net/open.file/419045/L/ Tádám. Ez a gép valószínűtlenül nagy. Olyan másfél éve, nyár elején volt már itt, nem, amikor Nabi buszokat vitt Bostonba?
Én is úgy tudom, 1 db van. Még az űrprogramhoz csinálták, a Buran űrsikló felcipeléséhez ha jól emléxem.
Aztán amikor a programot lelőtték, az An-225 rohadt egy jó darabig, aztán összevakarták és az Antonov Design Bureau használja extra nagy/sok áru fuvarozáshoz.
ok. 3.emelet 18. Igaz ez az alattunk lévő, aki ok nélkül mindig veri a radiátorcsövet, már akkor is , ha hangosan tüsszentek a lakásunkban. De most megkapja!
Gerekek, az Ancsa nem tudom, milyen volt felszállás közben, de délelőtt a bejövetelen fantasztikus volt, ez tuti. A gép Óbuda fölött nagyon alacsonyan, nyitott futókkal jött el, ha 737 lett volna, akkor is fölkapom a fejem. A nap felé repülve, már hátulról jól látszott az intenzív párakicsapódás, a szárnya fölött kb olyan magas felhőcske volt, mint a hajtóművek a pilonokkal együtt, majd pár másodperccel később a törővégekkel rajzolt két kis kondenzcsíkot is.
Tehát http://www.airliners.net/open.file?id=322203&WxsIERv=RGFzc2F1bHQgRmFsY29uIDUwRVg%3D&WdsYXMg=VW50aXRsZWQ%3D&QtODMg=Q29wZW5oYWdlbiAtIEthc3RydXAgKENQSCAvIEVLQ0gp&ERDLTkt=RGVubWFyaw%3D%3D&ktODMp=MjAwMg%3D%3D&BP=0&WNEb25u=RXVyb3BpeA%3D%3D&xsIERvdWdsY=TjU4NkNT&MgTUQtODMgKE=W0Y3MDdd&YXMgTUQtODMgKERD=MTIw&NEb25uZWxs=MjAwMy0wMi0yMw%3D%3D&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes
Nem jött South African. Sajnos. Helyette értelem szerint az állami Air Force One, egy Boeing 737BBJ 1 (700) érkezett. A három említett 737-es (Ethiopian, Chile és a BBJ)bizonyult a legizgalmasabbnak.
Viszont tegnapelött valóban kényszerleszállt egy Qatar Airways 330. Dohából tartott Manchesterbe. Kíváncsi lennék, medical vagy technical. Gyönyörű lehetett. Álomszép.
Az öszödi találkozóra érkezett két érdekesség: az etióp B737-700-as és a chilei B737-500-as azért nem sűrű látvány Ferihegyen, de még így is lemaradtam róluk :(
A planes.cz szerint 17-én /vasárnap/ volt Ferihegyen egy kényszerleszállás /Qatar Airways A330/. Valaki tud róla valami bővebbet? A sajtó meglepő módon nem plankolta fel....
Én is így gondolom, nem sok esély lesz lencsevégre kapni akármit is. Ilyenkor mégjobban irigylem a repülőtér környékén élőket, vagy dolgozókat. Apropó, tegnap az Egyptair Airbus 330-al jött Pestre. Ez volt az első menetrendszerinti 330-as Ferihegyen.
Bizonyara felvetődött azokban a kérdés, akik szoktak kijárni Ferihegyre spotterkedni (így bennem is), hogy vajon milyen gépekkel, légitársaságokkal érkeznek az öszödi csúcsra az uraságok a holnapi nap folyamán. Elvileg a koreai miniszterelnököt hozhatja egy Korean 744 is, vagy a csilei-t egy LAN 343. Vagy a dél-afrikait egy SAA 744, stb.
Amig jöhet addig jön IL-76. Van két fő irány: az egyik adag Kínából a másik pedig halacskával Tanzániából. Rendszeresen jönnek, de ezeknél igazán nincs menetrend. Sokszor ua. napokon hasonló időpontban gyakran ua. a cég. Előfordul ám hogy 4-5 nappal elécsúszik a szállítmány, megcserélődik a lajstromjel, iletve a légitársaság is időnként.
Összesen négy "új" cég fog repülni, jön menetrendszerinti gép, hetente kettő, Tanzániából!!! A másik kettő meg, ha jól látom, Tiencsin/Kínából jár. Charterként mind járt már itt, ha jól emléxem.
A háromcsillag valóban itt volt reggel, késő délután, és még kiegészitve B753-mal. Én úgy tapasztalom hogy 1h30-2h elteltével mennek tovább hacsak nincs valami gond (slot/tech). Érdekességképpen újabban már nem félnek a GAT mögött elguritani őket de még igy is előfordul egy 31L-C-D-RWY-B1 konsteláció.
Sziasztok! Holnap lesz pár órám Bécs környékén, melyet (a Mariahilferstraßéról fájó szívvel lemondva) Schwechat környékén töltenék. Tudja valaki, hova érdemes menni bámészkodni? A neten csak egy ilyen leírást találtam (http://mitglied.lycos.de/planespotters/spoteur.htm), de ők leragadtak az autóprkolónál meg a szállodánál.
Hogyne láttam volna, különben nem írtam volna
ilyet! :-) Érkezik napnyugta előtt 1-3 órával,
s napnyugta után ment el, pár órás itt tartózkodás
után.
7-én nappal jött-ment a nagyvas, felszálláskor
31R-ról startolt. Zajcsökkentő eljárás elfelejtve,
rögtön TPS felé fordult. Gyönyörű volt a toronyból...!
Én már többször próbáltam elcsípni a Tristarokat, de nem sok rendszer van az érkezésükben:((
Eddig a legjobb az volt amikor BUD-CAI előtt láttam kigurulni 13L-re, a másik meg amikor a Margitszigetről láttam nappal az approachot...azért a város felett is szép látvány az L-1011-es:P
A gép (D-ABOC) kényszerleszállást hajtott végre, mert egy utas szívinfarktust kapott. A szakszerű és kitartó újraélesztési próbálkozások ellenére meghalt a férfi. Borzasztó volt látni, hogy ott fekszik vki, küzdenek az életéért, aztán amikor megint elmentem kocsival a gép mellett, akkor már letakarva feküdt és mindenki a hozzátartózóját próbálja vígasztalni. Eredetileg Bourgas-ba mentek volna nyaralni...
Tegnap is volt egy érdekes móka Ferihegyen, legalábbis ilyet még nem látam:
a 13L-re és R-re majdnem egyidőben (pontosabban max. fél perc eltéréssel) szállt le egy-egy gép, szinte egymás mellett mentek, legalábbis, amikor már elhagytak engem, így látszott :)
Hát igen, öreg gép lehet... A kérdés nagyon jó. Gyakran olyankor jött az egyik gép amikor én mentem ki reptérre(3:50-4:10 fele) illetve késő este. De volt hogy napközben is láttam ATA-t, de az ritkább volt. A napok nagyon változóak voltak. Kb 3-4 alkalommal volt hogy 757 és Tristar egyszerre volt itt. A http://www.planes.cz/hungary/default.asp?jazyk=en alatt talán van bővebb és pontosabb infó.
Hmmm, szép ez a TriStar! Sejtésem szerint a szokásos amcsi charter volt Irakból amely itt üzemanyagstoppol. Viszont ez a vas eddig még nem volt csak a standard és retro festésű ATA TriStar meg a 757esek.
Illetve nem érkezik...mert kiváncsi lennék ugyan miért zajos késő délután egy B732 EX-... lajstrommal. Majd a LÜI megmondja...... Lényeg hogy az éjjeli AMT/RCH ill UAE nem gond!!!
Van úgy,hogy az APP az ALAMU-nál belépő gépeket TPS-felé küldi,és vagy még mielőtt eléri TPS-t,kap egy headinget,mondjuk 125,130,vagy csak utána kapja ugyanezt:)
Mostanában gyakran látom a festői Óbudáról, hogy északon, talán Budapest határa környékén, vagy Békásmegyer-Csillaghegy felett, kb. 1500 méteren kelet felé mennek repcsik (mármint rendes utsszállítók). Ők mit csinálnak? Keletről kerülik meg Ferihegyet, hogy aztán 31-es pályára szálljanak le? Minek?
Én kimentem a teraszra szabadidőmben megszemlélni ezt a csoda madarat. Á épp begurult mellé egy Wizz airbus és hát nagyon csöpkének tűnt, nem beszélve a Moldáv Saabról közvetlen mögötte. 16oson állt a sarokban (oda fér csak el ez a nagy gép :) ) és marha sok pulton kezelték a Ba Rt. s kollégák. Á miért nem mi kapunk meg egy ilyen zsíros melót ;)
Most igy éjjel láttam egy NH1970 Osaka Kansai 18:00 információt a Budapest Airport honlapon a mai indulások között. Van valakinek valami közelebbi információja arról, hogy mi ez?
