Ez a motor nagyon jó, nem a legerősebb, de jó. Amit érdemes megcsinálni, ha nem volt meg, az a swirlflaps- kiszerelés. Nem tudom magyarul miként hívják,pillangószelepek a szívócsonkban. Ezeket ki kell szedni és ledugózni a helyüket,így nem okozhatnak gondot. :) Vezérléssel nincs gond,az a 2007 közepe utáni motor már, az N47.
30d-re van optimalizálva minden szerintem, a 35d is ugyanaz a blokk csak azon 2 db turbó van. Ezekhez szerintem jobban van alkatrész is, a szerelők is jobban ismerik ezt a blokkot mivel elterjedtebb. Ez saját vélemény.
Injektoroshoz kell vinni, mert az nem autószerelés, hogy találomra mindent kicserélgetnek, és ráköltöd egy autó árát feleslegesen, lesz úgyis mit még javítani, kb. 3500-4000-ért bevizsgálják mindet, a ki és beszerelés kb. 20-25 ezer. Sok jó műhely van akik csak ezzel foglalkoznak, ne érdeklődj minél többet, Én is innen tudom ezeket. Így megtudhatod, hogy melyikkel van baj hozzák e a gyári értéket, melyik cserés vagy javítós. Nem eszik olyan forrón ezt a mindent ki kell cserélni dolgot nézesd meg és lehet csak 1-2-őt kell cserélni vagy felújítani. Szerencsés mert ez a régebbi BOSCH injektor ez még nem a piezzos azokat nem is biztos hogy jelenlegi technikai állás mellett fel tudják újítani (nekem ezt mondták). Ha felújítják próbapad ad új kódot. Ezzel kell feltanítani a kocsihoz. Elvileg ritkán van, hogy mindet fullra fel kell újítani, de előfordulhat. Szerintem ha mind rossz ki és beszereléssel olyan ha csak felújítást (nem a cserét) 250 ezer alatt meg lehet úszni. Ilyenkor leszerelik a szívósort is ehhez lehet kell egy új tömítés garnitúra is (kb 15 ezer). Ingadozás sok dolog miatt lehet, azt is nézd meg, hogy a szívósor alatt van egy vízcső ami ha ereszt ráfolyik a hűtővíz és tönkreteszi az izzító relét ez kb. 25 ezres játék ettől és az izzógyertyák (szett kb. 8-30 ezerig márkafüggő)miatt is járhat egyenetlenül. Cserél gyakran az üzemanyagszűrőt is, és legalább félig legyen a tankod üzemanyaggal mindig. Érdeklődj minél több helyen és vidd jó szervízbe, ahol ezzel foglalkoznak, mert nem mindig a legolcsóbb megoldás a legolcsóbb.
535d 272lovas kocsim olyan tüneteket produkál hogy egy erőteljesebb menet vagy nagyobb előzés után 1500as fordulat alatt ingadozik a ford szám mérő. Ha 1500 föle pörgetem szépen kisimul picit ha visszaesik újra elkezd ingadozni. Es ilyenkor az alapjarat sem egyenletes. Egyébként a kocsi ilyen korrekciós értékeket produkál. Ebből kiderül hogy konkrétan melyik porlaszto rossz vagy csak a sötétben tapogatózom?
1.henger -0.4mg/löket
2.henger -0.3mg/löket
3.henger +1.2mg/löket
4.henger -0.2mg/löket
5.henger +0.2mg/löket
6.henger -0.5mg/löket
Kérem csak olyan válaszoljon aki tudja is a választ, azt hogy a 3as kilóg a sorból egyértelmű, a kérdés az hogy ez konkrétan azt jelenti hogy eleg lenne a 3ast cserelnem? A legtöbb szerelő azonnal 6 porlaszto és magasnyomású szivattyú cserével ijesztget. De azért remélem nem ekkora a gond :/
Meglepő,de elég sok eladó volt itt. Írország. A 2008-utáni autók éves adója jelentősen alacsonyabb,így mikor a korábbi évjáratúak elérték az 5-6 éves kort,mindenki cserélte őket,aki tehette. Nem csak adott márka adója alacsonyabb,hanem az összes típus. Egy 2 literes autónál ez kb 710 euro - vs 280 euro / év . Így sikerült egy alig 67 ezret futott példányt kifognom,a tulaja majdnem kizárólag a Francia és az Írországi háza között ingázott vele. Minden tökéletes állapotban, azóta bele ugrott 100 ezer és olaj és filtereken kívül még semmi nem kellett cserélni.
Van egy E60 525xi /2006/- os Bmw-m. Segítsetek légyszi!
Menet közben megáltl a motor.Egyből nem indúlt ujra. Vártam pár percet, akkor beröffent. A diagnosztika kiírta mindkét vanos kerék hibát. Szétszedtük, megmértük a láncot, rendben, kicseréltük a vezérműtengely gyűrűket.Átmosattam és felsíkoltattam a hengert. Vettem két bontott vanos kereket, ami a bontós szerint tuti jó és alig futott....
Elindul a motor, minden ok és ahogy kezd felmelegedni, ismét leáll. A diagnosztika előszőr szívó vanos hibát ír, aztán egy idő után már írja mindegyiket. Már ezer helyen érdeklődtem, de nincs nagyon válasz a jelenségre.
Annyit tanácsoltak, hogy vegyek új vanos kerekeket, de a másik szaki szerint itt más baj lesz... Próbára több százezret nem dobnék ki.
Nem lehetett könnyű találni, mert csak pár hónapig élt, és még csak a lóerő sem segít, mert sokáig volt 163 LE-s N47 a flottások miatt és/vagy adózási okokból.
