A motor 1,9 mjet 16V, ami elég nagy váltás az 1,2-es benzines Punto után. Emiatt nagy erőkkel készkültem a - számomra új - karakterisztikára, így nem ért akkora meglepetés. Az azért szokatlan volt, hogy 2 személlyel, teli csomagtartóval 6-osban szépen húzott az M3 Gödöllő előtti emelkedőjén... :-) Állapota valóban megkímélt, a futóműves egyedül a féltengelyek végénél a gumiszilenteket javasolta cserélni.
Egyetértek veled sajna tényleg rányomja a bélyegét az autók teljesítményére és karakterisztikájára az EURO norma de azt is hozzá kell tenni, hogy ugyanezek a szabályok igaza a Bravora is :)
Egyébként ahol a legjobban érezhető ezeknek a hatása szerintem a motorok. Gyári motorok jönnek ki olyan nulla hanggal hogy szinte botrány.
Én azt mondom egy motoron inkább legyen hangosabb a dörrentő és így észrevesznek minthogy legyen halk mint a gyáriak és gyakorlatilag még ha ráhúzod a gázt akkor sem hallani szinte semmi...megöli az élményt az egész. A nem gyári dörrentővel meg - legálisan - nem megy át semmilyen kétkerekű a vizsgán.
Btw: Épp a fiat szabónál ülök. 120K-s szervíz zajlik. Mivel minden olyan ami komolyabb dolog már kicseréltettem 90k-nál így most csak olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő és 4 gyertya van terítéken. Na meg egy jobb hátsó kerékagycsapágy. Sajna nem tudtam már Vinjótol beszerezni mert több idő kellett vna hozzá így 26-ért hoztak alkatrészt ( full gyári listaára 40K ). Plusz vizsgáztatni is kellett az autót de mondanom sem kell hibátlan:)
Most feltöltötték olajjal az autót és 1000km múlva visszajövök aztán lehet találgatni, hogy hova megy el az olaj.
Sziasztok! Bő egy hete én is klubtag vagyok - igaz eleinte 156-os Alfára fókuszáltam, de eddig nem bántam meg a döntést... :-)
És van egy konkrét kérdésem is: gyári cd-s rádióm van és a source gomb nyomogatására a cd és tuner után aux bemenetet is látok. De hol keressem fizikailag a bemenetet? Vagy ez alatt a nem létező cd-tárat kellene érteni?
Ez sajnos igaz... az euro normák minden tekintetben megölik az autózást. Kevés új/újabb autó van amit élvezet vezetni, természetesen most a hétköznapi autókra gondolok, nem sportautókra. Otthoni autók közül még így is a bravo a legélvezhetőbb, pedig nem az a legerősebb, sőt, a legkönnyebb se.
Én 80-ért vettem szereléssel 15-ös téligumit (másodvonal belit). Ha ehhez hozzá adjuk agyári dísztárcsákat, legyen mondjuk 90 ezer egy új szett. Na akkor szerintem állapottól függően max 50 ezer (tekintve, hogy a gumik már nem fiatalok).
Még egy kérdés: az autó előző tulajánál maradt 4darab gyári pirelli téligumi lemezfelnire szerelve Fiat dísztárcsákkal(4 évesek, de szinte újak, télen nem nagyon használták az autót).
Szeretném őket megvenni.
Szerintetek mennyit szabad fizetni értük, illetve mennyit érhetnek?
Valahogy nekem is az volt az érzésem mikor a teszteket olvastam a turbós astráról, hogy 180LE-sek és közben az értékek kísértetiesen hasonlítanak a Bravo által hozott értékekhez. Ahogy emlékszem kicsit negatívan említették is a TC-s cikkekben, hogy hát erős meg húz de olyan sima és egyenletes, hogy hiányzik a hátbavágós érzés ( megjegyzem 180LE-nél azért már illene ).
Ettől függetlenül, hogy ha egy mód lesz rá, egy Opel Astra J GTC OPC-re benevezek:))
elfogultság nélkül mondom ,pedig tizenévig több Adam Opel termékben ültem, vehetem volna Astrát is... én próbáltam turbó-benzinest, nem rosszak, de nem éreztem, amit a Bravós próbaút után.. :) ui: mondjuk nálam az olajkályhák kizártak! tudom Te még a Renault-t favorizálod, nálam az Opel mögött lenne, biztos. :)
Csodálatos, új fejlesztésű opel motorok. A benzines turbós, 170 lóval, 280 Nm igen jól megy, már 8,6 alatt 100-on van. :-D Ha minden igaz, egy astra... Pfff.
Nem tudom, hogy a nap e a ludas, csak keresem az okot, vagyis, csak gondolkodtam rajta egy kicsit. Ha nem az, akkor nem tudom... Nem csöpög rá izzadság. ;-)
és bármilyen egyszerű is a motor, a szűrőt nekik meg sikerült a tűzfal felé fordítani. Sajnos alulnézeti képet nem találtam a beszerelt változatról, de van egy gyanúm hogy nem csak a bravo szerelésekor szentségel az ember.
Pff. Az enyém talán még nem lyukas. S bár az igaz, hogy az utóbbi időben nem vittem túlzásba, azért nem egyszer volt bőrápolóval kezelve a hosszú évek alatt. A mérleg másik serpenyőjében pedig az, hogy a cégnél elég régóta nem árnyékban parkolok, tehát a nap minden nap rátalál, ha máskor nem, akkor délutánonként az oldalüvegen keresztül...
Néha azért már elgondolkodtam rajta... Mikor próbáltam kiporszívózni a morzsát, tollpihe darabot, miegymást a lyukacskát közül.... S nem sikerült, pedig püföltem, dorzsöltem, fejre állítottam (:-D), stb. :-))