Szintén újdonság lesz az Aer Lingus heti négy járata. A BUD-Dublin szakaszon a MALÉV- és az Aer Lingus-járatok egymásra vannak eresztve...vhogy úgy, hogy a MALÉV megy 1905kor, az írek meg 1910kor...
Ugyanis az nem a státsuz része már, hanem a Fare Basisé. Full fare business jegyed van (nem lehetett olcsó :D ) és a státuszod OKs. Ugyan nem tudom, miért OKval jelölik, hisz annak HKnak kéne lenni, de ez mindegy is. Az Alitalia jegyű ismerősöd pedig az Alitáliának a megfelelő fare basisű jegyét vette meg. De ez itt nagyon OFF szerintem, ha további dolgok érdekelnek szeretettel várlak a Customer Service topicban :)
Ja, bocs. És mitől függ, hogy B737 vagy F70?
Egyébként Romából megyünk tovább Nápolyba. Azt hol tudom megnézni a neten, ő milyen gép lesz? Alitalia honlapján semmi erről :(
Meg most nézem a repjegyeket, valamit nem értek.
Az enyém: status: OKC ill. OKY
a másik status: OKYB6 mind. Ez mitől van?
R.
A járat egy és ugyanaz. MA/AZ közös járat, Malév-géppel és személyzettel. Jó utat! Ha megjöttél, igazán írhatnál úti élményeidről. A Legnagyobb repülős élményem topicban ha visszaolvasgatsz, láthatod, eddig milyen beszámolók születtek. Várjuk a tiédet is oda!
Egyébként szvsz. B737-es lesz a gép, esetleg F70-es.
Előbb elfelejtettm, a holnapi (2004.06.20) 18.00 ROMA MALÉV és ALITALIA gép egy és ugyanaz?
(Egy időben indulnak, a kollegának az AI-re, nekem a MA-ra van jegyem).
Köszönöm! Akkor ezek szerint ez is a Malév piaca lehet/ne. Antalya egyébként gyönyörű üdülőhely, mind a napozóknak, mind az ókori kultúra kedvelőinek. És ma még viszonylag elérhető áron.
Üdv Abeto
Nem sokat tudok mondani roluk magam sem, de a Schipholon rendszeresen latom a gepeiket. A300-600/A310-zel jarnak oda, ha jol emlekszem.
Mire fel ez a sok torok charter amugy? Hozzank is jar a Pegasus, Amszterdamba is jar annyi, mint egen a csillag. Azt gondolnam, a torok tengerpartra hordjak a turistakat, de egyszer a Schipholon unalmamban elmentem a G terminalig (epp az Onur Air miatt), az utazokozonsegben emlekeim szerint torokokon kivul masokat nem is lattam.
A ferihegyi reptér honlapja szerint ma este 19.45-kor jön Bratislavaból a 2B-re egy Onur Air nevű török légitársaság gépe majd megy tovább Antalya-ba, gondolom valamilyen charter járatként. Tud valaki róluk kicsit többet? ( a honlapjukat már láttam) és mi lesz a várható tipus? Üdv/ Abeto
tudna valaki ezekre a kitiltásokra valami forrást mondani? szerintem pl. egy DC-9 hajtóművei sem halkabbak mint pl. Tu-134 és azokról nem nagyon esik szó csak a ruszki gépekről
Én azt hallottam/olvastam, hogy bizonyos zajzint felett ténylegesen kitiltják őket, elsősorban a zajosabb turbojeteket, orosz oldalról pl az Il-76, Il-86-ost, és nem csak általában a városi repterek környékéről, hanem mindenhonnan, teherrepcsik sem tudnak majd menni pl. Ostendébe, vagy hova, pedig az a világ vége. Hajtóműcserére meg nincs pénz.
állandóan emlegetik a gépkitiltásokat de sehol sem találtam konkrét infot ,hogy bármely típus is ki lenne tiltva valahonnan. Nem arról van szó, hogy bizonyos zajos, környezetszennyező típusoknak olyan extra költségei (légtér, repülőtér használati díjai), korlátozásai vannak, hogy nem érdemes őket arrafele közlekedtetni ?
747 kiesik, annak azért megismerem a formáját.
Az Il76 már jobban tecc...
Sőt! Most hogy megnéztem a fotóját, már biztos. Félelmetes egy dög. Azt hittem amikor a hangját meghallottam, hogy a fejünkre esik. :)
Vajon tegnap délelőtt úgy 9:30-10:30 közt milyen gépet láthattam?
Valami óriási dög volt és elég szokatlan alakja lehetett, majdnem teljesen fehér v. szürke festéssel.
Kelet felől jött, tett egy kanyart Újpest felett és onnan fordult Ferihegy felé.
Sajnos a róla készített fotót valahol elhagytam :(
Remélem, a munkahelyi gépemen még megvan, de az már csak hétfőn lesz elérhető.
Aha, akkor jól látta a gyerek: délelött iskolai kirándulás a skanzenben, délután meg mutatta a repülős kártyáján, hogy egy ilyen jött, amikor ott voltak.
Köszönöm az infót. Akkor a jelek szerit még jó, hogy nem mentem ki vitorlázni Dunakeszire, megit ott álltam volna egész nap várva a jobb időt, mint az elmúlt hetekben... :)
Tényleg látványos volt a dolog, de az elsőnél majdnem leestem a tetőről éppen fent dolgoztam amikor a fák mögül előkerült és alig néhány méteren elhűzott felettem az egyik 737-800. Még a lajstromát sem tudtam megnézni annyira sokkolt a látvány. Véleményem szerint (ha tényleg nem volt semmi hiba) akkor egy kicsit alacsonyra is sikeredett az érkezés, mert még azon a rövid finalen is elég sokáig tartotta a forduló utáni magasságot...
pont ezt akartam kérdezni, hogy mi ez az őrület , hogy kiengedett futóval meredeken forgolódnak itt a gépek. Az elsőnél még azt hittem ,hogy eltévedt mert valami teljesen agyament irányból jött erősen sűlyedve és bedöntve de aztán jött más is arról. (de nem mind , mert volt amelyik rendesen, irányból jött)
Elég érdekes útvonalon jönnek ma délután a gépek approachra (13R)... Kiengedett futóval nyugat felől érkeznek majdnem derékszögben a pályairányra, majd egy fordulóból kb. 5-6nm-os finalt repülnek, ráadásul itt Kispest fölött alig 300méteren ami azért nem megszokott még erre felé sem. Az elsőnél még azt hittem kényszerleszállni érkezik az egyik Malév 737-es...
Valaki nem tud esetleg erről valamit???
Pár perccel 16 óra előtt a láttam itt (Kistarcsa) elég alacsonyan elszállni Csömör irányába egy Boeing 747-est. Elég rendesen meglepődtem, mert itt látni elég sok alacsonyan szálló gépet, de ez mindent vert. Meg 747-esek se gyakran repülnek erre. Vagy csak én nem láttam.
Ne nézzetek hülyének, de ma délután a Városliget fölött mintha 4X egymás után láttam volna ugyanazt a McDouglast approacholni 31Rre vagy Lre... Lehetséges volt ez?
Jól mondjátok, fontos a jó marketing és akkor minden elaható. Lesz Pozsonyba is akkor 8 utas mint Turkuba és mindenki elégedett lesz :)))
Erről jut eszembe, hogy az Austrian nyártól Stefanikról is üzemeltet majd járatokat, Londonba többek közt. Érdekes próbálkozás...
Ahogy én néztem - csak aztán nehogy megint egy utolsónak sem való, szánalmas tippecskét ejtsek itt el - ment tovább Larnacára, gondolom vitt utasokat innen is nem csak Pozsonyból.
Nagyon alap szinten birtoklok némi tudást a nyelvvel kapcsolatosan, úgy szokott ez lenni, hogy valóban az a kedvencem, ha Finnairt vagy SASt csinálhatok (mert én ám pl. Svédországot és DÁniát is nagyon szeretem :) ). E mellett ha nagyon muszáj elkezdek ezekkel az emberekkel kommunikálni is a nyelvükön, csakhogy megértsük egymást, vagy akkor pl. ha o a saját nyelvén szól hozzám. Köszönöm az észrevételt :)
Kicsit OFF
Webberke
Egyszerűen nem lehet nem észrevenni a finn nemzet, emberek, kúltúra által érzett szeretetedet (ami egyébként dícséretes). Birtoklod is a finn nyelv képességét vagy csak műkedvelőként? Gondolom a nyári zsufiban biztos földi paradicsomi állapotok lesznek számodra, ha megjelennek a finn emberkék a check-in pult elött az Air Finnland gépére várva... :) Üdv, Kastrup
Ebből annyira tudok válaszolni, hogy a cseh oldalon sem szerepel minden, sőt, van, ami sehol sem szerepel, pl. bizonsági megfontolásokból. A Malév menetrendjjét nem ismerem, azt nem tudom, ott mi van.
