Keresés

Részletes keresés

zöldbanán Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2056
Bingó.
Előzmény: Hülyesamu (2055)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2055
OFF
Eh, mit jelent ez a 'lemarkecolni' ige? Kirabolták őket?
/OFF
Előzmény: zöldbanán (2052)
zöldbanán Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2054

Többet lőttek már ott, mint a világ összes fűrészporos mozijában összesen.

Be is fejezhetnék.

Előzmény: tombrez (2053)
tombrez Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2053

Csak hadianyag? Es naponta neha ketszer is?Nem lovoldoznek ezek az amcsik kicsit sokat ott lent?Vegul is?

zöldbanán Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2052

Az ATA személyzetek települnek is Budapesten. Korábban ugyanezt Bukarestben tették, de ott lemarkecoltak egy komplett személyzetet a román srácok.

 

Multkor az ATA-s csajok az oldmenszben vedeltek, dumáltunk is velük. A közel-keletről jöttek aznap este.

Előzmény: kiskockas (2051)
kiskockas Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2051
Az usa felől jövők többnyire Dallasból, és nem dobbantanak Ferihegyig, viszont a Kuwaitból jövők általában tőlünk csak Shannonig (SNN, Írország) mennek és csak onnan veselkednek neki az óceánnak. De úgy emléxem, volt már amelyik pl. az Edwards-ról v. más amerikai támaszpontról jött.
Előzmény: tombrez (2050)
tombrez Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2050
A Tristar honnan jar ide Amerikabol?Ugy tudom Dallas de pontosan ki tudna eszt osztani a temaban?Az utjan csak itt van technikai leszallasa?
Előzmény: kiskockas (2048)
Abeto Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2049

Így van, az amerikai hadsereg által kibérelt ATA L-1011-esek és Boeing 757-esek szállnak le Fhegyen üzemanyagot vételezni. Napjában több gép is jön, a decemberi forgalom megnézhető itt: http://www.planes.cz/hungary/provozy.asp?jazyk=hu&id=200412&ok=+ok+.

 

Ha pedig valaki ide kattint: http://www.airliners.net/search/? és beírja a megfelelő tipust, légitársaságot és a Hungary/Ferihegy Airport helyszínt, akkor itt talál jó néhány gyönyörű, Fhegyen készült fotót is ezekről a gépekről. Üdv/Abeto

Előzmény: HL7538 (2043)
kiskockas Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2048
Sziasztok! Valóban fel tudott szállni a Tristar, de egyrészt nem őkelme volt az egyetlen, másrészt kb. 3 órát tartott, mire lejégtelenítették, és addig más gépnek azért nem volt esélye sem, mert elfoglalta majdnem az egész B5 holdingot. Egyszerűen csak szerencséjük volt, azzal, hogy még az utsó pillanatban megkapták az indítást, azelőtt, hogy kiborult a bili.
Előzmény: alfalima (2046)
Dr Kimi Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2047
HL7538: köszönöm a választ! Szani: stimmel, bizony az volt az a gép (vagy egy nővére). A hátsó hajtómű miatt hittem, hogy DC-10-es, de ezek szerint TriStar volt.
alfalima Creative Commons License 2005.01.06 0 0 2046
Érdekes. December 17-én, amikor Ferihegy megbénult a jég miatt, ez a szépség akkor is fel tudott szállni....
Hülyesamu Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2045
Érdekes, én egy csomót látok belőlük, már unom is egy kicsit őket :)))

Én meg mindig a keddi Egyptair extrákról maradok le, 777-est még soha életemben nem is láttam, MS 340-est sem, pedig párszor voolt már ő is itt. A 330-ast mostanában kétszer is befigyeltem.
Előzmény: szani (2044)
szani Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2044
Előzmény: Dr Kimi (2042)
HL7538 Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2043
Valószínűleg egy Lockheed L-1011 TriStar-t láttál, amit 1983 óta nem gyártanak. Az ATA tudomásom szerint Dallas(esetleg más amerikai városok)-Budapest-Kuwait útvonalat repül charterként az amerikai hadseregnek. Szinte napi rendszerességgel megfordulnak Budapesten, sőt, van hogy több gép is érkezik. Sajnos én is csak kétszer találkoztam vele, egyszer az Üllői útról láttam, másszor csak a kispesti lakás ablakából full tele állásban készített fényképen tudtam kivenni, róla van szó. Ha minden igaz, a kora délutáni órákban szokott érkezni/indulni.
Előzmény: Dr Kimi (2042)
Dr Kimi Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2042
Szasztok, nagyon megörültem, mikor megtaláltam ezt a topicot. nem vagyok egy expertje a témának, de szeretem a repülést + a repülőket. volna 1 kérdésem, talán vki tudja a válszt. Néhány napja (dec 31-én délután 2 körül) elvonatoztam Ferihegy mellett, és hirtelen megláttam egy éppen felszálló gépet (talán DC10-es volt), amin ATA (American Trans Air) festés volt. Nagyon megdöbbentett, én ismerem ezt a légitársaságot, mert repültem velük USA-n belül, de nem gondoltam, hogy Európába is repülnek. Nem tudja valaki, mit keresett itt? Vagy charter volt, esetleg kölcsöngép? A választ előre is kösz!
_Sirius_ Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2041

 

 

HA-LIA

 

 

 

Előzmény: adeak (2040)
adeak Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2040
:) valahol van róla kép is, de nem találom, pedig már volt szemem előtt, de nem tudom melyik netes adatbázisra lett feltöltve. Ha jól emlékszem nem is a szokásos festést kapta meg, hanem valamilyen egyszerűsítettet :)
Előzmény: Abeto (2038)
Tegnapi manó Creative Commons License 2005.01.05 0 0 2039

