Az usa felől jövők többnyire Dallasból, és nem dobbantanak Ferihegyig, viszont a Kuwaitból jövők általában tőlünk csak Shannonig (SNN, Írország) mennek és csak onnan veselkednek neki az óceánnak. De úgy emléxem, volt már amelyik pl. az Edwards-ról v. más amerikai támaszpontról jött.
Ha pedig valaki ide kattint: http://www.airliners.net/search/? és beírja a megfelelő tipust, légitársaságot és a Hungary/Ferihegy Airport helyszínt, akkor itt talál jó néhány gyönyörű, Fhegyen készült fotót is ezekről a gépekről. Üdv/Abeto
Sziasztok! Valóban fel tudott szállni a Tristar, de egyrészt nem őkelme volt az egyetlen, másrészt kb. 3 órát tartott, mire lejégtelenítették, és addig más gépnek azért nem volt esélye sem, mert elfoglalta majdnem az egész B5 holdingot. Egyszerűen csak szerencséjük volt, azzal, hogy még az utsó pillanatban megkapták az indítást, azelőtt, hogy kiborult a bili.
HL7538: köszönöm a választ! Szani: stimmel, bizony az volt az a gép (vagy egy nővére). A hátsó hajtómű miatt hittem, hogy DC-10-es, de ezek szerint TriStar volt.
Érdekes, én egy csomót látok belőlük, már unom is egy kicsit őket :)))
Én meg mindig a keddi Egyptair extrákról maradok le, 777-est még soha életemben nem is láttam, MS 340-est sem, pedig párszor voolt már ő is itt. A 330-ast mostanában kétszer is befigyeltem.
Valószínűleg egy Lockheed L-1011 TriStar-t láttál, amit 1983 óta nem gyártanak. Az ATA tudomásom szerint Dallas(esetleg más amerikai városok)-Budapest-Kuwait útvonalat repül charterként az amerikai hadseregnek. Szinte napi rendszerességgel megfordulnak Budapesten, sőt, van hogy több gép is érkezik. Sajnos én is csak kétszer találkoztam vele, egyszer az Üllői útról láttam, másszor csak a kispesti lakás ablakából full tele állásban készített fényképen tudtam kivenni, róla van szó. Ha minden igaz, a kora délutáni órákban szokott érkezni/indulni.
Szasztok,
nagyon megörültem, mikor megtaláltam ezt a topicot. nem vagyok egy expertje a témának, de szeretem a repülést + a repülőket.
volna 1 kérdésem, talán vki tudja a válszt.
Néhány napja (dec 31-én délután 2 körül) elvonatoztam Ferihegy mellett, és hirtelen megláttam egy éppen felszálló gépet (talán DC10-es volt), amin ATA (American Trans Air) festés volt. Nagyon megdöbbentett, én ismerem ezt a légitársaságot, mert repültem velük USA-n belül, de nem gondoltam, hogy Európába is repülnek. Nem tudja valaki, mit keresett itt? Vagy charter volt, esetleg kölcsöngép?
A választ előre is kösz!
:) valahol van róla kép is, de nem találom, pedig már volt szemem előtt, de nem tudom melyik netes adatbázisra lett feltöltve. Ha jól emlékszem nem is a szokásos festést kapta meg, hanem valamilyen egyszerűsítettet :)
Így igaz! C/N 4933456, HA-LIA lajstrommal. 1991.júniusában bérelte a Malév a CSA-tól, személyzettel együtt, japán charter járatok bonyolítására, és a gép Malév festést is kapott. Kösz a korrekciót és a kiegészítést. Abeto
Nos, az Interflug kettőt vesztett, az egyik Moszkvába indult, de túlszaladt Schönefelden. A másik Burgasz felé szállt föl szintén Schönefeldről ,de lezuhant, ez a legsúlyosabb baleset, ami Németország területén történt (156 halott)
A Taromnak soha nem volt eseménye IL-62-essel.
A Cubana-nak egyik gépe Kölnbe szállt föl Havannából, de visszazuhant és a fedélzeten lévő 126 ember mellett megölt még 47-et.
A szovjetek legalább ötöt vesztettek, köztük egyet Luxembourgban, egyet Kubában, hármat pedig otthon.
Érdekes, hogy Észak Korea is vesztett egyet, egy kicsit messze a hazájától: az afrikai Guineában.
Il-62-est az Aeroflot-on kívül többek között a LOT, a CSA, az Interflug, a Cubana és a Tarom használt annak idején. A LOT kettőt vesztett el belőlük, mindkettőt Lengyelországban, az egyik New Yorkból jött haza, a másik oda indult. A CSA 1 gépe Damaszkusz mellett járt szerencsétlenül, az Interflug gépe pedig /ha jól emlékszem ez volt a havannai gép/ az NDK területén zuhant le, miután kényszerhelyzetben visszafordult, és üzemanyag-eleresztés közben belerepült a saját üag felhőjébe. Úgy rémlik, hogy a Taromnak és a Cubana-nak is voltak eseményei a tipussal, de a részleteket nem ismerem pontosan. Ha valakit érdekelnek, akkor szerintem a "Repülőszerencsétlenség" topicban biztosan talál szakértőt a témához.
Viszont Kubába télleg az Il-62-esek jártak :)
Volt is egy katasztrófája, amire még kiskoromból emléxem, asszem a LOT-tal, Varsó mellett tarolt le egy erdőt egy, asszem, szintén Kubába induló gép.
Köszi. nem tudom,melyik volt az, mert azt se tudtam, hogy az volt az...
:-)
Szóval ez egy IL76-os. No jó.
Én autóval mentem arra, csak épp ott kellett megállnom a piacnál, és akkor döngetett el a fejem felett.
Ennek a gépnek volt az elődje az IL 62-es, ami valamikor a 60-as, 70-es években még rendszeresen repült a szoci légitársaságoknál? (emlékszem, a bulgároknál volt ilyen, meg az Aeroflotnál, azt hiszem, Kubába is ilyenekkel repültek).
"Az utolsó kereskedelmi Il76 járat ma este fél kilenckor szállt fel Ferihegyről, a moldáv gép mobiltelefonokkal a fedélzetén indult el Bahrainba. A szigorú zajkorlátozások miatt a jövőben zajosabb típusok, mint az Il62, Il76, Il86 és a Tu-134, Tu-154B, már csak katonai és humanitárius járatokon térhetnek vissza, de az ilyen célú járatok sohasem voltak megszokottak Budapesten."