Jut eszembe, ma már két 747-es szállt le Ferihegyre, ezen a héten összejön a 7 Jumbo, csütörtökön és kedden is kettő jött, plusz a holnapi :)
A tegnap márc. 31-e volt. (akkor)(szerda)
Végezetül azt írtam aznap(ápr.1) folytatom a saját menetrend szerkesztésemet.Sajnos az időjárás megtréfált. A Dunántúlon egyetlen gépet sem lehetett látni. Annál jobb nap volt a tegnapi nap(ápr. 2), mikor 105(százöt) repülőgép időpontját és helyzetét sikerült feljegyeznem abban a pillanatban, mikor hozzám a legközelebb voltak. Az adatok elemzése még vár rám, de remélem ebből már sok minden kiderül(pl. hogy Mo-n vagyok-e vagy sem.)
A repülőgépvadász nálam terrorakcióra készülő binladen-t jelent, földi támadással. Szóval ez nem vagyok.
-Ezeken a cseh oldalakon minden repgép szerepel és a malev.hu-n pedig tényleg csak a menetrendszerinti?
-Igaz hogy a Malév gépek egyenesen jönnek Bp-re, míg a többi társaság kerülővel, így üzemanyagot spórol a Malév?
-Pl. tegnap délre érkezett Malév gép Bp-re, olyan irányból(itt nálam), amilyen irányban csak 3-4 gépet láttam tegnap(ápr2.), amelyek szintén Malév gépek voltak. (a többiek is arrafelé tartottak, de nem nyílegyenesen)
Ja igen, 10.00 és 14.00 körül körül indulnak 4motorosak, de szerintem több annál amit írtál, kb napi 10-15 leglább.
Jujj!
Úgy sejtem, hogy Te még olyat egyáltalán nem láttál. Akárhányadik és akármelyik tippnek is gyenge. Nagyon.
De azért fejet hajtok a segítőkészség előtt.
igen , megnéztem közben :))
próbálgattam is számoltatni egy jegyet a nyaralásomhoz , de pont azokon a napokon nincs járatuk amikor kéne, szóval marad a Finnair :)
az érdekes ,hogy ez az egy gépük van, nem csoda ,hogy ilyen ritkán jön
Illetékestül, ja. De www.airfinland.fi :) És valóban, ennyiért Finnairrel vagy Malévvel is lehet menni, de majd ha nyáron dugig lesz az összes ilyen járat milyen jó is lesz ez... E mellett a tour operatoroknak is valszeg nyomul majd a FIF
Es, ha meg azt is hozzateszem, hogy 1300km-rol "tippeltem"... Na jo Gyuri a FIF-fel mindent elarult. Az Air Finland nem ritka vendeg a holland legterben.
egyébként tök jó ez a topic , előre választ kaptam a kérdésemre , hogy mi volt ma reggel 8:30 -kor a fejem fölött elhúzó 757-es kék hajtóművel és farokkal , sárga emblémával :)
webberke , ez 259 EUR illetékkel együtt ennyi?
habár még akkor sem túl olcsó, kb. ennyiért menetrendszerű malévval v. finnairral is ki lehet menni
mi a túróért nincs valami jó ki 20 Eurós közvetlen járat Helsinkibe ? :)))
Van, heti három járat lesz a nyáron. Az www.airfinland.fi oldalon csekkolhatod is a menetrendet.
De mivel ez alapvet?en egy charter féle cég, ezért konkrét menetrendje nincs, csak azt mutatják, hogy adott hónapban mikor indulnak a gépeik.
Pl. áprilisban HELBUD:
Päivä Lähtee Saapuu Lento
Su 4.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 8.4.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 11.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 15.4.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 18.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 22.4.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 25.4.2004 07:30 08:40 FIF473
To 29.4.2004 07:30 08:40 FIF445
BUDHEL
Päivä Lähtee Saapuu Lento
Su 4.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 8.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 11.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 15.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 18.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 22.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 25.4.2004 09:50 13:05 FIF474
To 29.4.2004 09:50 13:05 FIF446
Ugyanez pl. júniusban HELBUD:
Päivä Lähtee Saapuu Lento
To 3.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 6.6.2004 07:30 08:40 FIF473
To 10.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 13.6.2004 07:30 08:40 FIF473
To 17.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 20.6.2004 07:30 08:40 FIF473
To 24.6.2004 07:30 08:40 FIF445
Su 27.6.2004 07:30 08:40 FIF473
BUDHEL:
Päivä Lähtee Saapuu Lento
To 3.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 6.6.2004 09:50 13:05 FIF474
To 10.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 13.6.2004 09:50 13:05 FIF474
To 17.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 20.6.2004 09:50 13:05 FIF474
To 24.6.2004 09:50 13:05 FIF446
Su 27.6.2004 09:50 13:05 FIF474
Szóval négy naponként, de ebben még elképzelhet? változás, mert az eredeti terv az max. heti 3ra szól.
Bizony, egy 219 székezésu 757es, számomra kedves helyrol jött és kedves helyre ment :) Kaptunk hozzá mindenféle saját papírokat, túlsúly jegyet miegymást. Nagyon jó kis járat.
A 219 helyen 3 db utas utazott vissza Helsinkibe. És 2 jött, a két tulajdonos. A jegy árak egységesen 259 eurok oda vissza. Ahogy én az interneten meg a három utasnál néztem. Mert át át pillantottam ám a Finnair c/ibol oda :D
Te ezt a hozzászólást csütörtök hajnalban írtad, ha a "tegnap" szerda, akkor kapásból nem tudom megmondani, mit láttál, de ha a "tegnap" kedd, akkor elmondom, hogy két Boeing 747 is járt Ferihegyen kedden, az egyik a Cargolux B 747-400-asa, Bangkokból vagy Hong-Kongból jön, és Luxemburgba megy, késő délután szokott itt megfordulni, a másik meg az Atlas Air Boeing 747-200-asa, azt kapásból nem tudom, hogy honnan hova. Szerdán meg reggel jött a szokásos Amerer Air Lockheed Electra, az is négyhajtóműves, bár légcsavaros.
Valami szerintem nem stimmel a malev.hu-n megjelenő járatinformáció/mai járat résszel.
Itt ugye az összes Ferihegyen(2) leszálló/felszálló gépnek szerepelnie kellene.
Tegnap próbáltam repülési útvonalakat rajzolni és tájékozodni.
NEM VAGYOK REPÜLŐGÉPVADÁSZ!!!
Ugyanis eddig éjjel nappal az eget bámultam, de szeretném ezt csökkenteni, mégpedig azáltal, hogy a menetrend alapján tudjam mikor és merre kell néznem.
Arra jutottam, hogy vagy én nem vagyok Magyarországon, vagy a menetrend rossz.
Telefonáltam egyet, meggyőződtem én Magyarországon vagyok.
Magasságából ítélve a gép Ferihegyről indult 14.25kor láttam.
Tegnapi járatok:
5P 370 MILAN 13.20 INDUL
MA 480 SPLIT 13.20 INDUL
MA 474 ZAGREB 13.50 INDUL
V3 282 CLUJ NAPOCA 13.40 INDUL
MA 880 TIMISOARA 13.50 INDUL
MA 846 KRAKOW 14.00 INDUL
SK 870 COPENHAGEN 14.25 INDUL
OK 791 PRAGUE 14.30 INDUL
EBBŐL MELYIK VOLT 4 HAJTÓMŰVES DUNÁNTÚLON, NYUGAT FELÉ TARTÓ REPGÉP?
-A DUSSELDORF FELÉ TARTÓ GÉPEK DÉLRE TESZNEK KERÜLŐT?(általában, vagy nincs ilyen?)
Szerintem a Paris, Amsterdam, Brussels, Zurich, Stuttgart járatokat látom fejem felett az égen.
Ebből melyik nem ugyanaz a vonal?
(egy ideig)
Hiába rajzolok nem jön össze.
Azt hiszem nem nyernék tájékozódási versenyt, de a Malév is segít bekeverni a 20-25 perces késésekkel.
Nem gondoltam volna, hogy 35 gép idejének és útvonalának feljegyzése nem visz előrébb.
Ezért kell folytatnom A HOBBY-mat a mai napon is.
(ha valaki mégis tudna útvonalban segíteni írjon róla, köszi)
Igen. Az AF 18:30-as járata (AF 2294/2295) Airbus 318-assal repked a nyári menetrendben. A reggeli 7:10-es járat (AF 1095) A319-es, a déli 12:50-es (AF 1695) pedig A320-as.
