A kérdés, mi volt a cél? Nem költeni az autóra semmit és ha tropa lesz a motor akkor benyeli a javítási költséget? Tartóssági teszt minimális ráfordítás mellett?
200 ezer km-re 15 ezer km-es közökkel 14 olajcsere fér bele. Ebből megspórolt nyolcat. Én Castrol olajat töltök a gépbe, 4 liter 11500 Ft. Plusz a szűrő, magam cserélem így anyagköltségen kb 13 ezer, és akkor benne van a 25 Ft-os réz alátét is a leeresztő csavarhoz.
Ez 8 cserére vetítve 104 ezer Ft. Ha ennyiből megvan a motorgenerál és hasít a gép, akkor lehet jobb megoldás nem költeni rá.
Üdv mindenkinek. Sajnos eljött az a pillanat, amit a feleségem, és jómagam, soha nem hittünk volna. Eladóvá vált szeretett autónk, már-már családtagunk. Születésétől fogva nálunk van, gondos gazdái vagyunk a mai napig is. Érdeklődők hívását, e-mail-jeit szeretettel fogadom. Egyik szeme sír, a másik nevet.
Kalapala ha eltört a hajtókarcsapágy akkor az lehet végigszántotta a hengerfalat is de biztosat csak megbontás után lehet mondani az új motornál esetleg olyat is nézzetek meg ,hogy a főtengely jeladó jó helyen áll-e mert nekem elmozdult valamelyik irányba egy leheletnyit és már világított a check lámpám.
Közben utánanéztem, és tényleg: a check engine lámpa kigyulladása csak "egy" dolgot jelent; anomália lépett fel a motor elektronikus rendszerében.
Innentől kezdve ez lehet gyertya (kizárt), gyújtótrafó (bepattintok egy másikat), stb., de típushibaként említik a lambda szondát is, ill. a katalizátort. Szerencsére van ezekből is donor, a kipufogó meg amúgy is cserés (nem egy lyuk van rajta), ha ez nem oldja meg, akkor jön az általad javasolt lépés.
Legegyszerűbb ha elviszed olyan szerelőhöz ahol scan-100-as kiolvasóval olvasnak kitöröltetni az eddigi hibakódokat menni vele addig amíg ujjra ki nem gyullad és akkor kiolvasni a hibát és az alapján el lehet indulni.
Nem volna egyszerűbb beledobni 4 ablakemelőt plusz mind a négy ablakra légterelőt ami meg van olyan 70e plusz beszerelésből de ha spal ablakemelőt raksz bele olyan részletes beszerelési útmutatót kapsz hogy te is be tudod rakni nekem van az enyémbe légkondi de szinte alig van használva mert ha le van húzva a 4 ablak gyorsabban átszellőzik az autó mint mire lehűti a légkondi ja és a spal ablakemelő minimális szerelést igényel az ajtókba de a vezetékelés se ördöngősség.
Amik kellenek:klímahűtő,kompresszor a tartójával,csövek,a fűtés legalább azon része ahol a pollenszűrő és az elpárologtató van de legjobb komletten,expanziós szelep (az elpárologtatón van), szárítószűrő (a klímahűtőn van),egy klímás (nagyobb) ventilátor,a fűtés vezérlőpanelje az ac gombbal,legalább a motortérben lévő vezetékköteg,a klíma reléje a biztosítéktáblába.
Talán nem felejtettem el semmit.
Beszerelni sem egyszerű.
A legnagyobb probléma a vezetékeléssel van,nekem szerencsémre volt egy minta.
Azt hiszem a biztosítéktáblában meg lehetett oldani az átkötéseket,egy vezetéket kellett kihúznom a fülkéből a biztosítéktáblába,és egyet onnan a kompresszorhoz.
Szerencsére az "agya" tudja a klímát is így azt nem kellett cserélni.
mióta gázos? nekem kb 90ezer gázos km után kisebb felújításra volt szükség. a kipufogóoldali szelepvezetők voltak a legrosszabb állapotban, meg tönkrement a hengerfejtömítés. és igen szarul indult, füstölt is egy kicsit.
1,4 Kalosom van, benzin-gázos. km:129 e. Vezérlés, olaj, szűrők nemrég lettek cserélve.
A problémám az lenne, hogy egyre nehezebben indul, és ez a gond csak hideg motornál jelentkezik. Két szerelőnél is jártam vele, az egyik a lambdaszondára fogta, de látszott rajta némi tanácstalanság, a másik pedig a szelephézagra gyanakodott. Meg is nézte, és állítólag nincs szelephézag, amit a gázüzem ront szerinte. Ti mire gondoltok, mi lehet a gond? Köszönöm előre is.