Na tessék, hogy mik ki nem derülnek

:-))))

 

Előzmény: Abeto (2038)
Abeto Creative Commons License 2005.01.04 0 0 2038
Így igaz! C/N 4933456, HA-LIA lajstrommal. 1991.júniusában bérelte a Malév a CSA-tól, személyzettel együtt, japán charter járatok bonyolítására, és a gép Malév festést is kapott. Kösz a korrekciót és a kiegészítést. Abeto
Előzmény: adeak (2037)
adeak Creative Commons License 2005.01.04 0 0 2037
IL 62-ese a Malévnak is volt pár napig....
Előzmény: embraer (2036)
embraer Creative Commons License 2005.01.04 0 0 2036

Nos, az Interflug kettőt vesztett, az egyik Moszkvába indult, de túlszaladt Schönefelden. A másik Burgasz felé szállt föl szintén Schönefeldről ,de lezuhant, ez a legsúlyosabb baleset, ami Németország területén történt (156 halott)

 A Taromnak soha nem volt eseménye IL-62-essel.

 A Cubana-nak egyik gépe Kölnbe szállt föl Havannából, de visszazuhant és a fedélzeten lévő 126 ember mellett megölt még 47-et.

 A szovjetek legalább ötöt vesztettek, köztük egyet Luxembourgban, egyet Kubában, hármat pedig otthon.

Érdekes, hogy Észak Korea is vesztett egyet, egy kicsit messze a hazájától: az afrikai Guineában.

                                                                              Embraer

Előzmény: Abeto (2035)
Abeto Creative Commons License 2005.01.04 0 0 2035
Il-62-est az Aeroflot-on kívül többek között a LOT, a CSA, az Interflug, a Cubana és a Tarom használt annak idején. A LOT kettőt vesztett el belőlük, mindkettőt Lengyelországban, az egyik New Yorkból jött haza, a másik oda indult. A CSA 1 gépe Damaszkusz mellett járt szerencsétlenül, az Interflug gépe pedig /ha jól emlékszem ez volt a havannai gép/ az NDK területén zuhant le, miután kényszerhelyzetben visszafordult, és üzemanyag-eleresztés közben belerepült a saját üag felhőjébe. Úgy rémlik, hogy a Taromnak és a Cubana-nak is voltak eseményei a tipussal, de a részleteket nem ismerem pontosan. Ha valakit érdekelnek, akkor szerintem a "Repülőszerencsétlenség" topicban biztosan talál szakértőt a témához.
Előzmény: Hülyesamu (2034)
Hülyesamu Creative Commons License 2005.01.04 0 0 2034
Viszont Kubába télleg az Il-62-esek jártak :)
Volt is egy katasztrófája, amire még kiskoromból emléxem, asszem a LOT-tal, Varsó mellett tarolt le egy erdőt egy, asszem, szintén Kubába induló gép.
Előzmény: embraer (2032)
Tegnapi manó Creative Commons License 2005.01.04 0 0 2033
ha nem , hát nem...
Előzmény: embraer (2032)
embraer Creative Commons License 2005.01.03 0 0 2032

Egy kis pontosítás: 1, az IL-76-osnak soha nem volt elődje az IL-62-es. 2, a bolgároknak soha nem volt Il-62-esük. Még lízingelve sem.

                                                            Embraer

Előzmény: Tegnapi manó (2031)
Tegnapi manó Creative Commons License 2005.01.03 0 0 2031

Köszi. nem tudom,melyik volt az, mert azt se tudtam, hogy az volt az...

:-)

Szóval ez egy IL76-os. No jó.

Én autóval mentem arra, csak épp ott kellett megállnom a piacnál, és akkor döngetett el a fejem felett.

Ennek a gépnek volt az elődje az IL 62-es, ami valamikor a 60-as, 70-es években még rendszeresen repült a szoci légitársaságoknál? (emlékszem, a bulgároknál volt ilyen, meg az Aeroflotnál, azt hiszem, Kubába is ilyenekkel repültek).

Még egyszer köszi, és üdv és BUÉK mindenkinek!

Tm

Előzmény: Ramius (2027)
GKopi Creative Commons License 2005.01.01 0 0 2030
Jan. 4.: MS 340. Időpont: 14:10-15:10. Egyelőre, bár ez a gép nem egy órát szokott maradni, szóval itt vsz. még vmi változás lesz...
GKopi Creative Commons License 2005.01.01 0 0 2029
Most azt mondja meg valaki, hogy ez mire volt jó! :-(((
Előzmény: macislum (2028)
macislum Creative Commons License 2004.12.30 0 0 2028

"Az utolsó kereskedelmi Il76 járat ma este fél kilenckor szállt fel Ferihegyről, a moldáv gép mobiltelefonokkal a fedélzetén indult el Bahrainba. A szigorú zajkorlátozások miatt a jövőben zajosabb típusok, mint az Il62, Il76, Il86 és a Tu-134, Tu-154B, már csak katonai és humanitárius járatokon térhetnek vissza, de az ilyen célú járatok sohasem voltak megszokottak Budapesten."

forrás: http://www.planes.cz/hungary/default.asp?jazyk=hu

 

Így jártunk... :-(

Ramius Creative Commons License 2004.12.30 0 0 2027

Melyikret láttad?!

 

Mert hogy alig 15-20 perc különbséggel 2 Il-76 is jött!!

 

Előzmény: Tegnapi manó (2026)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!