Hétfőn 13:30 körül láttam egy gépet, amiről nem tudtam megondani milyen. Buda felöl ment a reptérre. Őrs közelében láttam. Két hajtóműves, amik hátul a vezérsík elött helyezkedtek el. Maga a gép kecses, és hosszú volt. Milyen típus ez?
Nekem is volt szerencsém látni a gépet a budai rakpartról.
Ugyan a festését az ellenfény miatt nem igazán lehetett felismerni, de az azért jól látszott, hogy 747-es.
Lehetséges, hogy ma délután fél hatkor az Air France A318-cal jött Ferihegyre? Sajnos csak egy pillantásnyira láttam és nagyon rossz szögből, de meglehetősen rövidnek tűnt.
Hat óra magasságában a Lufthansa előtt meg egy 320-as érkezett. Sajnos a wap teletext meg akkor még csak fél öt körül járt, így nem tudom hogy honnan jöhetett. Összességében narancssárgához hasonló farokrésze volt, fehér törzs, és azon a szárnyak előtt két nagyméretű (mivel messziről is láttam) fekete jel. Rákerestem az airliners.net-en meg a jetphotos-on, de Budapesti képeken nem találtam az elmúlt két hónapban. Ez mi volt?
Elvben A321-essel jönnek újonnan, de van amikor a forgalom nagyobb gépet igényel, pl. 777 vagy A340, de ez viszonylag ritka. Néha még B735-ös is megfordul Pesten...
Nem tudjátok, hogy az Egypt Air milyen típusokkal repül Ferihegyre? Fotókat nézegettem, azon az összes típus szerepelt BUD-on, a 737-777-ig minden. Ez ma is így van? A társaság honlapján és a planes.cz-n se találtam semmi infót. Van valamilyen honlap, ahol utána lehet nézni napra készen az érkező típusoknak? Az Egypt Air gépein még mindig lehet dohányozni?! Ez meglep. Szóval ha hátul akarok ülni ablaknál, akkor dohányzó jegyet kell kérnem?
Ez érdekes, a Cargolux szinte mindig 13L-re jön, legalábis, amikor én látom, pedig ez alapján a 13R lenne a gyakoribb, ráadásul "kényelmesebben fordulhat", mert ha jól láttam, a várost kelet felől kerüli, és vahahol északon dob egy bal fordulót, és onnan jön be. A 13R előttünk van, nekem az a jobb :)
Ez érdekes, a Cargolux szinte mindig 13L-re jön, legalábis, amikor én látom, pedig ez alapján a 13R lenne a gyakoribb, ráadásul "kényelmesebben fordulhat", mert ha jól láttam, a várost kelet felől kerüli, és vahahol északon dob egy bal fordulót, és onnan jön be. A 13R előttünk van, nekem az a jobb :)
Nem igazán értem hogy miért ne tudna átgurulni oda.. Ferihegyen szerintem még nem volt olyan hogy az egyik pályáról ne lehetne egy másik előtérre gurulni... 13R esetén az "A" gurulón tud az I-es előtér felé visszagurulni. Ha esetleg valamikor volt ilyen, akkor nem azt a pályát adják neki.
Egyébként az hogy melyik pályára száll le, csak kismértékben függ a "szokástól". A gazdaságosság és a biztonság a fő szempont.
Ha a város felől jön a gép, 13-as az irány és a személyzetnek is jó a pálya, akkor a 13R-ot használják. Ha nagy a gép terhelése és emiatt hosszabb pálya kell, és esetleg szél is fúj a megfelelő irányból, akkor elképzelhető a 13L is, de ezt nem szereti senki, a lakosok is tiltakoznak ellene rendesen...
Ha a látástávolság alacsony, akkor szerepet játszhat még a pályák kategóriája is, ugyanis a 31R CAT III/A-s ILS-el van felszerelve, gyakorlatilag 0m függöleges látás esetén is használható.
Télleg, ma (szo) délelőtt furi dolog történt, a Cargolux nem a megszokott 13L pályára, hanem a 13R-re szállt le, pedig én azt hallottam, hogy arról a pályáról nem is tud átgurulni a teherterminálra.
Ehhez kéne tudni az aznapi időjárást :) A két opció: 31R vagy 13R. Majd kedd reggel nézd meg honnan jönnek a gépek. Ha Vecsés felől, akkor 31R lesz a MALÉV-járaté, ha viszont Erzsébettelep felől, akkor 13R.
Az volt, a negyedik menetrendszerinti Cargolux járat mostanában nyílt meg, Honkongból jön, Luxemburgba megy, és az Air Atlanta Icelandic B 747-200-asa repüli.
T. gyakorlottak !
Lehetséges, hogy tegnap (03.11.csütörtök ) 10.30 és 10.45 között egy 747 Jumbo landolt Ferihegyen a 13 pályára ? Én az Ezüstfa utcából láttam besiklani, de nem tudom valóban az volt-e. Volt több gép is de ez igazán érdekelne. Köszi a felvilágosítást. Stipi a bányász.
Tudja vki, hogy tegnap - szombat - délután (talán 2 és 4 óra között) milyen 4 hajtóműves gépet láthattam felszállni Ferihegyről É-i irányba? Én B707-re, vagy A340-re gondolnék.
Il-62est láttál,és a kép egy ilyen gépről:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=150288
/by Tibor Mester/ (csak,hogy a szerzői jogok se sérüljenek:))
Sziasztok!
A héten (vagy lehet, hogy a múlt héten???) Láttam Ferihegy 1-en egy karcsú, 4 hajtóműves madárkát. A hajtóművek hátul, a vizszintes vezérsík előtt voltak, a gép teste karcsú, összességében csodaszép gép volt. Tudja valaki, mi lehetett ez? (nem röhögni, nagyon laikus vagyok!) Esetleg fotó róla?
Köszi Nyafka
Hali!
Én meg úgy tudom, hogy az Emirates heti rendszerességgel (kedden) fog járni 747 freighterrel, de csak kb. egy hónapig. Asszem Komáromból visz Nokiát a Közel-Keletre. Tudtommal Atlas-gépekkel repülnek. Most kedden is volt itt, meg azelőtt is. Nem jegyeztem meg mikor, de talán fél 12 körül szállt le, és kb. 2-3 órát volt itt. Javítsatok ki, ha hülyeségeket beszélek!
Üdv: Kopi
Csakhogy ez nem utasgép. És ide utasgép jön, merthogy mi meg kezelni fogunk rá :) 777, esetleg. Csakhogy a mi musorunkban szerepel az, hogy 747es jön, holott az EKnak ilyen nincs is...
De a honlap szerint valóban nincs neki 747ese, igazad van. Ez esetben viszont tévedett a musoríró és hiába fog odamenni 6 ember dolgozni, amikor a legnagyobb 777esükre (ha csak nem az a340-500 jönne ami vicces lenne, tegyük hozzá :D ) elegendo 4 ember is ... Na majd meglássuk :)
Hát ett?l függetlenül az fog jönni a mi beosztásunk szerint (6 pult a 747esnek). :) Aztán lehet, hogy olyan lesz mint nyáron az Egyptair többször: úgy volt, hogy 747est küld aztán inkább küldött két gépet egy 757est és egy 737est.
Üdv,
Elvileg vasárnap érkezik egy 'Dobrolet' nevű légitásaság Il-76osa. Valószinűleg 31-es lesz a használt irány, szóval csak az irányítótól függ a, hogy R/L pályát kap, amennyiben a pilóta nem kéri meg a hosszabbat (R).
A mai járatra 733-ast ír Schiphol, a holnapira pedig F70-et. De javíts ki, ha tévedek!
B738 többször is volt, az biztos, 739-esről nem tudok.De lehet, hogy vki fotóval élből cáfol-:)
Király, mint alább is látszik, csütörtökön, délben jött egy B-747, és a planes.cz szerint ez a Cargolux új járatának megnyitása volt, és egy Air Atlanta Icelandic Boeing 747-200F repülte. Szóval heti négy Cargoluxos Jumbo jön :-)
600 Euro, máshol 500 USD lesz. Nálunk meg szerintem minyimum 180-200 körül :-(
Egyébként az optikai képstabilizátora miatt tetszik nagyon, mivel én már elég sokat szívtam az ultrazoomos Olympussal készített és elmosódott képek miatt. Amik persze az LCD-n még nagyon jól mutattak, de itthon a monitoron már siralmasan.
De hogy ne rugaszkodjak el teljesen a témától:
Ma is láttam a vikinges jumbót, de elfelejtettem megnézni a teletexten. Az hová ment?
Nem rosszul néz ki a masina, az tuti!
Mibe kerül egy ilyen gépezet?
Ha már a 300D szóba jött, ma láttam egy helyen 290 ezerért alap optikával. Igaz ez sem kis összeg, de mégsem 375 ezer, mint a plázák polcain.