Ugyanazokat a köröket futod végig, amit szinte minden Kalos-tulaj: minden szervizes mond néhány lehetséges hibát. Mindegyiket lelkiismeretesen végigpróbálod, ráköltesz soktízezer forintot - majd néhány hét múlva a kis sárga szemétláda újból elkezd világítani. A szerencse az egészben az, hogy az autó normális működését nem befolyásoló "gond" miatt kapunk visszajelzést.
Lesznek szerizek, ügyeskezű mesterek, akik alaposan átnézik az autót, kicseréltetnek veled egy csomó mindent; de sajnos ez mind csak pár hetes (jó esetben hónapos) átmeneti megoldást ad. Van, olyan is, aki kevésbé szerencsés: konkrét tudomásom van arról, hogy szakszerviz egyszerűen kikötötte a check-lámpát, miután a 38e Ft-os javítást követően az ügyfél visszament reklamálni, hogy megint világít a kis sárga.
Szerencse a bosszantó hibában, hogy nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni, mivel semmi olyan dolog nem történik, ami az autó üzemszerű működését negatívan befolyásolja. De ennek ellenére ugye az állandó világítást meg kell szüntetni, hogy más hiba esetén tudjuk, komolyan kell venni a jelzést. Mi a megoldás? Szimulálni kell a Kalosnak, hogy a lambda-szonda rendben működik: így emiatt a lámpa nem fog világítani, de más hiba esetén azonnal jelez majd.
Árpi76 fórumtársunk ezt szépen megoldotta! Többen is követtük a leírását, évek óta járunk úgy, hogy a lambda-szonda miatt nincs sárgalámpázás. Ha gondolod, csináld meg; inkább legyen ötszáz forintból végleges megoldásod, mint többtízezerből néhány hetes öröm után ismét bosszankodás...
Szia ne haragudj de szerintem nem találsz olyat aki józan megfontolás után belevág egy ilyen beépítésbe. ha valaki klímával vette újonnan talán 150ezer forinttal fizetett többet. ha nem klímával rendelte az azért volt mert nem kellett neki/gondolom én/
láttam kalost utólag beszerelt napfénytetővel, ami nagyon hasznos de hülyén néz ki. anyagilag csak ez az alternatíva életképes.
Ha sikerül utólag klímássá tenni egy gyárilag klímátlan Kalost, beszámolnátok a részletekről?
Több éven át nyomoztam, kerestem fel különböző szervizeket, klímásokat stb de sehol nem vállalták a beszerelést. Végül 1 szerelő vállalta volna bontott klímával, de valami 400.000-be került volna, így pár éve letettem róla...
Mindenesetre érdekel a miként, pontosan mik kellettek hozzá, és hogy hol szerelték be mennyiért?
Hibakódos témához:
Javaslom az ebay-en, aliexpressen beszerezni egy 3-400 Ft-os Bluetooth-os olvasót, amit Androidos telefonnal elég könnyen össze lehet barátkoztatni. Az ingyenes alkalmazások is kijelzik legalább a hibakód számát, amire már könnyen rá lehet keresni Google-n, hogy mit takar. Torrenten pedig megtalálható a Torque alkalmazás (vagy persze pénzért is megvásárolható) amivel már elég sok új funkció lesz használható.
Ezzel a kütyüvel törölhető is a kód, nem kell elvinni 3500 Ft-os kiolvasásra, csak tudni kell, hogyha a hiba továbbra is fennáll, akkor 3 indítás után újra világítani fog.
Nekem 8 éve van hibakódom, szintén EGR szeleppel összefüggésben, de nem befolyásol semmit sem a működésben, egyedül az emissziós értéket befolyásolja.. állítólag.
Idén már voltam műszaki vizsgán, kipróbálva az új szabályokat, és az a hozzáállás, hogyha világít, már azért megbuktathatnak. Másnak volt már ilyen jellegű problémája az idei műszaki vizsgán?
Emisszió "ellen" egy bevált tipp, hogy etanolt kell rátankolni a benzinre (1/3-nál azért ne legyen több) és az jótékonyan hat az emissziós értékre.
