Köszi a gyors választ. Még pont időben lettünk volna ma, ha valamit vissza kell vinni/változtatni kell. Azért a rigidur ára tényleg mellbevágó, kedvezménnyel jött ki a négyzetméterára 5500 Ft-ra. (rigidur+ragasztó+csavar). Miben jobb amúgy a rigidur, mintha sima nútolt osb kerülne a lépéshanggátlóra?
Most, hogy a CSOK-kal elvileg lehet zártkertezni is, megnő a lehetséges telkek száma. Csúcs-hegy és Hármashatár-hegy oldala a II. és III. kerületben. Nem állítom, hogy nem kell a kocsit lecserélni egy 4x4-es Dacia Dusterre, meg nem lesz alapfelszerelés a gumicsizma, de azok olcsó telkek, és murvás úton azért megközelíthetők.
Kedves Tudorok! Van egy évek óta eladhatatlan telkünk Dobogókőn. (Tudom, eladhatatlan telek nincs, csak túl mohó eladó, de ezt most más tészta.) Szóval erre a telekre nem lehetett semmiféle kedvezményt építkezésre igénybe venni, mert ugyan belterület, de üdülőterület. Aki ide építkezett, az papíron üdülőt épített, majd abba később bejelentkezett. Most, hogy a CSOK még a "zártkerti" telkekre is érvényes (azok, ha jól tudom, külterületiek), lehet, hogy mi is építkezhetnénk, de mi kell ahhoz, hogy az épület lakóépület legyen? Ezt a HÉSZ szabályozza? De a HÉSZ-eket nem "nullázták le" azzal, hogy nem kell ép. eng? Vagy valójában egyelőre interregnum van, senki nem tudja, aztán "majd lesz valami"? Előre is köszi a választ!
És mi a baj a rigidur alá a lépéshanggátló polisztirollal a kőzetgyapot helyett? KömKel inkább azt propagálta eddig, jövő hét elején mi is azt fogjuk lerakni alá, tetőtérbe.
A Rigidur rendszernek a lényege a lépéshanggátlás. Mindig nagy testsűrűségű közetgyapotra kell szerelni.
Ez a retegrend amit bemutat a videón milliomosok szórakozása.
Rigidur lemezekhez tökéletesen kiszintelt fogadófelület szükséges, 2 mm-res hibát még felvesz de többen nem.
Fürdőbe is lehet használni, de nagyon gondosan le kell szigetelni a felületet a burkolás előtt.
Mivel a felülete teljesen síma, egy fésűs gletvassal ráhúzunk egy vékony réteg flexibilis csemperagasztót és erre jön a szigetelés, alapozó és két réteg (így nagyobb felületen fog ragasztani a csemperagasztó). Aztán ugyancsak flexibilis csemperagasztóval lehet burkolni, olyan 3 nap után. Esést adni a padlószifon felé, elég nehéz ezzel a módszerrel, mert a rigidur lapok mérete elég nagy.
Polisztirén gyöngyel szoktuk kiegyenlíteni a felületet a közetgyapott szigetelés alá szerelve, olyan 8 mm-res hibát meg lehet oldani.
A közetgyapott szígetelés a legnagyobb tesztsűrűségű kell legyen, van spéci járópadló alá való.
Nekem például azért kéne, mert a mosdó csapja elromlott. Kicseréltem, de az új csaphoz adott dugó mozgató kar nem kompatibilis a régiével, ezért az egész lefolyó cájgot is ki kell(ene) cserélnem. Csakhogy úgy össze van rohadva, hogy nem merem erőszakolni, mert félek, hogy a végén mosdó csere lesz belőle. Szóval például ezért.
A másik helységben tökéletesen lecsavarható a szifon vezetékrendszer megbontása nélkül, itt viszont nem. Van benne vízkő is, amit nem tudok kiszedni csak úgy ha szét tudnám szedni a szifont.
Mivel a hőszigetelés is a fal szerkezet része, aminek ki kell elégíteni bizonyos követelményeket így egyként kell kezelni a falazó elemmel. Ha szétválasztod tőle akkor nem fogja a fal teljesíteni a követelményeket így nem lesz rá engedély sem.
Csak teljes / totál dugulásnál indokot. Ha a legkisebb lefolyás van akkor a pumpálással megoldható a lefolyás.
korábban nálam is volt ilyen. 3-4 évente le kellett venni, ami meglehetősen nehéz volt. De mióta pumpálom a lefolyót már vagy 20 éve egyáltalán nem kell levenni. Persze úgy 3 hertente pumpálni kell és akkor nem dugul el.
Majd elmondja. Szerintem jó az ytong, könnyű fúrni bele, ha kellően távol van a várostól akkor maximum a természetet hallgatod, jól hőszigetel. Meg egyszerű építeni úgy tudom. Csak okosan kell, a padlófűtéssel nekünk elég komoly gondjaink voltak...
kitalálni mindenfélét én is tudok. megjelent hangus, úgy tűnt hogy van elsőkézből tapasztalata. de megtartja magának. és jön mindenki az elképzelt dolgokkal megint...