Mostanában kedvem lenne kinézni a pályavégekre nézelődni kicsit. Mikor érdemes kimenni? Mikor jönnek sűrűbben, és szebb madarak? Érdekes, hogy mostanában bármikor járok arra, mindíg 10-20 autó ácsorog várva az érkező gépmadarakra. Lassan tényleg érdemes lenne egy kis beruházásba fogni, és egy színvonalas spotter helyet kialakítani.
szombat ejjel (azaz vasarnap hajnalban) 02.20körül valami nagy es lassu madar szallt fel, eppen rakospalota felett huzott el ebben az idoben es eszaki iranyba emelkedett szepen komotosan....
Mi ez a nagy mozgolódás a reptéren a francia járatok iránt? És hogy bír el ennyi gépet az 1es terminál?? (Nézzétek csak a www.bud.hu n a járatinfót és rájöttök, hogy mir?l beszélek)
Hi, az OK-TVC (az Omános festésű Travel 800-as) ezúttal a Sky Europe-nak repült bérbe STN járaton 1 alkalommal. Valszeg a HA-LKO/OM-SEA valamilyen okból nem állt rendelkezésre. Üdv.
Azt én is láttam egy kivilágított kórteremből, de nem mertem hinni a szememnek. Viszont ha már itt tartunk: meg tudja mondani valaki, hogy aznap 12:45-körül miféle háromhuszas jött? Ha jól emlékszem, a teletext szerint Palermóból érkezett és narancssárga volt a farokrésze.
Száz évess a repülés, ennek örömére Tökölről száz kisgép szállt föl, és repült egy kört Ferihegy, Budaörs stb. felett, úgy, hogy ezek szerint mindenkinek elfelejtettek a szervezők szólni. Én ezt ma délelőtt, az origo híréből tudtam meg, kb. amikor az első gépek fölszálltak.
Én tegnap láttam az orosz háromtizenkilencest. Azért egy kicsit elszomorít, hogy előbb-utóbb különlegesség számba megy majd, ha egy nagytuskó jön Ferihegyre.
Lehetséges, hogy ma reggel fél nyolckor a Sky-Europe Milánóba tartó gépét láttam felszállni?
Sajnos legutóbbi értesüléseim arra engednek következtetni, hogy az Emirates Bécset választja. Cáfoljon meg valaki!!! KÖNYÖRGÖK!!!
Amúgy mikor jön az első csoport kínai? És mivel?
Kopi
Ez, ha tényleg jönni fog igazi kuriózum lesz. Hurrá!
Tök jó, úgy nézem, hogy jövőre egy csomó légitársaság fog járatot nyitni Ferihegyre. Az utóbbi időben az Easyjet-ről csicseregnek a madarak. Ha ők nyitnak, tuti, hogy nem csak napi egy-két járatot.
Látom én is, bár annál sokkal hangosabbnak tűnt, de lehet, hogy az utóbbi időben csak leszálló Il-76-osokat látok, alapjáraton pörgő hajtóművekkel. :-)
Itt van ez a link, ami szép kis gépmozgásokat jósol Prágába. Errefelé nem lesz valami hasonló dolog? Ha másképp nem megy, privátban is szívesen veszem az infót! :-P
Air Atlanta Icelandic, erre vonatkozóan intéztem már kérdést korábban hogy ez most cargo vagy utas (bár utasként szerepel a bud.hu n) és visz vagy hoz utasokat? Amúgy KEF volt a cél és onnan is jött.
T. topctársak!
Tegnap 16:30 körül láttam repülni egy 747-t az Örsről. (A szokásos leszálló magasságon jött be a 13 irányra.) Sajnos majdnem pontosan alatta voltam, igy nem láttam a függőleges vezérsíkot. :-( Tudja valaki, hogy kinek a gépe volt?
Gyerekek, lehet, hogy titkosat kérdezek, de mi ez a kurva nagy katonai gépmozgás Ferigegyen? A planes szerint a fél NATO, sőt még más, délkeleti szomszéd országok katonai gépei is jártak itt, különféle VIP arcokkal. Lehet, hogy a Robbie Williamssal akarak találkozni.
Majd' el felejtettem: kedden megyek Szófiába és valószínűleg lesz időm visszamenni a reptérre fotózni. Próbáltam keresgélni az interneten, de nem találtam semmi kézzelfoghatót. Márpedig jó lenne tudni, hogy esetleg ott is üldözik a hatóságok a spottereket, vagy sem. Nehogy a végén ráfázzak. Ti erről tudtok valamit?
És épp most olvastam az ottani reptérről az Airliner World-ben az alábbiakat:
"...Gipsy population do not appreciate photographers and are wary of strangers." :-)
Valószínűleg a TNT szokásos vasárnap hajnali járata lehetett kb. négy óra kölül, amint arról egyik kedves topictárs tájékoztatott néhány héttel ezelőtt.
Ma éjjel (hajnalban)" valami" nagy dörgedelemmel távozott a reptérről.Félálomban is jelentős robaj
kisérte.Tudja valaki milyen tipus volt?Apropó az éjszakai zárlat hogy működik mostanság Ferihegyen?
A CIA-t én is néztem. (A teletext csak a MA-járatszámút dobta ki.) Az OS lehetett akár Air Lauda Italy is, már ha az még létezik :-)
Csodálkozok is, hogy CIA nem lett annyira felkapott hely a légitársaságok (kivéve a low-costok) számára. Tök közel van mindenhez, a busz 20 perc alatt letesz a Termininél. Persze nincs lehetőség a bővítésre, de amíg van hely, miért is ne?
Tavaly volt szerencsém az EgyptAir-rel repülni, akkor CAI-VIE-BUD-CAI útvonalat repülték. Egyéb viszonlatban is használtak "több pontos körrepülést" (erre mi a szakkifejezés?), ami kifejezetten élvezetessebbé teszi a dolgot! (Már akit érdekel :-)
Én is ugyanezt kérdeztem de ez igaz... az OS üzemeltetett egy CIAra menő járatot. 166 utassal a fedélzetén. Én mondjuk ezt elképzelhetetlennek tartom, de mindenki ezt mondta, a csomagokat is ide címkézték...
Ma kinn voltam délután a 2-esen. Az Air Astana valamiért visszalépett a járatnyitástól, ergo jelenleg nincs menetrendszerinti légijárat Magyarország és Kazahsztán között. Az SN Brussels törölte a járatát, így maradt a többi csemege:
SpanAir A321 Madridba
Austrian Arrows DH3 Bécs
Cargolux B744
Két magyar 767-es
Jó nap volt így is, igaz a MALÉV menetrend még nincsen kész...
Reggel biztos lenne, meg talán késő este is. Ez a vicces, hogy Budapestről indul a MALÉV 1835-kor, míg a CSA 1850-kor. Ennyi erővel lehetne egy gép is, pl A310 :)
A 754es már kb. egy hónapja repül,s éjszakázik CPH-ban.
Szerintem azért jó az LGW,mert így erre is lesznek átszálló utasok Kelet-Európából,s igen,némi konkurencia a Britishnek.
Én úgy emlékszem, hogy volt olyan dán járat ami kinnt éjszakázott, nem?
Máskülönben talán egy AMS sikeres lenne még ha este is jön vissza. Akár mondjuk egy Fokkerrel is. Mondjuk ha 20:00kor kimenne, 23:00kor visszajöhetne és akkor itt lenne 01:00re... Na jó ez hülyeség :D
Érdekes ez az amszterdami dolog, mert a napi öt járat B737-essel tényleg kissé sok. Ellenben nincs egy normális esti járat Budapestről Amszterdamba. A 1735-os MA662 a kelet-európai utasokat viszi tovább, ez rendben is van. De kéne egy olyan járat, ami nyolc körül száll fel, ám ez meg azért problémás, mert mikor jönne vissza a gép? Reggel van KLM, míg aznap este nem érne Budapestre. Megoldás? nem tudom h van-e, de ha vki AMS-ről jön tárgyalni, akkor fél hat után nincs közvetlen járata.
A másik dolog, hogy egy rotterdami járat is sikeres lehetne, munkanapokon egyszer, Fokkerrel. Természetesen Schipolról fél óra alatt lenn vagy vonattal, de biztos lenne potenciális point-to-point utazóközönség.
Ja igen: vasárnaptól életbe lép a téli menetrend és azért vannak ott finomságok. Ami szembeötlött elsőre, az a gatwick-i MA614/615-ös járat.
BUD i. 1755-LGW é. 1930, LGW i. 2015 BUD érk. 2340. Érdekes lesz - a BA-val majdnem egyszerre indul majd vissza.
Másik újdonság a koppenhágai MA754-es járat, szombaton este megy ki, és másnap reggel jön vissza. (A többi járat nem éjszakázik Dániában.)