Szeretnék egyet, de a facelift előtti beltér elég fapad sok példányban. Ezért inkább facelift utáni tetszene, de nem akarok egy másik kocsi árát költeni javításra.
Pont ezért nem vettem én sem soha E60-at...
A facelift előttieknél ki kéne cserélni a belső tér releváns elemeit (400e Ft körül), hogy ne legyen annyira szegényes belső és unpraktikus a kezelés. A facelift (N47, 20d) esetén meg a vezérlést (ami szintén megvan 400e).
Mindez természetesen a kötelező "strarter kit" szervizeken felül.
A facelift utáni benzines motorok már az N53 motorcsaládba tartoznak, ezek közvetlen befecskendezésesek, kokszolódnak, nagynyomású pumpát, injektorokat (egyben!!), Nox szenzorokat (4 db van ebből is), gyakran kell cserélni, ráadásul még csak nem is olyan szép a hangjuk...
Az N52 még nem közvetlen befecskendezéses, 2005-2007 között a 177, 218 (ezek 2,5 literesek) és a (3 literes) 258 LE változatok azok, azokban a fentiek nincsenek.
Igazság szerint E60-ból a legjobb vétel a kései M57, azaz a 197 / 235 LE-s sor6 dízelek, de nagyon nem olcsók, nem véletlenül. Azok árából már megvannak bőven a fenti átalakítások is.
Komplett szívósorból új vagy bontott létezik neked kell eldönteni melyik éri meg neked. Örvénycsappantyúból szerintem újat nem lehet venni csak bontottat. Értelemszerűen az újból is csak a gyári a jó, van biztosan utángyártott is.
Az örvénycsappantyúk amiknek a helyét ledugózták ha jól gondolom?! Ezt lehet külön is cserélni? Mintha azt olvastam volna, hogy csak egyben lehet a komplett szívósorral, mert nem gyártják külön. De ha igen és az is elég akkor jó lehet. Milyen költsége van?
Sikerült szert tennem egy 535D-re ami még facelift előtti. A szívósor ledugózva, ami miatt egy kicsit aggódok. Mennyire jó ez így? Ha szeretném vissza alakíttatni gyárira akkor az kb milyen költségekkel járna? Gondolom gyári új szívósort lenne érdemes venni.
A másik kérdés, ha szeretnék elől-hátul teljes LCI lámpa szettet az kb mennyiből oldható meg, anyag és munkadíjjal együtt. Természetesn bontott anyagból.
Egy olyan kérdéssel fordulok a közösséghez, amit még az autószerelők is találgatnak. 530d-t vezetek. Arra lettem figyelmes, hogy a gumi vízcsövek eléggé kemények. Ez önmagában még nem volna probléma, hiszen nyomás alatt lévő rendszer.
Viszont az én csöveim szerintem túl kemények és leállítás után hallom a hűtősapkában lévő szelepet sziszegni, a nyomást leengedni. Összehasonlítottam másik ugyanilyen autóval és nála a cső nem keményedett be ennyire, ebből gondoltam,hogy valami hiba mégis lehet. A benzineseknél 2Bar, a dizelnél 1,4Bar van a sapkára írva. Tehát a hűtőkör simán ennél többet kibír és nem is durrant még el soha. Nem megy olaj a vízbe, víz az olajba. Nem füstöl se kéken se fehéren. Sőt, a városi araszolás után a pályán az első gyorsításkor kilőtt pamacstól eltekintve semennyire. A szerviz menü szerint 83-86 C fokon jár a motor és nagyon 90 fölé sem megy. Én hengerfej hibára gyanakodtam de több szerelőt is kikérdezve szinte egyik sem hallott még hengerfejes 30d motorról. A vízpumpa forgatja a vizet mert a kupak alatt szépen pisil a kis cső és gázadáskor is rákeményít a csövekre. Azt mondják, hogy ha hengerfej hiba lenne, az égéstermék látszana a fagyálló folyadékon. Ez nálam olyan tiszta, ha elém raknák málnaszörpnek, meginnám. Tegnap szintén baráti tanácsra kikötöttem és egy csővel áthidaltam az egr hűtőt, hátha abban van egy hajszál repedés és ott mehet nyomás a vízkörbe. Hiába. Pár melegen megtett kilométer után ismét kőkemény csővel találtam magam szemben. A csövek reggelre sem engedik el a nyomást. Másik autónkkal ellentétben kemények maradnak. Cseréltem már két kölcsön hűtősapkát is. az egyiknél ami hibás is lehetett, nem autón volt, gejzír volt a végeredmény, a másik sapka pedig a puha csövű Bmw-ről származott, ugyanúgy keményedtünk. Már olyan ötletelések is voltak a baráti körben, hogy egy pici csőben dugulás lehet valahol és ott kiforr a víz ami megemeli a nyomást de ezt leszámítva minden rendben van.
Ettől tartottam. Szeretnék egyet, de a facelift előtti beltér elég fapad sok példányban. Ezért inkább facelift utáni tetszene, de nem akarok egy másik kocsi árát költeni javításra. N-esekről elég sok rosszat hallani.
Az N52B25-re mondod, hogy két és évet szerelték vele és nem kell tőle félni?
Konkrétan amikor az E60 belterét kb rendbe tették, akkor kúrták el a motorjait...
Facelift után létezett egy nagyon ritka állatfaj: az 540i, ami N62 kódú, tehát 8 hengeres, de még legalább nem közvetlen-, hanem hagyományos befecskendezéses.
(Önmagában az N kódtól nem kell félni, a 6 hengereseknél az M54-et váltó N52-t még meg szabad venni, de az is csak 2,5 évet volt az autóban, azaz goto 1. sor)