Köszi, de nem szándékszom építeni sem betenni a gépbe, csak (most már megtaláltam a nevét) az egr visszacsapó szelep ami a kartergáz visszavezető csövön van arra akartam kérdezni hogy ha repedt a cső meg esetleg el van tömődve az milyen kellemetlenségekhez vezet. De ahogy olvastam a csövezést meg ezt a suzelepet fogom és kicserélem meg az adalékot amit mondtákl bedolgoztatom a gépbe és remélhetőleg újra menni fog a paripa!
A youtubeon vannak videók is, hogy kell csinálni. Esetleg nyomatsz a tankba egy injektor tisztítót ami végig dolgozza magát a teljes rendszeren. Betöltöd és kiégeted a motort rendesen, 3000 ezres fordulatszámon közlekedve túlnyomórészt.
A gyertyáknak őz barna színűnek kell lenni, ha nem olyanok akkor gyújtáshiba, így ha minden cserélve lett a trafón kívül akkor marad a trafó.
A gyertyákat lecsekkoltam mind kormos de szárazak. A gyertyákat és a 4db gyújtáskébelt cserélték amikor a vezérlést ezért gyanakszunk a trafóra. Üzemenyagszűrőt akkor még cserélek illetve a kérdésem hogy van egy szúrő ami a kartelgázcsövön van ami megy vissza a pillangószelep alá. Nem tudom a pontos megnevezését annak az elkoszolódása csinálhat esetleg ilyet vagy ha repedt a cső?
Kiszeded a gyertyákat és megnézed őket. Amelyik olajos-kormos-trutymós, az a gyertya nem dolgozik megfelelően. Ez lehet akkor a gyertya hibája, a gyújtókábel hibája és a trafó hibája. A gyertyákat 60 ezer, a gyújtókábelt 90 ezer km után illik cserélni a gépkönyv szerint. Nálam pl a gyújtókábel éppen 89 ezer km-t bírt, a gyári, amivel kijött a kocsi.
Mivel a gyertya és kábelcsere durván egy 10 ezresből megvan, érdemes megjátszani, főleg ha lövésed sincs, mennyi ideje vannak a kocsiban. Ha nem első tulaj vagy és nem ismered a kocsi előéletét én még az üzemanyagszűrőt is kidobnám mert az meg elkoszolódott állapotában képes arra, hogy gázadáskor megfogja az autót egy pillanatra.
Egy olyan próblémám lenne Daewoo kalos 1.2s 2004 járművel, hogy amikor beindítom puffog folyamatosan alapjárat ingadozik és gázadásra sem igazán csinál semmit max lefullad. Egy kis idő után ha sikerül felpörgetnek a motort akkor rendesen szépen jár utána. Az ismerőseim gyújtótrafó problémára gyanakodnak de gondoltam megkérdezem hátha valaki találkozott már ezzel a problémával és tud hasznos infót adni azon kívül, hogy vigyem el szervízbe (ami meg fog történni csak a szervízesem nem nagyon ér most rá így hátha meg tudom én oldani a gondot.) Ami még hozzá tartozik a gépen most volt vezérműszett/Váltó/generátor csere.
Én se az ész osztás miatt írtam amit írtam hanem saját tapasztalat,hogy az univerzális kódolvasók nem jók hanem csak a scan-100-as kiolvasó de próbálj meg keresni a környékeden opel márka szervizt mert azok is azt használnak vagy érdeklődj náluk telefonon az nem tudom mekkora segítség de itt Vácon a volt daewoo szakszerviz még működik igaz most már minden javítást el vállalnak tavaly 3500 -ft -ért olvasták a hibakódot.
Viliapu lehet nem a cimbihez kellene elvinni az autót világító chech lámpával mert az ö műszere valószínűleg univerzális kiolvasó a daewoo-k meg csak scan-100 műszerrel olvashatok normálisan rá kellene szánnod a kiolvasás összegét és tuti meg tudod mi a baj.
Egy ideje gázadáskor mindig megtorpant az autó, egyébként az alapjárat egyenletes volt és menet közben is szépen húzott a motor. Olvasgattam a témában, és írtak mindenfélét, hogy ilyen meg olyan érzékelő lehet a hibás, lambdaszondák, stb.
De most, hogy 33 ezer km után kicseréltettem az üzemanyagszűrőt, megtáltosodott a gép. Azt mondta a szerelő, hogy valami kegyetlen fekete trutymó folyt ki a régi szűrőből.
A gyári ajánlás 45 ezer km a szűrőcserére de lehet ezután már inkább 25 ezer km-nél kidobatom belőle.