Mindig így van, sosem megy innen Bécsbe vagy Prágába aztán mondjuk Monastirba vagy Kairóba. Illetve egyszer volt, hogy a Tunisair innen ment Bécsbe, de az még vmikor a nyár elején.
De az nekik tök mindegy, gondolom, az osztrák (meg ezek szerint cseh) utasok vannak bőven, ez a kis kitérő meg így rentábilis, a 40 utasnak nem kell egy külön gép Kairó-Budapest vonalon.
Egyébként ennyire flexibilis a menetrendjük, hogy Kairó-Bécs-Budapest helyett Kairó-Prága-Budapestet repülnek, vagy ez valamilyen okból kifolyólag, mondjuk valami utazásszervező cég miatt, jó előre (mondjuk két hónappal) változtatják, menetrendbe így berakva?
Nem úgy van, hogy az Egyptair ilyenkor a Bécsi közvetlen gépet küldi tovább Budapestre? Így az osztrákok ugyanúgy eljutnak Bécsbe, az olcsóbb magyar utasok meg majd várnak szépen, míg a sógorok ki-be szállnak...
Egy nagytudású Malévos a szomszéd topicon pedig éppen a hirdetőtáblák hasznavehetetlenségéről értekezett....lehet, hogy inkább a jelenlegi Malév PR-esek azok???
Én már tudom. Tegnap sétáltam az utcán (és nem vicc) ilyen hírdetést láttam: "Egyiptom EgyptAir repülővel 19900 Fttól!" megkérdeztem. 1 hét 3 csillagos szálló nem is tudom hol 19900 Ft... Így tudnak ennyi utast szerezni :)
ma délután 3 körül láttam egy gépet felszállni 31R-ről. sajnos messziről láttam és így nem tudtam eldönteni hogy B777 vagy B767 volt. Én az előbbire tippelek...
Látta valaki?
Nem haragszom, mi több, egyetértek, és a Schipolra tippelek, aminek igazából örülnék is, mert a holland ismerősöket is olcsóbban meg tudnám látogatni! De az idézet mégiscsak idézet... :-P
Kopi
Ne haragudj, de ez a Maastricht-i easyJet járat több, mint valószínűtlen....
Azon felül, hogy Heading és HotelQuebec, no meg traficc és további brüsszeli kollegák persze biztos örömmel fogadnák a dolgot, SZVSZ ez ellen szól, hogy:
1. Maastrichtban nem állomásozik easyJet gép, Schipholon viszont regionális bázisuk van.
2. Maastricht egyáltalán nem egy elosztó jellegű reptér (mint pl. Hahn, Charleroi, Stansted), tehát az onnani csak budapesti járatnyitás gazdaságilag sem jövedelmező análkül, hogy ott az Easy más desztinációkra is járatokat nyisson. Ez viszont az 1-es pontra utal vissza, tehát ismét nagyon valószínűtlen.
SZVSZ az easy (ha egyáltalán) vagy Schipholról vagy pedig Luton/Stanstedről fog Bp-re járni.
Én is most olvastam a Bud.hu-n. Ott azt írják, hogy nem kizárt, hogy Budapest, és Varsó is lesz, mégpedig egybe (DXB-BUD-WAW). Ha így lenne, akkor viszont tuti, hogy az Emirateshez híven valami jó nagy géppel jönnek majd. Már előre várom.
Az olcsók megjelenése pedig már csak hab a tortán. Ha azok is a Ferihegy 1-re mennek majd, akkor lassan már érdemes lenne megnyitniuk a teraszt. Tényleg jegy nélkül be lehet menni Ferihegy 1-re, legalább a terasz előtti üvegportálig?
Budapestre jöhet az Emirates
A dubai kormány tulajdonában álló Emirates azt tervezi, hogy hamarosan közvetlen járatot indít Budapestre és Varsóba. A legnagyobb arab légi cég pénzügyi igazgatója szerint már régen felvetődött, hogy pótolják ezt a hiányosságot, és mostanra világossá vált, ahhoz, hogy globális vállalattá váljanak, nem hagyhatják ki a közép-európai térséget sem. A cég a hónap elején rendeli meg a terjeszkedéshez szükséges Boeing és Airbus gépeket, ezekkel szeretné növelni kapacitását a londoni vonalon, illetve beállítani a járműveket az új járatokon. Szakértők szerint jövő tavasszal, a nyári menetrend életbe lépésével indulhat az első Budapestre tartó gép. (Világgazdaság)
Újabb fapadosok készülődnek Budapestre
Jövőre további olcsó légitársaságok vehetik célba Magyarországot - tudtuk meg a Magyar Turizmus Rt. külképviselőinek tegnapi fórumán. Brüsszelből két légitársaság is érdeklődik, és az SN Brussels október 27-től újraindítja budapesti járatát. Hollandiában inkább a vidéki repülőterek bevonása várható, a tervek szerint 2004. elején az easyJet Maastrichtból indít gépeket Budapestre. Frankfurtban még nagy a titkolózás, de többen is puhatolóznak a hazai lehetőségek iránt, azonban a légügyi szerződések megkönnyítése érdekében várhatón csak május elseje után indulnak további járatok. Dublinból a majdnem fapados árakkal dolgozó nemzeti légitársaság, az Aer Lingus tervezi az összeköttetést az ír és a magyar főváros között. (Turizmus Panoráma Bulletin)
Egész pontosan Sun D'Or de az ugyanaz mint az ElAl hisz az ElAl charter cégéről van szó, egy flying carpet nevű utazási ügynökség (! :) )bérli csak úgy mint a Malév charter láncát esténként TLVbe.
ElAL???? Mivel fognak jönni? És az a 757 mikorra fog érkezni? Húúú betúrbóztam, és már fix az indulási idő!:-) Letárgyaltam a heverokkal! 31 R derekánál fogunk parkírozni, viszünk széket, álványt, amiről átlátunk a kerítés felett, stb... Ha valaki szintén kijön, és bemondja a nick nevem, mint jelszót, megkínáljuk egy kis üdítővel!:-))
Nagyon köszönöm! Akkor 2 kor indulok, és irány a 31R, várhatóan ide fog érkezni.... Vagy 31L, ha cargo járatról vagyon szó? Mikor én egyszer láttam, ill már kétszer, hiába az egyes terminálra igyekezett, mégis R pályára landolt, és áttaxizott.
Ott fogok várni, és ha átsuhant a fejem felett, akkor irány a skanzen, majd 13R küszöb, lesni a taxizását, és a startot!
remélem nem szúrunk el valamit, mint az előző két esetben, amikor csak a levegőben tdtuk megpillantani eme nemes vadat!
Hát nem tudom van e azóta változás, a Cargoluxot nyáron több ízben sikerült elkapnom vasárnap, és szinte mindig csontra pontosan negyed, és fél négy között fogott talajt. Skanzen szerintem nyitva van, bár én hétköznap voltam. (Akkor 6ig nyitva)
Ma délután, úgy 2 után lehetséges ki tudok menni a reptérre nézelődni. egy haverom is ki szeretném vinni, és szeretnék érdeklődni tőletek, hogy mire lehet számítani!
Múlt héten mintha egy 747 emelkedett volna fel késő délután, úgy emlékszem vasárnap. Ez minden héten jön? Hánykor érkezik? Skanzen működik így szép napsütéses vasárnapokon?
Mi lesz ma a pályairány??
"Ba claims an estimated 250,000 people are expected at Heathrow to witness the final flight, with passengers travelling from across the world to be on one of the final flights."
Lehet, hogy mi is nagyon sokan - még, ha nem is ennyien - lennénk, ha ide is jönne a Concorde.
Ami tetszett:
"BA is considering a plan to keep one of its seven Concordes flying for air shows and flypasts, and is expected to reach a decision soon."
Szeretnék 747-est fényképezni Ferihegyen tud valaki infót mikor vannak ezek kint,gondolom csak kargoba vannak....
Ha valakit érdekel leszedtünk (egy HP-val,nem RPG-vel) egy cseh 737-est Ferhihegyi leszállással Különleges Brandenburg feliratos festéssel láttátok már,világoskék OK-DGL lajstrommal és egy biplán van még ráfestve....
Mármint ha jól értem dia illetve film között van e differencia? Nos én két okból nem fotózok hagyományos filmre: Magyarországon csapnivaló a fotólaborok minősége, illetve még nem békültem ki a digitális képek minőségével valamint a profi gépek árával sem. (Valószinűleg rövidesen nekem is lesz digitális, mivel ez a jövő, de ameddig tudok igyekszem majd megmaradni a jól bevált diáknál.)Bocs hogy nem tudok segíteni, de nem ismerek részletes adatokat filmekre vonatkozóan, bizonyára ezeket a google-n valahol megtalálod. Egyébként valszeg a diáé jobb lehet mivel a digitális technológia elterjedéséig mondhatni hogy szinte mindig diákat részesítettek előnyben a magazinok.
Üdv
Helló!
Remélem nem értetted félre, hogy egyik nemrégiben tett hozzászólásomban hiányoltam gépek felkerülését a planes honlapra. Az említetteket természetesen nem előre, hanem utólag értettem, vagyis már látott gépeket próbáltam beazonosítani.
Egyébként tudtommal szoktál diára fotózni, így neked személyesen is felteszem a kérdést, azonos érzékenységű dia ill. hagyományos közül melyik jobb felbontású? Előre is köszi!
Kopi
Te mint bennfentes, bizonyára akkor számos információval tudsz majd szolgálni... (Nekem ettől függetlenül kissé eltérőek a tapasztalataim a repülőtéri adatszolgáltatással kapcsolatban, de erről inkább nem kívánok vitát nyitni.)
Üdv
A járatok kapcsán (kivéve VIP és katonai) a dolgozók nincsenek titoktartása kötelzve. Viszont az utaslista, a terhelési adatok, a járatlapok tartalmának publikálása viszont télleg titkos.
Az viszont, hogy jön-e kedden EgyptAir 747-essel nem titkos...
Hi,
Még egyszer elnézést kérek mindazoktól akik a planes.cz-n szeretnének előzetes tájékoztatást kapni járatokról. Sajnos ez mint mondtam nem lehetséges, hiszen azon személyek (reptéri dolgozók) akik ilyen adatokhoz juthatnak, -szigoran- titoktartásra vannak kötelezve, és még akkor sem játszanak az állásukkal ha repülésbarátok. Egyébként némely nem publikus, főként VIP illetve katonai járatok esetén érthető is ez... Másik gond hogy nagyon sok tehergép (főleg FÁK ország beli) áttervezi az érkezést vagy napokat késik, igy ha ki is lenne irva adat akkor is sokan feleslegesen mennének ki. REmélem azért ennek ellenére sokaknak segítséget jelent hogy beazonosithajta, illetve nyomon követheti a Ferihegyen megforduló gépeket.
Üdv
Most nem sokkal este 6 után volt egy 747, meg egy IL76 (?) a Planes.cz -n nem találtam semmi infót. A 747-es sik ablakából arra következtettem, hogy nem cargo. (= Vagy egy levitézlett utasszállító..) AZ LRI lapon se láttam semmit
Akit érdekelnének Egyptair 747-esek, ajánlom a szeptember 23-i és 30-i keddi járatok megtekintsét. Korábban 777-est jeleztek, de (részemről azt mondom, sajnos) 747-re váltottak.
Hali, nem tudom az alábbinak melyik topicban a helyes de mindenesetre érdekes:
"Emirates to take ex-SIA A340s in Boeing lease deal
Dateline: Friday September 19, 2003
Emirates will pick up eight ex-Singapore Airlines A340-300s on nine-year operating leases in a deal confirmed to ATWOnline by Emirates President Tim Clark.
The aircraft are owned by Boeing, which took them in exchange for new 777 orders from SIA. "We have made nonrefundable deposits and the deal should be signed [today]," Clark said in Perth. ATWOnline earlier reported that the carrier would take six A340-300s on short-term lease (ATWOnline, Aug. 27).
Emirates will have the aircraft refurbished with three-class interiors and they will enter service in Feb. They will be used to meet capacity shortfalls ahead of the delivery of 26 777-300ERs ordered at the Paris Air Show this year. The first 777-300ERs arrive in 2005.
The eight A340-300s will join a fleet of 22 A340-600s and eight A340-500s that will enter service shortly. Clark said these were the last A340-300s held by Boeing. More expansion is on the radar at Emirates, according to Clark, who said that Warsaw, Kiev, Bucharest, Prague, Zagreb and Budapest are in the airline's near-term plans.
Emirates' fleet is undergoing a $110 million revamp with first class being installed in its 777s while business and economy classes are being upgraded across all types. Video on demand is being added for all classes.--Geoffrey Thomas"
Ezzel együtt láttam, a planes.cz-n nem volt semmi szokatlan, és nem szoktam halucinálni, főleg nem délben :-) Kis jet, monnyuk 20 személy körüli, két hajtómű a törzsvégen, T vezérsík, és télleg előre nyilazott szárny.
Köszi, így tényleg találtam egy csomót. Próbáltam én is a googlet , de ez a Live ATC nem jutott eszembe :))
Megtaláltam Dallast is ezen az oldalon de valami miatt nem elérhető
http://airtrafficcafe.com/hear_live_atc.shtml
Sziasztok
A rádióról jut eszembe, régebben találtam egy weboldalt , ahol valamelyik nagy reptér (talán Dallas) tornyának rádiózásába lehetett élőben belehallgatni, de most nem találom azt a weblapot.
Tudja esetleg valaki a címet , vagy bármilyen hasonló oldalét?
Én is kérdezek: amikor a kecskeméti repnap volt, elhúzott felettünk 1 katonai gép (tippem szerint 31L-ről bal fordulóval direkt Kecskemétre fordult), a rádión keresztül igencsak angol akcentusa volt a pilótának. Mi lehetett? Sajna nem volt kéznél távcső.
Továbbá: mitől függ, hogy a planes.cz Hungarian Sky rovatába bekerül-e egy gép vagy sem? Pl. 1-2 hónapja láttam egy KC-135-öt, de nem láttam a planes honlapon. Ugyanígy nem láttam a fent említett katonai gépet sem. Ma pedig egy CH-53 valamilyen változata szállt el felettünk oda és vissza is.
Megint más: a diafilm jobb felbontású képet ad, mint azonos érzékenységű normál negatív? (Ez kicsit off, de biztos van köztetek fotós is.)
Végül: valaki kérem világosítson fel arról, mit takar a 31 Golf departure, meg ezek a hasonló procedúrák! Ezt nagyon megköszönném, mert régóta hallgatom a rádiót, de ez valahogy nem tisztult előttem.
Ma, 18:50-55 környékén a 13R-re egy előre nyilazott szárnyú kis jet jött be, a törővégekem tüzelőanyag-tartályokkal, T vezérsíkkal. Nem tudjátok, mi lehetett ez? Én nem is ösmerek ilyen gépet :-)
Üdv! Egy csepp infó érdekelne arról a madárról, amely csütörtök hajnalban emelkedett Zugló felett. Nem volt rossz a hangja, csak az időpont volt kicsit szokatlan. Félálomban az órára pillantva 3.15 körül járt az idő (nálunk).
Az Cargolux (CLX) lehetett inkább, kedden meg szombaton reggel-délelőtt, vasárnap du jön, az említett útvonalon, bár asszem, Luxemburg a végállomás.
Más: f12-kor jött egy csodálatosan szép madár, két hátsó hajtóművel, T vezérsíkkal, nagy (fesztávú) szárnyakkal, és szintén nagy wingletekkel. A Falconhoz hasonlított leginkább. Mi lehetett?
Egyszer felhívtam ferihegyet, mert láttam egy gyönyörű 747-est ráfordulni.
Ez lehetett az, csak akkor visszafelé ment, mert az infós bemondta, hogy - ha jól emlékszem - Hongkong-Emirátusok-Budapest- Amszterdam útvonalon ment. Akkor reggel nyolc körül érkezett.
Én meg mindig elalélok egy Jumbo látványától.
Ma délelőtt kb olyan 11 óra magasságában, a 13 kerből láttam ahogy átúszott az égen egy világoskékszínű behemót, ferihegy irányába. Asszem egy 747 es volt. Vagy ha nem akkor mi a túró volt?
Hát volt ilyen "továbbképzés" nekünk néhány hónapja és akkor mondták, hogy nem csak nekünk kell mindenféle jelentéseket írni minden hibáért amit elkövetünk, hanem a pilótáknak is akkor ha valami olyat művelnek a géppel ami amúgy nem volt előre megtervezve. Lehet ez akár egy kicsi kilebegtetés vagy út módosítás. Ezért gondoltam, hogy ha ez eredetileg nem volt tervezett majd írja a pilcsi a jelentést :)
Én meg du 4 -kor láttam zuglóban , hogy kb a 31R -tal egyvonalban jött egy gép , aztán megfordult elég szűken, és ráállt 13R-re, ugyanakkor meg vele kb, egy vonalban, de azért magasabban jött egy felszálló....
Én arra tudok gondolni, hogy az Élessarok felett fordult irányba vmilyen okból kifolyólag. Sokszor látni hogy a Törökőr felett átrepülő gépek az Örsnél srégen jönnek, majd egy kis jobb kanyarral berepülnek Kőbánya fölé, hogy onnan egy szép balossal megközelítsék a 13R irányt. Én már láttam olyan megközelítést is, amikor a gép 13R-re jött be úgy, hogy a Felsőcsatári út vonalában dőlt be jobbra (északi irányról). Azért az nem volt semmi...
Egy eleg erdekes megkozelitest lattam ma dohanyzas kozben az ablakombol du. haromnegyed 5 korul. Egy Malev 737es repult 13R fele, de magasabban, mint szoktak errefele (Zuglo, Telepes u.) jonni a gepek. Aztan kb. a Bosnyak ter magassagaban elegge meredek sullyedesbe kezdett, a gep orra meterekkel lejjebb lehetett, mint a farka, ranezesre kb. 30 fokos szogben allt, es fordult is kozben...szerintetek miert volt ez? A pilota nezhetett el valamit?
Tegnap 14 55 kor landolt 13R-ra egy B747-300 azt hiszem Cargolux. A BNV nél jártam, eszméletlen jól nézett ki. Mindjárt eszembe jutott egy kis dalocska: Repül a bálna,...
Sziasztok!
Az utóbbi időben egyre-másra hallani új járatokról, amelyek a téli menetrend beköszöntével, vagy még előtte nyílnak.
Ilyen például a Luxair luxemburgi, az SN Brussels Airlines brüsszeli, vagy a Germanwings járata, ha jól tudom Stuttgartba.
Ha tudtok még újonnan, a közeljövőben nyíló menetrendszerinti járatokról, légszi írjátok meg itt a fórumban.
Üdv:
Jocó!
Tudom, hogy nem teljesen idevágó dolog, de mivel ez a leginkább a spotterek érdeklődési körébe eső fórum, azért leírom, hogy hétfőn voltam Skiathoson. Csak néztem. Kissé a hőn áhított St. Marteenre emlékeztetett, viszont elérhető közelségben van. Igaz, valószínűleg jumbókat nem láthatunk ott, és a forgalom sem volt valami nagyon sűrű. Sajnos nem volt nálam megfelelő fényképezőgép sem, és az idő rövidsége, meg a társaság összetétele miatt nem volt lehetőségem a reptér közelébe férkőzni, de nem semmi.
href='http://www.airliners.net/open.file/236797/L/'>Itt van egy link
A gépek is szemből jöttek be, vagyis nagyon kellemes hely.
Ma reggel 5.22-kor (legalabb mar tudom, mi az a jetlag...) jott egy hatalmas karacsonyfa. A cargo dombnal levo palyara erkezett (a neveket mindig keverem), oriasinak tunt a felhomalyban, de nem jumbo volt, ha jol lattam. Nem tudjatok, mi volt az?
20:40-kor jött egy nagy dög a 13R-re, asszem egy szélestörzsű kéthajtóműves, de nem a DHL. Ippeg a Kecskeméti videót néztem, nem tudtam jobban megfigyelni :-)
Remélem 31R-re jön be, mert akkor ott is lehet fotózni a kerítésnél. Utána át a 31L bélatelepi végéhez - az a gáz h a 2B teraszáról a 34/35/36-os csáp nem látható be teljesen. (Bezzeg a Cirrus váróból...)
Köszönöm az infókat, remélem sikerül ezt a cargoluxot meglesni egyszer. Lehet ma is kiugrunk egy kicsit körülnézni, hátha akad valami érdekes látnivaló.
<. De már korábban is írtam róla csak egy másik topicban
Hol, meg mit írtál a GC-ről? Mert emlékszem is rá, hogy "szóba hozta" valaki, de egy órát szenteltem , hogy a szóba jöhető fórumokat átnézzem, de nem találtam meg a hozzászólásod Tényleg lehet valahogy a szövegre keresni? Esetlewg szűrni a topic címekkel a dolgot? Mert így rém lassú é s bosszantó bármit is megkeresni :((
Biztos van vmi beállítás, de igazából ehhez Szafi ért sztem. Az majdnem tuti, hogy a php és cgi oldalaknál frissíteni kell, mert ott állandóan frissül(het) a tartalom. A bud.hu-n is erről van szó ha minden igaz. Ha nem így van akkor cáfoljatok meg nyugodtan :)
a bud.hu -n ha pl egyszer megnézem az érkezőket, aztán az indulókat, akkor a "vissza" nyíllal hiába megyek vissza az előző lapra, meg kell várnom, amíg újra letölti az egész napi műsort. És ez modemes freestartos ök-val elég lassú. van valami beállítás az exp-ban, ahol ezt ki lehet szűrni?
Jó támpont a leskelődéshez-már sokan sokszor leírták: az m1, m2 teletext 190-193 oldala, illetve wap-os változata.
Érdekes, hogy a Nouvelair hol BJ hol LBT néven szerepel a teletexten. Még nem jöttem rá, hogy milyen logika szerint. Már azt hittem, hogy egy 4. légitérsaság repked Tunéziából, és TUN majdnem olyan charter paradicsom, mint Kazakstan, de mégsem. Pedig gondoltam , ha megnyerem a lottó ötöst oda megyek charter céget alapítani.
747 kedd de, szombat de, vasárnap du jön/megy (Cargolux). Jó menetrend itt van, a 'movements'-be általában akkor íródnak e a gépek, amikor már késő bánat... Ide viszont néha, ha megkegyelmeznek a mezei halandóknak, a bennfentesek beírják a frankót. Bivaly szállítógépek szerintem inkább véletlenszerűen jönnek, meg estefelé.
Néha szoktunk szabadidőnkben néhány cimborával, ellátogatni a ferihegyi terminálokra, és kifutók mellé/mögé, hogy a keritésen kívűlről megnézzünk néhány landolást, ill felszálást. Nem vagyunk fanatikus megszállott gépnézők, de érdekes látványos dolognak találtuk, és egyre gyakrabban járogatunk ki. Beleolvasva nyéhány hozzászólásba, ugygondolom vannak itt ezen a fórumon tapasztalt, rutinos rókák, akik hozzáértőbbek, sőt szakmájukba vág a kérdés, és tudnának segíteni abban, honnan lehet infót szerezni, hogy mikor érkezik valami komolyabb méretű szerkezet, mondjuk 747, vagy esetleg valami bivaly szállítógép, mert eddig a standard kis 737, és (asszem) fokkereken kívül nem nagyon láttunk nagyobb gépet. Honnan lehet infót szerezni, mikor érdemes kimenni, mikor van a legnagyobb nyüzsi ferihegyen? Mikor lehet sok gépet/extrém gépet látni? Valamint egy olyan kérdésem lenne, minek a függvénye az, hogy mikor melyik kifutóra/ról, milyen irányban, száll le, ill fel gép? Gondolom saját kútfőből, elsősorban széálirány, de ez csak amolyan okoskodás... Biztosan vannak itt akik tuti tudnak ezekre a kérdésre válaszolni. Sokszor szívtuk meg, hogy elhelyezkedtünk az egyik kifutónál, de láttuk, hogy szinte csak a másik van használatban. Erre átgurultunk oda, és felettébb idegesítő volt látni, hogy ahol eddig dekkoltunk, most oda érkeznek a gépek egymásután, itt meg kihalt minden. És még egy kérdés: Bejártuk széltébe hosszába a leszállópálya körüli helyeket, földutakat, jó helyek után kutatva, Ferihegy 2 esetében, remek megfigyelőhelyek vannak, de olyan igazán jó megfigyelópontot nem leltünk ferihegy 1-esnél. Egy van, a horgásztónál, de azzal az a baj hogy mikor szállnak fel a gépek, már magasan vannak mire a horgásztóhoz érnek. Tud valaki valami jó helyet?
tegnap a Szigeten a nagyszinpad folott ugy 10 korul korozott egy gep, es sajna sotet volt de szerintem vagy CRJ vagy Fokker volt, a hajtomuvek elhelyezkedesebol itelve. Lehet? Kiberelte valaki? Mert ment vagy 10 kort.
Ez nekem sajnos nincs benne a műsoromban. De már korábban is írtam róla csak egy másik topicban. Megjegyzem: az Akita ami itt néha feltűnik, na az Antalya :) csak valamiért e webes szoftver rosszul értelmezi.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Itt, vagy valamelyik társ-topicban olvastam korábban, hogy van egy Pannonos mobil-szám, amit feltárcsázva az ember meghallgathatja a ferihegyi meteor-infot /amiből többek között kiderül a használatos pályairány is. Megpróbáltam visszakeresni, de nem találom. Tudnátok segíteni? Előre is köszi és üdv/Abeto
Tegnap én láttam ezt az NG-t 31R-ről, de a cargoék pedig 31L-re mennek h ne legyen hosszú a gurulóútjuk. Közben persze mindenki más is 31L-en szeretne felszállni és akkor kész a baj, főleg ha csúcs van. Július 21-én volt asszem az LH-s balhé, h tökölt a germán, közben meg jött be egy másik gép...